Vivamod

21-10-2010 16:42 4467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.

* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?

Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.

* Waar blijft een reactie van de angels?

De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.

* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?

Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).

* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?

Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.

Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.

Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.

groetjes, Naomi
Ik ga toch een vraag herhalen, omdat 2 weigert hem te beantwoorden, en voor mij is dit de kwalijkste zaak uit het Mirlo/Damaris-verhaal. Bovendien antwoordt 2 wel op de rest van Mirlo's vragen, en zegt ze niet of ze de rest van de vragen aan Naomi overlaat. Duidelijkheid voor alles, een herhaling.

Naomi, wat is het antwoord op het vetgedrukte stuk? Vermelding + weer excuses op het bantopic was echt op zijn plaats geweest. Zo ga je niet met mensen om. 2, ik stel het niet op prijs dat je dit verwijdert want het is een vraag aan Naomi gericht.

Mijn tweede vraag aan Naomi: wat is meer in het algemeen het beleid m.b.t. bans en waarschuwingen? Komen ook teruggedraaide bans + uitleg hierop te voorschijn? Kunnen we als forummers hier weer een eenduidige lijn in verwachten en mogen we het onderstaande als incident beschouwen?

quote:mirlo schreef op 31 oktober 2010 @ 12:58:

En zou je me dan ook uit kunnen leggen waarom ik een permaban heb gekregen en Damaris een verdubbeling van haar ban en dat dit niet op het bantopic is geplaatst? En dat het toen is teruggedraaid, zonder dat er ooit een excuses onze kant is opgegaan?
quote:Guinnevere schreef op 31 oktober 2010 @ 16:39:

Ik ga toch een vraag herhalen, omdat 2 weigert hem te beantwoorden, en voor mij is dit de kwalijkste zaak uit het Mirlo/Damaris-verhaal. Bovendien antwoordt 2 wel op de rest van Mirlo's vragen, en zegt ze niet of ze de rest van de vragen aan Naomi overlaat. Duidelijkheid voor alles, een herhaling.

[...]

Het antwoord staat er.

Ga maar lezen.

Klik op m'n loepje en je hebt je antwoord.
Beste Angels. ik snap al een tijdje de regels niet meer.

Uiteraard heb ik de regels gelezen, daar hou ik me aan.

Maar ik lees soms dat mensen een ban krijgen die niet vermeld wordt, dat dit niet gemeld hoeft, dat anderen weer niet mogen praten over een gebande, dat sommigen terug mogen komen onder andere Nicks en anderen niet etc... Ik vind dat lastig. Ik snap ook dat het voor jullie lastig is. Ik wilde net iets ergens posten, maar durf dat niet. Dat is toch niet de bedoeling?
quote:Hemera schreef op 31 oktober 2010 @ 15:04:

Angel4, je schreef dat Naomi alles terug zal lezen, kun je aangeven vanaf welke datum? Niet wanneer ze weer beter is, ik snap dat jij dat ook niet kunt inschatten, maar vanaf wanneer de vragen terug worden gelezen en beantwoord? Is dat slechts de periode vanaf vorige week maandag, of worden dan ook de vragen van Angels 1, 2, 3 en 4 beantwoord?

Mooie post van Pixiedust! Geheel eens.Naomi is ziek en bij ziek zijn is het lastig om te voorspellen wanneer iemand weer beter is.
,Topic weer open.

Ik zet zo de nieuwe bans en waarschuwingen in het ban-topic.
Ik sluit dit even, zodat ik kan opschonen.
Voor iedereen die de topicwaarschuwing niet kon vinden:

Viva Angel2 in "Vivamod"
Beste Annerieke,

Ik begrijp dat een van de mensen van de redactie nu de touwtjes in handen heeft genomen

Wanneer kunnen tuttjemeteenrietje, Damaris, en Etosha hun excuses van Sanoma tegemoet zien voor de uitspattingen van Twee? Wanneer mogen zij verwachten dat deze beschuldigingen openbaar teruggenomen worden door jullie aangezien deze berusten op absolute onwaarheden?

Ik neem aan dat de juridische afdeling niet zit te wachten op "gezeur en gezuig" van forummers wiens naam door het slijk getrokken is door een van jullie vrijwilligers die naar eigen zeggen: doesn't give a shit
Mogen we hier nu verder praten over het afscheid van Angel 2?
Bedankt voor de routebeschrijving, ik verhuis vrolijk mee. Ik hoop dat het ook betekent dat je blijft om deze discussie aan te gaan .

Beste Angel Twee,

Voor een deel wil ik best in je ergernis meegaan. Ook ik kan me verschrikkelijk storen aan de kleinerende, schofferende en bagatelliserende reacties waarop nieuwe topics in het algemeen, en nieuwe topics van nieuwe nicks in het bijzonder, worden getrakteerd. Mijn muis weet de route naar het toverstafje feilloos te vinden, dus niet alleen ben ik niet Roomscher dan de Paus, ik ben gewoon helemaal niet Rooms.

Nog even los van het feit dat de keren dat mijn muis die weg bewandelde zij zelden werd getriggerd door een post van één der momenteel gebanden, ben ik van mening dat je het perspectief met deze opmerking een beetje uit het oog bent verloren.

Daar waar forummers een topic al dan niet om zeep helpen (en laten we wel wezen, met regelmaat wordt een topic door serieuze, begripvolle forummers razendsnel vlotgetrokken) speelt dit zich af op topicniveau. Laten we het voor de discussie even ruim nemen en zeggen dat het in 10% van de nieuwe topics gebeurt. Dat is een hoop, maar niet het hele forum.

Als je je concentreert op de mod-, beleid- en metacommunicatievetopics op de Overige pijler dan is het lastig dit perspectief te behouden. Al snel lijkt het dan alsof het hele forum door en door rot is. Wat het -gelukkig- niet is. Een voorbeeld hiervan is de weerklank die gevonden werd voor het argument dat Viva bezig is de 'oude garde' te lozen. Iets waar ik, als oude garde (maar niet in het oog springende) forummer werkelijk niets aanwijsbaars van heb ondervonden.

De claim dat een klein groepje het daadwerkelijk verpest voor al de andere forummers ontbeert dus een solide grond.

Daar tegenover staat dat ook Viva zelf, en in het bijzonder het modteam, óók een aandeel heeft in de sfeer op het forum. En in tegenstelling tot de impact van forummers, beslaat de impact van Viva wèl in één keer het hele forum.

Als spelregels voor een wedstrijd gedurende de wedstijd worden aangepast van 'alles mag', naar 'sommige dingen mogen en voor andere dingen nagelen we je aan de schandpaal', dan creëert dat onzekerheid voor alle forummers.

Als handelingen van geaccepteerd naar banwaardig gaan en maatregelen daartegen met terugwerkende kracht worden uitgevoerd dan creëert dat onzekerheid voor alle forummers.

Als de mensen die dingen in goede banen mogen leiden zich schuldig maken aan banwaardig gedrag dat forummers direct treft en zij hiervoor geen maatregelen opgelegd krijgen maakt dit alle forummers vogelvrij.

Ik ben geen reller. Soms slaap ik slecht en lees ik op de Overige pijler alle metatopics omdat ik ondanks weerstand toch graag weet hoe de vlag erbij hangt in mijn favoriete virtuele stamkroeg, maar ik schrijf er hoogst zelden mee. Omdat ik te lui ben, omdat ik mijn vingers er niet aan wil branden, omdat ik niet opgezogen wil worden en zo een gekleurde forumblik probeer te voorkomen, omdat ik niet het idee heb dat er aan de andere kant mensen openstaan voor feedback. Of om met John Stewart te spreken because I've got shit to do (aardig wel, ook in deze context 2:00/4:25). En het zou me niet heel erg verbazen als ik daarin niet alleen sta.

Mij, en alle andere forummers die gewoon doorforummen, waardevolle adviezen geven, ècht proberen te luisteren naar mensen met een vraag en zich niet laten beïnvloeden door mensen met meer tijd dan goed voor ze is, doe je allemaal in één klap tekort door te stellen dat dat 'groepje' van 30 mensen bepaalt hoe het is in plaats van hoe het (op dit moment) voor jou voelt. Alsof je je kat wegdoet omdat hij één vlo heeft.

Dat brengt me bij het volgende punt. In je post verwijt je mensen dat ze neerkijken op anderen. Als iemand voor mij bepaalt dat mijn gevoel is (of moet zijn) zoals hij of zij vindt dat het is en daarmee mijn gevoel volledig van tafel veegt dan ervaar ik dat als neerbuigend. De stelling poneren dat 99.970 forummers zich laten doen door een klein groepje bagatelliseert (onder andere) mijn inbreng en devalueert daarmee mijn toegevoegde waarde. Ook niet iets wat ik vind getuigen van al teveel respect.

Dus ondanks het feit dat ik je ergernis op sommige vlakken deel, hoop ik dat je snapt dat ik het ook erg prettig zou vinden als je ook je eigen aandeel zou willen belichten.
Maar nu mogen we hier dus wel weer discussiëren? (zie opmerking internetredactie in 'doe normaal'.)

Het zou toch wel heel makkelijk zijn als er gewoon eens één lijn getrokken werd en jullie je daaraan zouden houden.
Beste Annerieke,

is het waar dat de juridische afdeling bij Sanoma gegevens van een besloten forum mag gebruiken in een 'strafzaak'?
Stressed is just desserts spelled backwards
Is nou jouw topic weg, Twee?
Ik vind het een beetje vreemd dat dat topic is gesloten. Er was gewoon een goede discussie aan de gang. Wat heeft dit topic voor meerwaarde? Tenzij jullie angels en redactie nu echt van plan zijn om eerlijk antwoord te geven op de vele vragen die al wekenlang over dit forum zwerven, ik hoop het, dan keert de rust terug en kan dit forum weer gebruikt worden , waar het in de eerste instantie voor bedoeld is.
Beste Annerieke, mag er hier nu wel of niet over Twee haar/ zijn afscheid gesproken worden en hoe zij/hij dat heeft aangepakt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben benieuwd hoe lang dit 'toegestaan' wordt door de viva goden.
Twee waarom heb je je topic verwijderd? Omdat de reacties niet naar je zin waren? Omdat je niet genoeg door kon zuigen?

Vind je dat ook niet kinderachtig? Kun je niet eens gewoon het gesprek aangaan? Kun je niet eens antwoorden geven? Gaan de antwoorden ooit komen? Ik ben namelijk echt nog steeds benieuwd waarom je zo liep te stoken als OlgaLawina?
Ik wil nog even antwoord geven op een vraag uit een inmiddels gesloten (verwijderd?) topic. Als dat niet mag, merk ik het wel.

"Kun je je écht niet voorstellen dat zulke dingen ( NSB ) voor sommige mensen toch écht gevoelig liggen? "

Ja hoor, dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb ook nooit anders beweerd. Maar voor excuses zag ik geen aanleiding.
Waarom de OP als Two en de slotposting als 'internetredactie' met ava van Two?
quote:lookatme schreef op 01 november 2010 @ 11:47:

Ik wil nog even antwoord geven op een vraag uit een inmiddels gesloten topic. Als dat niet mag, merk ik het wel.

"Kun je je écht niet voorstellen dat zulke dingen ( NSB ) voor sommige mensen toch écht gevoelig liggen? "

Ja hoor, dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb ook nooit anders beweerd. Maar voor excuses zag ik geen aanleiding.

Tsja.

Of " tsjongejongejonge " .

Je mag kiezen.

Een beter antwoord heb ik namelijk niet hier op.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:lookatme schreef op 01 november 2010 @ 11:47:

Ik wil nog even antwoord geven op een vraag uit een inmiddels gesloten topic. Als dat niet mag, merk ik het wel.

Ja hoor, dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb ook nooit anders beweerd. Maar voor excuses zag ik geen aanleiding.LAM laat gaan, doe ik ook. Wapenstilstand?
Ik wacht...
quote:iris1969 schreef op 01 november 2010 @ 11:49:

[...]

LAM laat gaan, doe ik ook. Wapenstilstand?Waarom ga jij steeds over grenzen, om daarna met het het witte vlaggetje te zwaaien en naar iedereens mond te praten?
Iris, ik vind je vaak een zeurpiet, maar in deze mag je je best wat harder opstellen, ze maakte je uit voor nazi. Beetje haar op je tanden meid!
quote:kijkmijnoueens schreef op 01 november 2010 @ 11:51:

Iris, ik vind je vaak een zeurpiet, maar in deze mag je je best wat harder opstellen, ze maakte je uit voor nazi. Beetje haar op je tanden meid!Ja dat bedoel ik..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven