***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Xaloy,

je weet waar je de slaapvibes kwijt kunt he?

Maar even alle gekheid op een stokje, dat is echt veeeeeeeel slapen wat Robbemans doet zeg! Misschien idd een groeisprongetje of gewoon even bijkomen van wat dan ook?

Dropneus,

ZET EM OP!!!!!!!

Deed jij niet iets wat met de WMO/WVG te maken heeft enzo?
Succes Dropje! Ik hoop echt dat het lukt. Gemeente, dicht bij huis en iets dat je leuk vindt; klinkt ideaal!

Max krijgt om 17:30 eten en gaat om 18:30 naar bed. Nu krijgt hij tegenwoordig tegen 20:00 alweer honger. Misschien moet hij dus toch nog meer hebben met avondeten?

Hoe gaat dat bij jullie? Krijgen ze tussen 17:00 en de volgende ochtend niets?
Ik doe inderdaad iets met WMO/WVG, maar nu vanuit de commerciele hoek en daar wil ik heeeeeeeeeel graag uit. Dus ik ga mijn best doen om er ergens bij een gemeente tussen te komen en in mijn eigen woonplaats zou wel praktisch zijn (geen extra auto noodzakelijk) van de andere kant heb je dan mogelijk wel te maken met mensen die je persoonlijk kent en tegenkomt in de winkel ed. Dat is dan weer minder.... Ik ben nog niet aan de brief begonnen, maar heb ook nog even de tijd. Dus eerst even rustig nadenken. gelukkig heb ik nog een succesvolle brief liggen van een eerdere vacature in een buurgemeente (daar mocht ik wel op gesprek) Dus de basis is er al.
Fleur heeft vandaag als volgt gegeten:

7.30 fles 180cc

9.30 fruithap, 1 appel

12.15 1 boterham en 60cc diksap

15.30 koekje en 120cc yoghurt

17.30 warme prak (zalm, broccoli, aardappel, peer)

18.45 fles 200cc
quote:Icke schreef op 03 december 2007 @ 18:54:

Xaloy,

je weet waar je de slaapvibes kwijt kunt he?

Maar even alle gekheid op een stokje, dat is echt veeeeeeeel slapen wat Robbemans doet zeg! Misschien idd een groeisprongetje of gewoon even bijkomen van wat dan ook?

Gemeen he? de een slaapt bijna nooit en de ander doet niets anders liever! Hij ligt nu nog steeds te slapen en ik moet 'm zo wéér wakker maken.

*Gooit een verhuisdoos vol vibes naar Fryslân*
Xander zijn schema is de volgende

7 u 210cc fles

11 u groentehap 200 gr

15u fruithap 200 gr

1830 210 cc fles

2030 120 cc fles

Vandaag is Xander wat ziek heeft last van ontstoken oogje en heeft 39.5 graden koorts, hij is heel huilerig en heeft nog altijd last van zijn luchtwegen. Straks komt de HA even langs.
Beterschap voor Xander! Wat handig dat de ha naar jou toe komt zeg!

Waarom geef jij 's ochtends al groente?

Punkie: hoe gaat het met de popjes? Heeft grote Pop nog iets aan haar verjaardag gehad?

Framboos: hoe is het met je? Hanging in there? Of is de zwangerschapsmoeheid compleet ingeslagen?

Dropneus: goh, wat zit die groente en laatste fles dicht op elkaar. Max drinkt die fles voor het slapen gaan daardoor niet meer en daarom wordt hij denk ik de afgelopen 2 dagen vroeg op de avond nog een keer wakker.

Vandaag:

5:45 200 cc (gelukkig was het de beurt van mijn vriend... )

8:30 220 cc

11:00 fruit banaan en peer

14:00 200cc (ben even het exacte tijdstip kwijt, hij was op het kdv)

17:30 aardappel, peultjes en yoghurt

(sowieso om 23:00 nog een papfles)
Lara: ik denk dat die laatste fles zo vroeg is doordat ze haar laatste fles melk meestal rond 12.30 krijgt (en nu dus alleen een ochtendfles) wij gaven de laatste fles tot twee weken geleden altijd rond 20.00 u. maar zo lang houdt ze het nu ineens niet meer vol. Zo rond 19.00 u. is ze huilerig en slaperig, maar ze gaat niet slapen zonder die laatste fles. dus dan moet het maar zo vroeg he... maar we zijn nog een beetje zoekende naar een nieuw eetritme....

Veel beterschap voor Xander!!!
Oh ja, nu zie ik het. Ze krijgt maar twee flessen. Doe je die yoghurt ook in een fles (omdat je het over cc hebt)?
Xaloy,

Dank! Er klopte net iemand op het raam en toen stond er een jutezak met een grote doos vol slaapvibes aan de voordeur!

Heb net een date gemaakt met je moeder voor de schommelstoel. Ein-de-lijk.....

Lara,

Ruben krijgt rond 16.30 -17.00 uur zijn warme hap en dan voordat hij naar bed gaat een papfles. Hoe laat dat is hangt af van hoe moe hij is (lees; of en hoelang hij die middag heeft geslapen). Meestal tussen 17.30 en 19.00 uur in ieder geval.

Dropneus,

Ik heb als management assistent gewerkt bij een bedrijf dat doet in revalidatietechniek, hulpmiddelen etc. Ik denk dat ik wel weet wat je huidige functie is en ook welk baantje jij in het vizier hebt. Toi toi toi!!!!!!
en idd beterschap voor Xandermannetje!
ff snel, bedankt voor jullie felicitatie's voor grote pop, lief!!!

Kleine pop is nog ziek. Ze heeft ruim een week 40 graden koorts gehad en ze hoest heel erg waardoor ze erg benauwd is. Ze heeft ab en een inhalator. Helaas heeft ze vannacht en de nacht ervoor heel weinig geslapen. En wij dsu ook. Ze wordt elke keer wakker van haar gehoest, zielig! Maar ze heeft geen koorts meer en ze heeft nu voornamelijk last van het slijm wat los komt, duss ff doorzetten en afwachten, dan komt het wel weer goed! Gelukkig was ik vorige week al veel vrij om boodschappen te doen voor de verjaardag van grote pop enzo, dus kon ik haar wel lekker thuis houden van het kdv.

Grote pop heeft een erg leuke verjaardag gehad en echt idioot veel cadeau's gekregen. Wij hebben haar een kartonnen speelhuisje gegeven wat je kan beschilderen, tekenen of plakken. Superleuk, ze ging er meteen in spelen. Van mijn Oma heeft ze een fiets gekregen en van mijn ouders een Dora TV globe (een wereldbol waarmee je spelletjes kan doen op de TV) en dan nog heelveel speelgoed.... En dan komt de sint ook nog langs woensdag :-)

Icke, zoals Xaloy ook al zei dit wil je vast niet horen, maar ik zou het ook doen. Sterker nog, wij hebben het min of meer ook gedaan, al was er bij kleine pop natuurlijk wel een onderzoek naar een lichamelijke oorzaak. Maar die ziekenhuis opname was ff doorbijten, vooral de eerste nacht ging ik jankend naar huis, maar daarna konden we toch een beetje bijtanken terwijl ze in het ziekenhuis lag en nog belangrijker, haar probleem werd daar wel opgelost doordat ze er achter kwamen dat ze niet tegen haar medicijnen kon. En sindsdien slaapt ze (meestal dan ) als een roosje..... Naast ons lag toen een jochie van een mnd of 9 die ook opgenomen was omdat hij tig keer per nacht wakker was en de ouders het echt niet meer trokken. Bij hem bleek uiteindelijk wel een allergie te spelen, maar hij was ook gewoon in een patroon gekomen van elke keer wakker worden wat niet alleen kwam door die allergie. Samen met de pedagogisch medewerker die hem observeerde is hij daar wel uitgekomen en sliep hij al beter voordat hij andere voeding (neocate) kreeg vanwege zijn allergie. Heel veel sterkte met het beslissen!!! Wat je ook doet, jij bent de moeder en jij voelt wel aan wat het beste voor hem is.
Helleu,

Dropneusje, het zou wel lekker zijn als je die baan kunt krijgen! succes alvast met je brief enzo, ik zal voor je duimen.

