Het nieuwe schoon huis topic!
maandag 1 november 2010 om 15:38
Hoi Dames,
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
maandag 1 november 2010 om 15:51
Ha MDF, leuk dat je een nieuwe bent begonnen, ik kon die oude nergens meer terug vinden!
Vandaag was een dagje van hangen en niets doen (nou ja, veuls te veul lezen hier op Viva, dus) maar morgen moet ik echt weer aan de slag!
Vandaag was een dagje van hangen en niets doen (nou ja, veuls te veul lezen hier op Viva, dus) maar morgen moet ik echt weer aan de slag!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 1 november 2010 om 16:23
He MDF! Tuurlijk doe ik weer mee 
Om vast in de stemming te komen heb ik van het weekend helemaal niets aan het huishouden gedaan, dus dat moet allemaal vanavond.
Ofwel: koken, eten afwassen en daarna rondje opruimen door het huis, manlief gaat stofzuigen en het toilet poetsen en ik ga het bureau uitgraven. Ben benieuwd hoe ver we komen!
Om vast in de stemming te komen heb ik van het weekend helemaal niets aan het huishouden gedaan, dus dat moet allemaal vanavond.
Ofwel: koken, eten afwassen en daarna rondje opruimen door het huis, manlief gaat stofzuigen en het toilet poetsen en ik ga het bureau uitgraven. Ben benieuwd hoe ver we komen!
maandag 1 november 2010 om 16:32
Er bestaat een amerikaanse website die flylady heet. Zij hebben een huishoudprogramma en als je je inschrijft voor de mailinglist krijg je elke dag door wat er die dag op het programma staat. De opruimactiviteit duurt nooit meer dan een kwartiertje, maar als je het trouw elke dag doet heb je na een poos altijd een net huis. Voor mij werkt het erg goed.
Het enige minpunt is dat ze je ook hopen nutteloze mails sturen die je dan telkens moet wissen.
Het enige minpunt is dat ze je ook hopen nutteloze mails sturen die je dan telkens moet wissen.
maandag 1 november 2010 om 17:38
leuk dat er al zoveel reacties zijn gekomen!!
Ik ga nu koken (man komt over een half uurtje thuis).
Mijn plannen voor vanavond en morgen:
- was bijwerken
- boodschappen doen
- morgen monteur voor de ketel op bezoek (nieuwe cv ketel)
- morgenmiddag afspraak bij cwi (ben werkzoekend momenteel)
- afwas doen (gebrek aan vaatwasser)
Vandaag al gedaan:
- diverse afspraken gemaakt (oa CWI, ketel)
- brood gehaald
- badkamer schoongemaakt
- tanken (telt die ook mee?)
- afspraak gehad bij GGZ
Ik ga nu koken (man komt over een half uurtje thuis).
Mijn plannen voor vanavond en morgen:
- was bijwerken
- boodschappen doen
- morgen monteur voor de ketel op bezoek (nieuwe cv ketel)
- morgenmiddag afspraak bij cwi (ben werkzoekend momenteel)
- afwas doen (gebrek aan vaatwasser)
Vandaag al gedaan:
- diverse afspraken gemaakt (oa CWI, ketel)
- brood gehaald
- badkamer schoongemaakt
- tanken (telt die ook mee?)
- afspraak gehad bij GGZ
maandag 1 november 2010 om 22:45
@ Guinevieve,
ja, check. Ook de afwas is gedaan!
@ Hasse,
Leuk dat je er weer bent! Morgen samen een dagje huishouden doen. Ben al aan het bedenken wat ik wil gaan doen deze week (en ik wil veel).
@ Maja82,
Inactief sporten? Als in een team training geven of sport op tv kijken? Ik ken nl alleen actief sporten
@ Marels,
Ik ga ook daar eens kijken! Thnx!
@ De ware Jacoba,
Maakt niet uit hoeveel tijd je hebt. Iedereen mag meedoen. Al doe je 's avonds alleen een half uurtje iets in je huis, of alleen op een vrije dag, is allemaal goed natuurlijk. Het huis hoeft niet morgen al te blinken!!
@ Nicky 40,
Welkom!
@ Woordenaar,
In mijn vorige mail kwamen ze steeds binnen. Ik werd er gek van!
@ Moeilijke naam,
Welkom!
Klopt, Tegucigalpa!
Maar dat topic is een beetje dood. Daarom een nieuw topic en hopelijk een goede stimulans voor mij en de andere forummers om echt aan de slag te gaan.
Vanavond al gedaan:
- afwas doen
- was vouwen (morgen nieuwe lading wassen, drogen, vouwen/strijken).
Morgen moet ik ook nog even een afspraak maken bij de tandarts (ook zo'n klusje wat ik het liefst zo lang mogelijk voor me uit schuif).
Liefs MDF
ja, check. Ook de afwas is gedaan!
@ Hasse,
Leuk dat je er weer bent! Morgen samen een dagje huishouden doen. Ben al aan het bedenken wat ik wil gaan doen deze week (en ik wil veel).
@ Maja82,
Inactief sporten? Als in een team training geven of sport op tv kijken? Ik ken nl alleen actief sporten
@ Marels,
Ik ga ook daar eens kijken! Thnx!
@ De ware Jacoba,
Maakt niet uit hoeveel tijd je hebt. Iedereen mag meedoen. Al doe je 's avonds alleen een half uurtje iets in je huis, of alleen op een vrije dag, is allemaal goed natuurlijk. Het huis hoeft niet morgen al te blinken!!
@ Nicky 40,
Welkom!
@ Woordenaar,
In mijn vorige mail kwamen ze steeds binnen. Ik werd er gek van!
@ Moeilijke naam,
Welkom!
Klopt, Tegucigalpa!
Maar dat topic is een beetje dood. Daarom een nieuw topic en hopelijk een goede stimulans voor mij en de andere forummers om echt aan de slag te gaan.
Vanavond al gedaan:
- afwas doen
- was vouwen (morgen nieuwe lading wassen, drogen, vouwen/strijken).
Morgen moet ik ook nog even een afspraak maken bij de tandarts (ook zo'n klusje wat ik het liefst zo lang mogelijk voor me uit schuif).
Liefs MDF
maandag 1 november 2010 om 23:01
dinsdag 2 november 2010 om 06:02
De score van gisteravond:
- koken, eten afwassen
- dag extra gekookt, dus vanavond lekker snel klaar
- opgeruimd
- gestofzuigd
- gestreken
Ben nu met de administatie bezig en daar pak ik vanavond nog een uur voor. Tussendoor moet ik nog even een uurtje of 8-9 werken, dus dan heb ik even wat minder tijd voor het huishouden :-S
- koken, eten afwassen
- dag extra gekookt, dus vanavond lekker snel klaar
- opgeruimd
- gestofzuigd
- gestreken
Ben nu met de administatie bezig en daar pak ik vanavond nog een uur voor. Tussendoor moet ik nog even een uurtje of 8-9 werken, dus dan heb ik even wat minder tijd voor het huishouden :-S
dinsdag 2 november 2010 om 08:14
@ Amygdala,
Jij bent ook goed bezig geweest.
Hier de zolder al ordelijk gemaakt (geen slingerde was of gereedschap meer), zodat de ketel monteur erbij kan.
Ik ga zo eerst even ontbijten en dan ondertussen maak ik mijn boodschappenlijstje (vrouwen kunnen toch multitasken?).
Later meer!
Liefs MDF
Jij bent ook goed bezig geweest.
Hier de zolder al ordelijk gemaakt (geen slingerde was of gereedschap meer), zodat de ketel monteur erbij kan.
Ik ga zo eerst even ontbijten en dan ondertussen maak ik mijn boodschappenlijstje (vrouwen kunnen toch multitasken?).
Later meer!
Liefs MDF
dinsdag 2 november 2010 om 08:16
dinsdag 2 november 2010 om 08:21
Ik heb wilde plannen! Nou ja, huishoudtechnisch dan...
Eerst een paar wassen draaien (want wat loop ik daar in achter...)
Gang schrobben en dweilen (en gelijk de kattenbakken een goeie beurt geven)
Afwassen en keuken soppen
Woonkamer opruimen, stoffen, zuigen en dweilen...
Hoef alleen even de deur uit met onze huisschilder om wat extra verf te kopen, dus dat valt ook weer mee. Gisteren alle boodschappen voor deze week in huis gehaald!
Eerst een paar wassen draaien (want wat loop ik daar in achter...)
Gang schrobben en dweilen (en gelijk de kattenbakken een goeie beurt geven)
Afwassen en keuken soppen
Woonkamer opruimen, stoffen, zuigen en dweilen...
Hoef alleen even de deur uit met onze huisschilder om wat extra verf te kopen, dus dat valt ook weer mee. Gisteren alle boodschappen voor deze week in huis gehaald!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor