Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Update:

- monteur is er (netjes op tijd), nog volop bezig.

- tandarts gebeld (brrr, niet mijn hobby)

- boodschappenlijstje is klaar.

- beneden opgeruimd

Als monteur zo klaar is, kan de wasmachine aan, dan ga ik ondertussen boodschappen doen en vervolgens door naar het CWI.

Als ik terugkom, dan kan ik mooi de was in de droger mikken (of buiten hangen als het droog blijft, even buienradar checken dus). Vanavond mooi tijd om tijdens Ghostbusters 2 de was te vouwen en strijken. Mooie combi van het nuttige met het aangename verenigen, toch?

Hoe is het bij de rest?

@ bbibi, hoogpollig wit, pff wat een klus om die echt wit te houden!

Liefs MDF
Was draait, afwas is gedaan, keuken is opgeruimd, dus nu nog kamer, gang en kattenbakken!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Wat goed van jullie!!

Ik heb vanochtend eerst toch heel laat in bed gelegen.... Slecht he? Ik kan er de laatste tijd zoo moeilijk uitkomen... en ik heb ook niemand voor wie ik eruit moet.... kinderen of een huisdier... sorry voor de vergelijkenis!! Maar toch heb ik gewassen, afgestoft,gestofzuigd,gedweilt... en tis weer schoon, heel klein appartementje vandaar.

MDF ik ben benieuwd in wat voor soort richting je werk aan het zoeken bent, ik weet niet of je dat wil vertellen...

Succes vandaag! Ps. wat gaan jullie eten vanavond? Voor mij vaak weer een klus om iets te verzinnen als ik alleen eet...
Vanavond is mijn man weg om bridge te spelen, dus ik denk dat ik maar vast lasagna maak, en dan morgen kunnen we nog een keer lasagna eten (dan houden we deze keer eens geen restjes over)

Oh overigens: gang en kattenbakken klaar, dus nu ligt alleen de woonkamer me nog verwijtend aan te kijken...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
@ Hasse,

Jij gaat ook lekker vandaag. Heerlijk om door dit nieuwe topic gemotiveerd te worden! Wel slim om nu vast lasagne te maken. Hier proberen we ook steeds om geen restjes over te houden of om eten weg te gooien. Als er wel restjes zijn, kan dat vaak nog in de diepvries of koelkast bewaard worden totdat het nodig is.

@ Madeliefje99,

Ik heb momenteel dus ook geen reden om vroeg op te staan. Vandaag dan wel; de monteur van de ketel. Maar normaal ben ik ook later uit bed.

Het werk dat ik zoek is bijna een utopie. Ik ga binnenkort nl mijn uitstroomdiploma als helpende + krijgen (mag dan ook basiszorg doen). Ik deed de opleiding tot verpleegkundige (eerst niveau 5 en toen terug naar 4 gestapt). Echter blijk ik een beperking te hebben waardoor ik bijvoorbeeld niet goed kan overzien wat er gedaan moet worden. Ik heb duidelijke structuur nodig, heb behoefte aan duidelijkheid en lijstjes.

Ik ben me momenteel aan het orienteren op de mogelijkheden die er dan overblijven. Samen met het UWV gaan we kijken wat ik dan kan doen. Zelf denk ik aan apothekersassistent (mis dan wel een stuk scholing nog, dus BBL zou ideaal zijn), doktersassistent of in de kinderopvang.

Ik woon in oost brabant, dus als je iets weet.... aarzel niet!

**Update**

Mijn wasmachine draait, beddegoed is ook mee in de was, dus gelijk vandaag ook bed verschonen.

Monteur is pas net weg, heb mijn CWI afspraak moeten verzetten.

Nu tijd voor de boodschappen doen.

Als die gedaan zijn, kan ik verder met de was.

Mocht er nog tijd zijn en het weer meewerken, dan kan ik de stoep eens gaan vegen, ook erg hard nodig!

Omdat de monteur is geweest, nog wel een extra klus erbij: zolder opruimen, poetsen en dweilen. Iets voor morgen?

LIefs MDF
@ Madeliefje,

oja; vanavond eten we nasi.

Ik maak eerst een lijstje wat we deze week gaan eten (gelijk een duidelijk overzicht dus, niet te vaak pasta of aardappels achter elkaar). Aan de hand van dat lijstje maak ik mijn boodschappenlijstje, dan ga ik de kasten en koelkast/vriezer even na om alles aan te vullen en klaar om te gaan.

Zo koop ik niks te veel en vergeet ik bijna niks (soms wel hoor).

Het menu van deze week

vandaag: Nasi

woensdag; hutspot

donderdag pasta

vrijdag: aardappelen, rundervinkje, spruitjes

zaterdag: pizza (moeten vroeg weer weg)

zondag: uit eten

Maandag doen we weer de volgende boodschappen. Tussendoor koop ik nog wat groente en fruit bij, want niks zo lekker als het vers is.

Liefs MDF
@ Hasse, lekker hoor lasagne, eetsmakelijk vanavond!!

Leuk MDF!! Apothekersassistent lijkt mij ook wel wat! Ik doe zelf BBL SPW 4... de oude spw nog...

Fijn dat je erbij geholpen wordt door het CWI en dat je er niet alleen voor staat! Ik woon zelf onderin overijssel dus ik weet geen werk voor je helaas.... Bovendien is dat hier nu ook lastig om werk te vinden.

Qua eten heb ik dat soort tips al vaker gehoord alleen werkt dat bij mij niet echt aangezien ik alleen woon maar soms ook met mn vriend eet en dat weten we nooit dagen van te voren.... Ik vind het bedenken vooral lastig om voor mezelf te koken....

Bijna iedereen is zo te lezen bezig met de was.... dinsdagwasdag?

Al plannen voor vanavond?
@ Madeliefje,

Tsja hier werkt niks zo goed als plannen, afspraken op de kalender te schrijven, lijstjes maken, etc.

Niks zo fijn voor een vermoedelijke autist (syndroom van Asperger) als ik!! Het liefst maak ik vanavond al het lijstje wat ik morgen moet doen. Onregelmatig werken kan ik gelukkig wel, want bij een vroege dienst hoort een heel ander schema dan bij een late dienst of nachtdienst.

Koken voor mezelf; iets van bami of pasta, waarvan de andere helft de vriezer in kan (makkelijk voor als je een snelle hap wil), omdat de supermarkten altijd nog voor minimaal 2 personen verpakken.

Vanmiddag weer gebeld door het CWI (ze gaan het nog niet helemaal snappen, maar dat komt vast wel goed).

Intussen zijn de boodschappen opgeruimd en heb ik de kindermafia bij de AH overleefd (toy story frutsels bij je boodschappen). Ik ga nu even was nr 1 in de droger mikken en nr 2 in de wasmachine.

Dan is het even relaxtijd voor mezelf, tot ik weer ga koken.

Liefs MDF
Herkenbaar MDF, dat lijstjes maken. Ik heb geen autisme oid, maar in mijn familie komen veel 'aan autisme gerelateerde stoornissen' voor en ik zal ook wel een tik van de molen hebben meegekregen... Maak ik geen lijstjes, dan komt er helemaal niets uit mijn handen. En ik maak werkelijk overal lijstjes van: de boodschappen, het weekmenu, de boeken, cd's, muziek en dvd's, een to-do-lijstje (of eigenlijk meerdere: 1 weeklijst en 1 daglijst). Mijn vrienden vinden mij min of meer maf.... Ik niet, ik kan er fijn bij werken....

@Madeliefje: heb je een flinke vriezer? Dan is het zeker de moeite waard om voor meerdere dagen te koken. Heb ik ook lang gedaan toen ik alleen woonde. Gewoon pastasaus of lasagna of wokspul maken voor 4 a 5 personen en in 1-persoonsporties invriezen. Werkte voor mij als een tierelier (en anders werd het heel snel van die snelle zooi, die heul slecht is voor je: kant-en-klaar maaltijden zitten vol met suikers en vetten... en zout, bakken vol met zout....
lang leve de lijstjes, Hasse!!

Nu is het tijd om nasi te maken (staat ook op mijn lijstje).
@ Hasse

Helaas geen flinke vriezer.... Vriendlief at alsnog mee dus het werd wortels met doperwten, gebakken aardappels en verse worst...

Als ik bij mn vriend ben en als we daar eten en we hebben wat over dan vriezen we het wel soms in... dus morgen haal ik mn bakje daar uit de vriezer... zuurkool stampot... Maar vaak wordt mn probleem wel opgelost.. met een paar late diensten in de week en verder met mn vriend eten... alleen nu heb ik geen late dienst dus ja dan komt het dilemma;) helaas...

Grappig dat dat voor jullie fijn werkt... ik ga gewoon aan de slag... Als dat jullie helpt.. Vast ook meer rust in je hoofd als je het opschrijft?
anoniem_112105 wijzigde dit bericht op 02-11-2010 21:14
Reden: spelfout
% gewijzigd
Goedemorgen!

Mijn lijstje voor vandaag:

- boodschapjes in de stad doen (nooit vervelend)

- nodige telefoontjes plegen

- naar ex-werkgever om spullen in te leveren

- stoep vegen (het is droog!)

- zolder opruimen

- sollicitatiebrief schrijven (gisteren lang met iemand van personeelszaken van nieuw bedrijf gepraat over nieuwe mogelijkheden).

- eten klaar hebben staan als man thuis komt, die moet meteen erna weer weg.

Ik had gisteren wel erg veel gedaan. Ik was gisteravond behoorlijk moe, ben daarom vanmorgen nog even wat langer blijven liggen.

Hoe gaat het nu bij jullie?

Liefs MDF
Heb al een wasje te drogen hangen, volgende erin zitten en ga nu afwassen.

Verder nog te doen:

-Kamer opruimen,stoffen en zuigen (gister niets meer gedaan *bloos*)

-Nieuwe dweilemmer en toebehoren halen, gister ging de oude kapot... zucht...

-Benedenverdieping helemaal dweilen (alleen de kamer uiteindelijk, de rest komt morgen)

-Kattenbakken uitscheppen

-Studeren'

-Boeken in LibraryThing zetten (moet nog een stuk of acht planken)

-Telefoontjes plegen

Ik ga dus gauw weer verder!
Goeiemorgen!

Klinkt goed MDF! Gaat t goed met je? Met werkperikelen enzo?

Gisteravond keurig gegeten, opgeruimd, afgewassen, toiletgepoetst. Ik zat er een beetje doorheen, maar mn man heeft zo fijn geholpen! Hij was echt geweldig. Daarna nog even wat computerproblemen verholpen, dus weer wat goed gedaan.

Vandaag na het werk ga ik even de stad in. Moet wat kleding en wat huishoudelijk spul hebben. Dan lekker eten koken en lekker eten.

Vanavond wil ik dan verder met de administratie en wellicht alvast even wat achter de naaimachine doen.

Ook op het werk ben ik even druk orde op zaken aan het stellen, want ik loop een paar dagen achter op schema doordat er wat dingetjes een beetje lang geduurd hebben...

Hoe gaat het bij de rest?
@ Hasse,

Ook al heb je gisteren niet meer de kamer gedaan, toch werk je hard hoor. Niet te streng voor jezelf zijn he!

@ Amygdala,

Je hebt gisteren ondanks dat je er doorheen zat toch best nog wat gedaan. Lekker om even in de stad te lopen. Ik ga dat straks ook even doen.

Wbt de werkperikelen is het een beetje onrustig nog. Ik vind het aan de ene kant lekker om het hele huis van onder tot boven goed schoon te maken (wil vandaag de zolder gaan doen of iig ermee beginnen). Ook nog niet helemaal fit vanwege medicatie (moet er nog een week mee doorgaan).

Aan de andere kant wil ik niet thuis blijven, wil ik iets gaan doen. Dus vandaar dat ik aan het bellen ben geslagen. Wat dan wel weer tegenwerkt is het feit dat mijn eierstokken enorm beginnen te rammelen. Het lijkt wel of iedereen om mij heen bezig is met zwanger worden, is zwanger of net bevallen. Het enige wat er dan door mij heen spookt is: Ik wil ook en wel NU!!

Totdat we samen besluiten ervoor te gaan, zal ik nog braaf de pil nemen en doen wat moet (nu huishouden en solliciteren dus). Maar diep van binnen ben ik er dus niet zo happy mee.

Tijd voor wat telefoontjes nu!

Liefs MDF
Zoooo, ik heb er tabak van... ben nu eenmaal niet in de wieg gelegd voor hyper-huisvrouw...

Zie vorige post voor wat ik allemaal gedaan heb!
Wat goed van jullie!! Al doe je soms iets minder je mag ook even genieten van je vrije dag!!

Ik heb vandaag gewerkt van 7 tot 3... uiteindelijk werd het 4uur... Dus niks in het huishouden gedaan... zo nog een wasje draaien denk ik... en dat was hem....

Fijne avond!!
morgen een dagje thuis rustig op de zoleder verder rommelen. Ben vandaag niet zo ver gekomen als ik graag wou.

Wel een lekker rustig avondje hier nu.
Ik ga morgen weer eens flink rauzen...

Heb een aardig bewerkelijk huis met 3 verdiepingen (luxe probleem) 3 trappen die wel weer eens gezogen kunnen worden, 2 toiletten (1 in de badkamer) een grote keuken met veel kastjes etc..etc..

Voor morgen op het programma:

Bovenverdieping stoffen, stofzuigen en dweilen

Badkamer doen, douche ontkalken

Trappen zuigen en hal dweilen

Benedenverdieping stoffen, zuigen en dweilen.

Wc doen

pffffff, ik ben erg van de nette maar soms heb ik er zo de balen van, er is altijd wel wat te doen en de dingen die echt hoognodig zijn zoals de vriezer ontdooien, bijkeuken leegtrekken, opruimen en schoonmaken en de vitrages boven wassen komt er maar niet van.

Ben voornemend vroeg op te staan en rond 8.00 al met een stofdoek in mijn pootjes te staan...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Oef Sprokkelientje, dat klinkt als een drukke dag!

Ik doe het vandaag wat rustiger aan, krijg in de middag bezoek...

Dus:

- wasjes draaien en was opruimen

- afwas

- kattenbakken uitscheppen

- boeken in LibraryThing zetten

- studeren

- met bezoek de stad in
Vandaag zoals altijd weer een dagje werken. Daarna nog even naar de Makro, eten en naar een afspraak vanavond. Ik denk dat ik dus vanavond niet zoveel doe.

Ben nu wel tussen het werken door af en toe wat telefoontjes aan het plegen voor dingen die ik moet regelen.

Dus hopelijk krijg ik toch nog redelijk wat voor elkaar.

Morgen ook van huis van 's morgens 8 tot middernacht en dan heb ik alleen de zaterdag nog om het huis op orde te maken. Tis even druk...

Jullie gaan in ieder geval wel lekker!
Goedmiddag!

Hier een rustige dag, nou ja rustig...

Al gedaan:

- was gedaan, nu alleen nog opvouwen/strijken en opbergen

- auto naar de garage gebracht (voor onderhoud)

- sollicitatiebrief geschreven

- brood gehaald (hmmm vers brood ;-d)

Nu het droog is, ga ik de stoep een beurt geven. Is er gisteren niet meer van gekomen. Vandaag wil ik dat wel even doen. Is zo'n slordig gezicht al dat blad (en er staat niet eens een boom in onze tuin).

@ Sprokkelientje,

Hoe is het met jouw lijstje?

@ Hasse,

Hopelijk is je lijstje netjes afgewerkt en loop je nu naar die te gekke koopjes te zoeken met je bezoek!

@Amygdala,

Toen ik nog werkte, had ik 's avonds ook niet altijd veel puf om veel te doen. Sommige dagen was ik dan wel weer enorm actief. Handig dat je op je werk wat privédingen kan doen.

Liefs MDF
Hoi! Ik ben nieuw hier, vandaag aangemeld, na al een tijdje te hebben meegelezen. Ook het Bezemtopic weleens bezocht. Vraag me af of ik hier mee mag schrijven?
Hoi Snorkelien,

Tuurlijk mag je hier meeschrijven!! Wees welkom!

Hoe is je huis nu? Toe aan de grote schoonmaak of meer teveel andere dingen die leuker zijn dan de was, afwas, poetsen en stofzuigen?

Groetjes MDF
MissDubbelfriss, dank voor je welkom! Daar gaan we: op zich is mijn huis in redelijke staat. Het is klein en ik woon er alleen met mijn 2 harige terroristjes. Betekent dat stofzuigen in principe dagelijkse kost is, maar dat is niet anders. Ik ben redelijk netjes aangelegd, maar ik merk wel dat ik met grote regelmaat geen zin heb om de keurige huisvrouw uit te hangen. En daarnaast zijn er wel altijd leukere dingen: nog even naar een vriendin en daar blijven plakken, wat leuks met collega's doen, lekker boekje lezen of even zappen.... Je snapt me wel (hoop ik). Dus momenteel staat er een afwas van 2 dagen op 't aanrecht en ligt er een strijk van 3 weken op me te wachten....

Heb het voornemen om straks even aan de gang te gaan, maar heb niet heel veel zin .

To do: strijken, stofzuigen + dweilen, afwassen, keuken even globaal doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven