Respect?

05-11-2010 07:54 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik een topic geplaatst bij relaties maar ook bij rechten en plichten! Vertelde erin dat ik uit elkaar aan het gaan ben en we nog samen een 1 koophuis wonen! Wel eens waar beide een kame. Het is nu 3 weken aan de gang, hij heeft een nieuwe vriendin een meisje van 17 jr hij is 26! Prima als hij maar gelukkig is! We hebben de afspraak gemaakt dat hij haar niet mee neemt naar huis! Gisteren stond mijn vriendin voor de deur om met de hond te lopen, zelf was ik niet thuis, dus ze belde kijk eens naar buiten, het vervelende is is dat ik niet thuis was en dat er dus iemand anders op de bank zat! Vanmorgen ging ik de hond uitlaten, ik liep terug naar mijn. Woning en zie een meisje uit mijn portiek komen, eerst rustig lopen en daarna rende ze weg! Het lijkt wel een nachtmerrie! We hebben de afspraak en als ik het zou zeggen dan lacht hij mijn uit! Regel alles voor het huis! Kan wel weggaan en denken zoek het uit! Maar het is mijn eigendom ook en als ik weg ben dan ben ik ook verantwoordelijk wat er ook gebeurd in dat huis!

Wat nu? Wil mijn verhaal kwijt!
Wat is er mis met 17 en 26?

Verder zou ik hem even fijntjes herinneren aan jullie afspraak, dat ze dus niet bij jullie thuis komt zolang jij daar nog woont, ongeacht of jij er zelf nou wel of niet bent.
Het is jullie gezamelijke huis? Dan is het namelijk ook zijn eigendom.. en dan is het alleen erg lullig en kwetsend, dat hij geen rekening meer wilt houden met jouw gevoelens in deze.. Het siert hem niet.

Is het alleen jouw huis? Gooi hem eruit en verander de sloten. En zoek een nieuwe huisgenoot.

Maar ik heb makkelijk praten en ik hoop dat je gauw een oplossing vind, want ik zie er even geen..
..popcorn?
Hij heeft de behoefte, hij heeft de gelegenheid en het is niet illegaal. Aan jou heeft hij niets meer te verliezen en dat geeft hem een machtspositie: jij hebt iets van hem nodig (respectvol gedrag) maar hij heeft niets van jou nodig. Ik bedoel: wat denk je er tegenover te kunnen stellen?

Wacht, nu ik er zo over nadenk: je kunt ook tijdelijk met een kleerkast van een vent aanpappen die je de hele week te logeren hebt. Openlijk. Dan heeft je ex geen gelegenheid meer. Want wat denkt hij daar dan aan te kunnen doen? Alleen zo jammer dat er voor de vent waar je eventueel mee aanpapt wel iets tegenover zal moeten staan.
Klopt leeftijd! Maar ken het meisje.. Maar goed het heeft idd geen meerwaarde om het te vermelden! Het lastige is dat ik hem er niet zomaar uit kon gooien, ook hij heeft recht op de helft van de woning! Het is namelijk voor 50/50 zijn eigendom! Verder wil hij geen regeling treffen heb al voorstel gedaan, hij wil in huis blijven tot de verkoop!
Tja als hij gewoon -ondanks de afspraken- zijn gang gaat, heb je verder niets te willen. Helaas. Ik vind de tip van Frankie33 wel een goede
Niet erg aardig van je ex om zich niet aan de afspraak te houden,

Ik zou me er niet prettig bij voelen, maar het is vrij lastig om er iets aan te doen, behalve hem aan jullie afspraak herinneren en aangeven dat hij je hiermee kwetst.

Hoe lang zijn jullie uit elkaar als ik vragen mag?
Je schreeuwt wel!

Is het jouw eigendom? Dan zou ik hem er uit sodemieteren.

Indien niet, zou ik hem wel herinneren aan de afspraak en je vooral niet gek laten maken als hij dat niet doet.

Hij heeft dan wel geen respect voor jou, jij kan wel respect hebben voor jezelf.
Ik zal een hele hoop mannen uitnodigen en kijken wat hij daar van vindt..

* Advies van niks natuurlijk, ik wens je veel sterkte*
Ga gewoon je eigen leven leiden en laat zijn keuzes aan hem. Als het niet zo triest zou zijn voor jou in deze komt het overigens lachwekkend over (Rennende meisjes uit portieken). Ik zou proberen het zoveel mogelijk te negeren en anders beiden duidelijk maken dat haar slaapkamer in haar (ouderlijk ?) huis ook nog een plek kan zijn en waar het wellicht niet nodig is om heel hard weg te rennen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hallo Nurse,

Jullie betalen samen de woonlasten neem ik aan?

Dat betekent dus dat jullie elkaars wensen moeten respecteren.

Als hij dat niet doet, in dit geval door toch een dame over de vloer te laten komen, tegen jouw wil in, dan heb je 3 opties:

1: Met hem praten en hopen dat hij tot inkeer komt.

2: Het maar accepteren met tegenzin.

3: Zelf ergens anders gaan wonen, totdat het huis is verkocht en dus ook niet meer meebetalen aan de woonlasten van het huis.

Optie 3 was volgens mij hier nog niet genoemd.

In elk geval veel sterkte met deze vervelende situatie.
wel lullig van hem hoor, helaas kan je er weinig aandoen.

ikzelf zou niet het type zijn om dan maar met andere mannen aan te pappen om hem terug te pakken,

Ik zou hem zeggen dat ik het best laag vind dat hij zich niet aan jullie afspraak houdt, maar als hij het zo graag zo wil doen, hij het niet moet laten...

Hou de eer aan jezelf, hoe moeilijk het ook is...

Beste manier is om hem te laten zien/denken dat jij er echt niet wakker van ligt...
Mensen die verliefd zijn zijn over het algemeen heel egoistisch dus in dit geval helaas voor jou ook.

Zou wel zeggen dat hij al je respect heeft verloren en hem nogmaals eraan herinneren wat de afspraken zijn. En mocht het je teveel worden zou ik toch eieren voor mijn geld kiezen en zelf weggaan.
Eens met Bungaa en Vlinder.
quote:wispeltuurtje schreef op 05 november 2010 @ 09:30:

Hallo Nurse,

Jullie betalen samen de woonlasten neem ik aan?

Dat betekent dus dat jullie elkaars wensen moeten respecteren.

Als hij dat niet doet, in dit geval door toch een dame over de vloer te laten komen, tegen jouw wil in, dan heb je 3 opties:

1: Met hem praten en hopen dat hij tot inkeer komt.

2: Het maar accepteren met tegenzin.

3: Zelf ergens anders gaan wonen, totdat het huis is verkocht en dus ook niet meer meebetalen aan de woonlasten van het huis.

Optie 3 was volgens mij hier nog niet genoemd.

In elk geval veel sterkte met deze vervelende situatie.Helemaal met je eens. Eerst met hem gaan praten en zeggen dat als hij de gemaakte afspraak niet na komt dat je overgaat naar stap 3 en dat hij dan ook alle kosten in het geheel mag betalen omdat je dan geen gebruik meer maakt van het huis.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vind het behoorlijk aso en ongevoelig van je ex!

Ik zou zelf zsm ergens anders gaan wonen.

Anders zoals hier geschreven: doen alsof je er boven staat. Gewoon normaal en zakelijk met hem blijven omgaan

Nog andere optie. Niet netjes, maar eventueel met gelijke munt terugbetalen door totaal geen rekening meer met hem te houden verder. Herrie maken als jij daar zin in hebt, feestjes geven, laatste koffie/wc-papier opmaken en niks nieuws halen etc.

Ja, erg kinderachtig en totaal niet constructief. Waarschijnlijk wordt het dan fikse strijd en gaat je ex nog minder rekening met jou houden. Maar goed, doet hij nu ook al niet en dan sol je tenminste ook met hem, ben je niet alleen maar de partij met wie gesold wordt.

Nog een andere optie: Dat meisje aanspreken/bellen/mailen/hyven en zeggen dat je noodgedwongen met je ex nog samenwoont en haar niet in jullie huis wil zien. Misschien schrikt ze wel van boze ex, ze rent niet voor niks weg
En trouwens, ik vind 17 wel erg jong. Dat meisje zit gewoon nog (hoogstwaarschijnlijk) op de middelbare school!!! Eeeww...
quote:LaNeerlandaise schreef op 05 november 2010 @ 10:41:

En trouwens, ik vind 17 wel erg jong. Dat meisje zit gewoon nog (hoogstwaarschijnlijk) op de middelbare school!!! Eeeww...Wordt ook wel ouder
quote:hekje schreef op 05 november 2010 @ 10:12:

Nog andere optie. Niet netjes, maar eventueel met gelijke munt terugbetalen door totaal geen rekening meer met hem te houden verder. Herrie maken als jij daar zin in hebt, feestjes geven, laatste koffie/wc-papier opmaken en niks nieuws halen etc.

Ja, erg kinderachtig en totaal niet constructief. Waarschijnlijk wordt het dan fikse strijd en gaat je ex nog minder rekening met jou houden. Maar goed, doet hij nu ook al niet en dan sol je tenminste ook met hem, ben je niet alleen maar de partij met wie gesold wordt.Nou, dat is het. Ik zou, als ik daar niet onmiddellijk weg kon, behoorlijk ver gaan om te voorkomen dat er van mij een underdog gemaakt wordt. Dan maar energie steken in hem dwarszitten op een manier waar ik zelf weinig last van heb. Dat zou mijn eigenwaarde toch hoger houden dan maar met lede ogen aan te zien hoe er structureel over me heen gelopen wordt. Ik begrijp nooit zo goed wat er wordt bedoeld met 'de eer aan jezelf houden'. Wat voor eer is dat? De eer van het initiatief? Die heeft TO sowieso niet. De eer als in 'waardig'? Ja sorry maar ikzelf blijf toch liever onwaardig overeind, dan dat ik 'waardig' word ondermijnd waar ik bij sta.
Omdat ik me totaal niet meer prettig voel in het huis! En hij doorgaat met zijn leventje!

Heb ik hem een voorstel gedaan! Hij eruit of ik en daarbij elkaar wel helpen met de kosten van het koophuis! Daar zijn we beide verantwoordelijk voor! Daarbij ook mijn grens aangegeven! Dat de situatie zo niet door kan gaan! En dat we het anders via de kantonrechter moete regelen! Dat is niet wenselijk maar noodzakelijk omdat het toch niet zo door kan gaan! Merk dat ik nu veel reacties krijg! Waar maak je je druk om? Zou de situatie niet verergeren? Van hem nog geen reactie! Hij is er ook totaal niet mee bezig! Komt en gaat wanneer hij wil, laat de boel de boel! Ik trek het niet, en dat is volgens veel mensen mijn probleem! Hij kan best zo doorgaan tot de verkoop... Voel me zo rot!
kan je niet ergens anders heen?
..popcorn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven