knutselen?

22-01-2009 14:19 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kun je al gaan knutselen met een 15 mnd oude dreumes?

En zo ja, wat doen jullie dan?
Plakken! Stickertjes geeft de minste troep, maar gewoon grote gekleurde snippers plakken met kleuterlijmn werkt ook prima. Of handjes met verf insmeren en dan afdrukken maken. Concentratie zal echter niet langer zijn dan 10 minuutjes, dus ga geen grote projecten aan en laat het kindje maar een beetje aanrommelen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Getsie, door al die baby-topic las ik hier dus iets heeeeel anders dan er stond...
Dreumesje hier is 14 mnd en jahoor er wordt hier al druk geknutseld. Bijvoorbeeld,

vingerverven (met een groot schort voor!!!)

kleuren met van die extra dikke potloden

stickertjes opplakken

Groot plastic kleed op tafel en zowel je kindje als jijzelf niet de mooiste kleren aan en genieten maar!
Onze jonste zoontje had indertijd een broer die al naar peuterspeelzaal ging en het ontzetten leuk vond om te kleien en te vingerverven. We hebben de jongste er gewoon bij gezet en laten aandoedelen. Vond ie geweldig. Er zijn ook grote stiften of wasco's te krijgen en laat em lekker kladderen.
Die van mij is 18 maanden en dat zou bij haar echt nog niet lukken!

Ik zie haar nog niet met kleine (inslikbare) propjes, kraaltjes of wat dan ook werken. Laat staan met een schaartje.

Wat ze wel heel erg leuk vind is tekenen.

Bij de Hema zijn speciale stiften te krijgen voor de hele kleintjes, zijn wat dikker en uitwasbaar. Wel zo handig!

Samen bij haar tafeltje zitten, stift in de hand en 'tekenen' maar.

Vind ze prachtig

Ik wacht nog een half jaartje en dan kunnen we eens gaan kijken wat we kunnen gaan doen.

Kleien of zo lijk me dan leuk om mee te beginnen.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 22 januari 2009 @ 14:29:

Die van mij is 18 maanden en dat zou bij haar echt nog niet lukken!

Ik zie haar nog niet met kleine (inslikbare) propjes, kraaltjes of wat dan ook werken. Laat staan met een schaartje.

Wat ze wel heel erg leuk vind is tekenen.

Bij de Hema zijn speciale stiften te krijgen voor de hele kleintjes, zijn wat dikker en uitwasbaar. Wel zo handig!

Samen bij haar tafeltje zitten, stift in de hand en 'tekenen' maar.

Vind ze prachtig

Ik wacht nog een half jaartje en dan kunnen we eens gaan kijken wat we kunnen gaan doen.

Kleien of zo lijk me dan leuk om mee te beginnen.Het lijkt me vanzelfsprkend om dus NIET te gaan knutslen met schaar, kraaltjes en andere inslikbare of gevaarlijke voorwerpen!

Niet voor iedereen vanzelfsprekend! Ik zie regelmatig moeders met hun kind op onze seh met een ingelikt voorwerp of letsel wat is opgedaan door gevaarlijke voorwerpen!..........te zielig voor woorden gewoon!!
quote:Parnell schreef op 22 januari 2009 @ 14:26:

Getsie, door al die baby-topic las ik hier dus iets heeeeel anders dan er stond...Lees je daarom meteen deze topic? Getsie!
quote:Fame schreef op 22 januari 2009 @ 14:32:

[...]

Het lijkt me vanzelfsprkend om dus NIET te gaan knutslen met schaar, kraaltjes en andere inslikbare of gevaarlijke voorwerpen!

Ik neem hier op het forum niks meer als vanzelfsprekend aan!
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mellie1976 schreef op 22 januari 2009 @ 14:38:

Niet voor iedereen vanzelfsprekend! Ik zie regelmatig moeders met hun kind op onze seh met een ingelikt voorwerp of letsel wat is opgedaan door gevaarlijke voorwerpen!..........te zielig voor woorden gewoon!! Komen die moeders van een andere planeet ofzo?
quote:Mamasaar schreef op 22 januari 2009 @ 14:41:

[...]

Ik neem hier op het forum niks meer als vanzelfsprekend aan! Daar heb je ook wel weer helemaal gelijk in
quote:Mamasaar schreef op 22 januari 2009 @ 14:41:

[...]

Ik neem hier op het forum niks meer als vanzelfsprekend aan! Idd ja
quote:Mellie1976 schreef op 22 januari 2009 @ 14:41:

[...]

Lees je daarom meteen deze topic? Getsie! Ja dat zou goor zijn, hè. Nee, ik ben geen latente pedofiel, alleen maar heel erg nieuwsgierig naar mensen die baby's verwekken. Zo'n hele dag googlen op ovulatietests is echt funest voor je wereldbeeld, merk ik. Ik ga maar weer eens aan het werk
En dan krijg je topics als: Dreumes, 1.5, kan niet knippen. Loopt hij achter?
quote:Zwieber schreef op 22 januari 2009 @ 14:42:

[...]

Komen die moeders van een andere planeet ofzo?Dat denken we idd steeds vaker! En wanneer is het kindermishandeling (als een kind voor de 4e keer met een gebroken arm komt, is het kind onvoorzichtig of de ouder?) Triest voor woorden, wordt er heel boos van!
*proest*

Edit: Kwam door Zwieber (ter verduidelijking, anders was ik wel een hele erge bitch!)
Ja, dat vind ik echt.
quote:Parnell schreef op 22 januari 2009 @ 14:45:

[...]

Ja dat zou goor zijn, hè. Nee, ik ben geen latente pedofiel, alleen maar heel erg nieuwsgierig naar mensen die baby's verwekken. Zo'n hele dag googlen op ovulatietests is echt funest voor je wereldbeeld, merk ik. Ik ga maar weer eens aan het werk Parnel, herkenbaar (geweest) heb me er nu vanaf weten te brengen, we zien het wel en dan komt het vanzelf goed (heb er tenslotte al 2) succes meid!
quote:Mamasaar schreef op 22 januari 2009 @ 14:46:

*proest*

Edit: Kwam door Zwieber (ter verduidelijking, anders was ik wel een hele erge bitch!)What's so funny girl? deel ons je vreugde
quote:Mellie1976 schreef op 22 januari 2009 @ 14:49:

[...]

What's so funny girl? deel ons je vreugde Op tijd gewijzigd, wist al ff niet wat zo grappig was, maar die Zwieber.........ja die is goed!
quote:Zwieber schreef op 22 januari 2009 @ 14:45:

En dan krijg je topics als: Dreumes, 1.5, kan niet knippen. Loopt hij achter?
Nee, dacht al dat er verwarring zou komen!
Ja, dat vind ik echt.
Even dit topic omhoog. Ik heb namelijk ook een paar vragen.

1 Wie weet waar je van die kleine, glanzende plakkers kunt kopen? Ik knutselde er vroeger op de kleuterschool mee: gekleurde rondjes, vierkantjes, enz. Ik weet natuurlijk dat ik ze zelf kan knippen, maar wil liever een doosje kopen. Voor de duidelijkheid: je moet ze met lijm vastplakken.

2 Wie weet nog andere leuke knutselactiviteiten met kindjes van 20 maanden oud, behalve kleuren, verven en plakken?

3 Wie weet een goed boek over knutselen met kleine kindjes?
Shir kijk eens bij action. daar heb je veel plakmeuk
ik laat yammini papiersnippers plakken,

wolrestjes plakken (op een uitgeknipt beertje oid)

teken een boom en laat yammini zelfgeraapte bladeren er op plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven