dilemma

04-11-2010 20:11 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi

ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en gedachten over mijn situatie:

ik heb een relatie van 7jaar. woon 3 jaar samen en 2 jaar geleden hebben we een huis gekocht. ik ben daarvoor (met enige tegenzin) verhuisd uit mijn geliefde dorp.

we hebben een hele sterke relatie, hebben veel lol samen, veel seks, maar hebben ook zeker eigen ruimte, eigen vrienden en bezigheden. misschien soms zelfs nét iets te veel, maar daar kunnen we allebei mee leven.

door wisselende werktijden zijn er soms dagen bij dat we elkaar zelfs helemaal niet zien, wat ik ook als positief ervaar.

een half jaar geleden ben ik een meisje tegen gekomen, Suzan. we vonden elkaar leuk, was duidelijk, maar ik heb aangegeven dat ik een relatie had. een paar weken later hebben we elkaar weer getroffen en deze avond was angstaanjagend leuk. het klikte zó goed tussen ons! we zijn gaan bellen en smsen, soms zelfs 20 smsjes per dag. en spraken eens in de week/twee weken af. dit alles zonder dat mijn partner het wist.

ik heb nooit getwijfeld aan mijn relatie, maar door haar ben ik gaan nadenken. wat me opvalt; met mijn vriendin is zoenen oke, niks bijzonders. is het ook nooit geweest voor mij, zelfs niet toen we net verkering kregen. knuffelen en aanraken is leuk, maar niet het einde. als Suzan me aanraakt is dat ALTIJD een goddelijk gevoel. alsof ze precies weet waar de stress zit. een soort chemische reactie lijkt het wel. overal wat ze aanraakt voelt heerlijk, of het mn arm, mn rug, nek of zelfs mn elleboog is heerlijk...

lichamelijk voelen we elkaar zo goed aan, dat heb ik nog nooit eerder met iemand gevoelt. het lijkt wel alsof we als twee puzzelstukjes in elkaar passen....... met mijn partner is de seks soms minder, bewegingen die niet op elkaar aansluiten, met suzan heb ik geen seks gehad, maar met dat puzzelstukjes idee heb ik het idee dat dat 'het samensmelten van 2 zielen' moet zijn.

van de andere kant is suzan een meisje die wat jonger is, iets minder serieus over zaken nadenkt, geen opleiding heeft gehad, en ver weg woont en werkt. mijn partner heeft een goede studie gedaan, is erg zelfstandig en volwassen, en erg belangrijk, we zijn naar min gevoel 'gelijk aan elkaar', wat ik met suzan (nog) niet heb. ik heb juist het gevoel dat ik haar wil beschermen....

ik heb dagen dat ik 100% zeker weet dat ik vor mijn relatie ga, een rots in de branding, iemand waar ik altijd op kan bouwen. en alles wat ik daarmee heb opgebouwd en geinvesteerd (eigen huis, verbouwing etc), maar er zijn ook dagen bij dat ik de fijne knuffel en aanraking mis. en twijfel of ik niet liever iemand heb waar het lichamelijke fantastisch is, maar waar ik minder mee kan praten over serieuze dingen, of dat ik liever een goede partner heb, die minder lichamelijk is ingesteld.

zou je een relatie van 7 jaar weggooien, met n flinke schuld (huis verkopen) verlaten, terwijl je heel erg van die persoon houdt, of zou je aan iets fris en nieuws beginnen wat vanaf dag 1 goed voelt?

of is dit simpel een 7 year itch, winterdip of andere depressie?

ik ben benieuwd naar jullie reacties, ervaringen en tips. ik wordt gek van mijzelf nu..

dank je!
Ga met je vriendin naar een seksuoloog...dan leer je elkaar weer waarderen. Misschien vond zij het zoenen met jou ook 3 x niks.
Dat elke aanraking van 'Susan' een goddelijk gevoel geeft, komt zeer waarschijnlijk omdat het zo spannend is (want het mag niet omdat je een relatie hebt).

Hoe dan ook, ik ben er 1000% zeker van dat als je met Susan zou samenwonen, er na een paar maanden of jaren maar heel erg weinig meer zou overblijven van dat goddelijke gevoel.

Zoals BGB al schreef: wat blijft er dan nog over, als de seks met haar ook in een sleur belandt?