Witchke, beterschap voor X!

Ons voedingsschema:

8.30 fles 200 CC met 2,5 schep rijstebloem of 200 CC Bambix melkpap

11.30 fruit 150 gram

12.30 boterham met smeerkaas of appelstroop en fles 165CC

16.30 groente 220 gram

19.00/19.30 fles 200CC met 2,5 schep rijstebloem
Tjonge Icke, wat een beslissing om te moeten maken, ik denk dat ik er idd ook veel moeite mee zou hebben om hem zonder medische reden op te laten nemen. Maar jullie hebben al zoveel geprobeerd, en misschien komen ze er toch zo wel achter wat er nu aan de hand is. Maar wat is nu precies de reden om opgenomen te worden, kunnen jullie dat strakke schema niet eerst thuis uitproberen? Of is het ook juist om jullie jullie welverdiende rust te gunnen?

Wat een moeilijke beslissing zeg! Ik hoop dat je een goed gesprek met Ickeman hebt, wel heel vervelend dat je geen steun van je schoonouders kan verwachten!
Punkiepop, gelukkig is kleine pop aan de beterende hand! En wat een verwend meisje die grote Pop! Fijn dat ze een goede verjaardag heeft gehad!

Witchke, heel veel beterschap voor Xander en idd wat een luxe, de ha op huisbezoek! Is dat normaal in België?

Dropneus, succes met je sollicitatie!!!

Tis goed om te lezen hoeveel melk jullie kindjes krijgen, ik was een beetje bang dat Ole overdag te weinig dronk, maar als ik jullie schema's zie valt dat reuze mee!

Icke, als ik het verhaal van Punkiepop lees, ben ik ook geneigd om te zeggen dat je het moet doen, het zal idd even doorbijten zijn, maar stel dat ze echt ergens achter komen! Klopt het dat Ruben dan 24 uur per dag geobserveerd wordt door een pedagoog? Nogmaals sterkte met het maken van je beslissing. Hé en idd jullie zijn de baas en NIET je schoonouders of iemand anders!!!
Framboos en Leen, waar zijn jullie? Gaat alles goed?

Ben je druk aan het afstuderen Leen?
Hoi allemaal,

Hier ben ik ook weer even. Heb het best druk op mijn werk dus geen tijd om te forummen.

Icke, ik heb misschien makkelijk praten met mijn doorslapertje, maar ik denk dat het voor jullie best goed zou zijn om het patroon te doorbreken m.b.v een opname van Ruben. Wat Xaloy al zei, baat het niet, dan schaadt het niet. Als ze in het zh zijn slaappatroon kunnen doorbreken zou dat natuurlijk voor jullie fantastisch zijn en als het niet lukt hebben jullie het in ieder geval geprobeerd en nog een paar nachtjes bij kunnen tanken. Ik heb echt enorm veel bewondering voor jullie, want ik zou allang helemaal òp zijn geweest. Dit houdt geen mens vol, straks zijn jullie allebei overspannen en daar schiet Ruben ook niets mee op. Het blijft natuurlijk jullie beslissing, maar als ik in jullie schoenen stond zou ik het zeker proberen.

Fachat (of was het iemand anders? ) wat een leuke slofjes, die Inch blue, zouden ze wel goed blijven zitten? Ik dacht dat die slofjes met elastiek zo makkelijk uitgeschopt konden worden, daarom heb ik Zootjes voor Zahra. Ze zien er wel wat saaier uit, maar ze blijven goed zitten.

Punkiepop, fijn dat het nu wat beter gaat met kleine pop, eng is dat zeg, de hele week 40 graden koorts! En grote pop is goed verwend op haar verjaardag!

Voedingsschema Zahra:

7.00 uur 200 cc opvolgmelk met 6 eetlepels groeipap

10.00 uur 200 gram fruithap

12.00 uur 1 boterham met margarine en smeerkaas + 200cc opvolgmelk (waarvan ze meestal zo'n 160cc opdrinkt)

16.00 uur 200 gram groentehap met als toetje klein bakje yoghurt (ca 150 cc maar dat eet ze niet altijd helemaal op)

19.30-20.00 uur 200cc opvolgmelk (het cb adviseerde om hier geen papfles meer van te maken omdat dit wat moeilijker te verteren is 'snachts en ze krijgt overdag genoeg binnen om de nacht door te komen)

Tussendoor krijgt ze een klein flesje water/diksap/thee met ongeveer een halve liga, soms iets meer.

Xaloy, sterkte met de verhuizing! Kunnen jullie zo in jullie nieuwe woning trekken of moet er nog veel aan gebeuren (qua schilderwerk etc.)?

Dropneusje, ik duim voor je dat je wordt uitgenodigd voor die sollicitatie.

Manlief had vandaag gesprek op zijn werk. Hij werkt voor een internationaal koeriersbedrijf en de vestiging waar hij werkt gaat over 3 maanden sluiten. Aangezien zijn jaarcontract dan afloopt had ik verwacht dat hij een soort opzeggesprek zou krijgen, maar de manager wil hem heel graag bij het bedrijf houden en ze gaan er nu alles aan doen om hem in een andere vestiging aan het werk te krijgen. Hij mag zelfs zijn groot rijbewijs halen als hij chauffeur zou willen worden (wat hem heel leuk lijkt). Als het niet lukt om hem binnen het concern aan het werk te krijgen krijgt hij ook begeleiding om extern naar een baan te zoeken. Ik vond het echt heel positief en had dit helemaal niet verwacht, hij gaat nu proberen om als chauffeur te kunnen werken dus morgen even met manager praten over gang van zaken.
Ik vind het echt zo vreemd om te lezen.. Robbie eet minder dan de meeste babies hier, maar weegt bijna het meeste! Raarrrr.. Daar zullen wij in CH ook wel commentaar op krijgen Swissie.. Robbie is nu 75 cm en 9700 gram. Hij eet per dag:

8.00: 200CC pap

11: fruithapje, ongeveer 150

13: 160-180 CC pap (krijg die boterhammen er niet in!)

16: Groentehap, ongeveer 200 gram, geen yoghurt oid, wel water/diksap

20: 200 cc pap.

Hij krijgt zijn laatste flesje vlak voor het slapen gaan, deels voor en deels na het badje. Tijdens het drinken valt hij al zo goed als in slaap, en dan is het gewoon een kwestie van in bed leggen. Geen verdere rituelen nodig hier dus :-) Liga kríjgt hij wel maar de helft valt op de grond dus tel ik maar niet mee :-))

Lara, volgens mij moet je je schema iets aanpassen, en grotere melfflessen maken. Dus 's ochtends meer geven, dan fruithapje paar uur later, dan echt tussen de middag een grotere fles, dan om 16 uur eten, en dan om 19-20 nog een fles. Dan past het veel beter.. 5 keer eten per dag is ook veel, misschien kan je er vier keer van maken?

Jeetje, kleine pop zo ziek... Hoop dat ze snel weer helemaal fit en vrolijk is!

Ik ga slapen. Ben kapot. Tot morgen maisjes!
Xaloy, krijgt Robbie helemaal geen melk? Alleen maar pap?

Heb de inch blue slofjes net besteld, krijg ze over een paar dagen binnen, ben benieuwd!
Melk met pap Fachat.. tussen de middag meestal zelfs geen pap, maar melk. Omdat hij dan zo weinig wil eten, dan drinkt hij in ieder geval nog. Da's wel belangrijker had ik bedacht..
Punkie,

helemaal gemist dat je popje zo ziek is/was!!!! Wat naar zeg. Ik heb hier nog bijna nooit een kleine man met koorts gehad maar ik zou enorm in de piepzak zitten bij langer dan 1 dag zulke hoge koorts denk ik.

Had ze een virus ofzo? Gelukkig dat het aan de beterende hand is! Voor jullie ook slopend hoor! Je mag wel wat van mijn Sinterklaas slaap vibes als je wilt?

Wij hebben vanavond nog geen beslissing genomen. Ickeman twijfelt en ik ook. Kan het in de eerste plaats niet over mijn moederhart verkrijgen om Rubentje zolang "alleen te laten", hoewel we er ook mogen slapen en overdag bij mogen zijn (weet alleen niet of dat ook aan tijden gebonden is) en daarnaast weet ik niet of het principe "baat het niet, dan schaadt het ook niet" wel zo waar is.......

Ik denk dat hoe klein je ook bent, een ziekenhuisopname veel indruk kan maken. Misschien zelfs licht traumatisch kan werken voor een baby die uit zijn vertrouwde omgeving wordt weggehaald. Soms is dat onvermijdelijk, uiteraard, maar wij kiezen er in ons geval bewust voor. Dat voelt gewoon niet fijn.

Layla,

Hoest met je blauwe oog? En wat goed dat je man zo'n positieve uitkomst had van zijn gesprek! Dat geeft de burger moed, toch?

Lara,

Hier eet Ruben:

ochtendpap (210 water, 7 scheppen Nutrilon en 5 scheppen bambix groeipap)

fruithap van 1 tot 1,5 stuk fruit

lunch melk (180 water, 6 scheppen Nutrilon)

diksap met liga (ongeveer 60 cc maximaal) of klein flesje melk (120 water en 4 scheppen Nutrilon)

warme hap

avondpap (210 water, 7 scheppen Nutrilon Forte en 5 scheppen bambix groeipap)

Maar het mannetje is zo actief dat ie sinds 10 oktober maar 600 gram in gewicht en geen enkele centimeter in de lengte is gegroeid. Hij met nu 66 cm. Die verbruikt gewoon alles wat ie binnenkrijgt:)

Dus ik doe het nogsteeds met Huggies maatje 3. Had immers een maand of 3 geleden GROOT ingeslagen? Nou, was er vorige maand al doorheen en heb bijgekocht. Hij heeft nog ruimte zat in zijn miniluiertjes.
Mij is verteld op het CB dat melk nu zelfs nog het allerbelangrijkste is en dat bijvoeding nu nog alleen maar is om te wennen aan eten.

Toch heb ik het idee dat er bij jullie op het CB iets anders wordt verteld (ze moeten dit, ze moeten dat eten). Maar meng je papa door de melk omdat je bang bent dat hij anders te weing eet? En geef je dat dan in een fles?

Ole krijgt nu (ongeveer) overdag 3 keer 150 cc bv, daarnaast een fruithapje, groentehapje en een halve a hele boterham. Toch denk ik altijd dat hij te weinig drinkt, omdat het zo'n verschil is met 2 maanden terug. Ik snap wel dat hij nu ook bijvoeding krijgt, maar vind het lastig om die bijvoeding als vervanger voor de melk te zien...
Fachat,

waar heb je de goedkoopste gevonden als ik vragen mag?

Ik heb twee paar slofjes van Oxxy maar die zijn allemaal te groot, hij trapt ze steeds uit. En aangezien hij ze goed kan gebruiken met kruipen nu, vind ik dat ik "best eens mag kijken of er wat leuks tussen zit":)

Ruben gaat trouwens ook steeds op handjes en voetjes staan, doen jullie kindjes dat ook?
Icke, ik heb ze hier besteld.

Ole staat trouwens niet op handjes en voetjes! Wel op handjes en knietjes!
Ff snel, ik moet naar mijn bedje toe.

Finn heeft een zeer besmettelijke oogontsteking (heeft Ole dat ook Fachat?).

Verder is zijn rochel wel goed volgens de kinderarts, het is namelijk een teken dat alles goed loskomt (mijn gevoel zegt iets anders maar ok).

Ook moeten we zijn oortjes in de gaten houden, er was middenoorontsteking op de creche, en een oortje was volges ka wel wat roder. Goed checken dus.

Tja en nu is manlief ook nog weg. Vanavond een heel gevecht gehad om Finn's oogjes schoon te maken en daarna ab te druppelen. Laten we hopen dat dat morgen iets beter gaat.

Heb hem lekker met een paracetamol in bed gelegd. Nu snel erachteraan, want hij zal wel weer een aantal keren wakker worden.

Tot morgen meiden, welterusten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven