Te afhankelijk

28-10-2010 23:53 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een leuke jongen ontmoet, we kennen elkaar nu bijna twee maanden. Hartstikke leuk samen.

Een probleem voor mij is echter dat ik merk dat ik te veel op hem ga leunen, ik word te afhankelijk. En dit is niet echt gewenst in zo'n korte periode dat je elkaar kent. Hij kan het namelijk nog steeds afkappen en dan zou ik werkelijk gebroken zijn.

Laat ik mijn situatie even schetsen, ik woon iets langer dan twee maanden op mezelf. Ik ken nog vrij weinig mensen in de buurt die ik werkelijk kan vertrouwen en mijn familie woont niet bepaald in de buurt. Natuurlijk kan ik vrienden en familie altijd bellen, maar het is toch anders dan dat ik daadwerkelijk ze een avondje kan zien of iets dergelijks.

Wel nu, ik merk dat als hij een keertje afzegt, (met een goede reden) ik ontzettend verdrietig ben. Nu wordt het zelfs zo erg dat ik het moeilijk vind een avondje alleen te zijn en dit eigenlijk sinds ik hem ken. Telkens wanhopig om mijn mobiel kijken of hij heeft gesmst.

Ik weet niet wat ik met mezelf aanmoet, ik herken mezelf haast niet! Misschien dat het te maken heeft met mijn vorige 'relatie'. Heeft iemand misschien zo'n zelf ervaring, tips of iets?

Bedankt alvast!
Heb je geen leuke studiegenoten of collega´s met wie je een keer wat leuks kunt gaan doen? Dat is zowiezo de eerste stap naar het opbouwen van een nieuwe vriendenkring en dan ben je ook minder afhankelijk van hem voor gezelschap.

je hoeft niet meteen vriendschappen te sluiten natuurlijk, maar stel eens voor bij mensen die je kent om een keer wat te gaan drinken ergens ofzo.
Tja, dat doe ik wel, ik ga bijvoorbeeld dan deze zaterdag wel wat leuks doen met een studiegenoot. Maar eigenlijk is zij de enige met wie ik dingen naast de studie doe.

Maar wat ik veel merk bij mijn studie is dat het of mijn type mens niet is qua vrijetijdsbesteding of dat ze eigenlijk geen interesse hebben om met de mensen van hun studie rond te hangen. (Ze hebben dan bijvoorbeeld een vereniging of al vrienden in de buurt.)

Maar je idee over collega's is misschien wel handig, een bijbaan zoeken vult een hoop vrije tijd in..
ik herken het...is ook een valkuil van mij.

Je hebt het in ieder geval al door nu...dan ben je al halfweg!

Leuke dingen doen en als je thuis bent probeer dan gewoon je telefoon op tafel te leggen en niet steeds te kijken.

Als...ja als hij of iemand anders smst hoor je het ook wel als ie gewoon daar ligt.

Wees bewust van je afhankelijkheid en ga bewust ook dingen alleen doen of met vriendinnen of sporten
Fijn dat iemand anders het een beetje herkent

Ja, ik houd me soms ook in met hem door te wachten tot hij wat voorstelt om te doen of wat later te smsen. Om toch een beetje afstand te houden.

Maar wat zou ik allemaal moeten doen als ik alleenthuis ben om mezelf af te leiden? Tv kijken, achter de laptop zitten? (Forummen, haha?) Als ik met anderen ben gaat dat wel makkelijk, maar in mijn eentje vind ik het moeilijk..
oja en nog even toelichten..

Ik zit er nu ook middenin

ben na een half jaar intensieve relatie nu een week gelden gedumpt en heb me veel en veel en veels te veel naar hem gevoegd.

Zijn vrienden,zijn planning...allemaal zo leuk en nieuw dat ik mijn eigen vrienden wat verwaarloosd heb.

En mijn hobby's en het zelf kunnen vermaken moet ook weer even komen.

(ook pas 3 mnd geleden verhuisd...woonde samen met mn ex nog....en dan wel binnen de woonplaats maar alles is nieuw en onwennig)

maar ik weet wel: lekker clichee... Je moet zelf je leven leuk maken,zelf je eigen slingers ophangen!

Kom op meis..dat kunnen we allebei!!!
Okay, dat is wel een soort waarschuwing voor me. Het is natuurlijk belangrijk dat als hij het afkapt, ik wel ergens terug op kan vallen.

Het is dan wel een beetje andere situatie dan die ik nu heb.

Lukt het jou dan wel weer goed om je leven een beetje leuk te maken zonder hem?

Beetje stom, maar ik merk nu al dat dit al werkt voor mijn situatie. Kijk al minder naar mijn mobiel haha.
ik snap het ook wel.

ik was zo verliefd op mijn vriend... maar: je moet er echt actief energie in steken een eigen leven te houden.

want inderdaad, als het uitgaat ben je anders helemaal niets meer.

zoek mensen, ga op een cursus of ga wat vrijwilligs doen. zelfs al heb je niet meteen bergen vrienden, je hebt wel eigen activiteiten zonder hem.
daarbij: het is voor een man niet erg aantrekkelijk als zijn vriendin zo erg op hem leunt en niets voor zichzelf heeft.

je blijft boeiend voor hem als je je eigen leven hebt, want dan ben je een sterke vrouw.

dat dwingt respect af.

als jouw vriend zijn hele leven rond hem liet draaien hoe zou je dat dan vinden?

plus, het kan ook nog verstikkend werken.
Dat is waar, daar ben ik me van bewust. Daarom ben ik ook wel blij dat ik de komende twee dagen dingen buiten hem om doe.

Verstikken is het laatste wat ik wil doen. (Hier had ik eigenlijk zelf last van in de eerste week dat ik hem kende..Waar is die tijd heengegaan?)
Als je thuis bent: TV kijken(dvd´s? series, documentaires) inetten(forummen, iets nieuws leren op wikipedia) beetje rommelen in huis(dingen sorteren, opruimen, weggooien wat je niet meer nodig hebt) nieuwe dingen koken, breien, boek lezen, tijdschriften lezen, nieuwe kledingcombinaties bedenken, er is ZO veel te doen thuis!

En een baantje zoeken is idd goed tijdverdrijf, goed voor je CV en goed voor je bankrekening!
Kun je je niet aanmelden bij een sportvereniging? Je ontmoet leuke mensen en die zal je toch nodig hebben als je in een nieuwe stad komt te wonen. Het is fijn om nieuwe vriendschappen op te doen toch?

Er is zoveel te doen, gewoon durven. Doe een workshop ofzo.
Nieuwe vriendschappen, ik sta er helemaal voor open ja. Maar sport is op dit moment wat onder mijn budget, maar ik zal er volgende maand eens naar kijken. Een baantje lijkt dus steeds geschikter haha.

Maar krijg je dan goede vriendschappen bij sport? Dat heb ik namelijk nooit echt gekregen..
LB, dat ligt er aan wat voor sport ook. Ik denk dat je in een groepje(zumba ofzo, noem maar wat) sneller contact krijgt dan dat je gaat fitnessen. Of je sluit je aan bij een studie/studentenvereniging die aansluit bij je interesses zodat je in contact komt met gelijkgestemden.
sorry, ik las het niet, maar heb je ook geen baantje?

ga er een zoeken, het vergroot je zelfvertrouwen als je zelf geld verdient en je bent ECHT onafhankelijker!
Het begint als een wondermiddel te klinken, steefke. ;)

Nee, ik ga wel op zoek naar een baantje. Iets waarbij ik met mensen omga en iets s'avonds.
maar, het is pas twee maanden wat en je hebt het nu al in de gaten...

dus ik denk niet dat het echt een groot probleem wordt.

in het begin ben je jezelf ook een beetje kwijt als je verliefd bent.

das normaal. en na een tijd vind je jezelf weer terug! succes.
ja ik las je inleidende verhaal nog eens... ik had dat ook een tijd. zei hij af dan werd ik woedend en voelde ik me in de steek gelaten! echt overdreven!

als je ook pas twee maanden in die stad woont, tja, het kost best wel wat tijd om je draai te vinden in een nieuwe woonplaats, dus zo gek is het allemaal niet.
Ja, ik ben gewoon echt verliefd en wil de hele tijd bij hem zijn.

Misschien dat het over een tijdje, als we een stabiele relatie krijgen (wat er wel in zit hoop ik), ik weer wat beter in mijn vel ga zitten? Dankje trouwens.
ik sluit me aan bij ruza, zumba etc is toch wel meestal een vrouwenkliek en je leert makkelijk mensen kennen.

Je bent nog student begrijp ik? Kijk eens op internet naar sportscholen waar studenten korting krijgen.

Als je nou ook nog gaat werken dan kun je het betalen.

Tijdens mijn studie heb ik me aangesloten bij een studentenvereniging. Dacht oh god een stelletje koorballen en hockeytutjes bij elkaar.(speelde zelf ook hockey hoor)

Maar er zaten superleuke meiden bij met wie ik tot op de dag van vandaag nog contact mee heb.

De moeite waard lijkt me, ik vind het wel knap dat je er iets aan wilt doen. Afhankelijk mag je alleen maar van jezelf zijn zoals mijn moeder altijd zegt.
Hoeveel heeft dit echt te maken met hem?

Uit je OP krijg ik meer het idee dat je het in een nieuwe omgeving vooral moeilijk vindt om een avond alleen te zijn. Hem ken je daar, dus hij is de logische invulling van je avonden. En als hij dan onverwachts afzegt is dat extra naar, want dan is er op het moment niet echt iets waardoor je de avond alsnog spontaan kan opvullen. En zoon avond kan dan ineens heeeel leeg voelen. Ken het gevoel.

Wordt je niet gewoon afhankelijk van hem omdat hij nu even de enige in de buurt is? Of is dit iets wat vaker in relaties voorkomt? Wil je bijvoorbeeld ook liever bij hem zijn als je met een vriendin hebt afgesproken?

Ik vraag me af of het daadwerkelijk veel met hem te maken heeft. Want ookal zijn jullie straks in een meer stabiele relatie en zit je geweldig in je vel, dan nog kan hij niet elke dag je avondvullendprogramma zijn....
Studentenvereniging is te laat om aan te melden dit jaar, maar is eerlijk gezegd niks voor mij.

Tja, ik vind het gewoon dom van mezelf dat ik geen avondjes alleen meer kan doorbrengen tegenwoordig.

Sport is zoiezo wel een goed idee.. kilootjes die er makkelijk bij vliegen..
Je laat me wel nadenken brocoli. Ik heb soms inderdaad wel dat ik liever bij hem ben als ik bij een vriendin ben. Dat heb ik eigenlijk niet eerder gehad, maar omdat het zo klikt met hem dit keer wel.

Misschien dat ik dacht dat het nu aan hem lag omdat ik me voor dat ik hem kende niet zo voelde. Maargoed, toen woonde ik ook pas twee weken alleen denk ik.

Ik denk dat ik op een avondje alleen gewoon het eerst aan hem denk om mee rond te hangen. Heb bijvoorbeeld, heel fout, een paar keer ruimte proberen te maken om iets met hem te doen, terwijl het daarna niet doorging.
Nog iets waar ik over nadenk..

Hoe eerlijk moet ik hierin zijn tegenover hem? Want het is nog erg vroeg om erover te beginnen, ik wil hem niet wegjagen. Maar toch is het fijn als hij een beetje weet hoe ik me voel.

Of zal ik het voor mezelf houden, voor tenminste nu?
nou als hij lief is zal hij wel begrip hebben, al komt het misschien niet supercool over..

maar je kunt toch best zeggen dat je wat meer eigen dingetjes wil gaan doen omdat je nog weinig mensen kent daar. en dat je anders zo het gevoel krijgt dat je op hem leunt.

als hij echt lief is zal hij je aanmoedigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven