Gezondheid alle pijlers

veel afscheiding, genant!

04-11-2010 22:43 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
al sinds jaren heb ik erg veel last van veel afscheiding.

Er is geen patroon in te herkennen gerelateerd aan mijn cyclus (ik slik overigens de pil) . Het is gewoon wit en gaat gepaard met vocht (gezien de natte plek in mijn ondergoed)

Uiteraard weet ik niet wat "normaal" is en hoe erg dit bij anderen is maar ik voel me er altijd behoorlijk "vies" door.

Wie heeft hier ook last van en/of weet een oplossing?

iedere dag lactacyd lijkt me niet gezond, al werkt het wel...
Maar als je de pil slikt kan het dan wel cyclus gerelateerd zijn? Je hebt eigenlijk geen normale cyclus natuurlijk, zeker met doorslikken niet.

Ik ben al een paar jaar gestopt met de pil, heb volgens mij

minder afscheiding dan eerder, er zit ook duidelijk regelmaat in en ik zit beter in m'n vel dan ooit.

Misschien toch eens proberen? Kan volgens mij in ieder geval geen kwaad.

Succes ermee! :-)
Ik lees weer allerhande commentaar op Lactacyd. Ik heb geen aandelen hoor maar het klopt gewoon niet dat het slecht voor je 'milieu' zou zijn. Lactacyd is zuur. Dat verstoord je milieu-tje juist niet, het is een aangepaste PH waarde. Gewone zeep is basisch, die tast je milieu-tje wél aan.

Nu is het zo dat het Lactacyd over het algemeen niet nodig is. En dat problemen mbt tot afscheiding eerder het gevolg zijn van te veel hygiëne dan te weinig. Maar als je dan toch extra hygiëne wil gaan toepassen dan doe je er wijs aan om voor een zure zeep te gaan, lactacyd dus, of Sebamed of een van eigen merk.
Niets zo vrouwelijk als afscheiding, maar leuk is het zeker niet altijd. Ik gebruik tegenwoordig de inlegkruisjes En*ive van A**ways. Deze bevallen heel goed. Weinig tot geen last van een nat gevoel en geurtjes. Ik verschoon wel een paar keer per dag en gelukkig heb bijna nooit meer last van schimmelinfecties. Verder spoel ik alleen met water om schoon te maken.
Horen, zien en .... reageren
Elke dag een mini-tampon in?
Ik heb het ook. Volgens mij is het heel normaal hoor! Ik gebruik geen inlegkruisjes en al helemaal geen tampons Gewoon 2x per dag een schone onderbroek of string aan.
Ik snap overigens niet waarom men zo anti-inlegkruisjes is.

Als je regelmatig even een nieuwe in doet is er niets aan de hand en het is heel praktisch. Als je hem de hele dag inhoudt is het idd niet fris, maar dat geldt voor alles.

Als je iemand bent die erg vatbaar is voor blaasontstekingen of andere kwaaltjes, dan is het misschien weer een ander verhaal. Een onderbroek met een extra dik stukje, heeft denk ik hetzelfde effect als een inlegkruisje dat je de hele dag inhoudt, het gaat broeien.

Gewoon uitproberen wat voor jou werkt.
quote:ReinRoef schreef op 04 november 2010 @ 22:50:

met natte vinger erin en dan steeds afspoelen. Dan ben je helemaal leeg en krijg je geen vieze slip. .

wat zal jij blij iedere dag onder de douche vandaan komen...

quote:mijsjemeisje schreef op 04 november 2010 @ 23:10:

Ik doe vooralsnog met 1 onderbroek per dag maar soms "lekt" het idd een klein beetje door... maar dan is het vooral gewoon vocht, dus een natte plek (dus geen witte vloed)..

pffff sorry voor de "ranzige" details... het ruikt overigens niet!Nou dit klinkt mij eigenlijk helemaal niet afwijkend in de oren. Bij mij is het ongeveer hetzelfde en ik heb nooit het idee gehad dat dat ongewoon of vies was. Als het niet eens ruikt dan is er in mijn ogen niets mis met je. Probeer het te accepteren, want aan deze natuurlijke situatie kun je niets veranderen. Gewoon de tip van de absorberende onderbroeken opvolgen en misschien proberen om het voor jezelf niet meer als 'vies' te bestempelen want dat is het niet.
quote:Guinevieve schreef op 05 november 2010 @ 07:33:

Ik lees weer allerhande commentaar op Lactacyd. Ik heb geen aandelen hoor maar het klopt gewoon niet dat het slecht voor je 'milieu' zou zijn. Lactacyd is zuur. Dat verstoord je milieu-tje juist niet, het is een aangepaste PH waarde. Gewone zeep is basisch, die tast je milieu-tje wél aan.

Nu is het zo dat het Lactacyd over het algemeen niet nodig is. En dat problemen mbt tot afscheiding eerder het gevolg zijn van te veel hygiëne dan te weinig. Maar als je dan toch extra hygiëne wil gaan toepassen dan doe je er wijs aan om voor een zure zeep te gaan, lactacyd dus, of Sebamed of een van eigen merk.

Jij beweert dus het tegenovergestelde van alle artsen/gyneacologen die ik bezocht heb.

Knap!

Btw zeep is inderdaad heel erg slecht en inlegkruisjes uit den boze als je die hele dagen gebruikt.
ik heb het probleem ook hoor denk zoveel voruwen en waarschijnlijk kom ik daar ook nooit vanaf helaas dat moet ik maar accepteren :(

ps mijn huisarts is ook tegen lactacyd gewoon jezelf spoelen met alleen water zonder lactacyd erbij
Lijkt op witte vloed.

Heb even via internet wat informatie voor je opgezocht.

Witte vloed, vaginale afscheiding

Vrijwel iedere vrouw heeft er na de puberteit wel eens last van: troebel of helder vocht dat uit de schede lekt. Als u geregeld wat vocht verliest en de afscheiding is helder en vrijwel kleurloos, zoals het wit van een rauw ei, hoeft u niet ongerust te zijn. Dat is een normaal verschijnsel. De afscheiding houdt de schede vochtig en zorgt voor een natuurlijke bescherming tegen ziektekiemen. Tijdens de zwangerschap, lichamelijke inspanning of seksuele opwinding kan er meer afscheiding zijn. Na de overgang wordt het meestal minder

Ook tussen twee menstruatieperioden in kunt u wat vocht verliezen. Na de menstruatie wordt de slijmprop in de baarmoedermond opnieuw opgebouwd en dat kan wat transparante afscheiding geven. Ook op het moment van de eisprong kan er wat meer vocht worden afgescheiden.

Maar soms is er abnormaal veel afscheiding. Of de kleur is afwijkend (van wit tot geel, bruin of groen), het irriteert en jeukt. En soms ruikt het niet fris. De bacteriën of schimmels die normaal ook in de vagina voorkomen veroorzaken deze witte vloed. Een verminderde weerstand kan de oorzaak zijn. Andere oorzaken zijn het gebruik van antibiotica, aantasting van het slijmvlies door bijvoorbeeld tampons, voorbehoedmiddelen of intiemsprays, een ontsteking van het slijmvlies ten gevolge van een chemisch voorbehoedmiddel (zaaddodende pasta) of een seksueel overdraagbare aandoening. Raadpleeg een arts bij elke abnormale vaginale afscheiding of ongewoon bloedverlies. Doe dit zeker als u ook nog pijn hebt in de onderbuik.

VOORKOMEN EN BEHANDELEN

Goede preventieve maatregelen zijn:

Draag geen nauwsluitende kleding (broeken, ondergoed, panty’s). Reinig na een toiletbezoek de anus van voren naar achteren, en was de vagina niet met zeep maar spoel deze af met lauw water en dep het daarna droog. Gebruik bij een infectie tijdens de menstruatie liever geen tampons.

Vermijd wisselende seksuele contacten.
Ik had hier ook veel last van, maar ik gebruik nu een vaginale douche met alleen water. Sindsdien nergens meer last van.

Ik heb ook een vaginale douche met lactacyd gebruikt, maar dat vond ik te duur worden. Dus nu alleen water en ik ben er erg tevreden over.
quote:Sam32 schreef op 06 november 2010 @ 17:35:

Ik had hier ook veel last van, maar ik gebruik nu een vaginale douche met alleen water. Sindsdien nergens meer last van.

Ik heb ook een vaginale douche met lactacyd gebruikt, maar dat vond ik te duur worden. Dus nu alleen water en ik ben er erg tevreden over.

hoeveel lactacyd deed je er wel niet bij dan? de helft water, andere helft lactacyd ofzo? je moet maar klein beetje doen, met zo'n fles deed ik heel lang..

bij mij is het gestopt toen ik met de pil stopte. ben na een halfjaar weer begonnen en toen begon alles weer van voor af aan. weet dus zeker dat het van de pil komt.

drink je trouwens koffie? als ik koffie heb gedronken komt er na een uurtje ofzo altijd best veel afscheiding, iig een best wel natte plek.
Tsja, herkenbaar. Wat ik doe is katoenen ondergoed dragen, meestal jurken aan, dat geeft een heel stuk minder irritatie, regelmatig schone onderbroek aan, minimaal 's ochtens en 's avonds, eventueel tussendoor als het vervelend voelt. 's Nachts heb ik vaak alleen een pyamabroek aan, lekker luchtig. En uiteraard goed wassen met lauw water.
quote:jasminn schreef op 07 november 2010 @ 11:11:

[...]

hoeveel lactacyd deed je er wel niet bij dan? de helft water, andere helft lactacyd ofzo? je moet maar klein beetje doen, met zo'n fles deed ik heel lang..

Een bodempje. Maar na anderhalf/twee weken was de fles wel leeg.

Maar met alleen water bevalt me ook erg goed. Heb nergens meer last van.
nee koffie drink ik niet...

en met de pil stoppen zou ik misschien es kunnen proberen inderdaad.....
ik zou je vagina van binnen niet spoelen met enkel water, het milieu is zuur van binnen en dat verstoor je dan door het met neutraal water te spoelen.

Ik zou als je naar de sportschool gaat, gewoon een inlegkruisje gebruiken en die vlak voor het omkleden eruit trekken. Dan heb je geen vervelend schaamtegevoel.

Als het in de ochtend erger is, kun je ook na het opstaan een inlegkruisje gebruiken en die na een paar uur verwijderen. Heb je een schone onderbroek over en minder afscheiding.

Geparfumeerde inlegkruisjes heb je ook maar die zou ik vermijden. Elke dag een mini tampon in lijkt mij ook infecties in de hand werken.

verder vrees ik dat je huisarts gelijk heeft...
nou ik herken het ook hoor, ik ben begin dit jaar ook gestopt met de pil maar het is niet minder geworden. Ik heb het geaccepteerd en wissel gewoon 's morgens en 's avonds van broekje. Maar ik snap je wel hoor, na het sporten doe ik ook spastisch mijn broekje uit omdat ik bang ben dat ze het zien en met een partner vond ik het ook altijd wel lastig (meteen besloten dat ik de was deed! ) Spoelen met water heb ik ook wel 's geprobeerd, dat werkte toen wel.. Lactacyd is mij toen ook echt afgeraden.
Gewoon een tampon in? Of ben ik nou gek?
Misschien ben ik mosterd, heb niet helemaal bijgelzen

Maar als de zuurgraad van de vagina aan de binnenkant verstoord wordt ( dus zeep of water of iets dergelijke erin terecht komt) gaat je vagina vocht produceren om het eruit te krijgen. Omdat het er niet hoort ( om het maar even plat te zeggen) Omdat je vagina zelf het milieu daarbinnen regelt.

Dus m.i., als je het té goed wast met zeep of water, dan gaat de vagina juist vocht produceren om het milieu daarbinnen weer te reguleren..

Dus níet met vingers met zeep ofzo erín gaan, maar gewoon even wat water erlangs en klaar.

Maar mischien denk ik nu wel te simpel? Ik heb nog nooit last van overvloedige afscheiding gehad.. wel eens wát natuurlijk, maar niet zo erg dat ik twee keer per dag mijn ondergoed moest wisselen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven