Een vraag over de kat

03-11-2010 20:55 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer zo'n lampenkap als op het icoontje van de thuis-pijler. Ik vind het een vrolijke lampenkap. Een keer bij Blokker volgens mij. Daar wilde ik het echter niet over hebben.

Ik heb ook net zo'n kat als op het icoontje van de thuis-pijler (alleen wat groter) en daar heb ik een vraag over. Even voor alle duidelijkheid: niet over de thuis-pijler en ook niet over het icoontje, maar over de kat. Het is een vraag die in principe niet alleen over mijn kat gaat en ook niet uitsluitend over zwarte katten, hoewel het misschien toch een klein verschil maakt met witte, maar mijn vraag heeft betrekking op katten in het algemeen, dus zwarte, witte, gestreepte, gevlekte en alle andere katten, en wellicht ook sommige honden of alle honden, maar mijn vraag heeft geen betrekking op alle huisdieren omdat ik denk dat het op vissen en schildpadden niet van toepassing is.

De vraag speelt al de hele dag in mijn kop. Wie weet raad? Alvast bedankt.
en wat is de vraag nu?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Okee. En is het nu de bedoeling dat we je OP grappig vinden en vervolgens vragen wat je vraag is?
dussssss
Ik kan je wel antwoord geven, want ik weet van alles over zwarte katten en bijbegorende lampekappen, maar ik vrees dat ik het antwoord algemeen zou moeten maken, omdat het ook van toepassing zou zijn op witte, rode, gevlekte en jeweetwelkatten. Huisdieren in het algemeen eigenlijk, maar niet allemaal, want ze eten niet allemaal brokjes. Daarnaast heeft de zwarte kat te veel gemeen met zwarte kussens om daar helemaal niet op in te gaan.

Dus dat. Geen dank.
Ik weet helaas geen raad, sorry.

Nee, hij is best flauw, de OP.

Maar ik heb serieus een vraag: ik doe de verwarming niet vaak aan, om verschillende redenen. Zelf heb ik een kruik. Nou heb ik mijn (buiten)kat er ook een gegeven omdat ik merkte dat hij het sinds gisteravond koud had. Hij vindt de kruik heerlijk. Maar ik vraag me nu af of dat wel goed is. En dat is dus mijn vraag. Mag mijn buitenkat een kruik?
Ik zou als ik jou was mezelf er niet al te druk over maken. Dit overkomt iedereen wel eens, dus je hoeft je er niet voor te schamen.
Mijn vorige kat sliep met z'n neus tegen de verwarming. Ik denk dat een kruik minder schadelijk is dan dat
quote:Frankie33 schreef op 03 november 2010 @ 21:03:

Nee, hij is best flauw, de OP.

Maar ik heb serieus een vraag: ik doe de verwarming niet vaak aan, om verschillende redenen. Zelf heb ik een kruik. Nou heb ik mijn (buiten)kat er ook een gegeven omdat ik merkte dat hij het sinds gisteravond koud had. Hij vindt de kruik heerlijk. Maar ik vraag me nu af of dat wel goed is. En dat is dus mijn vraag. Mag mijn buitenkat een kruik?

Nee, NIET DOEN! voor je het weet wil ie een eigen fleecedekentje voor op de bank, in zijn mand een elektrisch deken, of erger nog: pikt ie je snuggie in. Geef ze een vinger, en ze nemen de hele hand, want zo zijn ze die buitenkatten.

Als ie het echt koud heeft kun je overwegen om hem even in de magnetron op te warmen, 3 minuutjes op 750 watt moet voldoende zijn. Lees vantevoren wel even de gebruiksaanwijzing van de magnetron, want sommige magnematrons magnetrons kunnen hier kapot aan gaan.
viennas wijzigde dit bericht op 03-11-2010 21:12
Reden: tjongejonge
% gewijzigd
quote:viennas schreef op 03 november 2010 @ 21:06:

[...]

Nee, NIET DOEN! voor je het weet wil ie een eigen fleecedekentje voor op de bank, in zijn mand een elektrisch deken, of erger nog: pikt ie je snuggie in. Geef ze een vinger, en ze nemen de hele hand, want zo zijn ze die buitenkatten.

Als ie het echt koud heeft kun je overwegen om hem even in de magnetron op te warmen, 3 minuutjes op 750 watt moet voldoende zijn. Lees vantevoren wel even de gebruiktsaanwijzing van de magnetron, want sommige magentrons kunnen hier kapot aan gaan.*reageerde duidelijk té serieus*
quote:Erwt schreef op 03 november 2010 @ 21:07:

[...]

*reageerde duidelijk té serieus*

Oh..of ik niet serieus genoeg.

TO ; even voor de duidelijkheid: niet doen hé, je kat in de magnetron.
Nou, de vraag is ook wel serieus hoor Erwt. Maar ik snap dat ik nu verwarring heb gesticht. Dus het is m'n eigen schuld dat ik nu kolder-tips krijg.

Dat is ook zo natuurlijk. Genoeg katten die haast in de verwarming kruipen en daarna weer de kou in gaan. Zelf heb ik niet zo'n soort verwarming dus ik zie het mijn kat ook nooit doen als ie aanstaat.
Ik vind het eigenlijk wel lief dat je je kat een kruik geeft. Ik denk namelijk dat het niet per se nodig is. Onze kat ligt vaak boven op de overloop te slapen, waar het niet zo warm is als in de huiskamer. Hoe warm is het in jouw huis dan?
18,0 C

Maar vannacht was het kouder en toen kroop ie voor het eerst helemaal weg.
Mijn kat ligt altijd bovenop de computer. Lekker warm.
Volgens mij kunnen katten prima tegen een temperatuur van 18 graden. Een kruik is wel lief van je, kan je kat lekker tegen aan slapen.
quote:Zamirah schreef op 03 november 2010 @ 21:29:

Mijn kat ligt altijd bovenop de computer. Lekker warm.Die van mij op de tv, we willen alleen graag over naar een flatscreen, doen het alleen nog even niet. Zo zielig voor t beest
Frankie, ik vind een kruik nogal overdreven om mee te beginnen.

Als ik jou was begon ik nu met het haken of breien van een muts, sjaal en sokken voor de kat. Eventueel ook nog een jasje, kan hij nl zelf bepalen wat hij aan wil trekken. Afhankelijk van de temperatuur natuurlijk.
quote:heleen1234 schreef op 03 november 2010 @ 21:53:

[...]

Die van mij op de tv, we willen alleen graag over naar een flatscreen, doen het alleen nog even niet. Zo zielig voor t beest nee joh, da's juist goed voor zijn evenwichts-oefeningen!
Sokken is lastig hoor, met die nageltjes. Die moet je dan eerst even knippen, liever nog vijlen. Of gaten erin breien, wel lastig, maar ja dan heb je ook wat!
quote:viennas schreef op 03 november 2010 @ 21:55:

[...]

nee joh, da's juist goed voor zijn evenwichts-oefeningen!

ja, maar dat is juist zo zielig, diep van binnen is het een hele magere poes, hij kijkt alleen erg op tegen Dikkie Dik en daardoor is hij nu ietsjes aangekomen.

Ik hoop dat het een fase is en ben dus naargeestig op zoek naar stoere slanke rolmodellen, liefst mannelijk.
@ glitterzzz

Hij heeft een rode sjaal (10 steken breed met hele dikke pennen en zachte wol) maar die blieft hij niet. Terwijl die sjaal zo mooi afsteekt tegen zijn vacht. Maar goed, andere kleertjes zijn ook niet aan hem besteed vermoed ik zo.
Gewist.

Het modereerbeleid(van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven