Mode & Beauty alle pijlers

Rosacea

06-08-2010 18:37 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even mijn verhaal kwijt. Al vanaf de puberteit heb ik een hele moeilijke huid, veel last van acne gehad. Drie jaar geleden ging het beter met de huid maar helaas maar voor 1 jaar. Nu sinds 1 1/2 jaar heb ik last van rosacea. Via de dermatoloog diverse antiobiotica tabletten en zalf gehad, bij de huidtherapeut geweest voor een TCA-peeling en lichttherapie, bij de homeopaat geweest, allerlei smeersels en supplementen gebruikt.

Ik ben nu 29 jaar en ben het zo zat. Ik kan echt wel janken. Ik wil zo graag een redelijk normale huid. Ben jaloers op vriendinnen die af en toe een puistje hebben, ik heb altijd, 24 uur per dag een rood gezicht, een dikke neus. Ik word zo moe van alle opmerkingen. Bijna dagelijks is er wel iemand die vraagt wat ik heb, die een "goede tip" heeft of de opmerking zegt: och, er zijn ergere dingen.....

Er zijn vast wel ergere dingen, maar nu is dit voor mij heel erg. Het beinvloedt steeds meer mijn leven en dat wil ik niet. Kan echt huilend voor de spiegel staan.

Wie herkent dit?

Mijn dermatoloog heeft wel over roaccutane gesproken, maar ik durf er niet goed aan te beginnen, gezien de enorme lijst met bijwerkingen. Wil graag ervaringen van een ander horen.

Ik hoop op reacties, zowel positieve als negatieve
-
Beste Charlo en La Vie,

Is het misschien mogelijk voor één van jullie om het e-book naar me toe sturen? Een streng dieet lijkt me erg moeilijk maar zou op het moment wel alles willen proberen om van die pijnlijke huid af te komen. :(

Alvast bedankt!
anoniem_104104 wijzigde dit bericht op 28-10-2010 12:32
Reden: Spelfout
% gewijzigd
quote:charlo schreef op 28 oktober 2010 @ 11:19:

@ snormel;

Ik heb nu ook een recept voor de rozex gel gevraagd, eens kijken of dat bij mij ook beter werkt dan de creme. Na hoeveel tijd begon jij resultaat te zien van de gel?Oef, sorry, dat weet ik niet meer.....
@Aboe,

De zalf is zékér de moiete waard. Om de behandeling te ondersteunen zou ik je aanraden om supplementen in te nemen. Zie vorige reacties!
Aboe,

Ik heb je gemaild!
-
quote:Aboe schreef op 28 oktober 2010 @ 12:03:

Beste Charlo en La Vie,

Is het misschien mogelijk voor één van jullie om het e-book naar me toe sturen? Een streng dieet lijkt me erg moeilijk maar zou op het moment wel alles willen proberen om van die pijnlijke huid af te komen. :(

Alvast bedankt!

Aboe, is het mogelijk dat jij het e-book weer naar mij doorstuurt?

Ik heb zo langzamerhand al alles geprobeerd. Ik tob al 20 jaar met rocacea en couperose. De ene dag is het erger dan de andere. Ben nu voor de zoveelste keer bezig met coagulatie (wegprikken met een naaldje/stroomstootje). De eerste twee behandelingen gingen redelijk, maar na een week zit ik nu nog met wondjes/korstjes in mijn gezicht en ik zie de vaatjes niet opvallend minder worden. Rozexgel gebruik ik niet meer, omdat het geen enkel effect (meer) heeft. Inmiddels slik ik, door de berichten in dit topic (dank jullie wel daarvoor), wel de supplementen. Het laatste wat ik nu nog wil proberen is de ZZcreme en de tips die in het ebook staan.

Van mijn huidtherapeute hoorde ik nog dat het niet aan te raden is om vette creme te gebruiken op de plekken waar je rocacea/couperose hebt, omdat de warmte onder een vette creme niet weg kan en je daardoor weer meer bloedtoevoer krijgt en dus rodere wangen.

Fijn weekend allemaal!
quote:La vie schreef op 29 oktober 2010 @ 22:28:

Aboe,

Ik heb je gemaild!Dankjewel!!
quote:ellen7 schreef op 30 oktober 2010 @ 21:59:

[...]

Aboe, is het mogelijk dat jij het e-book weer naar mij doorstuurt?

Van mijn huidtherapeute hoorde ik nog dat het niet aan te raden is om vette creme te gebruiken op de plekken waar je rocacea/couperose hebt, omdat de warmte onder een vette creme niet weg kan en je daardoor weer meer bloedtoevoer krijgt en dus rodere wangen.

Tuurlijk! Mail me maar even op aboevanhetvivaforum@gmail.com

Dat van die vette creme klinkt erg waarschijnlijk. Alleen mijn huid trekt zo enorm als ik het niet smeer..!
quote:charlo schreef op 30 oktober 2010 @ 12:29:

Hallo allemaal,

Eergisteren heb ik het potje Zz creme (en de shampoo) binnen gekregen, sneller dan verwacht dus; 9 dagen heeft het geduurd.

Ik zit alleen nog een beetje in dubio of ik er nu al mee ga beginnen of dat ik het pas na mijn vakantie ga doen (ik ben ruim een maand weg).

Ben nu nl. ook met de rozex gel begonnen en ik wil eigenlijk ook wel weten of dat gaat werken... In ieder geval kan ik natuurlijk op elk gewenst moment starten.

Fijn weekend!

Fijn dat je het zo snel binnen hebt! Ik zou maar na de vakantie beginnen. Je kan immers een gigantische uitbraak krijgen. Ik denk dat je daar niet op zit te wachten.

Ook zou ik Rozex achterwege laten, bij mij deed het echt vrijwel niets!
@Aboe: dank je wel. Ik heb je een mailtje gestuurd.
-
vraagje aan La vie

op de site die je doorgaf om de zz crème te bestellen kan je de munteenheid "american dollar" niet direct veranderen

hoe gebeurt dat ? of : hoe pak jij dat aan ?

thanx
mijn acupuncturist raadde me aan om qua voeding :

melkproducten te vermijden en alles waar gist in zit : brood, gewone pasta, pizza, ...

sindsdien is het erg verbeterd

(ik moet ook homeopathische druppeltjes innemen om mijn lever en darmen te zuiveren)

hoe dan ook : rosacea is gelinkt aan lever en darmen
eventjes nog een bemerking voor dames die rozex crème gebruiken en graag zwanger willen worden

toen ik een tijdje geleden bij een dermatologe langsging raadde ze me ook aan om ROZEX crème te gebruiken + ook pillen te slikken tegen de rosacea

ik zei haar toen dat ik gestopt was met mijn anti-conceptie en vroeg haar of deze middelen geen kwaad konden bij zwangerschap.

De Dermatologe zei dat ze steeds aanraadde om onmiddellijk te stoppen met zowel de anti-rosacea medicatie als de crème. Metronidazol blijkt een krachtige stof te zijn die je beter niet gebruikt bij zwangerschap. Ze kent ook mensen in haar praktijk die bij het drinken van zelfs een beetje alcohol totaal misselijk worden sinds ze de rozex crème smeren. Ik ken ook een dame die graag geregeld wijn en bier drinkt en in het begin was ze heel tevreden met de rozex crème, maar na een tijdje werd ze misselijk telkens ze alcohol had gedronken. Vroeger had ze dat niet. Daarenboven las ik al op Franse internetsite dat de huid verdunt bij dames die lange tijd rozex crème smeren
quote:frezetoartje schreef op 01 november 2010 @ 15:39:

eventjes nog een bemerking voor dames die rozex crème gebruiken en graag zwanger willen worden

toen ik een tijdje geleden bij een dermatologe langsging raadde ze me ook aan om ROZEX crème te gebruiken + ook pillen te slikken tegen de rosacea

ik zei haar toen dat ik gestopt was met mijn anti-conceptie en vroeg haar of deze middelen geen kwaad konden bij zwangerschap.

De Dermatologe zei dat ze steeds aanraadde om onmiddellijk te stoppen met zowel de anti-rosacea medicatie als de crème. Metronidazol blijkt een krachtige stof te zijn die je beter niet gebruikt bij zwangerschap. Ze kent ook mensen in haar praktijk die bij het drinken van zelfs een beetje alcohol totaal misselijk worden sinds ze de rozex crème smeren. Ik ken ook een dame die graag geregeld wijn en bier drinkt en in het begin was ze heel tevreden met de rozex crème, maar na een tijdje werd ze misselijk telkens ze alcohol had gedronken. Vroeger had ze dat niet. Daarenboven las ik al op Franse internetsite dat de huid verdunt bij dames die lange tijd rozex crème smeren

Goh, wat heftig!! Ik heb dat nooit geweten. Ik heb de crème ruim een jaar gebruikt....

Nog over dat munteenheid, ik betaal via paypal en dan wordt automatisch de valuta omgerekend. Je hoeft daarvoor niets te doen, het bedrag wordt in euro's van je rekening afgeschreven. Snap je?
quote:charlo schreef op 01 november 2010 @ 14:26:

[...]

Ik denk dat ik inderdaad pas na de vakantie ga beginnen, een uitbraak op vakantie is ook niet erg leuk (alhoewel ik daar natuurlijk niemand ken, hier in NL krijg ik vast weer opmerkingen )De metronidazol creme werkte bij mij ook niet, maar omdat Snormel zei dat bij haar de rozex gel itt de creme wel werkte, wil ik dat toch eens proberen. De derma vertelde me ook dat sommige mensen wel positief op de gel reageren of juist alleen op de creme.

Tot op heden zie ik nog geen resultaat helaas, maar daarvoor zal het zeker nog wel te vroeg zijn.Ik weet wat je bedoeld. Mijn collega's vroegen aan mij of ik weer in de puberteit was?! Maar zoals ik al zei, even door die zure appel heen...
quote:frezetoartje schreef op 01 november 2010 @ 15:39:. Daarenboven las ik al op Franse internetsite dat de huid verdunt bij dames die lange tijd rozex crème smeren[/fgcolor]Heb je daar een linkje van?
quote:frezetoartje schreef op 01 november 2010 @ 15:39:

Je schrijft over gel/creme en over pillen. Die pillen die je derma bedoelde zijn ofwel antibiotica ofwel roaccutane en beiden zijn niet te gebuiken tijdens zwangerschap. Bij roaccutane is het zelfs ten strengste verboden omdat de roaccutane ernstige misvormingen aan de foetus veroorzaakt en er worden dan ook strenge eisen gesteld aan anticonceptie (dubbele AC is dan ook verplicht.)

Over de creme/gel tijdens zwangerschap; op de bijsluiter staat inderdaad dat het alleen gebruikt dient te worden in zeer ernstige gevallen en in overleg met de arts, maar in principe dus liever niet tijdens de zwangerschap. En dan niet persé omdat het slecht zou zijn, maar omdat er onvoldoende gegevens over bekend zijn.

De gel en creme zorgen er volgens mij niet voor dat de huid dunner wordt. Het staat niet vermeld op de bijsluiter (zoals wel bijv. het geval is bij corticosteroïden). Ik heb dit toevallig afgelopen week nog voorgelegd aan mijn derma en zij verzekerde me ook dat de huid niet dunner wordt van de metronidazol creme/gel, ook niet bij langdurig gebruik.

Dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die Franse website...

Trouwens, van misselijk worden door het smeren van metronidazol heb ik echt nog nooit gehoord... Wel door het slikken van antibiotica en roaccutane, dus misschien dat je een en ander door elkaar haalt?
quote:ellen7 schreef op 31 oktober 2010 @ 10:58:

@Aboe: dank je wel. Ik heb je een mailtje gestuurd.Ik heb je terug gemaild
Ook toevallig, ik jou ook!

Dank je wel
rechtzetting, excuses

quote mezelf :

"Daarenboven las ik al op Franse internetsite dat de huid verdunt bij dames die lange tijd rozex crème smeren"

ik ben nog eens gaan kijken naar die Franse site waarover ik het eerder had. Dit klopt niet

het gaat over cortisonezalf en andere hormoonzalven

die zouden niet geschikt zijn voor gebruik op lange termijn want die maken de huid dunner.

ik wou dit eventjes meedelen

wat wel klopt is dat je moet opletten met metronidazol (bestanddeel van rozex crème) als je zwanger bent

Pregnancy:

Teratogenic effects: Pregnancy category B

There are no adequate and well-controlled studies with the use of Metronidazole Topical Cream in pregnant women. Metronidazole crosses the placental barrier and enters the fetal circulation rapidly. No fetotoxicity was observed after oral metronidazole in rats or mice. However, because animal reproduction studies are not always predictive of human response and since oral metronidazole has been shown to be a carcinogen in some rodents, this drug should be used during pregnancy only if clearly needed.

http://www.drugs.com/pro/metronidazole-cream.html
quote:frezetoartje schreef op 06 november 2010 @ 00:17:

rechtzetting, excuses

quote mezelf :

"Daarenboven las ik al op Franse internetsite dat de huid verdunt bij dames die lange tijd rozex crème smeren"

ik ben nog eens gaan kijken naar die Franse site waarover ik het eerder had. Dit klopt niet

het gaat over cortisonezalf en andere hormoonzalven

die zouden niet geschikt zijn voor gebruik op lange termijn want die maken de huid dunner.

ik wou dit eventjes meedelen

Hoi Frezetoartje, netjes dat je het nog even komt melden! Ik had al een vermoeden dat het om hormoonzalven ging (corticosteroïden), want daarvan is inderdaad bekend dat de huid er dunner van wordt. Metronidazol maakt de huid niet dunner, ook niet bij langdurig gebruik.

Overigens, die hormoonzalven zijn echt verboden bij mensen met rosacea! Veel dermatologen schrijven bij rosacea wel eens - tegen beter weten in helaas - hormoonzalf voor. De rosacea zal dan ook verminderen, het lijkt dus of de hormoonzalf werkt. Alleen als je er mee stopt (en dat moet je want hormoonzalven mag je niet heel lang achter elkaar gebruiken), dan keert de rosacea dubbel zo erg terug! Het vermindert de rosacea dus niet, maar het maakt het juist erger...

Dus één tip; als je rosacea hebt nóóóit hormoonzalf gebruiken op je gezicht!
Ik vermoedde ook al dat het om corticosteroiden ging, want die maken de huid idd dunner. Je kunt ze langere tijd gebruiken, maar dan wel precies volgens voorschrift van de arts. (ik gebruik al bijna 30 jaar corticosteroiden).

En corticosteroiden werken idd averechts bij rosacea. Nooit in je gezicht gebruiken dus als je rosacea hebt, ook al lijkt het in eerste instantie te helpen.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven