Kleurprobleem... need advice!

05-11-2010 22:56 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, binnenkort ga ik verhuizen. Echter loop ik tegen een 'kleur' probleem aan en zou hier graag jullie advies over willen

Ik heb een grijs gemeleerde bank, steigerhouten meubels en heb gekozen voor lichtgrijs laminaat in tegelstructuur. Omdat ik veel grijstinten zal krijgen, ben ik bang dat het interieur snel koud en saai wordt. Daarom wil ik graag kleur toevoegen, zonder dat het te gemaakt is maar ook niet te druk.

Wie heeft tips?
Heb je een hele lichte bank? Dan zou het inderdaad wel eens kunnen vloeken...
Als we dan toch bezig zijn

Waar halen jullie inspiratie vandaan? Ik vind het lastig om leuke sites te vinden.. dus als jullie nog aanraders hebben?
Zo, ben ik ff mosterd na de maaltijd met m'n bankplaatje.

Thnx Voornu (leuke nick trouwens)!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
@ tikker, nee juist donker grijs.. Misschien heb ik het fout hoor? Maar dacht ook dat het zo'n regel is, net zoals je geen zwart en bruin mag matchen qua kleding.
Ach hebben we allemaal ff lekker kunnen oefenen

Inspiratie haalde ik uit woonbladen. Maar ik vond het vréselijk moeilijk!! En veel winkels aflopen en pas kopen als ik niet meer kon slapen van opwinding.
@ dana Het gaat hier vliegensvlug
Ja daar heb je een punt: ik doe dus niet aan regels, ben ik veels te eigenwijs voor... Want zwarte kleding met cognackleurige laarzen en riem is toch om te zoenen? Je moet de juiste kleurencombi maken en nog veel belangrijker: je moet het zelf mooi vinden. Vroeger kon rood en roze toch ook alleen bij Oillily?
Lila.
maisgeel en alle tinten die daarbij in de buurt liggen.
Oranje is mooi bij grijs!
@ Tikker Ik vind het ook vreselijk moeilijk. Wil er wel iets bijzonders van maken! En wat betreft het matchen van bruin en zwart, daar heb je een punt. Die 'regeltjes' moet ik maar eens loslaten :-)
Neem dan ook rustig de tijd, maak geen overhaaste beslissingen. Wat misschien ook nog wel handig is om door behangboeken te bladeren. Zo doe je ook ideeen op welke kleuren goed bij elkaar passen.

Ik ben zelf heel blij met mijn olijf kleurige muur, maar nu 2 jaar verder zou ik misschien leeuwengeel met blauw ook aandurven.

Ik bedoel de kleur geel van bovenstaand plaatje maar dan een iets warmere variant. Deze is vrij hard.

Of dit vind ik ook een hele mooie en toch rustige kleurencombi

Ahh pip is goed beveiligd zie ik:

Onderste kom.
Woo, dat is zeker een mooie kleurencombi. Ik denk dat ik zoiets zelf te druk vind, maar die onderste variant kan prima. Die kleuren neem ik ook mee in m'n zoektocht, vind het toch wel heel mooi!
Succes dan! Ben heel benieuwd!

Krijg ook helemaal zin om opnieuw in te richten!
Bij DEZE kleur kan ook veel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven