Vivamod

21-10-2010 16:42 4467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.

* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?

Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.

* Waar blijft een reactie van de angels?

De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.

* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?

Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).

* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?

Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.

Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.

Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.

groetjes, Naomi
Ik ben niet voor mezelf gefrustreerd ayra, ik was tot 2 maanden geleden ook nooit in een rel te bekennen volgens mij.

Daarentegen kan ik niet tegen onrecht dat i.m.o. (en niet alleen mijn ogen) sommigen is aangedaan.

En ja, helaas heb ik de laatste tijd (te)veel (forum)tijd.

En ja, 1 topic. Gister werd steeds dit topic gesloten - heropend -gesloten etc. Zo ontstaan er dus meerdere topics. Wat nu zwart is, kan over 5 minuten als wit worden gezien.

Daarnaast denk ik dat sommige vasthoudendheid klopt. Als er regels veranderen is de vraag waar staan de nieuwe regels niet zo gek. Net zoals vragen over het banbeleid waarvan toch niemand meer met droge ogen kan beweren dat het met-een-maat-meten is.

Al met al blij dat ik nooit Angelaspiraties heb gehad!
Rider, ook ik ben moderator geweest maar kon niet overweg met het beleid daar!

Maar zoiets als mengele enz, heb ik werkelijk nog nooit naar mijn hoofd gekregen.

En dan kan internet anoniemer zijn maar dat neemt niet weg dat je zomaar alles kan zeggen ook al ben je terecht boos.
Is er dan wel een plek waar er gediscussieerd mag worden, als het hier niet mag?
quote:ElleMichelle schreef op 01 november 2010 @ 12:45:

[...]

Denk dat ze er best mee bezig zijn achter de schermen daarom mogen Naomi en de Angels er ook niet over praten.

Weten wij veel wat ze daar achter de schermen nog meer is gebeurt,als Two het zo benoemt en hij het over het soort mails heeft wat hij binnenkrijgt wie weet wat Naomi voor mails heeft ontvangen dat ze nu voor onbepaalde tijd ziek thuis zit.Als je buurman je elke dag de huid volscheldt en loopt te bedreigen heb je nog niet eens een voet om op te staan qua rechten. Dat je wordt uitgescholden via mail door een paar anonieme asociale forumbezoekers lijkt me dan ook niet iets waar je juridisch verhaal over kan halen. Wij kunnen juridisch toch ook nergens verhaal halen als we geband worden of in bezwaar of hoger beroep gaan. Het is gewoon een eigen wereldje zo een forum. Daarnaast zijn ze inmiddels zogenaamd al 2 maanden bezig met hun juridische case te onderzoeken. Hebben ze juristen van de DAS Rechtsbijstand soms dat dat zo lang duurt...
quote:rider schreef op 01 november 2010 @ 12:51:

[...]

Ik las dat topic net, en als ik het goed zag is het gesloten omdat de discussie hier kon worden gevoerd. Maar hier mag geen discussie worden gevoerd, alleen (nieuwe) vragen mogen gesteld worden? Ik begrijp het niet, kan iemand het uitleggen?

Ik snap ook niet helemaal waarom dat topic dicht moest en we hier heen moesten

Maar iets zegt me dat dat inlogverhaal ermee te maken heeft.

Spion BB geeft haar inloggegevens aan spion Angel die leest in de BB ,wat doet hij/zij met die gegevens?

Geeft hij/ij deze aan de andere angels/Naomi/redactie en wat doen zij ermee?

Onderhand wordt er dus door Angel gezegt waarom het gesloten is
quote:ayra xx schreef op 01 november 2010 @ 13:05:

Rider, ook ik ben moderator geweest maar kon niet overweg met het beleid daar!

Maar zoiets als mengele enz, heb ik werkelijk nog nooit naar mijn hoofd gekregen.

En dan kan internet anoniemer zijn maar dat neemt niet weg dat je zomaar alles kan zeggen ook al ben je terecht boos.We weten toch helemaal niet of dat idd wel echt zo gezegd is.
Iwannalive,ik heb DAS,en ze hebben diverse zaken voor me gewonnen,dus ik blijf bij DAS:-))
quote:ElleMichelle schreef op 01 november 2010 @ 13:09:

Iwannalive,ik heb DAS,en ze hebben diverse zaken voor me gewonnen,dus ik blijf bij DAS:-)) DA'S mooi
Als je zo word uitgescholden via de mail,dat gaat te ver.

Bannen voor het leven,stelletje viswijven.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Maar ik ga weer aan het werk.

Maar 1 vraag:

Wanneer kunnen we forummers ongeveer verwachten dat het juridisch team klaar is met onderzoek?
Beste Missfiled,

nee, eigenlijk niet. Ik snap dat niet iedereen dat leuk vindt, maar helaas hebben we geconstateerd dat in napraattopics veelal forumregels worden gebroken. Enige tijd terug is dus besloten napraattopics niet meer toe te staan.

Vragen kunnen worden gesteld, maar het is niet de bedoeling dat er gediscussieerd wordt over het beleid.

Met vriendelijke groet,

Viva Angel3
Iwannalive, dat zal vast niet gezegd worden als dat niet echt waar is en in mijn herinnering heb ik dat al eens eerder horen vermelden maar das al weer een tijdje terug!
Jammer, maar helder, 3
quote:Viva Angel3 schreef op 01 november 2010 @ 13:13:

Beste Missfiled,

nee, eigenlijk niet. Ik snap dat niet iedereen dat leuk vindt, maar helaas hebben we geconstateerd dat in napraattopics veelal forumregels worden gebroken. Enige tijd terug is dus besloten napraattopics niet meer toe te staan.

Vragen kunnen worden gesteld, maar het is niet de bedoeling dat er gediscussieerd wordt over het beleid.

Met vriendelijke groet,

Viva Angel3Wat raar, want we werden door de internetredactie hier naar toe verwezen om verder te discusiëren. Ik had dat met een quote willen bewijzen, maar tot mijn grote verbazing is de doe normaaltopic helemaal verwijderd. Geen wonder dat velen van ons er geen bal meer van snappen.
3, dan kan dit topic net zo goed een slotje krijgen en blijft VaV alleen per mail (op een apart adres) bereikbaar? Of is dit nu krom gedacht?

EM, waarom zou het voor iemand/een angel interessant kunnen zijn om te spioneren lezen in welke BB dan ook?

edit: sorry 3 voor mijn eigen off topic maar mij intrigeert en waarom mensen daar zo over terug blijven komen.
quote:Cateautje schreef op 01 november 2010 @ 13:18:

[...]

Wat raar, want we werden door de internetredactie hier naar toe verwezen om verder te discusiëren. Ik had dat met een quote willen bewijzen, maar tot mijn grote verbazing is de doe normaaltopic helemaal verwijderd. Geen wonder dat velen van ons er geen bal meer van snappen.hhhmmm, verkeerde angelreactie.
Schiet mij maar lek hoor... een forum is er toch voor de discussie??????
quote:rider schreef op 01 november 2010 @ 12:54:

[...]

Ik ben een tijd mod geweest op een minstens zo lastig forum als dit. En ja, dat soort verwensingen, maar ook telefonisch lastig vallen, bedreigingen etc., waren daar aan de orde van de dag. Niet prettig, maar ik heb de indruk dat het Nederlandse internet-(on)fatsoen wel zo is dat je zoiets normaal moet vinden.

Hoe konden forummers dan aan je privégegevens zoals 'n telefoonnummer komen?

Ik snap trouwens ook niet dat Naomi hier onder persoonlijke titel modereert. Waarom niet 'n anonieme nick als 'admin' zoals op vrijwel alle andere fora?
quote:Tegucigalpa schreef op 01 november 2010 @ 12:10:

@ Naomi

Zou er weer een Moderator - Overig topic kunnen komen? Dan raken verzoeken als die van Hans niet ondergesneeuwd in dit topic.Goed plan. Ik heb er één geopend.
Thee,

als mensen hier hun vraag kunnen stellen (en zien dat de vraag al gesteld is) bespaart dat denk ik een heleboel mail :-). Als alle forummers dezelfde vragen individueel mailen, kan ik me voorstellen dat de forummailbox over gaat lopen met mails.

Daar komt natuurlijk bij dat Naomi ziek is, waardoor de mailbox forum@viva.nl op het moment niet beantwoord wordt.

Wij kunnen weliswaar lang niet op alle vragen antwoord geven, maar elke vraag die we al wel kunnen beantwoorden is er tenminste al ééntje.
Hallo naomie,

Ik was aan het lezen in het 'doe normaal' topic maar klopt het dat die nu is verdwenen?

Ik kwam niet verder dan pagina 2

Ik vind het trouwens van god los dat je als Angel vogel vrij bent verklaard en dat je allerlei verwensingen naar je hoofd toe geslingerd krijgt door forummers. Angels proberen hun werk zo goed mogelijk te doen en het word het je onmogelijk gemaakt op deze manier.

Het ga je goed 2! En een pluim voor 3 en haar/zijn dappere pogingen om te modereren hier op dit wespennest topic.

Zo.
quote:Viva Angel3 schreef op 01 november 2010 @ 13:13:

Beste Missfiled,

Met vriendelijke groet,

Viva Angel3

En op deze manier maken jullie het alleen maar onrustiger hoor. Het forum heeft zoveel gebruikers dat binnen no time een stel forummers een hoop napraat topics kunnen openen, waarna een angel als een gek gaat sluiten en bannen, met als gevolg nog meer verbolgenheid en ontevredenheid.

Het is hier gewoon een zootje geweest de laatste weken en maanden en de forumgebruikers laten zich niet met een kluitje in het riet sturen (dat lijkt me nu al wel duidelijk). Vannuit de gebruikers is er behoefte aan napraat en discussie. door dat op een bijna totalitaire manier te verbieden, maken jullie het alleen jezelf lastig. Het dunkt mij dat het doel van modereren is om een forum leuk en leefbaar te houden, dus mensen die spammen trollen en bijvoorbeeld racistisch zijn worden geband. Met bannenregens en het maar krampachtig sluiten van elk napraattopic wordt de sfeer er juist alleen maar minder op, de boodschap is zelfs onduidelijk (wat mag je nou wel zeggen en waar) en de ontevredenheid groeit.

Dus: als jullie niet van plan zijn te antwoorden, geef dan in ieder geval de ontevredenenn de ruimte om zich te uiten en ban niet alles wat los en vast zit (want op die manier neem ik geen Angel meer serieus). Het hele modereren is zo contra-productief op deze manier.

Ow wacht, het moest een vraag zijn toch. Oh, mijn vraag is: Vind je ook niet?
Ja 3, daar zit ook weer wat in.
Beste Heejhallo,

er is in overleg met alle angels alsmede met Naomi (voor haar ziekte) en Annerieke besloten geen napraattopic meer toe te staan omdat, zoals gezegd, de laatste paar napraattopics lieten zien dat er steeds regels in werden gebroken.

Jullie kunnen vragen stellen, maar discussies over het beleid en de angels zijn niet toegestaan. Dat wil niet zeggen dat jullie monddood worden gemaakt, alle pijlers bestaan nog en over allerhande onderwerpen mag (mits binnen de forumregels) worden gediscussieerd. We willen echter geen discussie over het beleid, al zijn vragen wel toegestaan.

Dat is het antwoord waar jullie het mee moeten doen, dus nogmaals vragen of er écht geen napraattopic mag heeft geen zin. Ik wil jullie dan ook verzoeken dat onderwerp te laten liggen.

Met vriendelijke groet,

Viva Angel3
Vragen mag wel hè?

Mooi, ik heb een aantal vragen.

Uit de forumregels blijkt onder andere dat je niet een forummer zwart mag maken, toch? Maar waarom mocht zij-die-voorheen-Vijf-genoemd-werd dan wel zodra ze engel-af was Etosha zwart maken? En Etosha kreeg een perma dus kon zich niet eens verweren.

Waarom mag er hier door ex-angels een heleboel Hear/Say over forummers worden neergeknald, waarvan niet eens bekend is of het daadwerkelijk op waarheid berust?

Waarom kreeg Damaris een ban, terwijl ze nergens een naam van een engel bekend maakte? Waarom krijgt Damaris nu niet de kans om -mogelijk compleet uit de lucht gegrepen- aantijgingen van een engel te weerleggen? Of heeft Damaris daar nu een ban voor, om te voorkomen dat ze de aantijgingen kan weerleggen?

En hetzelfde geldt voor Etosha? Die hier niets heeft gezegd, maar opeens wel een heleboel erg zware aantijgingen aan haar broek kreeg? Wie zegt dat het waar is? Etosha kan zich niet verdedigen noch iets uitleggen, omdat ze een ban heeft.

Waarom werden gisteren zo veel goed gebekte forummers geband die in de post van Twee verdacht werden gemaakt? Zodat ze niets kunnen weerleggen?

Waarom wordt er een heleboel beweerd door ex-Vijf en ex-Twee, wat nooit gecontroleerd kan worden maar enkel op Hear/Say berust?

Er bestaat toch zoiets als hoor- en wederhoor, zeker als het om media gaat....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven