Wat heb jij van het forum geleerd?

31-10-2010 23:15 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topictitel lijkt me vrij duidelijk.

Ik trap zelf af: door de diverse meningen op het forum ben ik ruimdenkender geworden! En ik heb het verschil geleerd tussen je ergens aan ergeren en dat iets je irriteert!(of was het nou andersom? )
Ik leer alleen al van dit topic!

Een kookwas draaien met lege trommel (euh waarom?) en azijnwater voor stinkende zweetkleding.....

En wat ik van dit forum heb geleerd? Dat ik stevig in mijn handjes mag knijpen met vriend
Lege vaatwasser draaien wist ik al, maar lege wasmachine leer ik ook net pas!
Dat mensen een probleem kunnen maken van niets
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hoe verschillend mensen in het leven kunnen staan.

Dat mensen op basis van dezelfde informatie toch heel verschillende meningen kunnen vormen.

Dat heel veel relatief is.

Hoe je walnoten-chocoladetaart en gevulde speculaas maakt.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:fleurtje schreef op 31 oktober 2010 @ 23:18:

Dat er écht domme mensen bestaan. Had er weleens over gelezen, maar nooit echt meegemaakt.

Nu moet ik alleen nog leren daar begrip voor te hebben.Fleurtje!
Dat het een leuk tijdvermaak is,ik al veel heb geleerd,veel steun

en tips mocht ontvangen maar deze zelf ook gegeven heb.

Over taalf- en spelfouten gesproken:Dat ik al aardig mijn best

doe in een taal te schrijven die niet de mijne is en ik natuurlijk

ook hoop dat mijn fouten geen irritaties opwekken daar ik soms

twijfel hoe je iets precies schrijft of uitdrukt.Maar opzich vind ik

toch dat ik het vrij goed doe en al veel beter ben geworden.

En niet te vergeten:Dat het hier ook heel vaak lachen is.Zoveel

grappige maar ook serieuse topics.Sommigen komen heel

vaak langs maar ach er zijn topics die gewoon standard bestaan.Dat geeft toch niets.
Dat er veel domme vragen zijn

dat veel mensen zich ergens wel onnodig druk over maken

en dat ik in mijn handen mag knijpen, met mijn leefsituatie
Welk wasmiddel je het best kunt gebruiken.

Dat je af en toe een was op 60 graden moet draaien voor je één of andere bacterie in de machine krijgt.

Welke deo echt werkt tegen zweetplekken.

Dat ik altijd een kat uit het asiel moet halen en dus geen schattige kitten.

Hoe je een poef breit.

Wat een modaal inkomen is.

Dat er zoiets bestaat als 'La Dress' (morgen krijg ik er één binnen!)

En zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan.
Dat ik alles al weet en mensen enorm veel van mijn wijsheid kunnen leren. Maar daarom zit ik hier ook, natuurlijk.
Maar serieus: dat emoties net zo belangrijk en waardevol zijn als gedachten en minstens zoveel aandacht nodig hebben.
Dat ik van planeet 6789 XYFD3 kom. En dat er best heel veel lieve mensen zijn.
Dat er leuke hobby's zijn.

Dat sommige woorden verkeerd kunnen overkomen, dus wel eerst denken voordat ik iets hierneer zet.

Dat er meer mensen zijn die soms geen leven hebben.

Dat haken leuk is maar ook wel moeilijk (in mijn geval).
Dat 'het is maar internet' niet opgaat in veel gevallen. Ook bij mensen die roepen dat dat wel zo is en vervolgens dagen, weken, maanden gekwetst/boos/verdrietig zijn als er iets op het forum gebeurt.

Dat je veel van mensen kunt houden die je nog nooit in het echt gezien hebt.

Dat je met een motormaaier prima op vakantie kunt.

Dat het motto, wat ik al een hele tijd voer, regelmatig voor mezelf niet opgaat. Wil wel, lukt niet.

Dat pijn zeer doet, ongeacht welke pijn en ongeacht het feit of die pijn erger is of minder erg dan de pijn van een ander.

Dat afscheid nemen van mensen met wie je al lang op een forum zit verdomde zeer kan doen.
Dat er mensen zijn die alleen maar in hun eigen straatje denken, zodat je antwoorden krijgt die nergens op slaan.

Zoiets als dit (fictieve) voorbeeld:

-Vraag: Ik ben een bijstandsmoeder en wil er graag toch even lekker tussenuit om met mijn kinderen te genieten van een paar dagen vakantie. Wie weet er een goedkoop adres op een bungalowpark?

-Antwoord: Bungalowparken zijn helemaal niet leuk, en met kinderen kom je niet tot rust.

De kinderen kunnen wel even naar de buren. Dan kun je een half jaar backpacken door Thailand om bij te komen.
Wat ik vooral heb geleerd is dat er in bijna ieder topic altijd mensen zijn die het "ja" met verve verdedigen en dat er net zo veel mensen zijn die het "nee" verkondigen.

Kortom je spreekt bijna altijd vanuit je eigen referentiekader en daarom kunnen mensen totaal verschillend naar dezelfde informatie kijken en totaal andere conclusies trekken.

Ik vind dit erg leuk, want meestal spreek ik met mensen die min of meer dezelfde mening als ik hebben, al is een gelijkgestemden kletstopic ook weer heel erg leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven