ziek,moe
donderdag 4 november 2010 om 18:11
ik ben al 4 weken ziek, had in het begin erg last van keel en hoesten en zag er moe uit.had hoestdrank gehaald en paracetamol en zakje fischerman friend en hadden niet echt goed geholpen.
nu heb ik nog last van hoesten en ben nog erg moe.ik ben afgelopen week naar de dokter geweest en moet bloedprikken en heb ik vandaag ook gedaan. de dokter had me toen naar mijn keel gekeken en hals en oren maar hij had niks aparts gevonden. toen gaf hij me een brief voor bloedprikken op de ziekte van pfeiffer,bloedarmoede en nog iets.volgende week heb ik de uitslag.maar wat zou het op kunnen lijken en zeker dat ik iets heb?
nu heb ik nog last van hoesten en ben nog erg moe.ik ben afgelopen week naar de dokter geweest en moet bloedprikken en heb ik vandaag ook gedaan. de dokter had me toen naar mijn keel gekeken en hals en oren maar hij had niks aparts gevonden. toen gaf hij me een brief voor bloedprikken op de ziekte van pfeiffer,bloedarmoede en nog iets.volgende week heb ik de uitslag.maar wat zou het op kunnen lijken en zeker dat ik iets heb?
donderdag 4 november 2010 om 18:14
donderdag 4 november 2010 om 18:20
Ik heb hetzelfde! Al 6 weken niet mezelf. Ook keelpijn gehad, hoofdpijn, opgezette klieren en heel heel erg moe. Nu alleen nog verkouden maar absurd moe. De bloedtesten zijn allemaal goed en ze kunnen er maar niet achterkomen wat het is. Ik moet het nu 2 weken afwachten en anders sturen ze me naar de internist. Dus... nee, ik weet niet wat het is. Zou het wel graag willen weten!!
Sterkte! Ik hoop dat je je snel weer de oude voelt!
Sterkte! Ik hoop dat je je snel weer de oude voelt!
donderdag 4 november 2010 om 18:28
Als een huisarts (die je daadwerkelijk gezien heeft) nou niet zo kan zeggen wat je hebt, wat doet je dan denken dat een grote groep onbekende anonieme forummers dat wel weten?
Kind het kan van alles zijn:
* hardnekkige griep
* pfeiffer
* kinkhoest (maar das meestal met koorts)
* MS
* bloedarmoede
* ijzer tekort
* een eng beestje in de sla (heeft iets te veel monster inside me op Discovery gezien)
Kortom....
Gewoon even afwachten dus!
Kind het kan van alles zijn:
* hardnekkige griep
* pfeiffer
* kinkhoest (maar das meestal met koorts)
* MS
* bloedarmoede
* ijzer tekort
* een eng beestje in de sla (heeft iets te veel monster inside me op Discovery gezien)
Kortom....
Gewoon even afwachten dus!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 4 november 2010 om 18:28
Mijn advies, ga bewegen. Door je vermoeidheid heen. Langzaam opbouwen. Al begint het met een kwartier wandelen.
Heel vaak zit het wel tussen de oren. Dat klinkt negatief, maar een lichamelijke reactie op geestelijke druk komt heel veel voor en die is ook echt. Je klachten zitten dan niet tussen de oren, maar de oorzaak wel.
Of je wacht je bloedtest af
Heel vaak zit het wel tussen de oren. Dat klinkt negatief, maar een lichamelijke reactie op geestelijke druk komt heel veel voor en die is ook echt. Je klachten zitten dan niet tussen de oren, maar de oorzaak wel.
Of je wacht je bloedtest af
donderdag 4 november 2010 om 18:38
Zorg dat je goed eet, evt wat vitamines bijslikken. Het kan zijn dat je wat sporenelementen mist.
Verder geduld hebben, genieten van wat je nu wel kunt (bijv. wandelen, ergens lunchen), goed slapen (ook weer niet teveel). Het kan best zijn dat je één of andere infectie hebt gehad en dat het wat langer duurt dan anders voor je hersteld bent.
Hoop dat je je snel weer energieker voelt.
Verder geduld hebben, genieten van wat je nu wel kunt (bijv. wandelen, ergens lunchen), goed slapen (ook weer niet teveel). Het kan best zijn dat je één of andere infectie hebt gehad en dat het wat langer duurt dan anders voor je hersteld bent.
Hoop dat je je snel weer energieker voelt.
donderdag 4 november 2010 om 18:52
quote:smurfje251 schreef op 04 november 2010 @ 18:23:
dan zal het pfeiffer zijn wat je kan hebben kapara. heb zelf ook hoofdpijn,maar de klieren heb ik geen last van gehad volgens mijWaarom ben je zo gefocusd op Pfeiffer? En waarom open je exact hetzelfde topic als vorige week?
dan zal het pfeiffer zijn wat je kan hebben kapara. heb zelf ook hoofdpijn,maar de klieren heb ik geen last van gehad volgens mijWaarom ben je zo gefocusd op Pfeiffer? En waarom open je exact hetzelfde topic als vorige week?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
donderdag 4 november 2010 om 19:01
quote:smurfje251 schreef op 04 november 2010 @ 18:23:
dan zal het pfeiffer zijn wat je kan hebben kapara. heb zelf ook hoofdpijn,maar de klieren heb ik geen last van gehad volgens mijNee Pfeiffer kun je maar 1x in je leven krijgen en ik was 14 toen ik dat had. Ik heb ook Toxoplasmose gehad maar is niet meer actief. Toch blijf ik moe...
dan zal het pfeiffer zijn wat je kan hebben kapara. heb zelf ook hoofdpijn,maar de klieren heb ik geen last van gehad volgens mijNee Pfeiffer kun je maar 1x in je leven krijgen en ik was 14 toen ik dat had. Ik heb ook Toxoplasmose gehad maar is niet meer actief. Toch blijf ik moe...
donderdag 4 november 2010 om 19:17
quote:Poezewoes schreef op 04 november 2010 @ 18:52:
[...]
Waarom ben je zo gefocusd op Pfeiffer? En waarom open je exact hetzelfde topic als vorige week?
Wat ik ook wilde zeggen. We zijn nog steeds geen dokter, dus wacht gewoon even je bloeduitslagen af.
Het kan ook gewoon de overgang van het seizoen zijn. Veel mensen zijn moe momenteel.
[...]
Waarom ben je zo gefocusd op Pfeiffer? En waarom open je exact hetzelfde topic als vorige week?
Wat ik ook wilde zeggen. We zijn nog steeds geen dokter, dus wacht gewoon even je bloeduitslagen af.
Het kan ook gewoon de overgang van het seizoen zijn. Veel mensen zijn moe momenteel.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
donderdag 4 november 2010 om 19:41
Ga je nu elke week hetzelfde topic openen,of wou je ons op de hoogte houden hoe lang je verkoudheid al duurt?
Verkouden is géén ziekte....en om daar mee naar de dokter te gaan... vind en vond ik in je vorige topic erg overdreven eigenlijk!
Ben vorig jaar van oktober tot februari aan het snotteren,hoesten geweest,en toen ik in februari koorts kreeg naar HA gegaan,toen bleek ik een longonsteking te hebben.......
Zoals ik al eerder zei,verkoudheid kan een paar weken duren....
Verkouden is géén ziekte....en om daar mee naar de dokter te gaan... vind en vond ik in je vorige topic erg overdreven eigenlijk!
Ben vorig jaar van oktober tot februari aan het snotteren,hoesten geweest,en toen ik in februari koorts kreeg naar HA gegaan,toen bleek ik een longonsteking te hebben.......
Zoals ik al eerder zei,verkoudheid kan een paar weken duren....

donderdag 4 november 2010 om 20:00
Ik heb ook een tijdlang last gehad van griep, verkouden, keelontsteking, infectie aan luchtwegen. Om gek van te worden. Binnenste buiten gekeerd bij de KNO arts; niets te vinden. Ik heb toen acupunctuur gedaan; en ik ben echt niet zo van de alternatieve geneeswijze. Maar het heeft mij zo goed geholpen dat ik afgelopen oktober een weekje grieperig ben geweest (maar bij lange na niet dat ik mij ziek heb gemeld) en de keer daarvoor was oktober 2009. Dus, voor mij heeft het heel veel gedaan.