Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
zondag 31 oktober 2010 om 12:56
zondag 31 oktober 2010 om 12:58
Naomi, zou je mij kunnen uitleggen hoe het kan dat ik/Damaris zijn beschuldigd van dubbelnicken?
En zou je me dan ook uit kunnen leggen waarom ik een permaban heb gekregen en Damaris een verdubbeling van haar ban en dat dit niet op het bantopic is geplaatst? En dat het toen is teruggedraaid, zonder dat er ooit een excuses onze kant is opgegaan?
Dit allemaal gebaseerd op iets wat volgens mij niet klopt, namelijk dat we hetzelfde IP-adres hebben gebruikt. Zou je dat kunnen checken, Naomi?
Zou je me kunnen vertellen waar bovenstaande handelingen in het beleid zijn omschreven, Naomi?
Ik voel me namelijk een tikkeltje opgejaagd....
En zou je me dan ook uit kunnen leggen waarom ik een permaban heb gekregen en Damaris een verdubbeling van haar ban en dat dit niet op het bantopic is geplaatst? En dat het toen is teruggedraaid, zonder dat er ooit een excuses onze kant is opgegaan?
Dit allemaal gebaseerd op iets wat volgens mij niet klopt, namelijk dat we hetzelfde IP-adres hebben gebruikt. Zou je dat kunnen checken, Naomi?
Zou je me kunnen vertellen waar bovenstaande handelingen in het beleid zijn omschreven, Naomi?
Ik voel me namelijk een tikkeltje opgejaagd....
zondag 31 oktober 2010 om 13:11
quote:mirlo schreef op 31 oktober 2010 @ 12:58:
Naomi, zou je mij kunnen uitleggen hoe het kan dat ik/Damaris zijn beschuldigd van dubbelnicken?
En zou je me dan ook uit kunnen leggen waarom ik een permaban heb gekregen en Damaris een verdubbeling van haar ban en dat dit niet op het bantopic is geplaatst? En dat het toen is teruggedraaid, zonder dat er ooit een excuses onze kant is opgegaan?
Dit allemaal gebaseerd op iets wat volgens mij niet klopt, namelijk dat we hetzelfde IP-adres hebben gebruikt. Zou je dat kunnen checken, Naomi?
Zou je me kunnen vertellen waar bovenstaande handelingen in het beleid zijn omschreven, Naomi?
Ik voel me namelijk een tikkeltje opgejaagd....
Als ik op de gebruikte ip-nummers van Damaris klik komt daar steeds ook jouw nick naar voren.
Ook gebruikte je precies dezelfde woorden als Damaris in haar email.
Het was dus logisch om te denken dat het hierbij gaat om dubbelnicken.
Toen je mij mailde met uitleg heb ik de maatregel dan ook direct teruggedraaid.
Waarom jij een permaban kreeg en Damaris een verdubbeling is omdat het zo altijd gaat. De nick die terugkomt krijgt een permaban, de hoofdnick een verdubbeling van de ban.
Deze vraag is hiermee beantwoord. En hoeft in dit topic niet meer gesteld te worden.
Naomi, zou je mij kunnen uitleggen hoe het kan dat ik/Damaris zijn beschuldigd van dubbelnicken?
En zou je me dan ook uit kunnen leggen waarom ik een permaban heb gekregen en Damaris een verdubbeling van haar ban en dat dit niet op het bantopic is geplaatst? En dat het toen is teruggedraaid, zonder dat er ooit een excuses onze kant is opgegaan?
Dit allemaal gebaseerd op iets wat volgens mij niet klopt, namelijk dat we hetzelfde IP-adres hebben gebruikt. Zou je dat kunnen checken, Naomi?
Zou je me kunnen vertellen waar bovenstaande handelingen in het beleid zijn omschreven, Naomi?
Ik voel me namelijk een tikkeltje opgejaagd....
Als ik op de gebruikte ip-nummers van Damaris klik komt daar steeds ook jouw nick naar voren.
Ook gebruikte je precies dezelfde woorden als Damaris in haar email.
Het was dus logisch om te denken dat het hierbij gaat om dubbelnicken.
Toen je mij mailde met uitleg heb ik de maatregel dan ook direct teruggedraaid.
Waarom jij een permaban kreeg en Damaris een verdubbeling is omdat het zo altijd gaat. De nick die terugkomt krijgt een permaban, de hoofdnick een verdubbeling van de ban.
Deze vraag is hiermee beantwoord. En hoeft in dit topic niet meer gesteld te worden.
zondag 31 oktober 2010 om 13:26
Naomi,
In dit topic houdt 4 de boel netjes in de gaten, verwijderd af en toe wat postingen (helaas ook onnodig, maar wel op een normale manier). 4 is weg en dan komt 2 binnen en gaat als een razende te keer en bannen en alles weggooien. Bovendien gooit ze er af en toe een slotje op met de behoorlijk provocerende opmerking: even een slotje, anders houd ik het niet bij (waarmee ze indirect aangeeft het druk te hebben met opruimen en bannen, alsof ze het leuk vindt).
Een behoorlijke diskwalificatie ook van haar collega 4.
Is dat wat je wilt? Vind je ook dat dit allemaal een beetje vreemd is?
In dit topic houdt 4 de boel netjes in de gaten, verwijderd af en toe wat postingen (helaas ook onnodig, maar wel op een normale manier). 4 is weg en dan komt 2 binnen en gaat als een razende te keer en bannen en alles weggooien. Bovendien gooit ze er af en toe een slotje op met de behoorlijk provocerende opmerking: even een slotje, anders houd ik het niet bij (waarmee ze indirect aangeeft het druk te hebben met opruimen en bannen, alsof ze het leuk vindt).
Een behoorlijke diskwalificatie ook van haar collega 4.
Is dat wat je wilt? Vind je ook dat dit allemaal een beetje vreemd is?
zondag 31 oktober 2010 om 13:30
quote:juliaana schreef op 31 oktober 2010 @ 13:26:
Naomi,
In dit topic houdt 4 de boel netjes in de gaten, verwijderd af en toe wat postingen (helaas ook onnodig, maar wel op een normale manier). 4 is weg en dan komt 2 binnen en gaat als een razende te keer en bannen en alles weggooien. Bovendien gooit ze er af en toe een slotje op met de behoorlijk provocerende opmerking: even een slotje, anders houd ik het niet bij (waarmee ze indirect aangeeft het druk te hebben met opruimen en bannen, alsof ze het leuk vindt).
Een behoorlijke diskwalificatie ook van haar collega 4.
Is dat wat je wilt? Vind je ook dat dit allemaal een beetje vreemd is?
Beste Julianaa,
Het is in overleg gegaan met 4.
We hebben het allemaal druk, dus zo nu en dan wisselen we de taken af.
Naomi,
In dit topic houdt 4 de boel netjes in de gaten, verwijderd af en toe wat postingen (helaas ook onnodig, maar wel op een normale manier). 4 is weg en dan komt 2 binnen en gaat als een razende te keer en bannen en alles weggooien. Bovendien gooit ze er af en toe een slotje op met de behoorlijk provocerende opmerking: even een slotje, anders houd ik het niet bij (waarmee ze indirect aangeeft het druk te hebben met opruimen en bannen, alsof ze het leuk vindt).
Een behoorlijke diskwalificatie ook van haar collega 4.
Is dat wat je wilt? Vind je ook dat dit allemaal een beetje vreemd is?
Beste Julianaa,
Het is in overleg gegaan met 4.
We hebben het allemaal druk, dus zo nu en dan wisselen we de taken af.
zondag 31 oktober 2010 om 14:11
Oke. Ik vind het net zo vervelend als jullie dat Naomi ziek is en dus niet alle vragen op dit moment beantwoord kunnen worden. Maar zoals het nu gaat, schiet het ook niet op. Voor jullie niet, voor ons ook niet.
Dit topic gaat weer open. Kunnen we dan met elkaar afspreken dat hier alleen vragen aan Naomi (of aan ons Angels) worden gesteld die niet offtopic zijn en nog niet eerder gesteld zijn?
Scheelt mij een hoop opschoonwerk, scheelt jullie ook gedoe.
En ik wil ook nog even benadrukken dat Naomi écht alles gaat teruglezen als zij weer aanwezig is.
Dit topic gaat weer open. Kunnen we dan met elkaar afspreken dat hier alleen vragen aan Naomi (of aan ons Angels) worden gesteld die niet offtopic zijn en nog niet eerder gesteld zijn?
Scheelt mij een hoop opschoonwerk, scheelt jullie ook gedoe.
En ik wil ook nog even benadrukken dat Naomi écht alles gaat teruglezen als zij weer aanwezig is.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 31 oktober 2010 om 14:15
quote:Viva Angel4 schreef op 31 oktober 2010 @ 14:11:
Oke. Ik vind het net zo vervelend als jullie dat Naomi ziek is en dus niet alle vragen op dit moment beantwoord kunnen worden. Maar zoals het nu gaat, schiet het ook niet op. Voor jullie niet, voor ons ook niet.
Dit topic gaat weer open. Kunnen we dan met elkaar afspreken dat hier alleen vragen aan Naomi (of aan ons Angels) worden gesteld die niet offtopic zijn en nog niet eerder gesteld zijn?
Scheelt mij een hoop opschoonwerk, scheelt jullie ook gedoe.
En ik wil ook nog even benadrukken dat Naomi écht alles gaat teruglezen als zij weer aanwezig is.
Oh, nu mag het weer wel.
Maar ik zit nu wel mooi met een waarschuwing aan mijn virtuele broekje omdat ik een vraag aan 2 richtte en niet aan Naomi...
Oke. Ik vind het net zo vervelend als jullie dat Naomi ziek is en dus niet alle vragen op dit moment beantwoord kunnen worden. Maar zoals het nu gaat, schiet het ook niet op. Voor jullie niet, voor ons ook niet.
Dit topic gaat weer open. Kunnen we dan met elkaar afspreken dat hier alleen vragen aan Naomi (of aan ons Angels) worden gesteld die niet offtopic zijn en nog niet eerder gesteld zijn?
Scheelt mij een hoop opschoonwerk, scheelt jullie ook gedoe.
En ik wil ook nog even benadrukken dat Naomi écht alles gaat teruglezen als zij weer aanwezig is.
Oh, nu mag het weer wel.
Maar ik zit nu wel mooi met een waarschuwing aan mijn virtuele broekje omdat ik een vraag aan 2 richtte en niet aan Naomi...
zondag 31 oktober 2010 om 14:18
quote:Soulcats schreef op 31 oktober 2010 @ 11:48:
En omdat ik het niet vaak genoeg kan zeggen: het bericht van MM sloeg juist op dit topic en op het wanbeleid van Viva!
Waarom vinden jullie van niet, Naomi en Angels?
Ze willen geen discussie over het beleid en de moderators, dat is toch wel duidelijk nu?
En er zijn ontelbare goede postings van even zovele anderen verwijderd de laatste tijd. Ze willen het niet weten, lezen, horen.
En omdat ik het niet vaak genoeg kan zeggen: het bericht van MM sloeg juist op dit topic en op het wanbeleid van Viva!
Waarom vinden jullie van niet, Naomi en Angels?
Ze willen geen discussie over het beleid en de moderators, dat is toch wel duidelijk nu?
En er zijn ontelbare goede postings van even zovele anderen verwijderd de laatste tijd. Ze willen het niet weten, lezen, horen.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)
zondag 31 oktober 2010 om 14:18
quote:Goldielocks schreef op 31 oktober 2010 @ 14:15:
[...]
Oh, nu mag het weer wel.
Maar ik zit nu wel mooi met een waarschuwing aan mijn virtuele broekje omdat ik een vraag aan 2 richtte en niet aan Naomi...
Dat komt omdat 2 een topicwaarschuwing heeft uitgegeven.
Dat betekent dat alle postings die offtopic worden gedaan een sanctie krijgen.
Als je je waarschuwing bespreekbaar wil maken mag je dat doen door de betreffende Angel te e-mailen. Hier worden dat soort dingen niet besproken.
[...]
Oh, nu mag het weer wel.
Maar ik zit nu wel mooi met een waarschuwing aan mijn virtuele broekje omdat ik een vraag aan 2 richtte en niet aan Naomi...
Dat komt omdat 2 een topicwaarschuwing heeft uitgegeven.
Dat betekent dat alle postings die offtopic worden gedaan een sanctie krijgen.
Als je je waarschuwing bespreekbaar wil maken mag je dat doen door de betreffende Angel te e-mailen. Hier worden dat soort dingen niet besproken.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zondag 31 oktober 2010 om 15:04
Angel4, je schreef dat Naomi alles terug zal lezen, kun je aangeven vanaf welke datum? Niet wanneer ze weer beter is, ik snap dat jij dat ook niet kunt inschatten, maar vanaf wanneer de vragen terug worden gelezen en beantwoord? Is dat slechts de periode vanaf vorige week maandag, of worden dan ook de vragen van Angels 1, 2, 3 en 4 beantwoord?
Mooie post van Pixiedust! Geheel eens.
Mooie post van Pixiedust! Geheel eens.
zondag 31 oktober 2010 om 15:17
Ook ik heb nieuwe vragen.
Beste Naomi,
Behoudens openlijk trollen/bedreigen/spammen/privé info van andere gebruikers openbaar maken/dubbelnicken: wat exact is banwaardig?
Behoudens herhaaldelijk offtopic gaan/op de man of vrouw spelen/uitschelden: wat exact is waarschuwingwaardig?
Past het in het Viva-beleid om mensen een podium te geven datzelfde Vivabeleid te kunnen en mogen bespreken? Zo ja; wat is daarvoor de aangewezen plaats? (In ieder geval níet op het modtop, zover was ik inmiddels al...) Indien nee: Wat is hiervoor exact de reden? Want m.i. is een beleid dat het waard is om erachter te staan, een beleid wat dus ook openlijk besproken mag worden.
Is er een mogelijkheid dat je de verwijderde berichten terugleest en de vragen die in deze berichten staan, alsnog beantwoordt?
Beste Naomi,
Behoudens openlijk trollen/bedreigen/spammen/privé info van andere gebruikers openbaar maken/dubbelnicken: wat exact is banwaardig?
Behoudens herhaaldelijk offtopic gaan/op de man of vrouw spelen/uitschelden: wat exact is waarschuwingwaardig?
Past het in het Viva-beleid om mensen een podium te geven datzelfde Vivabeleid te kunnen en mogen bespreken? Zo ja; wat is daarvoor de aangewezen plaats? (In ieder geval níet op het modtop, zover was ik inmiddels al...) Indien nee: Wat is hiervoor exact de reden? Want m.i. is een beleid dat het waard is om erachter te staan, een beleid wat dus ook openlijk besproken mag worden.
Is er een mogelijkheid dat je de verwijderde berichten terugleest en de vragen die in deze berichten staan, alsnog beantwoordt?
anoniem_10333 wijzigde dit bericht op 31-10-2010 15:18
Reden: Nee nee niks geen opschoning, het was gewoon een typo die even gecorrigeerd moest worden
Reden: Nee nee niks geen opschoning, het was gewoon een typo die even gecorrigeerd moest worden
% gewijzigd
zondag 31 oktober 2010 om 15:20
Mirlo, ik zou niet verbaasd staan te kijken als er minimaal inhoudelijk "gewijzigd" gaat worden. Of dat een van mijn mailboxen binnenkort iets van viva bevat. En dat kan me niet meer schelen. Het is toch te zot voor woorden dat je hier met spreekwoordelijk angst en beven moet posten of vooral maar zwijgen als je de "gunst" van het forummen niet wilt verspelen?
Kijk, dat Two wellicht vanuit eigen situatie niet echt handig modereert; nou ja vrut. Dat laat ik dan wel even over me heen komen. Dat Viva/Sanoma daar echter niet bij in lijkt te grijpen? Om te janken, voor zowel Two, de andere angels, het forum en ons forummers. Dit is al veel te lang gaande en de schade begint zich meer en meer af te tekenen. Hoe ver laat men dit gaan? Of is dan toch letterlijk alles toegestaan zolang als de aantal hits maar lekker hoog zijn om adverteerders geld te kunnen laten betalen? Ongeacht de gevolgen van hoe die hits tot stand komen? En ja, dit is een zeer welgemeende vraag richting viva en dus Naomi.
Naomi; gaat het aantal hits en dus verkoopwaarde van reclameplaats op dit forum boven alles incl. sfeer, forummers en eigen angels? Zo niet, waar ligt dan de grens daarin? Wie of wat bepaald hier de koers?
Kijk, dat Two wellicht vanuit eigen situatie niet echt handig modereert; nou ja vrut. Dat laat ik dan wel even over me heen komen. Dat Viva/Sanoma daar echter niet bij in lijkt te grijpen? Om te janken, voor zowel Two, de andere angels, het forum en ons forummers. Dit is al veel te lang gaande en de schade begint zich meer en meer af te tekenen. Hoe ver laat men dit gaan? Of is dan toch letterlijk alles toegestaan zolang als de aantal hits maar lekker hoog zijn om adverteerders geld te kunnen laten betalen? Ongeacht de gevolgen van hoe die hits tot stand komen? En ja, dit is een zeer welgemeende vraag richting viva en dus Naomi.
Naomi; gaat het aantal hits en dus verkoopwaarde van reclameplaats op dit forum boven alles incl. sfeer, forummers en eigen angels? Zo niet, waar ligt dan de grens daarin? Wie of wat bepaald hier de koers?
when you wish upon a star...