Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
ik maak vanavond voor het eerst loempia's, de vriezer is ZO vol en hij moet dus even leeg.

vanavond eten we ook iets uit de vriezer, ik denk vis m et spinazie ofzo. hij gaat amper nog dicht. heb veelste veel gehamsterd toen het bij ah 2=1 was!
Dat recept van die stoofschotel wil ik wel van je hebben Koreveen!

Hier vanavond sperzieboontjes met spekjes en kruidenboter, zelfgemaakte aardappelpuree en een gemarineerd speklapje.
Hier vanavond burrito's gevuld met rundergehakt en groenten. En het lekkerste eraan is: gemaakt door vriend
Hier rijst met doperwtjes en fijngesneden broccoli erdoorheen(en boter!), salade(wederom rucola en tomaat) plakjes tofu met champignon stirr-fry saus, sperziebonen met kokos en misschien nog peynir-spinazie flapjes.
Ruza, jij kookt altijd zo uitgebreid... Je kookt voor 2 personen toch? Heb jij dan nooit teveel eten?
Vanavond een makkelijk maaltje: ovenschotel met aardappel, gehakt, spinazie en feta.
Winnie ik kook uitgebreid maar wel kleine porties. En ja er blijft wel eens wat over maar dat wordt dan altijd de dag erna wel opgegeten.
Ik blijf het gewoon lastig vinden om kleine porties te koken.

Woon alleen en heb altijd teveel. Maar heb meestal ook niet echt zin om de dag erna nog weer hetzelfde te eten. En helaas is ook niet alles even geschikt om in te vriezen.

Ik moet denk ik ook maar weer eens gaan neuzen op het topic voor de 1 a 2 persoons-maaltijden.
Komt ie Winnie (= standaard simpel stoofje, hoor)

750 gr rib/runderlappen of sukade

2 el grove mosterd

50 gr boter

2 tenen knoflook

1 knolselderij in blokjes

1 courgette in blokjes

2 winterwortels in plakjes

1 prei, in ringetjes

1 uit, in blokjes

1 vleesbouillontable

1 flesje bier

4 aardappels, in blokjes

3 takjes selderij

3 laurierblaadjes

Vlees in grove stukken snijden en omscheppen met de mosterd, zout en peper. Boter in pan en vlees in 5 min bruinbakken. Vlees uit de pan halen en afdekken. In braadvocht ui en knoflook bakken. Wortel erbij. Na ca 5 min vlees erbij. 200 ml warm water en bier op kamertemperatuur! erbij schenken, laurier erbij, deksel erop en aan de kook brengen. Daarna 2-2,5 uur stoven. Halverwege de prei, aardappels en courgette erbij doen. Vlees regelmatig omscheppen. Op smaak brengen met zout en peper, laurierblaadjes eruit halen en bestooien met selderij.

Ik werk vandaag thuis en hij staat al een tijdje op. Krijg er een heerlijk herfstgevoel van. Lief kwam net thuis en stond met glimmende oogjes in de pan te kijken en dook meteen het wijnrek in om een passende rode wijn erbij uit te zoeken. Mjummieeeee!!
Even snel want moet dadelijk weer werken,heb 2 pizzabodems bij ah gekocht en zelf belegd met saus en salami en 1 met kip en ananas(dacht dat ik ham in huis had) en kaas natuurlijk.
Klinkt goed Koor!!!

Gaat in mijn receptenmapje!

Houd juist wel van simpele gerechten, die zijn vaak het lekkerst.

Wat voor bier doe jij er door?
Nu bockbier, maar oud bruin kan ook
Gisteravond uit eten geweest: vooraf antipasti (o.a. gevulde artisjok, courgettecarpaccio met geitenkaas en bruchette met avocadopesto) en als hoofd risottoballetjes gevuld met buffelmozzarella en zongedroogde tomaat overgoten met een siroop van dragon. Espresso met grand marnier na.

Vanavond, gewoon thuis: zelfgemaakte pizza met tomatensaus, gemarineerde aubergine, geroosterde paprika, asperges, verse tomaat, zwarte olijven en geitenkaas.
Snoep, snoep, krokante kipfilet uit de oven, dolma's, salade, snoep, snoep en snoep.
Geen pompoen geslacht, Yette?
Vanavond heerlijk gegeten in een Thais restaurantje. Vooraf spring rolls en viskoekjes. Als hoofdgerecht hadden we garnalen in rode curry, en massaman nua (als ik het goed onthouden heb), een heel donkere curry met rundvlees, aardappel en pinda's. Heel erg lekker!! Daarna nog naar het theater geweest, een volle avond gehad en ik zit tevreden thuis nu .
Klinkt goed Teig, dat eten van jou!

Ik moet maar weer eens Thais gaan eten.... Maar ja weekmenuutje voor komende week is al in elkaar gezet en ga mezelf eens dwingen om enigszins normaal te eten, dus gewoon aardappels, vlees en groente. Ben inmiddels 5 kg kwijt en er moet nog meer af....

Mijn eten vanavond heeft goed gesmaakt.... Zelfgemaakte aardappelpuree met boursin erdoor. Sperzieboontjes met spekjes en kruidenboter (GroenteIdee AH) en een speklapje. Simpel maar lekker, alhoewel ik volgende keer zelf de boontjes met spekjes en kruidenboter maak, mijn eigen kruidenboter heeft nl. veel meer smaak...
quote:winniethepooh schreef op 29 oktober 2010 @ 23:04:

Klinkt goed Teig, dat eten van jou!

Ik moet maar weer eens Thais gaan eten.... Maar ja weekmenuutje voor komende week is al in elkaar gezet en ga mezelf eens dwingen om enigszins normaal te eten, dus gewoon aardappels, vlees en groente. Ben inmiddels 5 kg kwijt en er moet nog meer af....Ik weet niet, maar als je die Thaise dames ziet, dan zou je toch denken dat Thais eten heel gezond en goed voor de lijn is! Zijn allemaal van die frele dames en tengere heren... Aardappels-groente-vlees zorgt voor stevige Hollandse dijen :p . Haha, ik plaag je hoor. Ik ben sowieso geen groot aardappels-groente-vleeseter. Je doet me het meest plezier met meer "buitenlandse" gerechten. Maar, een goede stamppot o.i.d. sla ik niet af! De combinatie sperziebonen-spekjes-kruidenboter klinkt op zich goed trouwens!
Ik moet gewoon eigenlijk minderen qua koolhydraten. Dus minder aardappelen, rijst, pasta e.d.

Maar ja.... omdat nou iedere dag te laten staan.... Hahaha daar vind ik het veel te lekker voor.

Bij mij wisselt het wekelijks.... Kan de ene week heel veel hollandse kost eten en de andere week nagenoeg alleen maar niet-hollands. Haha het enige dat komende week niet echt hollands is, is macaroni en rijst met wokgroente. Verder stamppotje boerenkool, stamppotje zuurkool, aardappeltjes met spinazie en pannekoeken.
klinkt heerlijk al dat eten, teigera! ben gek op thaise, goedgevulde curry´s.

hier word het vandaag aardappels (daar doe ik nou boter over), met een salade van tomaat,peynir,komkommer,olijf,gerookte zalm,augurk en een lekkere frisse yoghurt/yofresh mayo dressing.

heeft iemand een idee of een kipburger in 5 uur ontdooit (vraagteken doet het niet meer,huh)

mijn zus lust geen vis en ze komt vanavond eten, maar heb geen zin om naar de winkel te gaan.
quote:sabbb schreef op 30 oktober 2010 @ 11:45:

klinkt heerlijk al dat eten, teigera! ben gek op thaise, goedgevulde curry´s.

hier word het vandaag aardappels (daar doe ik nou boter over), met een peynir-olijf-tomaat-gerookte zalm-augurk salade en misschien nog een kipburger, maar denk niet dat hij in 5 uur ontdooit..'5 uur is toch wel genoeg om te ontdooien?
Thais is inderdaad heel gezond. Win, je hoeft aardappels/ pasta/ rijst ook niet te laten staan, maar gewoon minder en véél groente. En je bent er al 5 kwijtr, dus dan ben je toch goed op weg?

Hier gister dus uit eten geweest; vooraf meloen met parmaham en als hoofdgerecht had ik kaaskroketjes. Toe een kaasplankje. Allemaal niet heel bijzonder jammer genoeg, maar er stond ook gewoon niet veel bijzonders op de kaart.

Vanavond sudderlapjes (staan nu al op) en hutspot. Jammer genoeg kwam ik erachter dat ik geen uien heb en die wil ik juist door de stoofvlees doen, maar kind moet zo naar bed, dus geen tijd om meer te halen. Dan maar zonder ui dus...

Voor morgen ook al boodschappen gedaan; witlof met ham en kaas uit de oven, minikrieltjes en een hamburger.
Sabbb, lijkt me tijd genoeg en als hij nog een klein beetje bevroren is, dan bak je hem gewoon iets langer of doe je hem even in de ontdooi stand van de magnetron?
@sabbb: vijf uur lijkt me ruim voldoende hoor... gewoon in een schaaltje op het aanrecht zetten, komt goed!

@Jynta: jij bent vroeg in de Sinterklaas-stemming! grmbl, avatar is veranderd, mijn opmerking slaat dus nergens meer op...

Jammer dat je etentje niet heel bijzonder was. Ik vind het juist altijd leuk om iets bijzonders te eten als ik uit eten ga, iets dat je thuis niet zo snel zult eten.

Vanavond ga ik witvis (nog even uitzoeken straks welke) pangasiusfilet maken met parmaham en salie, daarbij rozemarijnaardappeltjes en broccoli.
Heb geen magnetron Jynta. Overweeg wel om er een te kopen maar ik weet eigenlijk niet waarom, want meer dan ontdooien en broodjes bakpau maken doet ie niet. Eten warm in gewoon altijd op in de pan.

Ja de kipburger zou vast wel ontdooien inderdaad.

Winnie, het is niet erg om 1 of 2 keer in de week pasta rijst of aardappelen te laten staan. Je honger kan je dan het beste stillen met groente, rauwkost en een niet te groot stukje vlees.

Ik studeer Voeding dus als je vragen hebt kan je altijd bij me terecht hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven