knutselen?
donderdag 4 november 2010 om 15:09
donderdag 4 november 2010 om 15:21
Onze jongste van 3 meisjes, knutselt al mee sinds ze 12 maanden was, maar dat komt uiteraard omdat haar grote zussen ook hele middagen aan het knutselen zijn.
Ze kon toen al kleuren met de echte pengreep en heeft die dikke peuter kleurtjes dan ook overgeslagen.
Wat altijd een succes is, is klei, verf, kleurtjes, dikke strijkkralen
stoepkrijt (maar dan moet het wel lekker weer zijn)
Wat leuk is als ze weer iets ouder zijn, op papier een tas tekenen, en dan uit de folders zelf hun boodschappen laten uitknippen en opplakken.
Maar het is zo verschillend per kind, mijn neefjes zetten het liefst 1 kras en gaan weer van tafel
Ze kon toen al kleuren met de echte pengreep en heeft die dikke peuter kleurtjes dan ook overgeslagen.
Wat altijd een succes is, is klei, verf, kleurtjes, dikke strijkkralen
stoepkrijt (maar dan moet het wel lekker weer zijn)
Wat leuk is als ze weer iets ouder zijn, op papier een tas tekenen, en dan uit de folders zelf hun boodschappen laten uitknippen en opplakken.
Maar het is zo verschillend per kind, mijn neefjes zetten het liefst 1 kras en gaan weer van tafel
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
donderdag 4 november 2010 om 15:26
quote:Shir_1976 schreef op 04 november 2010 @ 15:09:
Leuke ideeën, Yamuna. Met de bladeren had ik zelf inderdaad ook bedacht, maar met wol niet. Dochterlief heeft nog niet zo'n goede fijne motoriek. Gaat dat goed met een kleintje van 20 maanden oud?
Ik zal eens bij de Action binnenlopen dan. Ik kom daar eigenlijk nooit.ik smeer de lijm, en zij doet lekker plakken (geef haar een schaaltje wolrestjes in stukjes geknipt) verder heeft ze de concentratie van een doperwt dus met 10 minuten max. is ze echt wel weer uitgeknutseld. maar reuze trots op haar pracht die natuurlijk trots opgehangen word door mamma
Leuke ideeën, Yamuna. Met de bladeren had ik zelf inderdaad ook bedacht, maar met wol niet. Dochterlief heeft nog niet zo'n goede fijne motoriek. Gaat dat goed met een kleintje van 20 maanden oud?
Ik zal eens bij de Action binnenlopen dan. Ik kom daar eigenlijk nooit.ik smeer de lijm, en zij doet lekker plakken (geef haar een schaaltje wolrestjes in stukjes geknipt) verder heeft ze de concentratie van een doperwt dus met 10 minuten max. is ze echt wel weer uitgeknutseld. maar reuze trots op haar pracht die natuurlijk trots opgehangen word door mamma
donderdag 4 november 2010 om 15:27
quote:Shir_1976 schreef op 04 november 2010 @ 15:09:
Ik zal eens bij de Action binnenlopen dan. Ik kom daar eigenlijk nooit.leuk is ook WC rollen verven, en die dan rijgen aan een draad "een heuse slinger ! " leuk als pappa jarig is , of dreumes zelf... of oma ...of ...
Ik zal eens bij de Action binnenlopen dan. Ik kom daar eigenlijk nooit.leuk is ook WC rollen verven, en die dan rijgen aan een draad "een heuse slinger ! " leuk als pappa jarig is , of dreumes zelf... of oma ...of ...
donderdag 4 november 2010 om 15:32
Ik heb toevallig al weken wc-rollen gespaard. Ik had nog geen idee wat ik ermee moest doen, maar ik wist dat ik ze beter kon bewaren. En nu kom jij met jouw idee, Yamuna!
Goed voorbeeld doet volgen, nietwaar Gsis? Ik ga zo even in het dorp kijken voor knutselprutjes. Als dochter tenminste wakker wil worden....slaapkopje!
Goed voorbeeld doet volgen, nietwaar Gsis? Ik ga zo even in het dorp kijken voor knutselprutjes. Als dochter tenminste wakker wil worden....slaapkopje!
donderdag 4 november 2010 om 21:56
donderdag 4 november 2010 om 22:26
Mijn dochter wordt over 2 maanden 2 jaar en knutselt ook heel wat af. Vooral verven en kleuren met potloden is een hit. Ze probeert ook al binnen de lijntjes te kleuren want dat leert ze van zus. Verder plakt ze graag stickers.
We hebben van die kinderscharen waar je nog geen papier mee kan knippen dus die houdt ze vast. Net echt.
We hebben van die kinderscharen waar je nog geen papier mee kan knippen dus die houdt ze vast. Net echt.
vrijdag 5 november 2010 om 05:17
quote:calvijn1 schreef op 04 november 2010 @ 21:56:
Ik schaam mij diep
Mijn zoon is nu 2 en ik dacht dat hij nog te jong is voor knippen en plakken.
Stom van mij zeg!!!
Ga morgen gelijk knutseltroepjes halen.
Bedankt voor de tips
@Yamuna; wat een schattig meisje is je dochter.
Net zo blond als mijn zoon
knippen zou ik nog even niet laten doen hoor.
wat ook leuk is is met gekleurd vouwblaadjes snippertjes scheuren
en die plakken, dat kan je zoon vast al wel meehelpen.
of propjes crepe papier maken en dat laten op plakken.
Ik schaam mij diep
Mijn zoon is nu 2 en ik dacht dat hij nog te jong is voor knippen en plakken.
Stom van mij zeg!!!
Ga morgen gelijk knutseltroepjes halen.
Bedankt voor de tips
@Yamuna; wat een schattig meisje is je dochter.
Net zo blond als mijn zoon
knippen zou ik nog even niet laten doen hoor.
wat ook leuk is is met gekleurd vouwblaadjes snippertjes scheuren
en die plakken, dat kan je zoon vast al wel meehelpen.
of propjes crepe papier maken en dat laten op plakken.
vrijdag 5 november 2010 om 05:56
Vaak kunnen kinderen al heel snel knippen. Mijn jongste knipt al vanaf haar tweede verjaardag (met 2 oudere kinderen is het geen doen om scharen bij haar vandaan te houden en ze vindt het machtig interessant) en dat gaat eigenlijk altijd goed. Ook prikken met een prikpen kunnen ze heel snel. En lijmen met een prittstift.
Voor leuke knutselspullen inderdaad Wibra en Zeeman. Heel leuk spul voor weinig: we hebben altijd een kast vol liggen hier.
Voor leuke knutselspullen inderdaad Wibra en Zeeman. Heel leuk spul voor weinig: we hebben altijd een kast vol liggen hier.
vrijdag 5 november 2010 om 07:04
Als je een theedoosje netjes los maakt, de binnenkant in laat kleuren en vervolgens weer binnenste buiten in elkaar zet heb je een leuk zelf gekleurd doosje waar je bv de zelf gemaakte koekjes voor oma in kan doen.
En bij de action kan je textielstiftn kopen. Daar heb ik ze al eigen kleding, kussentjes voor familie en zakjes voor de zelf geplukte lavendel mee laten maken.
Bij de action canvas schilderdoeken gekocht en een eigen schilderij laten maken. Die hangt nu op hun kamer en ze hebben het er nog over hoe leuk dat was.
Maar mijn middelste is ook erg creatief. Daar kan je echt projectjes mee maken.
En bij de action kan je textielstiftn kopen. Daar heb ik ze al eigen kleding, kussentjes voor familie en zakjes voor de zelf geplukte lavendel mee laten maken.
Bij de action canvas schilderdoeken gekocht en een eigen schilderij laten maken. Die hangt nu op hun kamer en ze hebben het er nog over hoe leuk dat was.
Maar mijn middelste is ook erg creatief. Daar kan je echt projectjes mee maken.
vrijdag 5 november 2010 om 13:10
Wat een hoop leuke ideeën weer hier. Ik ga ze zo eens opschrijven. Altijd handig voor de regenachtige dagen (zoals vandaag).
Vanochtend na het ontbijt zijn we aan het knutselen geslagen. Mijn dochter was niet van tafel weg te slaan. We hebben geknipt (ik dan) en geplakt en gekleurd. Na het drinken om 10 uur riep ze dat ze weer wilde "kleuren!!"
Vanochtend na het ontbijt zijn we aan het knutselen geslagen. Mijn dochter was niet van tafel weg te slaan. We hebben geknipt (ik dan) en geplakt en gekleurd. Na het drinken om 10 uur riep ze dat ze weer wilde "kleuren!!"
zondag 7 november 2010 om 05:43
Wat ook erg leuk is met kleine kinderen is "groot werken". Vraag oude behangrollen aan vrienden/familie en ga aan de slag met vingerverf en/of behangplaksel. Vies worden hoort hierbij , dus zorg dat je het op een vloer doet die je goed schoon kan maken. Kinderen hebben over het algemeen wel de grootste lol.
zondag 7 november 2010 om 22:55