Verder vind ik je heel zwak dat je zo makkelijk vreemdgaat (want dat doe je, daar hoef je geen seks voor te hebben), en dat je je kennelijk niet enorm schuldig voelt tegenover je partner. Je lijkt heel koel de voor- en nadelen voor JOU tegen elkaar af te wegen en de gevoelens/het welzijn van je partner komen nauwelijks aan bod.

PS. Ik vraag me af of dit bericht echt is. 'Samensmelten van de zielen', het lijkt wel een boekje uit de boeket-reeks.
Is Suzan vrij?

Ik zou het eerst even afwachten, misschien een pauze inlassen?

Wat wil Suzan eigenlijk?
Denk je dat jou vaste partner wel altijd aan haar trekken komt bij jou?

En toch houdt ze van je en kijkt ze niet verder zoals jij wel doet.

Want ze heeft gekozen voor JOU.

En wat doe jij, je lust achterna lopen terwijl je in je kop al weet dat het geen match voor je is.. pff.. grow up!
..popcorn?
heeeerlijk zo n ideaalbeeld van Suzan, jammergenoeg is de kans groot dat alles anders wordt zodra t echt leven weer begint...besef dat je door Suzan door een gekleurde bril naar je eigen relatie kijkt, hoe objectief ben je nog? Naar alle 2 de dames...ik zou zeker niet zomaar iets weggooien.

En wees ff duidelijk naar jezelf en ander, dus nokken of opbiechten.
Ik denk dat zowel Suzan als je vriendin heel wat beter verdienen, dan iemand die liegt en bedriegt
Nog geen reactie van Henk Jansen?
Ik vind natuurlijk ook dat wat Henk doet niet kan enz. Maar volgens mij post hij dit hier voor advies en niet om door iedereen te worden beschimpt.. Dus Henk, mijn advies: neem een tijdje afstand van Suzan, kijk of je gevoel dan hetzelfde blijft, of afneemt. Het kan goed zijn dat je nu het gevoel hebt dat zij het helemaal is, maar na 7 jaar kan hernieuwde aandacht een heleboel (valse) gevoelens losmaken. Misschien als je haar een tijdje niet ziet en wat meer aandacht besteed aan je vrouw, je een meer afgewogen keuze kan maken of, liever nog, helemaal geen keuze hoeft te maken, omdat je Susan al vergeten bent!
quote:Pett schreef op 04 november 2010 @ 23:31:

Ik vind natuurlijk ook dat wat Henk doet niet kan enz. Maar volgens mij post hij dit hier voor advies en niet om door iedereen te worden beschimpt.Geruststellend te weten dat ook ik op jou mag rekenen, als ik eens advies nodig heb hoe ik zelf meer genot kan scoren ten koste van mijn levenspartner.
quote:Frankie33 schreef op 04 november 2010 @ 23:43:

[...]

Geruststellend te weten dat ook ik op jou mag rekenen, als ik eens advies nodig heb hoe ik zelf meer genot kan scoren ten koste van mijn levenspartner.Dat zeg ik toch helemaal niet? En dat vraagt TO toch ook helemaal niet? Lees eerst eens goed!
quote:henkjansen schreef op 04 november 2010 @ 20:11:

hoi

ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en gedachten over mijn situatie:

En die willen we met liefde aan je geven hoor, kom je dan wel nog even terug om te antwoorden?

ik heb een relatie van 7jaar. woon 3 jaar samen en 2 jaar geleden hebben we een huis gekocht. ik ben daarvoor (met enige tegenzin) verhuisd uit mijn geliefde dorp.

Wat leuk,samen met de liefde van je leven een huis kopen

Jammer dat je het met tegenzin hebt gedaan....waarom eigenlijk?

Was er nergens op de wereld een plekje waar jullie samen echt graag wilde wonen?

we hebben een hele sterke relatie, hebben veel lol samen, veel seks, maar hebben ook zeker eigen ruimte, eigen vrienden en bezigheden. misschien soms zelfs nét iets te veel, maar daar kunnen we allebei mee leven.

Wat klinkt dat super, ben ook zeker van mening dat je in een relatie ook lekker je eigen ding moet blijven doen.

door wisselende werktijden zijn er soms dagen bij dat we elkaar zelfs helemaal niet zien, wat ik ook als positief ervaar.

Top, de ideale relatie als je het mij vraagt, oh wacht dat vroeg je ook

een half jaar geleden ben ik een meisje tegen gekomen, Suzan. we vonden elkaar leuk, was duidelijk, maar ik heb aangegeven dat ik een relatie had.

Heel goed, iemand leuk vinden kan de beste overkomen, tis maar net wat je ermee doet.

een paar weken later hebben we elkaar weer getroffen en deze avond was angstaanjagend leuk.

Angstaanjagend leuk maar liefst

Wat gebeurde er, veranderde ze in een vampier met lange hoektanden

Bleek ze ineens haar hoofd 180 graden te kunnen draaien?

het klikte zó goed tussen ons! we zijn gaan bellen en smsen, soms zelfs 20 smsjes per dag.

Echt joh, sla jij met iedereen aan het smssen waarmee het goed klikt?

Tis maar goed dat ik dat niet doe zeg, anders schieten de aandelen KPN het dak door!

En spraken eens in de week/twee weken af. dit alles zonder dat mijn partner het wist.

Huh....je bent er ook maar gelijk mee gaan afspreken?

Gevalletje het gebeurde gewoon, ik kon er echt niets aan doen (dus toch die vampieren die blijkbaar je gedachtes over kunnen nemen, das inderdaad angstaanjagend eng!!)

ik heb nooit getwijfeld aan mijn relatie

Niet?

In jouw wereld draait het binnen een relatie niet om eerlijkheid en trouw?

Moet allemaal maar kunnen?

Nee logisch, dan hoef je ook niet te twijfelen

maar door haar ben ik gaan nadenken. wat me opvalt; met mijn vriendin is zoenen oke, niks bijzonders. is het ook nooit geweest voor mij, zelfs niet toen we net verkering kregen. knuffelen en aanraken is leuk, maar niet het einde.

En daar heb je het in de 7 jaar nooit met je vriendin over gehad?

Nooit eens om de tafel gezeten en je gevoel op tafel gegooid?

Als Suzan me aanraakt is dat ALTIJD een goddelijk gevoel. alsof ze precies weet waar de stress zit. een soort chemische reactie lijkt het wel. overal wat ze aanraakt voelt heerlijk, of het mn arm, mn rug, nek of zelfs mn elleboog is heerlijk...

Ja hoor, ik blijf het zeggen....tis een vampier!

lichamelijk voelen we elkaar zo goed aan, dat heb ik nog nooit eerder met iemand gevoelt. het lijkt wel alsof we als twee puzzelstukjes in elkaar passen.......

Oh neeeeeeeeeee.....niets vampier, je hebt je soulmate gevonden, je ontbrekende helft.

Met mijn partner is de seks soms minder, bewegingen die niet op elkaar aansluiten, met suzan heb ik geen seks gehad, maar met dat puzzelstukjes idee heb ik het idee dat dat 'het samensmelten van 2 zielen' moet zijn.

Wat ik je zeg......soulmates!

Enne....in die 7 jaar nooit je seksuele gevoel met je vriendin besproken?

Ik vraag me af wat jullie dan doen bij elkaar

Hoe die relatie eruit ziet

Jullie praten blijkbaar niet over gevoel, emoties, seks, in mijn ogen toch best belangrijke dingen in een relatie

Maar ik kan me voorstellen dat je dat liever met Suzan bespreekt allemaal.

van de andere kant is suzan een meisje die wat jonger is, iets minder serieus over zaken nadenkt, geen opleiding heeft gehad, en ver weg woont en werkt. mijn partner heeft een goede studie gedaan, is erg zelfstandig en volwassen, en erg belangrijk, we zijn naar min gevoel 'gelijk aan elkaar', wat ik met suzan (nog) niet heb. ik heb juist het gevoel dat ik haar wil beschermen....

Ahaaaa....je wilt haar beschermen

Je vriendin is te zelfstandig

Je kan het mannetje niet zijn in de relatie

Wat denk je....zal Suzan altijd het domme gansje blijven?

wat nou als die ineens volwassen wordt en denkt....ja doeiii ik blijf echt niet bij gekke Henkie, die is hartstikke oud!

de seks is niet zo lekker, we voelen elkaar niet zo lekker aan, en dat hele zoenen, dat is eigenlijk ook niet zo geweldig, wat ik bij Koen voel dat is echt, hij is mijn soulmate denk ik

ik heb dagen dat ik 100% zeker weet dat ik vor mijn relatie ga, een rots in de branding, iemand waar ik altijd op kan bouwen. en alles wat ik daarmee heb opgebouwd en geinvesteerd (eigen huis, verbouwing etc), maar er zijn ook dagen bij dat ik de fijne knuffel en aanraking mis. en twijfel of ik niet liever iemand heb waar het lichamelijke fantastisch is, maar waar ik minder mee kan praten over serieuze dingen, of dat ik liever een goede partner heb, die minder lichamelijk is ingesteld.

Dus eigenlijk wil je van twee walletjes eten

Je weet wat the Stones daarover zeggen hè:

You can't always get what you want,....

Maar in mijn ogen is het helder hoor

Ze zijn het alletwee niet voor je

Je vriendin is te zelfstandig, niet geil en spannend genoeg, Suzan is niet opgeleid en gelijkwaardig...

Dus misschien moet je nog even verder zoeken

Tis alleen wel zo eerlijk als je dat tijdens de witlof, om maar eens een moment te noemen OOK even aan he vriendin vertelt.

Kan zij ook op zoek naar iemand waarbij de bewegingen meer op elkaar aansluiten, de aanrakingen hemels zijn en het soulmates gevoel komt opborrelen.

zou je een relatie van 7 jaar weggooien, met n flinke schuld (huis verkopen) verlaten, terwijl je heel erg van die persoon houdt, of zou je aan iets fris en nieuws beginnen wat vanaf dag 1 goed voelt?

of is dit simpel een 7 year itch, winterdip of andere depressie?

Persoonlijk vind ik dit een gevalletje van je L** achterna lopen

Een gevalletje niet communiceren met je lief thuis

En een gevalletje grasje kijken bij de buren...

Weinig depressie achtigs aan

Wel achterbaks, en oneerlijk, maar die stonden niet in het rijtje hè?

ik ben benieuwd naar jullie reacties, ervaringen en tips. ik wordt gek van mijzelf nu..

Ik word is zonder T (ik denk ik zeg het even omdat je een goede studie zo hoog in het vaandel hebt staan)

dank je!Graag gedaan!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dank voor jullie reacties. ik had niet verwacht dat het er zo veel zouden zijn. blijkbaar een druk forum.....

ik kom door mijn werk in de horeca veel leuke vrouwen tegen, al 7 jaar doe ik hier niks mee. ook de laatste paar maanden sinds ik suzan ken, heb ik geen behoefte aan liefde of sex buiten de deur (klinkt gek, ik weet t) maar suzan was overdonderend. de grens van 'vreemdgaan' kun je natuurlijk ook verschuiven.. ik heb niet gezoend en niet gesext, dús is dat geen vreemdgaan... smsen is geen vreemdgaan, maar op deze manier natuurlijk weer wel. als jullie in de kroeg op een meidenstapavond een drankje krijgen van die hele leuke jongen en daar een dansje mee maakt, is dat vreemdgaan? nee, maar als je iedere week met die jongen gaat dansen misschien al wel.. snap je? ik probeer niks goed te praten wat ik heb gedaan, maar soms gebeuren dingen vanzelf omdat er ineens zo'n grote aantrekkingskracht is.

met samensmeltende zielen wil ik alleen zeggen dat ik het niet kan begrijpen hoe een simpele aanraking van iemand, of t nu een hand op je schouder, je rug, oor of vinger is, zó'n siddering door mn hele lichaam geeft. zoete woorden als samensmelting, puzzelstukje en soulmate zijn dan de enige die dat kunnen omschrijven. ik heb dat ook vreselijke woorden gevonden, maar als je het zelf een keer meemaakt, weet je hopelijk wat ik bedoel.

even voor de duidelijkheid van mijn verhaal; ik ben 31, mijn partner is 30 en suzan is 28. het leeftijdsverschil is dus niet zo groot, maar suzan is gewoon nog iets jonger van geest. nét een stapje minder ver zeg maar, wat natuurlijk het verschil is tussen vrijgezel zijn en een lange relatie hebben.

ik heb inmiddels het contact met suzan verbroken. enerzijds een opluchting, anderzijds ben ik heel erg verdrietig. ik had gehoopt hier wat steun te kunnen vinden omdat ik me even geen raad weet met deze gevoelens. gelukkig dat sommigen van jullie mijn vraag hier serieus nemen. dank je wel voor iedereen die de moeite heeft genomen mijn bericht te lezen en te reageren.
Eerlijk is eerlijk, je komt wel helder in je verhaal over en ik denk dat je de juiste stap hebt genomen.

Tijd zal leren of je echt niet zonder Suus kunt of dat het maar een bevlieging is.

Trek je niet te veel aan van de "harde" reacties hier, vele vrouwen zijn bedrogen en dus verbitterd.
Prachtig heellang betoog waarin je jezelf mooi vrij pleit.

Geeft niet hoor.

Maar zoals je OP doet voorkomen ben je redelijk veel met Susan bezig.

samengesmolten zielen,aanrakingen waar je huid van in brand staat...

In je hoofd zoveel bezig zijn met een ander

20 smsjes per dag

Zegt de term emotioneel vreemdgaan je iets?

Persoonlijk zou ik het mijn lief niet in dank afnemen als hij ZO bezig zou zijn met een ander.

Vreemdgaan is in mijn ogen niet per definitie je pielemuis in een ander stoppen

Maar goed dat ben ik.

En om nog even terug te komen op je vraag

als jullie in de kroeg op een meidenstapavond een drankje krijgen van die hele leuke jongen en daar een dansje mee maakt, is dat vreemdgaan?

Klopt dat is inderdaad geen vreemdgaan

Sterker nog, ik geniet ervan met volle teugen

Mijn (onze) grens ligt dan ook bij het uitwisselen van telefoonnummers

Ik zal geen telefoonnummer geven/vragen/ontvangen van een ontzettend leuke man waar ik een avondje mee heb staan dansen.

Ik heb die behoefte ook niet.

Waar ik wel de behoefte aan heb is om als ik snachts naast mijn lief kruip te vertellen hoe leuk mijn avond was.

Open eerlijk, en zonder iets achter te houden
Wat Summerdance zegt... niets meer aan toe te voegen!
quote:Ksenija schreef op 05 november 2010 @ 09:56: vele vrouwen zijn bedrogen en dus verbitterd.

Hier nooit bedrogen hoor.

Gewoon een eerlijke communicatie met partner

Verliefd worden op een ander...

Kan, ik zal nooit het tegendeel beweren

Tis een beetje wat je er mee doet

In het geheim gaan zitten smssen, daar steekt het bij mij
ik snap niet dat je als je iemand leuk vind dat toch nog een telefoonnummer vraaagt/krijgt en gaat bellen/smsen.

dat is met vuur spelen.

natuurlijk is dat alles nieuw en spannend.. alle relaties die net beginnen zijn spannend en met passie. dat veranderd gewoon met de jaren.

goed dat je het contact hebt verbroken en de tijd zal het leren.
ja hoor, dat kan heel goed, bliksem als iemand je aanraakt. Dat heb ik wel eens gehad met een leuke man, waar ik beslist niet verliefd op was. Echt, de rillingen liepen over mijn rug als hij me aanraakte, en dat was ook een beetje het spelletje tussen ons. Het hoeft zeker geen ware liefde te zijn, en jij bent denk ik gewoon verliefd. Je zal zien dat het na een tijd gewoon minder wordt. Het verdriet moet je gewoon maar even uitzitten, dat gaat ook vanzelf weer over, al denk je nu van niet. Het valt niet mee on helder na te blijven denken als je zulke gevoelens hebt. Ik weet er alles van uit een vorig leven.

Verder werkt het hier op het forum als volgt:

Als je bij je vriendin blijft, terwijl je verliefd bent op een ander, ben je een slappe zak en moet je kiezen.

Als je daadwerkelijk kiest en je relatie verbreekt, ben je een lul.

A je kiest en blijft ook, want je werd verliefd op een ander, en dat is niet eerlijk: je had eerst je relatie moeten verbreken.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Tjonge, je hebt het voor jezelf erg mooi uitgelegd allemaal. Wekenlang intensief sms-en met een andere dame die jou in 'vuur en vlam' zet zonder een woord richting je vriendin..........bah!

En dan met de verklaring komen dat je jarenlang jezelf zo keurig gedragen hebt. Dat is geen verdienste waarmee je nu een uitstapje hebt verdiend. Dat had een keus moeten zijn, uit liefde en respect voor je huidige vriendin.

Wat is dat toch met die mannen, vandaag de dag? Het ene na het andere topic waarin er vreemd gegaan wordt. Waarin de vrouw zwanger is, net bevallen is, enz. Zijn er nog mannen die wel integer zijn?
quote:BWitched schreef op 05 november 2010 @ 10:21:

Verder werkt het hier op het forum als volgt:

Als je bij je vriendin blijft, terwijl je verliefd bent op een ander, ben je een slappe zak en moet je kiezen.

Als je daadwerkelijk kiest en je relatie verbreekt, ben je een lul.

A je kiest en blijft ook, want je werd verliefd op een ander, en dat is niet eerlijk: je had eerst je relatie moeten verbreken.

Vind je dit zelf ook niet een beetje kort door de bocht?

Verliefd worden op een ander kan gebeuren

Sterker nog, is mij ook gebeurd

Het enige verschil is dat ik niet eerst woest ben gaan smssen, geen in vuur en vlam zettende aanrakingen heb gehad met my object of my affection en dat ik op het moment dat ik constateerde dat ik echt verliefd was dat direct aan mijn partner heb verteld.

Ik heb toen mijn relatie vebroken omdat ik het niet eerlijk vond om eerst van twee walletjes te eten en eens op mijn gemakje een vergelijkend waren onderzoek te gaan houden.

Uiteindelijk is het niets geworden met de man op wie ik verliefd werd.

Maar terug naar mijn ex ben ik ook niet gegaan

Niet omdat hij dat niet wilde, maar omdat ik tot de conclusie was gekomen dat als ik ZO verliefd kon worden op een ander en waarschijnlijk al iets niet goed zat in mijn andere relatie

Dus we kammen TO ook niet af op het feit dat hij verliefd is op een ander, in mijn geval kam ik hem af omdat hij dat in het geniep doet om het vervolgens een post later allemaal weer goed te praten
"ik heb niet gezoend en niet gesext, dús is dat geen vreemdgaan... "

Ben je nu écht zo simpel of doe je maar alsof...?
ik voel idd een hoop frustraties. ik snap de reacties erg goed, sommige heb ik weinig aan, en lees ik daarom ook maar niet, of maar half.

bedankt iedereen die de tijd heeft genomen serieus op mijn verhaal in te gaan. het heeft me geholpen om de beslissing te maken. ik ben idd verliefd en moet eerst proberen suzan uit mijn hoofd te krijgen en aan mijn relatie te werken
Verder total respect voor Summerdance... Je verwoordt mn visie hierop precies!
quote:henkjansen schreef op 05 november 2010 @ 11:16:

ik voel idd een hoop frustraties. ik snap de reacties erg goed, sommige heb ik weinig aan, en lees ik daarom ook maar niet, of maar half.

Wat vreselijk onaardig om dat te zeggen zeg!

Vergeet niet dat iedereen WEL de moeite heeft genomen om jouw OP te lezen

Wij antwoorden (denk ik) niet uit frustratie maar uit respect voor een partner

Vind het persoonlijk dan ook erg jammer dat je niet de moeite neemt om inhoudelijk op mijn postings in te gaan

Want gefrustreerd zijn ze zeker niet!

bedankt iedereen die de tijd heeft genomen serieus op mijn verhaal in te gaan. het heeft me geholpen om de beslissing te maken. ik ben idd verliefd en moet eerst proberen suzan uit mijn hoofd te krijgen en aan mijn relatie te werkenNog 1 puntje

Aan je relatie werken doe je niet in je uppie

Das nou net een dingetje van een relatie hebben

Dat doe je SAMEN!

Maar goed, zal vast ook gefrustreerd zijn (of ouderwets of zo)
quote:Summerdance schreef op 05 november 2010 @ 10:02:

20 smsjes per dag

Zegt de term emotioneel vreemdgaan je iets?

Ja, dat zegt hem wat, hij schrijft toch ook zelf: 'smsen is geen vreemdgaan, maar op deze manier natuurlijk weer wel'..

BWitched ben het wel redelijk eens met jouw omschrijving van de reacties hier..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven