Nog steeds maagd!

14-09-2010 20:44 622 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben 31 jaar oud en nog steeds maagd. Ik ben niet super lelijk of zo, maar omdat ik altijd verlegen was kwam ik weinig in contact met vrouwen (ik ging bijvoorbeeld nooit uit). Het is door verschillende omstandigheden nooit van gekomen een relatie te hebben. Ook door mijn terughoudende, verlegen, onzeker gedrag straalde ik naar vrouwen volgens mij iets uit van desinteresse.

De laatste jaren ben ik socialer geworden naar anderen toe. Maar een relatie met een vrouw is nog een grote struikelblok. De eerste paar dates gaan goed, daarna een en al onzekerheid. Vind ze je echt leuk? Wanneer zoen je haar? etc... Dat soort vragen die iemand van 31 al eigenlijk behoort te weten. Ik vind 't ook moeilijk om daar met anderen (vrienden, collegas) over te praten, want zij zullen de conclusie trekken: geen relatie gehad = geen seksuele ervaring hebben.

Nou mijn vraag aan de vrouwen hier. Stel je heb een 31-jarige partner. Hij vertelt je dat hij nog maagd is. Wat zou je daarvan vinden? Zou je bijvoorbeeld liever hebben dat hij als eerste keer betaalde seks had gehad? (dan heeft hij in ieder geval ervaring!)
quote:hans66 schreef op 26 oktober 2010 @ 22:08:

Volgens mij is het Viva-forum niet helemaal lekker...Hoezo niet Hans?
Omdat een stelletje heldere lichten `m zonet weer een hele literatuurlijst heeft gegeven. Alweer een reden om uit te stellen, `Hij moet eerst zichzelf gaan inlezen`.

tjonge jonge zeg... ( loopt hoofdschudend weg, in zichzelf mompelend...)
quote:FockeWulf schreef op 27 oktober 2010 @ 13:20:

Hoezo niet Hans?Ik bedoelde het forumsysteem. Ik bedoelde dat het bugged was. Plaatjes worden gerepeteerd weergegeven over de berichten heen. Dat was het geval op het moment dat ik schreef dat het forum niet helemaal lekker was. In dit topic uiteraard off-topic.
World of Warcraft: Legion
Donderstraal,

Er zijn nog altijd dingen waarvan ik nog steeds niet op de hoogte ben. Misschien heb ik op de cruise over twee maand wel meer succes. En die snackbarvrouw zal ik tussen nu en dan heus wel weer een paar keer zien. Babbelen, etc.
quote:Miyagi75 schreef op 26 oktober 2010 @ 18:01:

En als dat nou nog 31 jaar kost ?

En stel dat het dan een vrouw is die hij eigenlijk niet eens aantrekkelijk vindt ?

Moet hij er dan maar meteen mee gaan trouwen, omdat hij anders misschien nog 31 jaar moet gaan wachten tot hij een 2e optie heeft ?

Lijkt me geen optimaal begin van een relatie, zowel voor hem als voor haar.

Ach ik weet het niet, na 5 jaar kan ik best zeggen dat het een goede gelijkwaardige relatie is...... er mogen hier ook niet serieuze opmerkingen geplaatst worden hoor. Sarcasme is niet je vriend?

Mijn vriend heeft ook geen bijna 30 jaar gewacht en geprobeerd enzovoorts zoals de heren hier. Hij had gewoon geluk dat ik soms nogal assertief reageer...
quote:hans66 schreef op 26 oktober 2010 @ 20:48:

[...]

Toen ik een stuk jonger was hebben meisjes mij wel proberen te versieren... althans dat zeggen ze, of het leek daarop. Een meisje zei dat ik erg moeilijk te versieren was, omdat consequent meisjes afwees. Zelfbescherming, een wantrouwen, onzekerheid en autisme gooiden flink wat roet in het eten.Wilde ik net zeggen, vriend hoorde het ook later had het niet door... zag de mogelijkheden ook niet... oh dus als een meisje dat doet dan wil ze dus eventueel.... ooooooh!
@Hans66,

Wat mij stoort is dat het `probleem` wordt aangepakt als een project. Er moet worden ingelezen, analyses worden losgelaten, plannen worden gemaakt.

Nou, ik heb nieuws: de meeste, ja de meeste mensen zijn bang. Echt waar, echt. En degene die niet bang zijn voor een blauwtje zijn echt op 1 hand te tellen. De meeste ego`s kunnen een afwijzing niet zonder slikken aan. Ook mensen die niet autistisch zijn , enz.

Laat het nou (of probeer in ieder geval) lopen zoals het loopt. Denk je dat een vrouw het leuk vindt om het gevoel te krijgen een studieobject te zijn? Ik durf te wedden dat de vrouwen die jij leuk vindt niet vallen voor gladde babbelaars.

Werk aan je zelfvertrouwen, okè. Dat houdt niet meer in dat je jezelf tijdens je acties niet steeds zelf loopt te ondermijnen met destructieve en zelfondermijnende gedachtes (ze zal me wel stom vinden, ze zal me wel uitlachen, ik zal wel stom overkomen, ik zeg wel domme dingen, enz, enz....). Laat die versiercursussen. Als een meisje je leuk (of op z`n minst interessant vindt) zal zij ook het gesprek gaande proberen te houden.

Tenslotten: rain cheques zijn inderdaad beperkt houdbaar. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een nieuw cafe binnenkwam, een beetje rondkeek en daar een voor mij interessant ogend heerschap zag zitten. Ik was nieuw en alleen en durfde (!) daar niet nonchalant naar toe te schuiven.

Weken lang heeft die meneer naar me zitten loeren,kreeg er zowat een stijve nek van. De drempel om `toevallig, spontaan, nonchalant` daar naast te schuiven en een babbeltje te maken was inmiddels al te hoog gemaakt door ons alletwee. We hadden zolang naar elkaar zitten loeren dat ik het in ieder geval niet meer durfde te proberen.

Hoop dat je de boodschap daarvan begrijpt. (en als je al een cursus wilt gaan doen: hou het algemeen, iets in de hoek van zelfvertrouwen, NLP, enz).
Hmm, als Hans tips van een geschreven forum kan gebruiken waar iedereen vrij kan reageren, dan toch ook tips uit een geschreven boek dat in ieder geval door iemand is geschreven met harde resultaten. :-)
Donderstraal,

Ik wil het inderdaad laten lopen zoals het loopt. Ik wil die snackbarvrouw ook niet als een studie-object zien. Ik vind ook, dat ik haar niet plotseling moet gaan proberen te versieren. Ik verzand in projecten, analyses, studies, etc. als ik wat aan het probleem wil gaan doen. Zonder me daarachter te willen verbergen: is dat nou niet het probleem van autisme? Alles logisch en rationeel willen aanpakken? Dat lukt met computer- en wiskundige problemen, maar niet met dit probleem. Volgens mij kun je niet alles op een "autistische" manier aanpakken.
Ach Hans, als je maar verslag uitbrengt hier :D
Als er iets gebeurt, ofwel met die snackbardame of de cruisedame , zal ik het hier wel weten.
quote:FockeWulf schreef op 27 oktober 2010 @ 21:53:

Hmm, als Hans tips van een geschreven forum kan gebruiken waar iedereen vrij kan reageren, dan toch ook tips uit een geschreven boek dat in ieder geval door iemand is geschreven met harde resultaten. :-)

Ja maar toch niet een hele boekenlijst hè.

En ok, een autist heeft misschien wat meer handvaten nodig. Maar op enig moment moet er toch ook eens , naast de woorden, ook daden komen.
weer s dubbel.
quote:donderstraal schreef op 28 oktober 2010 @ 09:54:

En ok, een autist heeft misschien wat meer handvaten nodig. Maar op enig moment moet er toch ook eens , naast de woorden, ook daden komen.Ik zou inderdaad wat vaker uit kunnen gaan, en de daden bij de woorden gaan voegen. Eens wat kroegen uitproberen. En de cruise over 2 maand geeft hopelijk ook wat mogelijkheden.
quote:hans66 schreef op 27 oktober 2010 @ 21:59:<knip>

Zonder me daarachter te willen verbergen: is dat nou niet het probleem van autisme? Alles logisch en rationeel willen aanpakken? Dat lukt met computer- en wiskundige problemen, maar niet met dit probleem. Volgens mij kun je niet alles op een "autistische" manier aanpakken.Zou het ook niet zo kunnen zijn dat je, zoals eerder aangegeven, zo focust op wat-fout-zou-kunnen-gaan-doordat-je-autisme-hebt dat je al geen stap meer durft te zetten omdat die mogelijke mislukking wel eens werkelijkheid zou kunnen worden? Stap eens uit die 'ik ben autist'rol en word gewoon Hans. Ik vraag me af of je buiten het forum dat etiket ook zo opzichtig draagt?
Nee, IRL houd ik me daarover stil. Ik wil dat ze me kennen als Hans en niet als autist. Ik zeg dat ik geen verstand heb van vrouwen, dat wel. De meesten vinden me wel bijzonder, en daar doe ik niet zo veel aan.

En voor de rest weet ik soms ook niet meer wat de bottleneck is.
quote:hans66 schreef op 28 oktober 2010 @ 13:37:

[...]

Ik zou inderdaad wat vaker uit kunnen gaan, en de daden bij de woorden gaan voegen. Eens wat kroegen uitproberen. En de cruise over 2 maand geeft hopelijk ook wat mogelijkheden.

JAAAAAAA!

(en veel plezier hè)
Ik zie ook ineens zo'n echte loveboat voor me zoals in de serie... Met allemaal aantrekkelijke vrijgezellen... personeel wat in de rondte flirt... dat waren nog eens mooie tijden....
Als ik nog ergens de muziek van die serie kan bemachtigen... Ik wil van die cruise een spetterend filmverslag maken met alles erop en eraan, dus ook achtergrondmuziek. En bij een liefdesscène of anderszins wil ik voor de grap de muziek van Love Boat erin monteren.
Hier in ieder geval de songtekst!

Love, exciting and new

Come Aboard. We're expecting you.

Love, life's sweetest reward.

Let it flow, it floats back to you.

Love Boat soon will be making another run

The Love Boat promises something for everyone

Set a course for adventure,

Your mind on a new romance.

Love won't hurt anymore

It's an open smile on a friendly shore.

Yes LOOOOOOOOOOOOOOOVE! It's LOOOOOOOOOOOOOOOVE! (hey-ah!)

Love Boat soon will be making another run

The Love Boat promises something for everyone

Set a course for adventure,

Your mind on a new romance.

Love won't hurt anymore

It's an open smile on a friendly shore.

It's LOOOOOOOOOOOOOOOVE! It's LOOOOOOOOOOOOOOOVE! It's

LOOOOOOOOOOOVE!

It's the Love Boat-ah! It's the Love Boat-ah!
quote:Bengelie schreef op 29 oktober 2010 @ 11:25:

Ik zie ook ineens zo'n echte loveboat voor me zoals in de serie... Met allemaal aantrekkelijke vrijgezellen... personeel wat in de rondte flirt... dat waren nog eens mooie tijden....

Zou niks voor mij zijn.

Ik denk dat ik stug in mijn hut zou blijven zitten, of anders in zo'n dekstoel met een boek voor mijn neus. Onbenaderbaar.

Misschien moet ik eens in regressie gaan om erachter te komen of ik in een vorig leven kluizenaar was. ;)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Tonkje, ik vraag me al een paar dagen af: waarom zou jij geen lief willen hebben?
quote:tonkje schreef op 29 oktober 2010 @ 17:04:

Zou niks voor mij zijn.

Ik denk dat ik stug in mijn hut zou blijven zitten, of anders in zo'n dekstoel met een boek voor mijn neus. Onbenaderbaar. Op die wijze zou ik geen plezier aan mijn cruise hebben. Een boek lezen (hoewel ik geen boekenlezer ben) kan ik thuis ook wel. Daarvoor betaal ik geen grote bak met geld.
quote:donderstraal schreef op 30 oktober 2010 @ 23:14:

Tonkje, ik vraag me al een paar dagen af: waarom zou jij geen lief willen hebben?Omdat ik me heel onprettig voel als iemand te dichtbij me komt, zowel letterlijk als figuurlijk. Ik klap dan helemaal dicht.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Tonkje,

Dat klinkt heftig. Maar dichtbij is niet persè tè dichtbij.

Is er nooit een leuke meneer of mevrouw of jongen of meisje geweest waarbij je fijne kriebeltjes in je buik voelde?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven