Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Hallo mede opruimers, ik ben weer online!!!! Laptop is kapot gegaan, maar ik heb nu een mobiel met internet!

Hoe gaat het met iedereen? MDF is inmiddels getrouwd, als ik het goed onthouden heb?

Er ligt in huis nog zoveel werk te wachten.. En het moet aan kant! Want ik ben dit weekend weg, en dan zorgt mn moeder voor de katten.

Om te beginnen:

Benedenhal opruimen, schrobben + twee kattenbakken schoonmaken

Trap stofzuigen en afnemen

Gang boven stofzuigen dweilen kastje uitzoeken (declutteren, kennen jullie het nog :-)) en fotolijstjes (heb een muur vol) afstoffen
goedemorgen!

@ Audrey, helemaal waar. Ik ben alweer een maand getrouwd! En wat vliegt de tijd. Behalve als ik alleen thuis ben, ben nu dus ook werkeloos (niet geheel onverwacht).

Welkom terug ook!

Mijn lijstje voor vandaag:

- witte was doen

- dekbed drogen (is al in de machine geweest)

- stofzuigen en dweilen

- slaapkamer opruimen

- brood halen
mijn lijst voor vandaag:

Werken

Wassen en de was ophangen

Stofzuigen

Eten koken

Opruimen huiskamer

Valt mee voor vandaag.

Ik kom net terug van de chiropracter dus ik kan niet meer zoveel met mijn rug meer.
@ Jet, vervelend dat je last van je rug blijft houden!

Hoe ver ben je ondertussen?

Hier al gedaan:

- witte was (zit nu in de droger)

- dedbed drogen (ruikt heerlijk fris nu)

- slaapkamer opruimen

- brood halen

- post opgeruimd en oude folders wegedaan.

- boven gestofzuigd en gedweild

Nog te doen:

- beneden stofzuigen en dweilen

- terug naar de supermarkt (pff heb ik weer; pasje 'opgegeten' door de automaat, monteur komt later in de middag pas).

- foto's mailen
Nou, ik zit gewoon nog keurig op mn werk, dus er wordt even niet gepoetst. Eten voor vanavond staat al klaar.

Vanavond even een rondje door het huis om op te ruimen en misschien nog even wat administratie/pc opschonen.

Ook een boodschappenlijstje maken voor morgen.

Van t weekend gaan we wel weer poetsen.

Jullie gaan best goed geloof ik.

Sterkte Jet, met je rug!
Ik doe er wel wat langer over dan ik normaal zou doen hoor, maar he, ik heb echt megaveel tijd nu. Pff. Ik heb zelfs al in de supermarkten hier gekeken of er een advertentie hing om bijv. bij mensen thuis te poetsen (oke, dat is dan ws wel zwart, maar beter dan hier zitten te niksen en je bent weer van de straat/onder de mensen).

Ik was blij weer terug thuis te zijn van de supermarkt net. Ik had nl begin van de middag een kopie willen maken van iets voor het uwv. Dat apparaat had een gleuf, dus ik dacht ik kan chippen. Nou mooi niet dus. Dat apparaat had mijn pasje ingeslikt en ik kreeg het niet terug. De kassamedewerker heeft nog geholpen met een sleuteltje, maar kon er niet bij. Nu is net de monteur geweest om het pasje eruit te halen. Ik blij dat mijn pasje weer terecht is.Maar ik voelde me echt een dom blondje hoor.

Liefs MDF
Ben er weer,

heb de laatste klusjes van mijn lijstje nog afgewerkt en ook nog maar even de badkamer een beurt gegeven. Douchegordijn is met de witte was in de machine weer stralend schoon geworden.

Nu heb ik lekker een vrije avond, morgen ga ik even de stad in voor wat verjaardagscadeautjes en dat was het.

Maandag ben ik weer van eht poetsen/opruimen/schoonmaken, etc. Maar tot die tijd zal ik jullie hier blijven aanmoedigen.

Liefs MDF
Nou Miss dubbelfriss alles is weer klaar hier.

gelukkig wel zeg ik doe niets meer vanavond.

Nog effe een iphone 4 besteld vanmiddag en verder lekker koffie zitten leuten met mijn vriend.

Met de kachel hoog aan.

het valt niet mee met die rug maar ik heb geduld.

de kraker doet zijn best.

jij ben ook lekker bezig met alles zeg.

we spreken elkaar later...

truste voor straks
Dank je Amygadala.

Gr
Jet, sterkte met je rug.

Ik moest alleen eten koken en afwassen (de pannen en potten) Vriend wilde koken en ik doe altijd de afwas. Dat heb ik even tijdens een reclame gedaan.

Morgen hopelijk (want ik ga met schoonma weer winkelen)

-was vouwen

-bovenste verdieping poetsen
@ Jet, heerlijk he om tijd voor elkaar te hebben. Ik koester die momenten elke keer weer, hoe vaak ze er ook zijn.

@ Steph, fijn dat je vriend wilde koken, kon jij lekker op de bank hangen en even met de reclame de afwas doen. Hier is de afspraak om de afwas direct na het eten te doen, omdat we anders op de bank gana hangen en er niet meer af komen.

Fijn weekend allemaal!

Liefs MDF
Zo, gistermiddag de boodschappen alvsat gehaald. Vanmorgen even in huis poetsen en dan verder lekker weekend. Net een paar hele drukke dagen gehad op mn werk. Er volgen er nog een paar volgende week. Ik ben dus wel toe aan een schoon, opgeruimd huis en dan lekker wat leuks voor mezelf doen!

Lekker rommelen, lekker film kijken, lekker koken en bakken en lekker wat drinken met een stukje kaas en wat olijfjes.

Ik ga gauw poetsen, dan is t weekend weer voor mij!

Fijn weekend meiden!

liefs,

Amy
Vandaag:

-afzuigerfilters schoonmaken

-middenverdieping schoonmaken. (slaapkamer, badkamer en de stijk annex computerkamer).

Morgen doe ik niets dan ga ik naar Thialf (schaatsbaan in Heerenveen).
Missdubbelfris, hier is geen afspraak over de afwas. Die doe ik altijd (vriend maakt er een zooi van) en meestal de ochtend erop (altijd goed gegaan, disipline is er ingeslopen).
Dit is toch wel een heel goed topic voor mij, precies die stok achter de deur die ik nodig heb.

Ik zal mezelf even voorstellen: 30 jaar, getrouwd, geen kinderen, 3 katten, rijtjeshuis met tuin, 4 dagen per week werkzaam als laborant, creatieve duizendpoot, enorme sloddervos en schoonmaken heeft zelden de hoogste prioriteit.

Dat laatste vind ik erg jammer, want ik kan wel heel erg genieten van een opgeruimd, schoon huis. Ik wil ook niet zeggen dat het enorm vervuild is, maar het kan een stuk beter.

Lijstje voor vandaag:

Boodschappen doen - gedaan

Keuken opruimen. (vaatwasser aan, gastel schoonmaken, koffiepot ontkalken, gootsteen schoonmaken, koelkast poetsen)

Was draaien. (2 of 3 draaien)

Lijstje komende week:

afspraak maken met garage voor het slot van de auto

Hele huis: stoffen + stofzuigen.

Beneden: dweilen + vitrinekast poetsen

Boven: badkamer kleine beurt + kattenbakken + was opvouwen/strijken + bed verschonen + raam zemen slaapkamer

@Amy: geniet van je weekend, zo te lezen heb je het verdient

@Steph: leuk naar de schaatsbaan! Ga je zelf schaatsen of ga je kijken?
Nee, ik ga niet schaatsen. Kijken is veiliger.

De roosters zijn schoon.

Kwam erachter dat de begane grond best vies is ivm verbouwing tuin. Dus daar maar even de swiffer overheen halen.
Nou meiden dit noemen ze een vrije dag..

vanmorgen begonnen met

Stofzuigen

Dweilen

stoffen

Was afhalen en nieuwe ophangen

Bed verschonen

Boodschappen doen

Collectebussen in ontvangst nemen en geld tellen

Bed weer opmaken

Boodschappen opruimen

Katten eten geven.

Afwassen en afdrogen.

Keuken opruimen.

Ik ben er weer klaar mee en ga van het weekend genieten.

Misschien nog effe naar een verjaardag maar dat weet ik nog niet.

jullie ook geniet ze van het weekend
Hallo allemaal.

Angenita, welkom! Gewoon enthousiast meeschrijven, het helpt je vast om door te zetten!

Vanmorgen gedaan: was opvouwen, strijken, keuken opruimen, afstoffen.

Daarna nieuwe tv opgehaald en geinstalleerd (moeten helaas weer terug voor garantie-dingetje). Lunch gemaakt, zooi van tv weer opgeruimd, twee keer was opgehangen, goed gekookt en nu ruim ik nog even wat dingetjes op, voordat we zo naar Ik hou van Holland gaan kijken. Lekker een vrolijke zaterdagavond op de bank.

Jet, ook van Alzheimer? Mijn man heeft van de week gelopen en heeft net vandaag de bussen ingeleverd!

Fijne avond allemaal en tot morgenochtend (dan zit ik de administratie uit te zoeken).
klopt inderdaad voor Alzheimer.

Ik heb net het geld weg gebracht bij de bank.

Administratie doen ervoor en opsturen en het is weer klaar.

Huis is net ook weer klaar.

Straks weer naar de kraker wat niet echt kwaad kan na die drukke dagen die ik achter de rug heb.

En de aankomende dagen ook ga krijgen.

Mijn man wordt 40 vrijdag en ik geef een groot feest voor hem aanstaande zaterdag thuis.

Zou blij zijn als het zondag is.

puf puf puf.

iedereen weer een fijne week gewenst...
Goedemorgen!

Wauw, wat hebben jullie hard gewerkt, Jet, Amygdala, Angenita!! Goed bezig geweest dus!!

Hier een leuk, maar ook druk weekend achter de rug. Dus weinig tot niks in het huishouden gedaan. Zaterdag eind ochtend van huis gegaan en pas gisteren eind middag weer thuis gekomen. Maar het was super gezellig!

Vandaag een wat moeizame start van de week. Ik ga alleen even wat boodschappen doen voor het eten. Alles wat ik meer doe is meegenomen.

Morgen gaan we met de was aan de slag weer (en ook beddengoed verschonen).

Intussen snotter ik me suf, hoest als een zeehond en ik nies alsof het niks is. Voel me er best beroerd van, omdat ik vannacht niet lekker heb geslapen.

LIefs MDF
Sjonge Jet, ook vervelend met die rug zeg!

Maarre... neem niet de hele wereld op je schouders he? Je man wordt ook wel 40 als je je iets minder druk maakt. Soms ie een simpel feest-concept wel zo gezellig!

En delegeren is een ware kunst ... zwaar ondergewaardeerd!

Ik moet weer even een dagje werken (zoals iedere dag). Vanavond eten maken (spruitjes) en daarna bed verschonen en boven stofzuigen en dweilen.
Spuit elf komt ook weer even kijken

Heb al veel gedaan vandaag, en moet ook nog een hele hoop, dus hierbij mijn lijstje van vandaag:

Was draaien 2x

Was ophangen 2x

Afwassen

Boodschappen doen

Kamer opruimen/stoffen/zuigen

Zolder opruimen/stoffen/zuigen

Kattenbakken schoonmaken

Afwas opruimen

Was opruimen

Koken

Badkamermeubilair afnemen

Koelkast uitsoppen
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hey meiden!

Ik kom ook meeschrijven. Heb een hekel aan het huishouden en door mijn depressie is het ook lastig om in beweging te komen. Dus, een stok achter de deur kan ik wel gebruiken.

Wat ik vandaag gedaan heb:

-Stofzuigen

-Wasje gedraaid

-Wat rommel opgeruimd

Wat vandaag nog moet:

Afwassen (samen met vriend als hij weer thuis is)

Koken

Wat deze week moet:

Was vouwen

Nog meer was draaien

De vloer dweilen (morgen als ik terug ben van het werk)

Boodschappen doen (vrijdag)

De ramen van de keuken binnen en buiten lappen
Amygdala je hebt helemaal gelijk.

ik wil het allemaal weer perfect hebben.

dat je me nu al door heb zeg..

Ik hou je wijze woorden in mijn achterhoofd.

Ik doe ook niets meer nu.

geen zin om te koken dus ik heb eten uit de vriezer gehaald.
Hallo dames,

Zo wauw! Jullie zijn allemaal enorm hard bezig (geweest) vandaag of hebben zelfs nog plannen om aan de slag te gaan.

Ik meld me vandaag niet ziek (Bij UWV, werkzoekend) maar voel me wel echt beroerd.

Vanavond een makkelijke maaltijd, omdat ik de boodschappen heb uitgesteld tot morgen. Vandaag echt geen enkele puf om iets te doen. Heb man al gebeld om hem dat te vertellen, zodat hij nergens op rekent.

Morgen hopelijk een betere dag (ga vanavond lekker vroeg naar bed).

Liefs MDF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven