1e poging IVF september 2010

20-07-2010 21:23 183 berichten
Wie gaat er nog meer deze enorme uitdaging aan?

Ik sta op dit moment op de wachtlijst, heel erg spannend. Hopelijk mogen we in september beginnen met de IVF.

Na gezocht te hebben op gerelateerde topic's zie ik dat er genoeg lotgenoten zijn maar..... vaak wordt hier al lange tijd gekletst.

Wie herkent zich in mijn verhaal en wil zich aansluiten?

Ik ben niet onbegrepen zwanger maar erg duidelijk niet op de normale manier zwanger te krijgen (ik mis mijn eileiders).
Zuurtje, D-day vandaag. Het is echt de allereerste keer vandaag toch want je hebt niet eerder geprikt voor iui?

Succes!

Ik prik 's avonds, ben niet zo'n ochtendmens.
Dank! Inderdaad, de vuurdoop is vandaag.

Ik ga vanavond prikken, vanmorgen nog naar het ziekenhuis geweest voor een handtekening (van de arts op één van de formulieren voor het embryo terugplaatsen en zo) en een kleine instructie van de verpleegkundige.

We gaan het meemaken!
Zuurtje, en en? Viel het mee? Viel het tegen? Merk je er iets van?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi zuurtje, Jusa en de rest...

Leuk om jullie ervaringen te lezen! Ook ik (en mijn man ) zijn aan het ivf-traject begonnen!

Vanwege mijn endometriose mochten we het even zelf proberen en dat is helaas niet gelukt.... De volgende stap is (vanwege die endometriose) ivf. Ik heb gi de 3e Lucrin injectie gezet. En afgelopen di planning met vpk doorgesproken. Verwachting is eind november punctie, als alles volgens planning verloopt.

Ook voor ons is dit ook de eerste ivf-poging.

Grappig, zuurtje, ik las dat jij, net als ik, ook verpleegkundige bent!

Ik heb een poosje hier meegelezen en geschreven op: "vanaf september voor de eerste". Was erg leuk en fijn. Maar op een gegeven moment waren de meesten (gelukkig) zwanger en dan krijg je logischerwijs toch andere gesprekken.

Afgelopen tijd had ik wat minder de behoefte om te lezen en mee te schrijven.

Maar zag dit topic voorbijkomen en kon het niet laten......

Ben heel benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen!

Ik krijg trouwens 2 november alle medicatie thuis gebracht. Vanwege de endometriose krijg ik ook AB profylaxe, kan er nog wel bij, bij die hele cocktail. Zei van de week nog tegen een vriendin: kan me niet voortsellen dat uit die hele medicatie-zooi een gezond kind ontstaat, haha!

Hoe gaan jullie er in jullie omgeving mee om? Las dat een van jullie een blog bijhoudt?? Leuk!

Wij hebben het aan ouders en een paar goede vrienden verteld. En op mijn werk, kan er straks niet onderuit als ik voor echo's en punctie ed wegmoet... Zijn er heel open en eerlijk in aan degenen die we het verteld hebben. Heb er ook geen probleem mee om erover te vertellen. Man en ik maken er samen ook wel grappen om ! Zo lagen we helemaal in een deuk toen we 3 mnd geleden de allereerste keer, superbleu, bij ivf-afd in zkhs kwamen: stonden voor de deur, waar met een blauw bordje "fertiliteitscentrum" op staat. Om aan te geven welke kant de deur opgaat hing naast het bewuste bordje een ander bordje met "trekken" ! Dus ik zei tegen man: nou, dan weet je wat je hier straks te doen staat!

Lijkt me leuk om hier mee te schrijven en ervaringen (leuke en minder leuke) te delen!

Fijne avond!
missamaryllis, welkom! Ook ik heb een ander topic waar ik schrijf (inmiddels niet meer op viva) waardoor ik weet hoe pijnlijk het is als anderen al over een 2e gaat praten terwijl jij nog niet zwanger bent van een eerste. Of dat iedereen het heeft over darmkrampjes terwijl jij voor de zoveelste keer met een negatieve test in je handen staat. Ik heb toen ook wat afstand genomen. Nu moet ik ook zeggen dat deze meiden elke stap van mijn vorige ivf meegeleefd hebben en ook het allerhardst gilden toen ik eindelijk zwanger was. En nu zitten ze ook weer vooraan op de tribune en zijn ze net zo zenuwachtig als ik voor de eerste spuit die ik ga zetten.

Wat een grappig voorval op de fertiliteitsafdeling. Ik ga ook eens opletten. Mijn kleine ziekenhuisje heeft geen aparte afdeling dus ik zit gewoon tussen de zwangeren en oude dames. Gelukkig zijn de echo's 's morgens wel heel vroeg voordat de artsenspreekuren beginnen. Dan zitten er echt alleen maar dames in de wachtruimte. Vaak ook dezelfde jammergenoeg.

Ik vind het leuk dat we straks een beetje gelijk oplopen. Laten we hopen dat we ook allemaal mooie eitjes en uiteindelijk natuurlijk mooie kindjes krijgen.

Oeh, woensdag spuit 1, spannend!

zuurtje, nog tips nu je alweer even aan de gang bent?

Groetjes
Nr 1 zit er in, moest 3 keer prikken, was even vergeten hoe bot die naalden waren.

Met jullie alles oké?
quote:jusa schreef op 27 oktober 2010 @ 19:05:

Nr 1 zit er in, moest 3 keer prikken, was even vergeten hoe bot die naalden waren.

Met jullie alles oké?

Hoihoi!

Wat spuit jij Jusa? Kom je nu in die fase dat je echo's gaat maken om te kijken hoe de eicelrijping is??

Je ziet, ik ben er nog niet zo in thuis...

Heb ik het nou goed gelezen dat jij al een kindje hebt? Ook mbv ivf? En na hoeveel keer was het raak??

Spannende tijd Jusa! Zal voor je duimen!

Hier alles oke. Heb gister een hysteroscopie gehad in het ziekenhuis. Hebben ze met een cameraatje in de baarmoeder gekeken. Viel me reuze mee (goed, ik heb andere hobby's....), beetje zeurderige napijn en wat blooedverlies.

Er waren geen afwijkingen te zien, gelukkig. Dus kan zo doorgaan. 16-11 mag ik beginnen met dagelijks lucrin prikken.

Dinsdag komen ze de hele reutemeteut brengen, ben de koelkast al aan het leeghalen (lees; leeg-eten )

Moest zuurtje ook niet prikken? Of heb ik te snel gelezen?
Hoi dames! Ik ben even weggeweest. Wat een reacties! Even de tijd nemen hoor.

Missamaryllis, welkom! Leuk dat je bij ons meeschrijft, ik kan me voorstellen wat je zegt over de andere topics. Wat vervelend dat jij ook nog AB moet prikken en toevallig dat je ook verpleegkundige bent.

Jouw visie op het geheel is ook meestal/af en toe met een nuchtere kijk (zoals ik het lees, door alle nare ervaringen toch nog dingen luchtig bekijken kan soms wat rust geven, zo werkt het bij mij in ieder geval). Ik houd een blog bij en merk ook dat mijn stukjes lang niet allemaal serieus zijn maar wel mijn gevoel laten zien. Het helpt mij in ieder geval wel.

Jusa, ik zit net als jij in een kleiner ziekenhuis en daar hebben ze ook geen feritiliteitsafdeling waardoor het publiek inderdaad zeer gemengd is. Wij gaan voor de terugplaatsing en invriesgedeelte wel naar een ander (groter ziekenhuis).

Mijn punctie zal rond 17 november zijn dus wel lopen aardig gelijk op.

Ben nu een week aan het prikken en inderdaad, stomme spuiten die Decapeptyl. Ze zijn bot en ik krijg ze er met moeite in. Het spul brandt, maar het helpt om ze even uit de koelkast te halen voordat je spuit. Verder niet té snel spuiten, ik doe het langzaam. Ik merk wat stemmingswisselingen en nachtzweten maar verder valt het mee. Op advies van de huisarts heb ik de bijwerkingen niet doorgelezen en ik merk dat dit helpt, geeft wat rust. Als het niet goed gaat, merk ik dat toch wel en dan kan ik het altijd nog nalezen.

Volgende week ga ik naar het ziekenhuis voor mijn eerste echo en dan ga ik de hormonen (Gonal-F) prikken die ervoor zorgen dat ik veel (scharrel)eieren ga maken. Wel spannend, dan gaat nog meer het echte werk beginnen.

Hebben jullie nog bijwerkingen of andere ongemakken?
Aloha!

Lijkt me best confronterend dat je bij dames zit die zwanger zijn. Hopelijk zitten wij er over een tijdje ook met een dikke buik tussen! (alhoewel ik er nu met mijn buik ook al wel aardig tussen zou passen, haha)

Dus zuurtje, jij prikt decapeptyl en straks op GonalF. Zit jij nu op dagelijks prikken? Ik spuit lucrin (is dat hetzelfde voor wat jij decapeptyl spuit dan??)

Is het voor jou de eerste keer ivf? (jaja, topictitel beter lezen )

Ik moet sraks ook gonalF spuiten.

Gaan idd aardig gelijk op, grappig!

Wat leuk dat je een blog bijhoudt! Is dat alleen voor jezelf of ook voor je omgeving?

Wij staan er ook redelijk nuchter in. Al heb ik soms best last van de stemmingewisselingen, grrrrr! Moet ik naderhand smakelijk om lachen hoor!

Moest woe ook zo lachen om die arts die die hysterocopie deed! Hij is buitenlands en heet een heel grappig accent. Onderzoek viel me reuze mee zo zonder verdoving.

Vroeg die na die tijd heel enthousiast: "En?? Zou je het je vriendinnen ook aanraden??"

Ik ben nogal visueel ingesteld en zag mezelf al helemaal zitten temidden van mijn vriendinnen: "Ik heb nou iets leuks gedaan!! Ook echt wat voor jullie joh"!!

Begreep natuurlijk best hoe die het bedoelde, maar moest toch even grijnzen!

Weten mensen in jullie omegeving en/of op jullie werk van jullie ivf plannen?

Prettige dag nog!!
Missamaryllis, heb jij die baarmoeder foto nodig omdat je endometriose hebt?

De dikke buiken op de polikliniek, daar wen je aan. In de periode dat ik mijn eileiderontstekingen had (lang gehad, vaak in het ziekenhuis) zat ik ook altijd tussen de dikke buiken, heel tegenstrijdig. Nu doet het me iets minder

(houd ik me maar voor ).

Ik prik inderdaad dagelijks en ik denk dat jouw middel wel ongeveer hetzelfde is. De grote lijnen komen overeen maar elk ziekenhuis heeft weer een iets andere procedure/protocol.

Vandaag veel last van stemmingswisselingen. Ik heb de algemene boodschap dat je mij op dit moment met een korrel zout moet nemen. Ik neem mijzelf ook niet al te serieus, anders wordt het zo zwaar en ik voel dat het toch een beetje hormonale labiliteit is.

Nu voel ik mij vandaag wel extra zielig. Ben afgelopen woensdag tegen een (stilstaande) auto aangereden en heb nu een gekneusde rib. Zucht, kluns die ik ben.

Op mijn werk heb ik het niet verteld. In februari krijg ik hopelijk een vast contract en ik ben een beetje huiverig om te vertellen waar ik mee bezig ben. Door mijn parttime baan kan ik voorlopig nog wel even achterwege laten dat ik bezig ben met IVF.

Wel mijn ouders/schoonouders, zus en een vriendin.

Hoe is het bij jullie? Al blauwe plekjes door het prikken, oh nee, missamaryllis, jij krijgt dinsdag de hele lading binnen!

Jusa, hoe is het bij jou?

Spannend.
Hallo!

Zuurtje, niet best dat je tegen een auto aangereden ben. Ik hoop voor je dat je rib snel geneest. AU! En veel ¤¤¤¤ schade? Ik parkeerde laatst achteruit in een vak van een parkeergarage naast een betonnen zuil. Kleng, spiegel eraf dus ¤75 euro armer. Ik vind dat altijd zo'n zonde van het geld. Hadden we leuk voor uit eten kunnen gaan bijvoorbeeld. Of mooie kleding kunnen kopen.....

Prikken gaat hier oké. Vind het best pijnlijk. Geen blauwe plekken gelukkig. Overigens heb ik een mailtje naar de fabrikant gestuurd dat ik het belachelijk vind dat de naalden zo bot zijn. Het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt. Schieten wij alleen weinig mee op. Ook ik ga trouwens straks aan de gonalF. 150EH per keer volgens mij. Vorige keer moest ik dat ook een paar dagen 2dd spuiten waardoor ik bijna een overstimulatie had. Inmiddels zijn ze van dat protocol af, gelukkig maar want dat is geen pretje. Moest toen veel rust houden (lees hele dag op bed/bank), veel sappen drinken en was echt heel erg opgeblazen.

Verder heb ik sinds afgelopen donderdag een antibioticakuurtje tegen de verkoudheid die al ruim 2 weken aanhield. Ik moet zeggen dat het ergste snot inmiddels inderdaad weg is. Ik blijf alleen hoofdpijn houden door mijn holtes die wat geïrriteerd zijn. Morgen er dus maar een rustig werkdagje op na houden.

MissA dinsdag komt bij jou dus de hele bult aan medicijnen binnen. Niet schrikken hoor! Ikzelf heb geen baarmoederonderzoek gehad omdat ons probleem aan manliefs kant ligt. Mag me wel gelukkig prijzen volgens mij want mijn baarmoeder ligt gekanteld. De wijze van behandelen (iui en IVF) zou hetzelfde blijven volgens gyn.

Ik ga genieten van de laatste uurtjes weekend.

Groetjes
Nou, mijn ribben zijn behoorlijk pijnlijk. Vandaag even gebeld met de huisarts en het is normaal dat het na een aantal dagen eerst erger wordt. Nu zou het langzaamaan beter moeten gaan maar het kan tot 6 weken duren. Zucht.

Gelukkig hoef ik niks te doen met de schade. Ik heb het gemeld aan eigenaar van de auto (het gebeurde tegenover mijn huis) en zij vertelde de auto te gaan inruilen dus ze gaat het niet laten maken. Scheelt weer, anders had ik het via de verzekering gedaan.

Tsja, die botte naalden. Is ook raar. Wat goed dat je de fabrikant hebt gemaild! Ik ben benieuwd of zij het gaan verbeteren, ondanks dat wij er niks aan hebben.....

Die overstimulatie schijnt inderdaad geen pretje te zijn. Ik hoop dat ik daar geen last van krijg.

Is je verkoudheid al minder Jusa?

MissA, hoe is het bij jou?

Ik ga nu verder vakantie vieren, ben lekker een weekje vrij van mijn werk. Vanavond naar een informatiebijeenkomst over IVF dus ik ben benieuwd!
Hoi zuurtje en Jusa!

Zit te wachten op de medicatie, worden tussen 12.00 en 15.00 bezorgd...Beb benieuwd!

Zuurtje toch! Tegen een stilstaande auto opgebotst?? Gut, je lijkt mij wel, haha! Ik loop echt OVERAL tegenaan, of het nou een bewegend iets of een stilstaand iets is, echt heel erg! (WIE heeft die deur hier geplaatst??)

Maar ik hoop dat je snel minder last hebt van je ribben, dat is idd heel pijnlijk. Beterschap!

Wat vervelend dat die naalden bot zijn! Kan toch niet?? Goed dat je het gemeld hebt Jusa! Ik hoop dat de Lucrin injecties geen botte naaldjes hebben. (anders neem ik van het werk andere naaldjes/spuitjes mee!)

Ik ga straks ook 150EH GonalF spuiten. Ben benieuwd! 16-11 start ik met dagelijks Lucrin spuiten, 1xdd.

Ook hier veel last van stemmingswisselingen! Ik kan soms zomaar ineens heel kattig uit de hoek komen (eigenlijk alleen tegen mijn man.... ) Ken dat helemaal niet van mezelf en mijn man al helemaal niet. Moeten er allebei om lachen en zeggen dat we wel weten waar het door komt....

Vind het ook prettig om het wat luchtig te houden en er grapjes over te maken. Ben soms best wel een verdrietig, dan jank ik even en is het weer over! Ook ik neem mezelf met een (heeeele grote) korrel zout.

Ben in het voorjaar begonnen aan een nieuwe baan, ook parttime (vanwege de endometriose). Heb het 2 mnd geleden wel vertelt. Hebmaar een paar collega's en het valt meteen op als ik even weg moet voor een echo (moet dan naar een andere plaats).

Ik was echt kei-zenuwachtig om het te vertellen, met name omdat ik er nog maar net werkte. Maar de reacties waren heel lief en begripvol. Ze zeiden dat ze wel verwacht hadden dat we snel aan kinderen wilden beginnen (net getrouwd en 30....). Ze vonden het sneuvoor ons dat het met ivf moest en ik heb alle vrijheiod gekregen om mijn agenda zo in te delen dat het met de ivf kan.

Opluchting!! Had een week met een steen inmaag rondgelopen omdat ik het moest vertellen.

Maar kan me ook goed voorstellen zuurtje dat je het nog niet vertelt.

Ook (schoon)ouders en paar goede vrienden weten het. En alle reacties waren hartverwarmend!

Die hysteroscopie van de baarmoeder was vanwege het vele vloeien tijdens Lucrin gebruik. Misschien dat er een poliepje zat of iets anders dat de bloedingen veroorzaakt, maar alles was oke gelukkig! En het onderzoek zelf viel ook reuze mee!

Hoe is het met je verkoudheid Jusa?? Slaat de AB-kuur al aan?

Je kunt je goed ellendig voelen als je flink verkouden bent!

Is jouw eerste kindje ook mbv ivf gekomen? (of is dit een hele brutale vraag?)

En ik snapte jouw stukje van de gekantelde baarmoeder ook niet helemaal. Is het dan makkelijker voor de ivf/iui? Of heb ik het verkeerd gelezen?

Zuurtje, hoe was die ivf bijeenkomst?? Veel (nuttige) info gekregen??

Ik wacht nog maar even verder op de hele bups medicijnen.

Vanmiddag borrel vh werrk, altijd leuk!!

Fijne dag nog!!
Zo, ben ik weer. Met minder pijnlijke ribben en inderdaad weer een ongelukje klunzigheid op mijn lijstje.

Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest en een echo gehad inclusief instructie over de Gonal-F. Op de echo geen bijzonderheden en alles naar wens dus ik ga vanaf morgen twee keer prikken!

Nu zeiden ze alleen dat ik vanaf volgende week vaker moet komen en grote kans dat dit op mijn werkdagen gaat vallen. Ik ben zeker wel een paar uur kwijt om er te komen. Dit betekent naar mijn idee dat ik het moet zeggen op mijn werk, aangezien iemand anders mijn balie moet overnemen wanneer ik er niet ben (ik ben doktersassistente op de poli). Ik zit met een dilemma, vanwege mijn jaarcontract. Wat zouden jullie doen?

MissA (met de volle koelkast, hihi) ik zie aan jouw verhaal dat het ook kan opluchten om het te vertellen, dat steunt me wel.

Ik ben ook wel wat labiel. De stemmingswisselingen zijn inderdaad veelal gericht naar mijn man, net als jij MissA. Ik vind het voordeel van mijzelf dat ik goed kan aangeven waar ik last van heb en zie wat ik doe.

Heb jij daar ook last van Jusa, de stemming die omslaat?

De IVF bijeenkomst was nuttig maar het meeste wist ik al. De bijdrage van de embryoloog was voor mij wel een aanvulling. Haar verhaal was heel duidelijk en helder, nu weet ik een beetje wat daar gebeurt in het lab. Ze vertelde het ook luchtig en met een grapje af en toe, kon ik heel goed hebben.

Als je dan om je heen kijkt, zie ik allemaal stellen en je weet, zij gaan dit ook doen. Maar je praat niet met elkaar en de sfeer is best een beetje gespannen. Gek vind ik dat. Lotgenoten om je heen maar niet praten met elkaar. Aan de andere kant, ik begin pas en andere mensen zijn misschien al heel lang bezig. Wellicht is dat toch anders? Ik heb er (naast dit topic) geen behoefte aan.

Hoe is dat bij jullie?
Goeienaaf!

Nou, de koelkast is gevuld.... Met GonalF. Viel reuze mee! Liggen 3 doosjes in, de rest kan in de kast. Twee grote potten Lucrin injecties, wat doosjes met van die bolletjes die je in moet brengen nadat terugplaatsing is geweest.

Met dat dilemma zat ik ook zuurtje, dat je tussendoor wegmoet voor echo's. Ik werk er pas en heb ook geen vast contract, dus was echt retezenuwachtig! Maar dat bleek dus voor niks te zijn achteraf! Ze waren heel relaxed en begripvol.

Ik vind het zelf erg prettig om er zo open en eerlijk mogelijk over te zijn.

Dus....Go for it!! Bij mij hadden ze het ook wel verwacht vanwege mijn leeftijd (30) en net getrouwd.

Wij zijn er verder ook niet al teveel mee bezig. Het enige is idd dit topic, verder niet.

Al denk ik er elke dag wel aan hoor, maar voel niet zo de behoefte om op allerlei forums ed mee te doen.

Jusa, hoe is het met het prikken en je verkoudheid??
Hello!

Gaat hier goed met de verkoudheid. Het kuurtje antibiotica heeft me er echt doorheen geholpen samen met de neusspray.

Inmiddels ben ik een beenprikker geworden. Gaat voor mij echt stukken beter. Ik heb wel sinds een paar dagen enorme hoofdpijn en ik ben bang dat dat van de deca komt. Het is zo erg dat ik via paracetamol naar koffieapparaat loop als ik binnenkom op werk. Daarna gaat het overigens wel stukken beter. Verder heb ik af en toe van die zweetaanvallen. Ik krijg het dan opeens ontzettend warm dus ik deo tegenwoordig ook tussendoor op werk. Achja, eigenlij kis het allemaal best dragelijk en moet ik niet klagen.

Op mijn werk ook een en al begrip tot nu toe gehad. Zonder opgaaf van reden mocht ik altijd een uurtje later komen. Echo's zijn in mijn ziekenhuis vanaf 8.00 uur. Volgens mij zag men ook wel in dat ik geen misbruik maakte van de situatie (ik heb collega's uit verweg die midden op de dag een tandartsafspraak maken en daarna niet meer komen werken) Ikzelf zat altijd om 7.45 uur al de echopoli om de eerste te zijn.

Zuurtje, draaien jullie ook late diensten? Misschien kan je aanbieden om op de dagen dat je later komt een late dienst te draaien? Ik zou zowiezo je leidinggevende in vertrouwen nemen want misschien is er wel meer mogelijk dan je zelf denkt. Hou er bijvoorbeeld maar vast rekening mee dat je met de punctie ook een paar dagen ziek bent. Voor mijzelf was dat t/m de terugplaatsing.

Nu heb ik het om bepaalde redenen nog niet aangekondigd. Ik kan het helaas hier niet uit de doeken doen hoe en wat. De eerstvolgende echo is op 24-11 (mijn vrije dag) en daarna zien we wel verder.

Bye!
Goedenavod (bijna nacht).

Ik heb net de eerste prik Gonal-F gezet. Die voel ik wel. Twee tegelijk, hoe kunnen ze het verzinnen. Het voelt bijna theatraal.

Ik heb vakantie gehad deze week en ga morgen voor een paar dagen naar Duitsland (Düsseldorf). Lekker ontspannen en thuis even laten voor wat het is.

Spuiten mee, dat is wel raar. Je moet er rekening mee houden. Ook al ben ik er (gelukkig) niet de hele dag mee bezig, met zo'n tripje merk je het pas, de impact.

Jusa, vervelend dat je veel last hebt van de bijwerkingen. (ben wel benieuwd hoe jij het gaat vinden MissA). Ik heb tot nu toe niet zoveel gemerkt, ik wacht het rustig af nu ik die Gonal-F binnen krijg.

Jusa: Is het voor jou vervelend dat je het niet kan melden op je werk? Hopelijk valt het mee.

Wij werken geen avonddiensten maar ik wacht dinsdag even af, dan zie ik mijn leidinggevende. Ik zit er toch sterk aan te denken om het wel te vertellen, alleen aan mijn leidinggevende en degene die het rooster coördineert (is een fijne collega, dat scheelt, de rest ook maar ik wil niet dat íedereen het weet).

Ik heb nog een paar dagen om er over na te denken.

Zo, nu slapen en morgenochtend de auto in, hopen dat we niet wegwaaien daar.

Voor jullie ook prettig weekend en ik meld mij weer over een paar dagen om te melden wat de bijwerkingen zijn.
Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie?

Zuurtje, doet de Gonal-F zijn werk goed? Naaldjes zijn toch veel dunner? Wanneer moet je weer voor controle? Ben erg benieuwd wat je leidinggevende morgen gaat zeggen. Heb je lekker genoten en uitgerust in Dusseldorf?

MissA, de 16e begint ook dichterbij te komen. Ben je er helemaal klaar voor?

Ikzelf merk dat ik best labiel wordt van het prikken. Dat had ik me nooit zo gerealiseerd maar is wel heel herkenbaar want ik had het ook met mijn zwangerschap. Hello Goodbye kijken was echt not done. Hoofdpijn is inmiddels aardig voorbij maar ik heb wel het idee dat ik wat meer vocht ga vasthouden.

Groetjes!
Zo, weer terug van mijn weekendje weg. Vandaag weer aan het werk. Ik merk nu wel dat het impact heeft, minder concentratie en zo.

Jusa, ik heb ook een paar dagen hoofdpijn gehad, waarschijnlijk ook van de Decapeptyl. Wel fijn dat het bij jou nu minder is, bij mij heeft het niet zo lang aangehouden als bij jou. De naaldjes van de Gonal-F zijn dunner en ik vind de pen ook gebruiksvriendelijker.

Labieler ben ik helaas ook, ben sneller van slag van dingen. Stom he? Die hormonen. Opgezwollen, ook deze kan ik aftekenen.

Geduld is een schone zaak.

Morgen spannend, ben benieuwd maar maak me niet erge zorgen. Dat scheelt.

Jusa, wanneer begin jij met de Gonal-f?

Miss-A, hoe is het bij jou?
Hello!

Fijn weekendje gehad in DL zuurtje? Weer lekker bij kunnen tanken? Of was het niet zo'n weekendje?

Jusa , dat labielige herken ik ook! Tjee hee, lijkt wel of ik in een moodswing achtbaan zit! Dan weer opgewekt en kan alles tegelijk aan, volgende moment (om niets lijkt het) huilen...volg mezelf soms niet meer. Ben "normaal' namelijk nogal stabiel qua gevoel... Moet er maar om lachen, vind het ook wel weer komisch (na zo'n bui dan he....)

Spannende dag voor jou vandaag Zuurtje! Ben heel benieuwd hoe ze reageren! Ga ervan uit dat het begripvol is, anders zegt het ook wel weer wat over ze. Maar ik stond paar maand geleden ook met klotsende oksels voor kamer van werkgever....haha!

Ja, de 16e is al over een weekje! Komt in de buurt nu! Spannend hoor!

Zuurtje, weet je al wanneer je de echo hebt?

En Jusa, nog niet begonnen met GonalF??

Zometeen komt vriendin met pasgeboren babietje! Zo lief!

We zijn paar maand geleden getrouwd en 1 jaar geleden gingen we er een beetje vanuit dat ik zwanger zou zijn als we gingen trouwen. Helaas, was niet het geval. Maar van de 18 vriendinnen waren er 7 zwanger tijdens vrijgezellenfeest en bruiloft! Poehee!

Was wel dubbel. Niemand wist dat wij ook bezig waren met zwanger worden (3 vriendinnen wel).

Inmiddels is iedereen bevallen en alle kindjes en moeders zijn gezond!

Maar dat maakt me wel steeds bewuster van mijn eigen kinderwens. Ben de afgelopen maanden zoveel op kraambezoek geweest! Lijk die mevrouw van de bolletje-beschuit reclame wel: beschuitje Margreet? En dan die hele schaal vol met beschuit met muisjes uit de handen slaan.... "ach..." Haha! (of kennen jullie die niet??)

Heb straks wel heel veel ervaringsdeskundigen om me heen (en vast een heleboel kleertjes, haha)!

Maar loop alweer veel te ver op de zaken vooruit...moet natuurlijk wel lukken allemaal! (soms zo lekker om te dagdromen)!!

Nou, succes met spuiten, en Zuurtje, ben heel benieuwd hoe het op je werk ging!

Liefs!
Mijn weekendje weg was heerlijk. Mijn zus was mee en mijn moeder ook. Dat maakte het extra gezellig, we kunnen het goed vinden met elkaar. Ik had mijn spuiten meegenomen, ging heel goed maar het was wel komisch. Hup, in de koeltas in de auto en vervolgende in de minibar op de hotelkamer.

Mijn stemming kan ik het beste omschrijven als: wisselend en het gevoel hebben alsof ik in een bubbel zit. Dingen lijken ver weg en mijn concentratievermogen ben ik al een paar dagen kwijt.

In het ziekenhuis vertelden ze dat de meesten meer last hebben van de Decapeptyl en niet van de Gonal-F. Ik heb het andersom. Verder ben ik voor een echo geweest vanmorgen, het zag er goed uit. Ik heb 10 eitjes per eierstok in mijn buik zitten die nu nog heel klein zijn en moeten groeien. Ik heb een broedbuik!

Op het werk waren de reacties positief. Ben blij dat ik het achter de rug heb en geen spijt van mijn beslissing, welke kant het ook uit zal gaan. Alleen mijn leidinggevende en één directe collega weten het. Dat is genoeg, anders moet ik elke dag vertellen hoe het gaat en daar heb ik op mijn werk geen zin in. Mijn contract loopt in februari af, als ze het niet verlengen moet het raar lopen en dan moet ik ook slecht functioneren. Ze vertelde mij niet kwijt te willen dus dat maakt me wat zekerder. We zien het wel.

MissA, wat heb jij ontzettend veel zwangeren in jouw omgeving. Kan me voorstellen dat het met momenten wel lastig is. Die reclame ken ik en is geweldig! De frustratie van de kraamverzorgende ken jij zeker. Ik heb een schoonzus en haar man met een dochtertje en mijn man heeft een vriend met een kindje. Het is nog redelijk rustig in onze directe omgeving. Qua zwangeren bij mij kwam ik er een aantal weken geleden achter dat een goede vriendin van mij zwanger is. Ik was blij aan het vertellen dat ik waarschijnlijk van mijn vriendinnen de eerste zou zijn, zegt ze doodleuk: `Nee hoor`; met een big smile op haar gezicht. Ik ben erg blij voor haar en ze leeft met mij erg mee. Daar heb je vriendinnen voor.

Zo, nu weer aan de thee en genieten van mijn vrije dag en avond.

Wordt vervolgd!
He dames, hoe is het bij jullie? Ben wel benieuwd eigenlijk.....

Hier geen bijzonderheden. De hormonen beginnen een beetje hun plaatsje te vinden (op een uitspatting na) en ik voel me best goed op dit moment.

Ik houd vocht vast en mijn buik is wat gezwollen maar als ik ronddraai maak ik roerei en als ik dans maak ik geklutste eieren!

Maandag weer een echo en dan wordt het spannend!
Helleu!

Gister housewarmingfeestje gehad van vrienden, nu mooi brak....

Was wel gezellig!

Woei! Spannend Zuurtje!! Alle eieren nog op 't stokkie??

Super dat je je goed voelt!! Morgen 1e echo?? Ben heel benieuwd! Leef met je mee.

Als het goed is heb ik een week later dan jij mijn 1e echo!

Nu begint het toch wel spannend te worden he??

Begin di met dagelijks Lucrin spuiten. Weer een volgend stapje...

Hoop dat op het moment dat ik met de GonalF begin, mijn hormonen ook uitgespeeld zijn!!

Ook nog wel spannend, want van de GonalF kan ook de endometriose weer flink gaan woekeren.....

Hoop dat het meevalt!!

Succes zuurtje mo met je echo! Laat je het nog efkes weten??

Liefs!
Hallo beide,

Gaat goed hier hoor. Behalve (nogal) wat bijwerkingen (lees emo, zweetaanvallen, hoofdpijn en vocht vasthouden) leef ik nog. Het is voor mij wel een lange weg tot de uitgangsecho over 10 dagen maar het wordt het allemaal waard. En wat is 10 dagen op een mensenleven?

Afgelopen vrijdag had ik ook een feestje. Helaas werd vlucht van manlief geannuleerd (zat voor werk in buitenland) waardoor ik de keuze had tussen thuis blijven of alleen op pad. Normaal doe ik dat laatste niet zo maar deze keer heb ik bedje meegenomen en toen ons kleintje omviel van vermoeidheid haar daar op bed gelegd. Ik moet zeggen dat het heel erg goed ging. In de auto terug heeft ze ook goed geslapen. Helaas bleek wel weer de volgende ochtend dat je een kind niet kan neppen. Ookal lag ze 2 uur later op bed, ze kwam zich gewoon om 07.00 uur melden met honger.

Jaja, genieten jullie daar nog maar even van

Zuurtje wow, 10 eitjes per eierstok is supergoed. Hoe was het vanmorgen?

MissA, wat gaat er gebeuren als je endo weer opspeelt door de gonal-f? Toch niet het afbreken van de poging?

Ik ben trouwens blij dat er ook volgend jaar nog 3 pogingen vergoed worden door de verzekering!

Nu weer even genieten van het mooie weer.

Groetjes!
MissA, voor jou de vuurdoop vandaag! Spannend! Bij deze een hart onder de riem van mij. Ik hoop dat jouw slijmvlies niet teveel gaat woekeren op plaatsen waar het niet mag zijn wanneer je begint met de GonalF (of is dat een stomme omschrijving? Niet zo bedoeld, zullen de hormonen wel zijn). Stomme endometriose (mijn schoonzus heeft het ook).

Jusa, opvliegers / emo / en opzwellen ook hier heb ik last van. Jij spuit echt lang de Decapeptyl, knap hoor!

Je hebt ons gewaarschuwd en bij deze weet ik waar ik aan begin. Knap hoor, dat je dat in je eentje onderneemt, met kind en al naar een feestje. Wel fijn dat het dan leuk was.

Ik had inderdaad mijn polis erbij gehaald en opgelucht ademgehaald, bij mij geen veranderingen op dat gebied. Afwachten maar met zijn allen.

Nog 9 dagen wachten tot de echo!

Nou, op eitjes gebied wordt er een klein beetje geduld geëist van mij. Gisteren werd ik even met mijn beide benen op de grond gezet bij de controle echo. Er zijn nu drie eieren goed maar de rest wilde nog niet echt groter worden, dat betekent meer tijd. Ik had het zo mooi in mijn hoofd zitten en dacht het voor elkaar te hebben.

Er vindt morgen dus geen punctie plaats. Morgen wel weer een controle en misschien vrijdag de punctie en anders maandag.

Ik had er zelf iets teveel op gerekend, misschien een beetje naïef maar ach, dat mag ook wel eens. Ik troost mij met de gedachte dat het er allemaal goed uitziet en de teleurstelling is menselijk. Dus, morgen met goede moed naar de controle en hopen dat het vrijdag kan (ben ik daar alvast van af).

In ieder geval gaan we mijn buik veel toejuigen en supporten dat de -eieren/follikels in de maak- maar goed hun best doen.

Ik ben ook maar een beginneling in dit hele gebeuren, ik vond het ineens zo ontzetten knap van al die vrouwen die al jaren hun best doen en zware procedures doorstaan met hun partner. Ik ben nog maar een maand bezig, of zouden dat de beginners'foutjes' zijn?

Hoe is dat voor jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven