uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
goed idee nakur, ik zal hem ook meenemen (bril, man ook ) morgen bel ik de verloskundige... whoooeii! (ben nog maar 6 weken he dames, gun me mijn verzetje hihi)

vandaag de hele dag al zonder pilletjes. ik word er inderdaad ook heel suf van. maar ik heb nu dus het idee dat de misselijkheid zowiezo een beetje in golven komt en gaat en de pilletjes dus af en toe niet nodig zijn. is dat ook jullie ervaring?

gaan we zo meemaken he, dat de pluizen onder ons (degene die als eerste zijn uitgerekend) al heerlijk in de nieuwe energie zitten, terwijl de laatsten in de tabel nog als vaatdoeken op de bank hangen...
wij hebben trouwens net bedacht om mijn ouders toch al na 8 weken al het nieuws te vertellen ipv bij iedereen wachten tot een week of 11/12. meer voor mijzelf als verzetje: dan heb ik al iets om naar uit te kijken binnen twee weken ben namelijk zooo benieuwd hoe ze gaan reageren!
nog een vraagje:

wie zouden jullie kiezen:

- verloskundige 1 die jong is (2004 begonnen met studie), klein team (2 pers) maar wel in de avond en weekend spreekuur heeft en lange telefonische bereikbaarheid heeft

- verloskundige 2 die wat meer ervaren vrouwen heeft (4 stuks), maar alleen op di-vrijdag onder normale kantoortijden open is en maar 1 uur per dag telefonisch?
Hoi iedereen

Even een update: morgen naar zh voor curettage. Zie er heel erg tegen op... Maar ben ook wel opgelucht... Vreemdgenoeg.

Afgelopen week was erg zwaar... Kan om alles huilen en dat masker naar de buitenwereld is ookloodzwaar.

Dank iedereen voor het meeleven... Het geeft veel steun. Vooral omdat ik het niet aan de grote klok wil/ kan hangen.

Ik wens jullie heel veel succes en sterkte toe! Ben nog steeds erg blij voor jullie!!! En ik hoop dat ik over niet al te lange tijd weer net zo misselijk ben...

Lfs Anne
@ Anne: sterkte morgen in het ziekenhuis!

Zal aan je denken.

@ raarmaarwaar: ik zou kiezen voor de dames met ervaring. Maar dat komt ook omdat ik best opzie tegen de bevalling (en wellicht een doula ga inhuren). Voor nood zijn verloskundigen echt wel buiten kantoortijden bereikbaar. En voor controle afspraken heb je recht op vrij van je werk (net als tandartsbezoek/huisartsenbezoek etc etc).

@ nakur: spannend dat je voor de 2e echo mag. Nu hopen dat de groei weer op je oorspronkelijke uitgerekende termijn zit.

@ Saartje: succes met je sollicitaie

@ dionne: op het werk reageerden ze wel oke. Heb het alleen in vertrouwen aan leidinggevende en controller verteld. Ze vinden het erg leuk en op zich valt het natuurlijk te verwachten bij een vrouw van 30 en net getrouwd. Elke werkgever is zich daar van bewust. En gezien mijn functie is zelfs een ouderschapsverlof bespreekbaar, dus dat ik helemaal mooi!

@ misselijk: vandaag voor het eerst een beetje misselijk. Voel me niet helemaal optimaal. Maar niet super ziek gelukkig.

Wel heb ik sinds gisteren last van mijn stuitje/schaambeen.

Tijdens het winkelen gisteren begon het ineens pijn te doen. En vanochtend met een wandeling van 1,5 uur weer.

Ben dus op google van kijken. Word niet vrolijk van wat ik allemaal tegenkwam op sites. Kwam op sites terecht over bekkeninstabiliteit enzo.

Ben amper 6 weken zwanger en de meeste krijgen deze klachten bij 20 weken!

Gisteren wel voor het eerst een zwangerschapsbroek gekocht. Zoals ik al eerder zei zitten mijn broeken nu al niet lekker meer!

Ik ben eigenlijk stiekem een beetje bang voor een tweeling met deze vervroegde klachten en dikke buik! Het komt niet in de familie voor, maar dat zegt natuurlijk niets. Ik heb er wel over gedroomd en heb een soort van voorgevoel.

Ik ben bang dat ik nog 3 weken moet wachten voor die uitslag. Tot die tijd maar door de pijn heen bijten! Ik kom vandaag in elk geval niet meer van de bank af!

Fijne zondag allemaal!
@anne, ik zal aan je denken morgen... en duimen dat je snel weer zwanger bent!

@beatle: fijn dat ze positief reageerden op je werk! ik kan me haast niet voorstellen dat je met 6 weken al bekkeninstabiliteit kan hebben... niet te veel vrezen hoor! (zei de hypochonder van dit forum ) ik weet dat ik recht heb op vrij van mijn werk, maar rare man natuurlijk niet en die neem ik wel liefst zo vaak mogelijk mee.

ik heb nog geen juli 2011 topic voorbij zien komen! terwijl iemand van ons topic 'ongeduldige dames' op 13 juli is uitgerekend, dus je zou zeggen dat wij geen aanvulling meer krijgen, maar het juli topic al wel zou moeten bestaan!

#kwaaltjes: een nieuwe: zuur!
@ hekkesluiter: zo te zien blijf ik hekkesluiter van de junidames!
Anne, wat een vreselijk vooruitzicht. Aan de andere kant weet je nu wel waar het eindigt en hoe vreselijk ook, zwanger worden is iets wat je blijkbaar wel kan.

Heel veel sterke morgen en ook de periode daarna (geef daar aan toe als je wilt want anders heb je daar later echt alleen maar last van) en laat (als je zin hebt) nog eens weten hoe het met je is.

Raarmaarwaar: bij mij is misselijkheid altijd aanwezig, echter wel in golven erger.

Trouwens, voor mij was de keuze simpel: VK nummero uno! Hoewel jong, beter bereikbaar en niet vastgeroest in oude gewoontjes. (Althans, dat is mijn mening hoor)

Beatle, wat jij zeg over VK klopt ook wel, maar ik heb nu al grootste moeite met smoesjes verzinnen waarom ik later ben. Plus vorig jaar had een collega van mij veel harde buiken, maakte zich zorgen maar ja, VK volgende dag pas weer bereikbaar! Vond ik toen nogal stom, misschien vandaar mijn mening.

Raarmaarwaar: wij hebben het mijn ouders met 6,5 weken verteld, schoonouders nu net dit weekend (eigen berekening 8,5 week, VK berekent 7,5 week). Het is ook wel fijn ze het te vertellen. Wij wilden ook met iedereen heel lang wachten maar zo langzamerhand is er toch een steeds groter groepje geinformeerd. Is ook wel weer leuk, dan wordt het wat echter!

Pluis, voor de tabel misschien een idee om de nieuwere dames in de tabel te fietsen zo dat de UD op chronologische volgorde staat?
Anne heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk voor jou snel weer zonneschijn

raar misschien heeft nog niemand een juli topic willen openen?

Weet dat het ook maar duurde en duurde voor er een juni topic kwam dat ik hem uiteindelijk maar zelf heb geopend, en daar ben ik nu heel blij mee

Vreselijk he dat maagzuur, heb het in vlagen maar overal in huis liggen de rennies vooral veel op het nachtkastje.

oja ik zou voor vk 1 kiezen grote bereikbaarheid is echt wel fijn.............

Beatle wat vervelend dat je nu al last hebt van je bekken! Misschien je vk bellen om advies te vragen?

bokito zeker vreemd van die cadeau's had ook wel de ketting gewild.

Nakur morgen weer naar de vk, spannend! Wel fijn weer een echo.

luna fijn he zo een kloppend hartje! Werken de medicijnen voor de misselijkheid?

Hier nu ziek gemeld thuis heb zoveel last van de medicatie voor de bloeddruk dat werken uitgesloten was/is. Baal er verschrikkelijk van.

Gister wel gehoord dat mijn beste vriendinnetje zwanger is en uitgerekend op 6 juli, zo leuk!

Andere vriendin is half april uitgerekend vorige keer scheelden we een half jaar. Dus ik hoogzwanger en zij in het prille begin.

Vind dit wel leuker.
Hoi allemaal,

even een beetje ego-posten hoor.

Vanochtend uiteindelijk toch de VK gebeld, ook omdat mijn eigen fysio niet aanwezig was.

Verloskundige heeft me doorverwezen naar een praktijk in de stad en kon gelijk vanmiddag terecht omdat iemand ziek was geworden.

Blijkt dat mijn linker bekken "op slot" zit en zorgt voor een scheefstand (of andersom, hij is scheef en beweegt daarom niet soepel). In elk geval kan dit de klachten verklaren.

Heb vroeger ook een bekkenscheefstand gehad en nu door de hormonen en verweking van de botten is dit dus deels teruggekomen. Jippie! NOT!

Vandaag dus intake gehad en woensdag 1e behandeling.

Daarnaast een K*dag gehad op werk.

Ik reed vanmiddag naar werk toe (werk nog steeds 50% maar wilde dit wel wat gaan opbouwen omdat het goed ging) en werd gebeld door mijn leidinggevende. Of ik even bij haar langs wilde komen voor ik naar de afdeling ging. Ik wist gelijk dat er stront aan de knikker was.

Is mijn team dus achter mijn rug om naar mijn leidinggevende gestapt omdat zij vinden dat het niet goed gaat. En dat we a.s woensdag na werktijd een extra werkoverleg hebben.

Nee, ze vinden het niet leuk dat ik niet meer de Beatle ben van een paar maanden geleden. Dus de Beatle die ipv haar eigen werk heel veel uren meedraaide op de werkvloer zodat iedereen vrij kon zijn etc etc. Nu heb ik dus vorige week iemand zijn vakantie aanvraag niet gehonoreerd omdat niemand kon invallen. Iedereen dus over de zeik. Of ik dan niet kan invallen????

Verwende nesten. Dat doen we dus niet meer. Zij wilde verandering en die krijgen ze nu. Ik dus meer een leidinggevende en niet een meewerkende voorman. Word ik ook niet voor betaald. Ik ben een hele dure kracht, 3x zo duur als zij. Kun je nagaan wat het kost.

Dus eenmaal op de werkvloer gingen ze met zijn 4-en mij aanvallen waarom persoon nr. 5 niet op vakantie kon. Iedereen boos op mij en puntje bij paaltje konden wel mensen ineens invallen zodat persoon nr. 5 op vakantie kan (moesten alleen wat prive afspraken verzet worden maar ja).

Het is helemaal geescaleerd en ik heb huilend mijn leidinggevende gebeld, dat dit niet meer gaat.

Tjonge jonge!

No way dat ik nu meer dan 50% ga werken. Heb aan mezelf en mijn kind te denken. Deze stress kan ik echt niet gebruiken!

Bah, ben zo boos. Zou acuut wel een andere baan willen!
@beatle: getverdrie, wat een achterbaks gedoe! hoe staat je leidinggevende er in? of hield die zich op de vlakte? altijd lastig om een team aan te sturen en te zorgen dat ze je mogen, maar je wel duidelijk de leider bent. zet je zelf en je buik inderdaad op 1! eh, had jij het al op je werk verteld eigenlijk? (zoveel verhalen, en ik ben zo vergeetachtig) en ook pech zeg met je bekken. ik had me nooit gerealiseerd dat die botten daar zo vroeg in de zwangerschap al gingen verweken!

@pluis: ik had graag met mijn beste vriendinnetje zwanger willen zijn, maar zij was veel sneller dan ik en inmiddels bevallen. zo ver ik weet is er niemand zwanger, maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk lijkt me wel heel leuk! en jij nu ook zo ziek... we zijn een zwak zooitje nu he?

ik denk dat ik toch maar voor de jonkie VK opteer... maar ik twijfel nog even voort. ben een onwijze twijfelkont. dat wordt nog heftig met al die keuzes die nog gemaakt moeten worden de komende maanden... ik kom waarschijnlijk ergens week 42 (want ik loop vast ook nog overtijd) met de naam haha!

hoe is het met de andere dames hier? we zijn met zo veel, allemaal zo ziekjes?

verder vandaag weer gewerkt al ging het heel moeizaam. een buikgriep verklaart natuurlijk waarom ik nu nog een beetje witjes zie en niet mee lunch, maar hoe lang hou je dat vol he? nog andere smoes-ideeen?
Hier gaat het weer wat beter. Gelukkig is het bij 1 dag overgeven gebleven. Wel erg misselijk de andere dagen maar als k rustig aan doe gaat het wel. Ik had mij voor zondag ziekgemeld op mijn werk omdat ik zo beroerd was. Dat ik vandaag mijn leidinggevende belde (zij is van de zwangerschap op de hoogte) was ze heel lief voor me. Ze was erg begripvol en stelde voor om deze week avonddiensten te draaien ipv dagdiensten omdat ik nogal last heb van ochtendmisselijkheid. Erg blij mee.. .

@ Beatle.. Je hebt op heel veel dingen recht op je werk. Maak daar gebruik van. En idd zoals al eerder geschreven: denk om je kindje.

Vrijdag aan schoonzus en zwager verteld. Die waren erg enthousiast en zaterdag aan broer en schoonzus. Die vonden het ook erg leuk. Moeilijk is nog andere zwager en schoonzus omdat die een MK hebben gehad in augustus en zo'n goede relatie hebben mijn schoonzus en ik niet. (Zij is nogal jaloers aangelegd) Daar zie ik erg tegenop maar we zullen het zien zaterdag...
Beatle, wat rot zeg. Ik hoop echt voor je dat het over een paar weken wat beter met je gaat... Meestal gaat het na de 16 weken (of eerder) wel beter, als je lijf een beetje gewend is aan de horor-monen.

Over de vk: ik zou kiezen voor ervaring. Bij een zwangerschap en een bevalling heb je een daadkrachtig, zelfverzekerd persoon nodig!

Ik voel me superberoerd... Ik heb me vanmorgen naar mijn werk gesleept. Ben om kwart voor zes opgestaan, gegeten, gedoucht, toen mijn bed weer in. Uurtje geslapen. Toen de mannen gekust (man en zoons) en op de bakfiets naar het werk gesprongen. Ik verdraag 's ochtends geen licht, geen geluid, geen haast, geen gedoe, niets eigenlijk...

Op mijn werk ging het ook niet echt lekker. Werken voor de klas is zo'n non-verbale uitwisseling tussen docent en klas... ik moest dus veel mopperen in plaats van dat het gezellig was. (maar als ik dan in de spiegel kijk en zo'n verlepte, spierwitte vaatdoek zie, met piekhaar, zonder make-up, met verhullende kleding die niet verhullend meer is .... dan snap ik die pubers ook wel weer... hahah)

Vanavond mijn laatste energie verbuikt aan het knutselen van de traktatie van mijn oudste. Hij is zes geworden en trakteert morgen op aliens. (een mandarijn met een aliengezichtje erop getekend en twee prikkertjes erin met spekjes erop...) Dat zijn dan weer de echt leuke dingen van het moederschap!

Raarmaarwaar, jij ook vergeetachtig? Ik heb dat ook. Ben nu al een week mijn sleutelbos kwijt.. niet handig. En niets voor mij...

Anne, sterkte!!!!

Ik duik mijn bed in.... Weltrusten meiden!
@sosofie, kop op, morgen gaat het misschien al wel iets beter!

ik heb inderdaad vandaag mijn sleutelbos maar ziekgemeld, kon hem nergens vinden en rare man is ook al geen held met dingen vinden / cq ook een held met dingen kwijtraken, dus wij zijn echt even het duo rot en vervelend

over verlos: maar als ik graag in het ziekenhuis wil bevallen, dan maakt het toch niet meer uit wie ik onderweg voor controles heb? of heb ik dat mis? ben wel blij met jullie als ervaringsdeskundigen zeg!
Raarmaarwaar: als je zonder medische reden in ziekenhuis wilt bevallen moet je dat zelf bekostigen (althans bij mijn verzekering), ik dacht 300 euro maar zeker weten doe ik het niet.

Tips voor de lunch: druk, heb al gegeten, op dieet?

Grappig, herkenbare verhalen, vind mijzelf er ook vreselijk uitzien. Toen vertelde ik een vriend dat ik zwanger was, zei hij: jaaa ik vond je er al zo goed uitzien de laatste tijd! ????? Ik dacht dat ik zowat van mijn stoel viel! Ja ging hij verder, je glanst zo. Hij vond me er echt mooi uitzien! Dus sindsdien bekijk ik me maar als een mooie dweil ipv zo eentje van de aldi haha!

Ik had vandaag een relatief goede dag. Was ik wel aan toe na gister, die ging zo slecht. Vandaag niet zo moe en niet eens heel erg misselijk! Wat een heerlijk gevoel! Nog even proberen vast te houden totdat ik in bed stap. Heb zelfs pepernoten op! En dan zit ik me direct weer druk te maken om mijn gewicht terwijl ik nog eerst 2,5 kilo moet aankomen voor mijn startgewicht haha!

Meisjes fijne avond!
hahaha, een mooie dweil!

nou, mij werd vandaag fijntjes verteld dat ik er toch wel erg bleek uit zag, dus ik word niet verdacht in ieder geval

het jurkje dat ik vandaag aan had doe ik trouwens niet meer aan, al was het maar omdat ik mezelf echt een buik zag hebben. liep de hele tijd mijn buik in te houden en dat lukt eigenlijk niet echt meer.

goed dat je een goede dag had nakur, al is het alleen maar om te zorgen dat je niet te veel afvalt

ik zal mijn verzekering er eens op naslaan. kan je die niet gewoon nog aanpassen?
Hihi raar en over een poosje kijk je die buik vooruit

Als je in het ziekenhuis wil bevallen doet in principe je eigen verloskundige daar de bevalling. Ze hebben dan wel altijd nog een gyn als achterwacht mocht het nodig zijn.

En check je verzekering ook voor de kosten van bv kraamzorg (sommige verzekeringen vergoeden zelfs een deel van je pufcursus) Volgens mij kan je per jan switchen van verzekering.

Wat grappig het dweilen verhaal en idd nakur dan maar wel een dweil met kwaliteit.

Beatle tjee vervelend zeg van je bekken, fijn dat ze je wel serieus nemen en er zo snel actie wordt ondernomen.

En dan al het gedoe op je werk ook nog eens. Steunt je eigen leidinggevende je wel?

Denk aan jezelf en je baby. En weet de leidinggevende is nooit de meest geliefde persoon in een team je doet het nooit goed. (tjee wat is er dan toch soms zo leuk aan een leidinggevende baan)

sosofie klinkt leuk je traktatie en gefeliciteerd, alweer een kind van 6 tjee moet dat groots voelen.

En idd dat zijn leuke dingen om te doen.

Hier een nacht gemaakt van 20.30 tot 6.30 vanochtend. Dat voelde voor even wel goed. Zolang ik stil op de bank zit en niets doe gaat het aardig, maar ja alleen stil op een bank zitten is ook zowat...................
Hallo dweiltjes!

Ik ben net bij de VK geweest en alles zag er goed uit!! Ik kon nu het hartje duidelijk zien kloppen en het bewoog ook al met zijn beentjes, echt zo schattig! Het was 2 cm, overeenkomend met ongeveer 8 weken 3 dagen. Omdat dat minder dan een week verschilt met mijn eigen berekening (9 weken) houden ze 9 weken aan! Dus ik ben weer vooruit gezet in de tijd en UD weer op 7 juni! Ben dr helemaal blij mee en ook opgelucht dat alles goed is en goed groeit. Wil het de hele wereld nu wel vertellen! Maar ja, nog maar even wachten, eerst volg week mijn baas en daarna zo langzamerhand iedereen die we spreken.

Voor de tabel: 16 nov VK, ben binnenkort 30 jaar.
Nakur, super nieuws! Heerlijk he en dan ook het hartje zien kloppen. Fijn dat je ook gewoon op 9 weken blijft staan.

Heb je gegevens aangepast in de tabel.

Nelleke jij moest toch ook vandaag naar de vk, heel veel sterkte en hopelijk voor jou ook goed nieuws.
JAAAAAH alles is GOED!! Heb het hartje gehoord en heb 3 foto's mee gekregen! Lag daar te janken in die stoel... Heb meteen mijn vriend gebeld en die moest huilen aan de tel...

Ben daarna meteen door gereden naar mijn zusje en heb haar als eerste verteld dat ik zwanger ben. Kon het nu echt niet langer meer voor me houden. 22 November heb ik weer een echo en dan vertellen we het de ouders. Ow en 16 november heb ik de intake bij de VK

Ik ben zo ontzettend blij! Kan het wel van de daken afschreeuwen!
o nelleke wat een fantastisch nieuws!

Moet jij blij zijn, en hoe reageerde je zusje?
Ik ben ontzettend blij Pluis, echt een pak van mijn hart! Mijn zusje is net 2 weken geleden bevallen en die vind het zo ontzettend tof! Ze moest wel een traantje wegpinken en ook ik zat weer te janken haha
Joehoe Nelleke, super nieuws!! Echt geweldig, had je niet meer verwacht natuurlijk. Nou, heerlijk toch?!

Kon je vriend niet mee? Het was natuurlijk voor hem ook leuk geweest het te zien.

Hoe lang ben je nu zwanger, ca 6 weken ofzo? Je kunt natuurlijk ook overwegen het je ouders al eerder te vertellen (heb ik ook gedaan, is wat dat betreft aan te bevelen mits ze hun mond kunnen houden).

Nog een fijne dag maar dat gaat vast lukken!
Ik had op zich wel een positief gevoel Nakur, maar wou er niet teveel op hopen. Dus het is echt fantastisch! Ik ben nu 6w4d. Nee mijn vriend kon niet mee en dat vond hij ook echt heel erg, helemaal nadat ik hem belde en ik zei dat ik het hartje had gehoord. Heb wel 3 foto's voor hem als hij zo thuis komt. We vertellen het onze ouders na de echo die we op 22-11 hebben staan. We trekken mijn pasgeboren neefje een t-shirt aan met de tekst "GROTE NEEF". Hoe we het mijn schoonouders gaan vertellen weten we nog niet.
@ nelleke: wat een super nieuws!

Ik ben helemaal blij voor je.

@ nakur: voor jou ook blij nieuws. Fijn dat je eigen berekening nu weer klopt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven