Witte leren eetkamerstoelen. Ervaring?!?

02-11-2010 14:31 22 berichten
Na heel lang zoeken ben ik vandaag mijn droom eettafel tegen gekomen. Liefde op het eerste gezicht. =)

Bij de opstelling stonden witte leren eetkamerstoelen (met armleuning). Die staan er ook het mooist bij, maar ik ben erg huiverigig wat betreft vlekken (lees: 2 kleine kinderen)

Is wit leer erg smettelijk of valt het wel mee? En zijn eventuele vlekken makkelijk te verwijderen?

Graag zou ik jullie ervaringen lezen. Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er vooral aan hoe jouw kinderen zich gedragen natuurlijk. Ik hoor of lees wel eens verhalen over viltstiften op muren, wasco in de stoffen bekleding, kauwgom op leren banken......dat gebeurt hier dus echt niet. Witte stoelen zouden relatief veilig zijn dus, hier. Maar ja, natuurlijk is het wel erg besmettelijk denk aan een modderbroek, natte spijkerbroek die misschien nog wat afgeeft, morsen met eten/drinken....
Mijn witte leren eetkamerstoelen zijn na 2 jaar niet meer wit, vol met rare vlekken... En ik heb niet eens kinderen!
Mogen ze ook spelen aan de tafel? Kleuren en/of knutselen? Dan zou ik het niet doen. Mijn kinderen zijn niet destructief, maar toch zitten er vlekken op tafel en op de stoelen. Sommige kindvriendelijke stiften zijn helemaal niet zo vriendelijk als de verpakking doet geloven en gaan er helemaal niet af.

Ik heb een witleren bureaustoel en daar mogen mijn kinderen met vieze handen, stiften, etc niet bij in de buurt komen. Dat helpt wel. Maar met een eettafel waar ze ook aan kleuren gaat die vlieger niet op.
je hebt speciale scotchgard behandelingen voor leer, maar ja dat is natuurlijk nooit een honderd procent garantie, wel kan je zonder zorgen een glas rode wijn erover morsen en het zo met een doekje schoonmaken.

Maar kinderen kunnen een hoop meer kapot maken dan dat ik ooit voor mogelijk had gehouden.
Leer is niet zo gemakkelijk schoon te houden als het lijkt hoor. Sommige vlekken (viltstift, pen) zijn ook wel eens blijvend. Ligt ook aan de prijs. Zijn het stoelen van een paar tientjes dan kun je het nog wagen. Al wat daar boven komt... ai..
Ik zou er zonder kinderen al drie keer over nadenken. Kleding wil ook nog wel eens afgeven op leer, ik ben bang dat de armleuningen op de hoeken smoezelig gaan worden en ook de zittingen, gewoon al door het gebruik.

Wij hebben lichte leren stoelen in de woonkamer (donkere armleuningen dat wel) en de zittingen daarvan waren in het pre-kindtijdperk al een beetje verkleurd. De zittingen hebben nu een donkerder kleur dan de rugleuning.
Ik heb een witte leren bank. Nou ja, nu is ie dus geel. Geen gezicht meer, en dat komt niet omdat er kinderen overheen geraust hebben. Op wit zie je gewoon alles en het verkleurt heel snel.
Mijn witte eettafel-stoelen waren in no time niet meer mooi. En ik woonde toen nog alleen met mijn kat...

Ooit ook ergens meegemaakt dat iemand met een donkerblauwe broek op een witte leren stoel was gaan zitten, vervolgens was de stoel lichtblauw en dat is nooit meer helemaal weggepoetst gekregen.

Voor mij geen wit meubilair meer in elk geval.
Wij hebben creme wit leren stoelen en een peuter.

Alleen met dingen als tomatensoep en spagetti leggen we voor de zekerheid een handdoek erop. Pennenstrepen hebben onze stoelen ook al overleeft met een babydoekje....die zijn overal goed voor haha.
Veel kleding geeft in meer of mindere mate af. Hier worden de stoelen erg groezelig van. Ik zou dat dus echt nooit doen, of je moet het niet erg vindendat je stoelen er al snel uitzien alsof er intensief op geleefd wordt.
Idd zónder kinderen begon ik er al niet aan.

Donkerblauwe spijkerbroek, vuile kleding, handen die de leuning x keer hebben aangeraakt.

Als je dit op de koop toeneemt, doen, maar als je een type bent die zich gaat ergeren als ze niet meer volledig wit zijn....

Elke keer een doekje oid neerleggen zou in dit huis (zonder kinderen) niet werken.
Wij hebben een creme kleurig bankstel van leer. We hebben geen kinderen. De banken staan er nu denk ik sinds februari. Ze zijn nog heel mooi, niks aan te zien. Hoe lang dat zo blijft weet ik niet. Nou was dit toch al niet een heeeel dure set (alleen het gedeelte waar je op en tegenaan zit is van leer, de "ombouw" is bekleed met nepleer) en het was een showmodel dus daarmee wilden we wel een gokje wagen. Vlekken poets ik er zo af, ook als ze er al een tijdje op zitten. Rode wijn en ook pennenstrepen en tomatensaus kon ik er zo af vegen met een vochtig doekje.
Hier witte leren stoelen en die zijn na twee jaar nog prachtig. Niet verkleurd en niet vies. En nee, ik ben niet bepaald een poetserT...

Boel kwaliteit, blijkbaar, voor deze prijs. (niet goedkoop idd).

En nee, mijn kind is nog te klein voor viltstiften maar dan moet ik ze maar zwart verven zodat het minder opvalt. We zien wel. Vooralsnog vind ik ze makkelijk te reinigen en blijven ze mooi.
Hier sinds kort een witte leren bank en eetkamerstoelen.

Vooralsnog no problemo met kids, goed schoon te maken.

Had pas alleen pen op de witte bank en kreeg ik er niet helemaal af, maar inmiddels na een paar keer poetsen toch weg.

Ik heb er wel een garantieplan op zitten voor vlekken en beschadigingen, just in case.

Ik vind het mooi en ach, aan alles zitten voor en nadelen.
Wij krijgen van de week onze witte natuzzi

ben benieuwd hoe mooi hij blijft

ik wilde perse een witte, ik houd van poetsen dus dat scheelt
Ik heb roomkleurige leren stoelen gehad maar dat was gelijk de laatste keer. In leer zitten nerven en daar gaat toch snel troep inzitten. Ik maakte de stoelen elke week schoon maar uiteindelijk bleven ze niet mooi wit. Zo'n vlekkengarantie heeft vaak allerlei uitsluitingsgronden, daar is mijn zus ook ingetrapt. Veel geld maar veel vlekken weren uitgesloten.
Ik hou persoonlijk niet van leer. Wat ik wel heel mooi vindt bij een witte tafel zijn mooie rieten stoelen. ( zonder kussentje )

Beetje laat, maar niet minder gemeend, bedankt voor jullie reacties! Ik ga het dus niet doen, daar zijn de stoelen te duur voor. En in mijn huis mag zeker geleefd worden, maar het moet wel toonbaar blijven. Dus ga ik maar de (bijna onmogelijke) uitdaging aan er andere stoelen bij te zoeken, want de eettafel komt er wel.
Hoi Leveke,

Ik heb denk ik al bijna 10 jaar een witte leren bank en ik heb 2 honden en 2 katten. De bank ziet er nog steeds goed uit (op de krassen van de katten na, maar dat doen kinderen gelukkig niet). Het ligt er maar net aan wat voor een kwaliteit leer je hebt. Succes met jouw keuze!
Aaargh zo ga ik gelijk weer twijfelen Mauper! Is het een speciale leersoort dat jij hebt? En heb geen last van smoezelvuil wat in de nerf van het leer gaat zitten?
Ik heb een witte leren bank. Nou ja, hij was wit. In de groeven van het leer gaat toch zwarte meuk zitten, soort krakelee. Dit is erger naarmate de zitting meer gebruikt is. E.e.a. is niet meer schoon te krijgen, ook niet met speciale leerreiniger.

Verder hebben mijn rood en paars fluwelen kussens afgegeven, resulterend in een rozige waas.

Samenvatting: nooit meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven