Vivamod

21-10-2010 16:42 4467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.

* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?

Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.

* Waar blijft een reactie van de angels?

De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.

* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?

Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).

* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?

Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.

Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.

Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.

groetjes, Naomi
@ 1, 3 en 4:

Naast het feit dat het Doe normaal topic uit de lucht is gehaald omdat er dingen in stonden die niet kunnen/mogen vermoed ik zomaar dat degenen die nu nog over zijn als Angel ook kunnen zien dat de waarschuwingen en bans nogal in het wilde weg en willekeurig zijn gegeven. Gaan jullie daar nog kritisch naar kijken en evt. dingen terugdraaien. Lijkt me erg billijk.

Mede gezien het tijdstip van het neerleggen van de vleugels, na de weer bannenregen in combinatie met het feit dat de belasterden niet konden reageren. Wilde dat de vleugels 2 dagen eerder waren neergelegd, dat had een boel forumgezeik voorkomen.

2 voorbeelden (de lijst is zo lang)

Issue dat Dama als Mirlo gepost zou hebben en het feit dat Meds een ban kreeg voor een normale vraag.
quote:Viva Angel3 schreef op 01 november 2010 @ 13:27:

Wij kunnen weliswaar lang niet op alle vragen antwoord geven, maar elke vraag die we al wel kunnen beantwoorden is er tenminste al ééntje.Ik wil graag weten of alle door 2 getroffen maatregelen van gisteren (nog) geldig zijn nu 2 vandaag blijkbaar haar vleugels heeft afgelegd.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Beste Labyrint,

het topic 'doe normaal' is juist off-line gehaald omdat er beschuldigingen in staan en omdat het niet de bedoeling is het te hebben over perma-bannelingen. Zulke zaken zijn namelijk niet toegestaan.

Met vriendelijke groet,

Viva Angel3
Disucssie verbieden (immers, de straf is geband worden) over beleid klinkt toch echt wel als monddood maken hoor. Het was ook niet zo dat ik dacht dat ik niet meer over spinaziesoep en vreemdgaande mannen zou mogen disucssieren. Maar ik vind het werkelijk stuitend dat een forum voor een blad dat 'vrouwen met een mening' heet, je niet over beleid mag disucssieren. Een aanfluiting, en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat Angels daar ook blij mee zijn.

En geef me maar een waarschuwing hoor of ban of weet ik veel voor off topic gaan. Ik forum hier al een paar jaar en heb nog nooit een waarscuwing gehad. Omdat ik binnen het betamelijke blijf, niet spam, niet troll, geen racistische uitspraken doe etc. Het hele modereer beleid van mensen met kritiek de mond snoeren schiet zijn doel gewoon voorbij.
quote:shahla schreef op 01 november 2010 @ 13:40:

[...]

Ik wil graag weten of alle door 2 getroffen maatregelen van gisteren (nog) geldig zijn nu 2 vandaag blijkbaar haar vleugels heeft afgelegd.Dat wat shahla zegt, maar dan met minder woorden dan ik nodig had.
Beste thee en shahla,

De verlenging van de ban van Damaris en de permanente blokkade van Mirlo, zijn door 2 teruggedraaid zodra zij per mail had vernomen dat dit op een misverstand/ fout beruste.

De waarschuwingen en bans zijn uitgedeeld i.v.m. het negeren van een topicwaarschuwing. In dit topic heeft een topicwaarschuwing gestaan dat enkel vragen zijn toegestaan en dat er anders maatregelen conform banbeleid zouden volgen. Volgens de huisregels moeten aanwijzingen van angels (bijvoorbeeld om on-topic te blijven) worden opgevolgd.

Met vriendelijke groet,

Viva Angel3
@ 1,3 en 4.

Heel veel succes. Ik hoop oprecht dat de verwensingen tot het verleden behoren.

Er mag op een discussie platform niet gediscussieerd worden?!

Zoveel is nu duidelijk.

"Viva Forum, voor vrouwen zonder mening en discussies verboden"

*waarom lees ik bij BB aldoor Baby Brabbel ?*

Ik stel mijn vraag uit het Angel 1 & 2 & 3 & 4 Topic nog maar eens;

Wat wordt/is er gedaan om de privacy van forummers beter te waarborgen?
Dank voor je antwoord Three, dan zal ik het daar een andere keer wel weer over hebben.

Mag je het überhaupt niet over gepermabanden hebben of is het beter daar ooit (ik zeg niet dat ik het nú doe) een topic over te openen?
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 01 november 2010 @ 13:46:

@ 1,3 en 4.

Zoveel is nu duidelijk.

*waarom lees ik bij BB aldoor Baby Brabbel ?*

Ik stel mijn vraag uit het Angel 1 & 2 & 3 & 4 Topic nog maar eens;

Wat wordt/is er gedaan om de privacy van forummers beter te waarborgen?Ik denk dat de angels , wat dat betreft, ook aan bepaalde banden zijn gelegd, waar het gaat om privé gegevens.
Willen jullie vanaf nu weer alleen vragen stellen?

Ik ga vanaf nu de posts die geen vragen zijn, weer verwijderen. Met daarbij de kanttekening dat je mening plaatsen met daarachter iets als 'toch??' geen vraag is en dus ook wordt verwijderd.

Ik hoop dat een verdere topicwaarschuwing niet nodig is. Onze tijd is beperkt dus ik hoop op jullie medewerking, zodat een topicwaarschuwing en eventuele daarop volgende maatregelen voorkomen kunnen worden.
quote:Viva Angel3 schreef op 01 november 2010 @ 13:03:

Ik wil jullie vragen dit topic te gebruiken waarvoor het bedoeld is, dus om vragen te stellen aan Naomi. Waar mogelijk zullen de overgebleven Angels (dat zijn: 1, 4 en ik) proberen antwoord te geven.ok, simpele vragen dan:

1. Vinden jullie dat genoeg angels?

2. Zo nee, waarom is mijn sollicitatie tot op heden afgewezen cq genegeerd? (En ja, die heb ik via de door Naomi gewezen weg gedaan)

quote:Groetjes, Viva Angel3Groeten terug!
3 Soms ben je een hele posting aan het typen en lees je niet tegelijkertijd bij en ontgaat je dus een topicwaarschuwing. En zeker als je nog niet in je mailbox hebt gelezen en je niet weet dat je een ws hebt en je dus voor dat je het weet een ban hebt.

Jammer dat jullie zo strak vasthouden aan het 'beleid' inzake wat de afgelopen 2 weekenden zich heeft afgespeeld.

Fijn dat je wel snel reageert!
Mijn waardering voor Drie stijgt met ieder antwoord dat hij/zij geeft.

Duidelijke antwoorden, duidelijke grenzen.

Pluim!
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 01 november 2010 @ 13:46:

@ 1,3 en 4.

Zoveel is nu duidelijk.

*waarom lees ik bij BB aldoor Baby Brabbel ?*Ik stel mijn vraag uit het Angel 1 & 2 & 3 & 4 Topic nog maar eens;

Wat wordt/is er gedaan om de privacy van forummers beter te waarborgen?*Proest* Nee, dán zijn het pas echt geváárlijke vrouwen......
quote:elninjoo schreef op 01 november 2010 @ 13:21:

[...]

Hoe konden forummers dan aan je privégegevens zoals 'n telefoonnummer komen? Ik was daar niet anoniem, google deed de rest.
Ha Naomi,

Ik heb een vraag over de toekomst van dit forum:

Wat gaat er gebeuren, vanuit de Viva, om de boel hier weer op de rit te krijgen?

Dat het Sanoma als bedrijf slechts om de reclame inkomsten gaat die bij iedere klik binnenkomen en niemand zich daar druk maakt om hoe mensen zich 'voelen' en zo, dat snap ik als commercieel denkend mens heel goed maar zo doorgaan is niet mogelijk. Er moet een keer een eind komen aan dit geharrewar en aan het moddergooien.

Welke plannen zijn hier voor in de maak?

Ik ben al lang lid van dit forum en verklaar me gerust voor gek maar ik hou gewoon van deze plek en het doet me echt iets dat het zo'n puinhoop is tussen moderators en forummers.

Wanneer gaan we weer eens aan de toekomst werken en hoe gaan we of (misschien moet ik zeggen) jullie dat doen?

Kunnen we een denktank (o.i.d.) samenstellen waarin zowel mods als forummers plaatsnemen en met elkaar van gedachten wisselen?

Ik snap best dat jullie (even mods en redactie samen benoemd) geen zin hebben in een topic waarin íedereen haar zegje kan doen omdat dat vaak uit de hand loopt. Maar praten en dan over hoe het verder moet en niet over hoe het allemaal was en ging zal toch een keer moeten gebeuren, vind je niet?

Zo niet dan stel ik voor om de boel vrij te geven en het rigide modereren en overal bovenop zitten los te laten. Alleen ingrijpen als forummers zélf constateren dat het niet goed gaat in een topic. Dán heb je een plaats waar de mensen die het forum gebruiken het forum ook máken, zonder dat er continu overal op gelet wordt. Het verleden wijst uit dat dat heel goed kan. Dat mensen zélf wel zien waar het fout gaat, zonder dat er ingegrepen wordt voordat iets een probleem is geworden.

Naomi, ik snap dat je ziek bent en dat je baalt als een stekker van al deze ellende. Ik vind het persoonlijk nogal een neverending story worden en hoop dat jij, bij terugkomst, je dan ook (en wat mij betreft vooral) bezig gaat houden met de toekomst.
Naomi, ben je nog ziek/zoek?
Beste Sgaaaaaapiereturns,

zoals al eerder is gezegd, werkt Viva volgens haar privacystatement, die je hier kunt vinden: http://www.viva.nl/privacy/

Quote Naomi 07-10-2010

quote:Ik wil graag reageren op de vragen die over privacy gesteld worden. Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.

Gezien de ziekte van Naomi, kunnen jullie eventuele verzoeken beter mailen naar Viva Angel1, 3 of 4.

Beste Labyrint,

het is niet toegestaan een topic te openen over permabannelingen.

Met vriendelijke groet,

Viva Angel3
Trouwens, angel 3, mag ik me aansluiten bij de complimenten aan je adres over de reacties die je geeft?
@3, heeft naomi een griepje of is het iets ernstigers?
Beste Barbabella,

Naomi is nog ziek.

Beste Rider,

wij (ik denk dat ik wel voor onze alle drie mag spreken) vinden 3 angels niet genoeg angels. Op dit moment zijn we echter (nog) niet op zoek naar nieuwe angels. Wij zullen het laten weten op het moment dat wij wel op zoek gaan.

Groetjes! 3
Was dit een zinloze bijdrage?
anoniem_19286 wijzigde dit bericht op 01-11-2010 13:58
Reden: Was inmiddels al weer veel gereageerd.
% gewijzigd
3, dank voor je antwoord
@ephemera en rider, een compliment af en toe is wel fijn . Bedankt.

@Barbabella, ik weet niet wat de verwachte ziekte duur van Naomi is. Ik weet niet precies wat ze heeft, ik heb begrepen dat het om de griep gaat. Wat iemand precies heeft lijkt me echter persoonlijke informatie, dat wat mij betreft niet persé op een forum hoeft te staan, zelfs al zou ik het wel weten. Mochten we een update krijgen m.b.t. de verwachte ziekteduur, dan zal ik dat vermelden.

Groetjes, 3
quote:Viva Angel3 schreef op 01 november 2010 @ 13:22:

[...]

Goed plan. Ik heb er één geopend.Fijn 3!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven