Kleurprobleem... need advice!
vrijdag 5 november 2010 om 22:56
Hallo, binnenkort ga ik verhuizen. Echter loop ik tegen een 'kleur' probleem aan en zou hier graag jullie advies over willen
Ik heb een grijs gemeleerde bank, steigerhouten meubels en heb gekozen voor lichtgrijs laminaat in tegelstructuur. Omdat ik veel grijstinten zal krijgen, ben ik bang dat het interieur snel koud en saai wordt. Daarom wil ik graag kleur toevoegen, zonder dat het te gemaakt is maar ook niet te druk.
Wie heeft tips?
Ik heb een grijs gemeleerde bank, steigerhouten meubels en heb gekozen voor lichtgrijs laminaat in tegelstructuur. Omdat ik veel grijstinten zal krijgen, ben ik bang dat het interieur snel koud en saai wordt. Daarom wil ik graag kleur toevoegen, zonder dat het te gemaakt is maar ook niet te druk.
Wie heeft tips?
vrijdag 5 november 2010 om 23:01
Groene of zacht-rose gordijnen en accesoires. Lampenkap, kaarsen, fotolijstjes in die kleur. Zoiets komt bij mij op, maar ik ben benieuwd of anderen nog andere leuke ideeen hebben, wij gaan binnenkort voor een nieuwe slaapkamer en ik heb nog geen idee welke kleur ik wil, dus ik lees mee voor evt. inspiratie.
vrijdag 5 november 2010 om 23:02
Wij hebben zwart/wit/grijs... met rood!
En om het niet te gemaakt te laten lijken hebben wij juist gekozen voor een muur in die kleur... en enkele extra rode accenten (zo is onze klok zilver (grijs) maar de wijzerplaat is rood, de kussentjes op de bank zijn rood, opberg dozen in de kast, en een rood tafeltje).
Volgens mij kun je bij grijs wel veel kleuren toevoegen...
Welke kleur neig je zelf naar?
En om het niet te gemaakt te laten lijken hebben wij juist gekozen voor een muur in die kleur... en enkele extra rode accenten (zo is onze klok zilver (grijs) maar de wijzerplaat is rood, de kussentjes op de bank zijn rood, opberg dozen in de kast, en een rood tafeltje).
Volgens mij kun je bij grijs wel veel kleuren toevoegen...
Welke kleur neig je zelf naar?
vrijdag 5 november 2010 om 23:03
Volgens mij heb je de perfecte basis. Daar passen inderdaad gewoon heel veel kleuren bij. Turqoise, paars, lichtblauw, rood, lime etc. etc.
Ik zou de accessoires e.d. wel in één kleur(teint) houden, anders wordt het misschien te druk.
beetje mosterd
Ik zou de accessoires e.d. wel in één kleur(teint) houden, anders wordt het misschien te druk.
beetje mosterd
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
vrijdag 5 november 2010 om 23:07
vrijdag 5 november 2010 om 23:07
Ik neig zelf naar blauw, maar omdat dit ook een 'koude' kleur is ben ik bang dat het zo'n kil geheel wordt. Licht roze lijkt me wel leuk. Rood springt er uit maar dan ben ik weer bang dat het te dominant wordt... lastig lastig haha. Als jullie kleuren zouden combineren, wat vinden jullie dan mooi? Zou roze met paars kunnen?
vrijdag 5 november 2010 om 23:13
Ik had ook al gezocht naar een plaatje met die kleur paars maar kon ik zo snel niet vinden... Vind ik inderdaad ook een erg mooie kleur paars en warm maar niet te overheersend met grijs denk ik! Dit paars zou ik ook wel met zacht roze durven combineren...
Vriendin van mij heeft een muur in die paars, ook erg tof moet ik zeggen!
Vriendin van mij heeft een muur in die paars, ook erg tof moet ik zeggen!
vrijdag 5 november 2010 om 23:14
@ Nikkk, ik heb een muur in mijn woonkamer in een redelijk donker blauwe kleur met een tikje paars erin. De kleur is wel donker maar ik vind hem super mooi en warm. Heb er erg veel complimenten over gekregen omdat de kleur best gewaagd is maar toch niet heel dominant.
En, je ziet zo'n kleur keuze niet zo vaak.
En, je ziet zo'n kleur keuze niet zo vaak.
vrijdag 5 november 2010 om 23:14
Ligt aan de kleur blauw natuurlijk, het kan juist ook heel mooi zijn. De kleur hiernaast (bij het "vivameisje" van de week) zou ik niet nemen. Roze met paars kan zeker, wel heel vrouwelijk. Heb je een mannelijke wederhelft waar je rekening mee moet houden?
Mijn interieur is grijs, wit, olijfgroen en cognacbruin.
Mijn interieur is grijs, wit, olijfgroen en cognacbruin.
vrijdag 5 november 2010 om 23:17
quote:Tikker schreef op 05 november 2010 @ 23:14:
Roze met paars kan zeker, wel heel vrouwelijk. Heb je een mannelijke wederhelft waar je rekening mee moet houden?Haha, dat wilde ik er ook nog inzetten. Aubergine (die kleur paars) en roze vind ik heel mooi en had ik waarschijnlijk ook voor gekozen... maarja, die vriend van mij is van de ferrari's
Roze met paars kan zeker, wel heel vrouwelijk. Heb je een mannelijke wederhelft waar je rekening mee moet houden?Haha, dat wilde ik er ook nog inzetten. Aubergine (die kleur paars) en roze vind ik heel mooi en had ik waarschijnlijk ook voor gekozen... maarja, die vriend van mij is van de ferrari's
vrijdag 5 november 2010 om 23:19
@ nouschi Wauw, dat ziet heel gaaf uit. Dat laat inderdaad zien dat je met meerdere kleuren iets moois kan maken zonder dat het te overdreven kleurig wordt. Thanks!
@ christina Klinkt mooi, hoe heet die kleur? (kan ik even googlen
@ Tikker Nee geen mannelijke wederhelft, dat maakt het iets makkelijker. Jouw combinatie klinkt ook mooi. Maar ik had echt het idee dat grijs- en bruin niet goed matchen?
@ christina Klinkt mooi, hoe heet die kleur? (kan ik even googlen
@ Tikker Nee geen mannelijke wederhelft, dat maakt het iets makkelijker. Jouw combinatie klinkt ook mooi. Maar ik had echt het idee dat grijs- en bruin niet goed matchen?