Werk & Studie alle pijlers

Loonstrookje

29-10-2010 22:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag lag mijn loonstrookje (en dat van de andere collegas ook) open en bloot in mijn postvak, voor iedereen zichtbaar..Mijn baas vind t n beetje zonde van de envelop, die gooi je toch meteen weer weg!? Grrrrrrr!
Is bij ons ook, maar wel met de witte kant boven. Heb er geen moeite mee.
Kan echt niet. Loonstrook is persoonlijk en vertrouwelijk.
Altijd per post.

Schande dit.
Eurocenten sparen en er 12 aan je baas geven voor een heel jaar enveloppen om je loonstrook, zou die die hint snappen?
Hoort niet, maar kan wel handig zijn, om te checken of de hoogte van je salaris een beetje klopt met je collega's! En mocht je minder verdienen, gelijk opslag vragen
Heel vreemd.

Hier worden ze in de postvakjes gelegd, in een dichtgeplakte envelop.
Wij ontvangen het strookje via de mail. Vind ik prima werken. Erg raar om het zo te verstrekken.
beetje vreemd, maar kan ook zeer verhelderend zijn.
quote:Christiana schreef op 29 oktober 2010 @ 22:50:

Hoort niet, maar kan wel handig zijn, om te checken of de hoogte van je salaris een beetje klopt met je collega's! En mocht je minder verdienen, gelijk opslag vragen Je moet je baas dus eigenlijk uitleggen dat dit 'm op de lange termijn alleen maar geld gaat kosten. Al die mensen die loonsverhoging vragen omdat ze nu precies weten wat de rest verdient.
Ik krijg hem per post thuis. Ooit bij een bedrijf gewerkt waar iedereen heel geheimzinnig over het salaris deed. Strookjes werden daar (in envelop) uitgedeeld. Scheurt iemand zijn envelop open, en roept snoeihard: hee "Piet", ik heb jouw strookje!!! "Piet" had toen even stress...
Wij kunnen ze trouwens online bekijken en eventueel als pdf downloaden en printen.

(uiteraard na inloggen)
Alsof salarissen geheim zijn... Iedere sukkel die een cao kan lezen kan zo opzoeken wat ik verdien.
Wij krijgen alleen nog een loonstrookje thuisgestuurd als er grote wijzigingen zijn, dus met vakantiegeld en 13e maand of salarisverhogingen. Wij kunnen ze wel digitaal bekijken en eventueel uitprinten net als bij Murmeltier.
Bij ons netjes in dichtgeplakte envelop in postbakje.

Als een envelop te duur is (????), kan hij altijd nog dichtgevouwen/geniet/geplakt worden.

Ook al kun je van een ander achterhalen wat ie verdient, het is niet nodig om dit open en bloot neer te leggen, vind ik.
Wij sturen de loonstrook per e-mail. Loonstrook is vertrouwelijke post. Als directeur de enveloppe wil besparen dan moet hij:

- of digitaliseren

- of persoonlijk overhandigen

Digitaliseren lijkt me dan het meest efficient. Stel het hem voor zou ik zeggen.
Bij ons moeten de loonopgaves per post.

Collegaatje die de post afhandelt, heeft ze voorheen weleens uitgedeeld, maar dan vergaten sommigen 'm mee te nemen.

quote:Suze2hier schreef op 29 oktober 2010 @ 23:11:

Alsof salarissen geheim zijn... Iedere sukkel die een cao kan lezen kan zo opzoeken wat ik verdien.Niet per se. Soms weet je wel in welke funsctiechaal iemand is ingedeeld, maar niet welke salaristrede.
quote:viva1973 schreef op 30 oktober 2010 @ 09:50:

Bij ons moeten de loonopgaves per post.

Collegaatje die de post afhandelt, heeft ze voorheen weleens uitgedeeld, maar dan vergaten sommigen 'm mee te nemen.

[...]

Niet per se. Soms weet je wel in welke funsctiechaal iemand is ingedeeld, maar niet welke salaristrede.Duh.
Niet netjes.
Bij mijn laatste werkgever had een ieder zijn eigen postvak met slot een zgn. locker. Als je werkgever geen enveloppen wilt is dat misschien een oplossing.
Waarom doen Nederlanders zo moeilijk over salarisgegevens?
quote:rider schreef op 30 oktober 2010 @ 23:54:

Waarom doen Nederlanders zo moeilijk over salarisgegevens?

Ik weet dat het in sommige landen helemaal niet zo'n taboe is, van mij mag ook iedereen weten wat ik verdien, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit niet willen.

Er kan natruulijk ook om welke reden dan ook een betalingsregeling oid tussen werkgever en werknemer zijn afgesproken. Hoe dan ook, er staan prive gegevens op een loonstrook die niet iedereen met collega's wil delen.
Nee dit hoort niet, ik krijg ze altijd per post mijn man ook.

En niet ieders salaris is conform een bepaalde CAO trouwens, zeker niet in wat hogere functies in het bedrijfsleven. Collega's hoeven niet per se te weten welke persoonlijke afspraken (bonus oid) er gemaakt zijn/ uit betaald worden.
Onze loonstrook wordt of per post verstuurd of persoonlijk overhandig en wel altijd in gesloten enveloppe. In 2011 gaan wij digitaal werken en kunnen we dus onze loonstrook via Synergy nakijken en dat wel persoonlijk met je eigen wachtwoord en gebruiksnaam. Ik vind dat je baas niet open en bloot je salaris mag publiceren. Dit is strikt persoonlijk.
quote:rider schreef op 30 oktober 2010 @ 23:54:

Waarom doen Nederlanders zo moeilijk over salarisgegevens?Waarom zou je openbaar publiceren wat je verdiend? Of je nou zeer goed of minder geld verdiend het blijft strikt persoonlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven