opbouw ad is weer een hel, steun nodig

11-10-2010 12:50 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik heb in mn leven verscheidene keren prozac geslikt tegen angst en dwang en altijd heb ik daardoor mn leven terug gekregen. verleden jaar wouik ermee stoppen omdat ik zwanger wilde worden maar kreeg weer angsten dus begin dit jaar weer begonnen maar bleek niet meer te helpen. na een test van brainmed dan begonnen met een andere ad en deze langzaam opgebouwd waardoor de bijwerkingen erg mee vielen maar sinds een week zit ik op een hele tablet en voel me nu angstiger dan ooit, mega koppijn, duizelig/draaierig, bang voor alles. Pfffff weet dat het eerst slechter gaat voordat het beter gaat maar voel me nu heel erg rot en kan wel wat positieve energie en kracht gebruiken. hopelijk kunnen jullie me helpen. T kan nog wel een paar weken duren eer de ad aanslaat. Bij wie was de opbouw ook zo'n hel maar is blij doorgezet te hebben omdat je er zoveel goeds voor terug heb gekregen?
Ik ben zondag geswitcht. voelt nu een paar dagen aan alsof ik een zware griep heb, kan uren slapen echt mega moe,misselijk, wazig.

Hoe lang ben jij nu bezig en zit je al op de juiste dosis?

je moet zelf ff uitvinden wat voor jou beste tijdstip is,maar dacht dat de parox ook slapeloosheid kan veroorzaken daarom word het vooralsochtends ingenomen, had dat voorheen ook met de prozac.
Ik ben nu ook aan het starten met AD, heb ook heel veel last van angst en spanning.

Vannacht weer wakker geworden en m'n lijf was 1 brok spanning en angst, echt niet te harden.

Ik hoop dat het langzaam beter zal gaan, dit is de vierde dag.
En het is slopend, steeds weer uitgeput raken van angst en proberen rustig te worden en daarna weer dagenlang herstellen en zoveel spierpijn en enegrieverlies....

Ik heb net al een hele slopende periode achter de rug en heb echt rust nodig, maar er komt steeds weer iets bovenop, steeds het ene gat met het andere vullen.

Ik hoop dat de AD toch ergens volgende week gaat aanslaan en dat er dan meer rust komt om aan dingen te kunnen werken ipv alleen maar overleven en redden wat er te redden valt.
Hoi Mazou, ja iedere dag is nu overleven, ik ben blij dat ik deze dagen niks hoef te doen en dus mn rust kan nemen. Werk jij wel ernaast en welke ad neem jij?

Ik ga vanavond de dosis verhogen van 37,5 mg naar 75mg. ik moet nl niet te lang wachten met verhogen want dan duurt het nog langer eer ik effect merk en ik wil me nu echt gauw weer eens oke voelen. Gelukkig heeft mijn vriend tot disndag vrij dus ben ik niet alleen.

Hoe gaat het met de rest?
quote:engeltje1972 schreef op 28 oktober 2010 @ 12:10:

Hoi Mazou, ja iedere dag is nu overleven, ik ben blij dat ik deze dagen niks hoef te doen en dus mn rust kan nemen. Werk jij wel ernaast en welke ad neem jij?

Ik ga vanavond de dosis verhogen van 37,5 mg naar 75mg. ik moet nl niet te lang wachten met verhogen want dan duurt het nog langer eer ik effect merk en ik wil me nu echt gauw weer eens oke voelen. Gelukkig heeft mijn vriend tot disndag vrij dus ben ik niet alleen.

Hoe gaat het met de rest?

Ha, ik ben vanochtend van 37,5 naar 75 mg gegaan, dus we kunnen elkaar de hand schudden (vanavond pas).

Ik heb deze week vrij, daarom ben ik er deze week mee begonnen. Maar ik had wel veel afspraken deze week, geen leuke afspraken maar belangrijke dingen, en telefoontjes te plegen.

Maar dat is wel lastig als je zo uit het lood bent. Vooral als ik slecht slaap ben ik geen knip voor de neus waard. Ik ben trouwens begonnen met Venlafaxine, maar ik slik ook Seroquel.

Ik probeer wel af en toe als de spanning te erg wordt, een Oxazepam te nemen, maar liever niet, omdat ik het al erg genoeg vind dat ik zoveel medicijnen slik.

Ik had juist gehoopt deze week wat tot rust te komen, want heb een hele zware periode achter de rug met veel angst en paniek en hyperventilatie. En er speelt nog meer.

Maar telkens komt er weer meer bij. Ik doe wel alles wat ik kan om mezelf overeind te houden, dat helpt wel en ik heb steeds meer handvatten om met dalen om te gaan.

Maar die angst is wel uitputtend.
Waar ben jij mee begonnen?
ik ben begonnen met clomipramine(anafranil), ik neem het voor angststoornis. Hoop dat we er gauw baat bij gaan hebben en we weer kunnen gaan genieten. de feestmaanden komen er weer aan.
quote:engeltje1972 schreef op 28 oktober 2010 @ 16:14:

ik ben begonnen met clomipramine(anafranil), ik neem het voor angststoornis. Hoop dat we er gauw baat bij gaan hebben en we weer kunnen gaan genieten. de feestmaanden komen er weer aan.

Nah voor mij zijn dat niet echt feestmaanden hoor.

Die AD die jij neemt ken ik niet.

Maar ik slik ik het ook voor angststoornis en paniekstoornis.

Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis.

Ik verwacht trouwens niet dat het echt veel minder wordt, maar hoop wel dat de pieken er een beetje afgaan zodat ik weer enigszins kan ademhalen (letterlijk en figuurlijk).

Wat voor angsstoornis heb jij?

En wat voor dingen doe je om de angst minder te laten worden? Misschien kan ik er nog iets van leren.
Ik heb een dwangstoornis, gedachtes die me lastig blijven vallen terwijl ik ze niet wil.

Ik heb er wel hoop op dat het weg gaat want voorheen jaren met de prozac geen 1 keer last gehad van die gedachtes dus het kan wel!

Verder heb ik exposure/cognitieve gedragstherapie, doe ik eft en af en toe neurofeedback.

Hoe gaat het met de bijwerkingen? heb je ook oxazepam erbij gekregen om de ergste angst op te vangen?
Hoe gaat het nu met je engeltje?
hoi violetje, t gaat redelijk met me, de angst is gelukkig niet erger geworden, voel me opsomigge momenten ook best goed behalve natuurlijk de bekenste bijwerkingen, moeheid, duizelig, misselijk. ik slik het nu een week, waarvan de laaste 4 dagen op hogere dosis dus daar blijf ik voorlopig op zitten en hoop dat de stijgende lijn zich doorzet!

Hoe gaat het verder met jou? nog steeds meer aan het genieten van alles?
even een dikke knuffff

Zelf zit ik nu een week zonder(afgebouwd) om weer op te bouwen met een ander

Ik slikte 100mg sertraline en nu dus een week zonder pfff

vind het erg zwaar zeker afgelopen weekend met de kinderen om me heen.emotioneel weinig geduls enz.

Dinsdag ga ik beginnen met de nieuwe ad cymbalta.

Hopen dat de bijwerkingen mee zullen vallen en ik weer opknap.

Want dit is drie keer niks.

Groetjes

dita
Succes meiden!

Ja hier gaat het nog steeds goed engeltje. Af en toe pieker ik nog wel maar dan gebruik ik direct tools van m'n therapie om dat aan te pakken, of mindfulness/yoga trucs.

Ook merk ik dat m'n depressieve gevoelens terugkomen na een avondje veel alcoholische drankjes, dat moet ik dus absoluut niet meer doen! Gewoon lekker gezond leven.
Hier gaat het sinds afgelopen vrijdag stukken beter, gelukkig. ik voel me ook energieker en vrolijker.

hoe gaat het met de rest? dita hoe gaat het met de cymbalta?
quote:engeltje1972 schreef op 28 oktober 2010 @ 22:30:

Ik heb een dwangstoornis, gedachtes die me lastig blijven vallen terwijl ik ze niet wil.

Ik heb er wel hoop op dat het weg gaat want voorheen jaren met de prozac geen 1 keer last gehad van die gedachtes dus het kan wel!

Verder heb ik exposure/cognitieve gedragstherapie, doe ik eft en af en toe neurofeedback.

Hoe gaat het met de bijwerkingen? heb je ook oxazepam erbij gekregen om de ergste angst op te vangen?

Nou het is wel even mis gegaan bij mij, de angst en paniek werd heel erg waardoor ik uiteindelijk zo wanhopig werd dat ik me heb laten opnemen.

Nu gaat het wel weer wat beter, maar ik word wel vaak wakker 's nachts, met heel veel spanning in mijn lijf maar dat ik het heel erg warm of heel erg koud heb.

Maar het is niet meer zo erg als het vorige week was.

Nog 3 en een halve week en dan zijn de bijwerkingen als het goed is minder....

Ik vind het wel erg lastig om mijn 'normale' leven vol te houden met dit erbij.

Vooral omdat je niet weet wat je kunt verwachten.

Ik neem trouwens wel soms een Oxazepam, vooral 's nachts, om rustig te worden. Maar niet te vaak want ik ben bang dat het anders niet meer werkt (dat is ook zo) dus ik probeer het alleen te nemen als het echt nodig is.

Het kan ook verslavend zijn dus ik wil wel oppassen daarmee.
quote:engeltje1972 schreef op 08 november 2010 @ 18:29:

Hier gaat het sinds afgelopen vrijdag stukken beter, gelukkig. ik voel me ook energieker en vrolijker.

Hé wat fijn zeg, super!!
Mazou,nog ff doorzetten, t gaat gauw weer beter!!!

Ik heb vandaag een terugval,maar dat hoort erbij denk ik dan maar al vind ik het behoorlijk rot. Voelde me juist weer mezelf en dan dit. Klinkt bekend???
quote:engeltje1972 schreef op 10 november 2010 @ 21:22:

Mazou,nog ff doorzetten, t gaat gauw weer beter!!!

Ik heb vandaag een terugval,maar dat hoort erbij denk ik dan maar al vind ik het behoorlijk rot. Voelde me juist weer mezelf en dan dit. Klinkt bekend???

Thanks voor de support.

Ja het gaat met pieken en dalen he.

Ik had vannacht weer hetzelfde, super gespannen wakker worden en niet meer weten hoe ik het heb.

Ik probeer het wel te relativeren dat het de AD zijn, dat helpt wel. Het neemt de spanning alleen niet weg. Ik lig echt helemaal stijf in bed. Heb weer een Oxazepam genomen...

Toch wel fijn, al kon ik niet meer slapen.

Gaat het slapen bij jou wel goed? En waar heb je nu last van dat je een terugval hebt?
Slapen gaat gelukkig goed, zou ook overdag zo een paar uur kunnen slapen.

Had gister echt een terugval qua gedachtes, weer nare gedachtes en angst terwijl ik de dagen ervoor nergens last van heb gehad, voelde me weer de oude worden,maar gister dus een terugval. Vandaag iets trillerig, koppijn en moe.

Zou het ook door het slechte weer komen? Het ziet er buiten zo triest uit, bah, was het maar weer zomer!
quote:engeltje1972 schreef op 11 november 2010 @ 13:40:

Slapen gaat gelukkig goed, zou ook overdag zo een paar uur kunnen slapen.

Had gister echt een terugval qua gedachtes, weer nare gedachtes en angst terwijl ik de dagen ervoor nergens last van heb gehad, voelde me weer de oude worden,maar gister dus een terugval. Vandaag iets trillerig, koppijn en moe.

Zou het ook door het slechte weer komen? Het ziet er buiten zo triest uit, bah, was het maar weer zomer!

Ja het weer is balen, en de seizoensverandering ook.

Ik voel me vandaag wel goed eigenlijk, ben hard aan het werk.

Vervelend dat je zo angstig bent, ik zou zeggen, doe rustig aan en probeer wat afleiding te zoeken.
nou bij mij begint het weer rustig te worden

merk alleen wel dat ik lichamelijk onder een soort spanning sta

maar geestelijk gaat het aardig

as woensdag telefonisch contact met mijn psyciater.

groetjes

marieke

en vol houden he
Ik ben aan het opbouwen met Prozac. Valt me alles mee, alleen een beetje een dof gevoel in mijn hoofd, en ben ietsje trager dan normaal. Slik het ook pas een paar dagen, weet iemand wanneer de eventuele bijwerkingen om de hoek komen kijken?

Vrijdag een gesprek met de HA, en dan ga ik van 20 mg naar 40 mg. Misschien dat het dan wat heftiger wordt.
hoi sjakie,bijwerkingen komen meestal pas na een paar dagen. Ik zou zeker niet te snel naar 40mg gaan want 20mg kan best genoeg zijn alleen moet je het daar de kans voor geven! Ik heb voorheen ook jaren prozac geslikt en altijd maar 20mg.

Dita en mazou,chocolate, hoe gaat het met jullie?

Met mij gaat het best goed, gellof dat de zwaarste bijwerkingen voorbij zijn en ik langzaam aan mn leven weer terug krijg.
nouk engel, de ha heeft mij geadviseerd om op te bouwen naar 60 mg, zo snel als het kan. Ik slik het nu 4 dagen en het gaat goed.

Fijn dat de ergste bewerkingen bij jou nu over zijn!
waar slik je de ad voor sjakie? En heb je ooit al eens een ad gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven