Help, heb een speeddate

30-08-2010 23:01 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar vrijgezel en heb me opgegeven om binnenkort te gaan speeddaten. Je kan wel wachten totdat de prins op het witte paard voorbij gallopeert maar dan kan je wachten tot je een ons weegt. Ik ben erg nieuwsgierig of er wat uit gaat komen straks. Heeft iemand nog tips (do's en don't) voor zo'n avond? Zou fijn zijn om te weten dat er bijvoorbeeld hele normale mensen op zo'n avond afkomen en geen engerds ofzo. Of mannen die nog bij hun moeder wonen...zucht
Leuk, veel plezier alvast! Er zijn hier meerdere topics over geweest, daar vind je vast meer informatie.
Geen ervaring mee maar inderdaad, via de zoekknop kan je wel wat ervaringen vinden. Veel plezier! Laat je weten hoe het was?

Off-topic: Heeee, Rasa is je lauwe man al terug? Contact met mijn 'hervonden telefoonnummer' staat op een laag pitje en is door mij maar teruggebracht naar platonisch. Jammer, maar helaas maar geen drama hoor
Op zo'n speeddate galoppeert die prins wel erg snel voorbij hoor.

Een vriendin heeft het een keer gedaan en vond het erg leuk. Heb haar niet gehoord over rare types (maar dat zegt niets natuurlijk).

Veel plezier.
2x gedaan. Waren inderdaad gewone mensen. Niets mis mee.

Maar het is toch niet helemaal mijn ding. 2 minuten duren mega lang als je meteen al aanvoelt dat iemand je niet boeit. En als je iemand beter wil leren kennen is het veel te kort. Hoewel als je elkaar allebei hebt aangekruist, dan kun je elkaar later dus verder spreken.

Grappig verschijnel overigens. De mensen die lopen zijn meer geneigd om nog een keer met de ander te willen spreken dan de mensen die blijven zitten. Schijnt te komen doordat als je op iemand toestapt je je al over een drempel heen hebt gezet en daardoor automatisch positiever over iemand denkt. Klopte inderdaad beide keren. Terwijl de ene keer de dames liepen en de andere keer de mannen. Was dus niet sexe-afhankelijk, maar "initiatiefnemer"-afhankelijk.

Volgens mij ontstonden de meeste stellen in de pauze en in de borrel na afloop.

Ook viel me op dat de dames zich niet aan de regel hielden dat je direct na het gesprek aangeeft of je iemand al-of-niet nog een keer wil zien. Ze wilden het toch eerst met hun vriendinnen bespreken (ze kwamen vrijwel geen van allen alleen). Officieel is dat nu juist wel de bedoeling: de eerste indruk laten bepalen, dan nog even een minuutje wat testen of die klopt, meteen daarna beslissen. Riscant als je vriendin die jongen ook leuk vindt, lijkt mij...

Verder raad ik aan gewoon lekker te babbelen. In het begin voelde het steeds wat stroef. Maar na het zoveelste gesprek kom je vanzelf in een heerlijk melige stemming. Best wel een leuke oefening in contacten leggen. En training in op mensen afstappen.
Zal nog eens zoeken naar de andere topics hierover.

Ik laat zeker nog weten hoe het was! Het duurt alleen nog wel even (eind september), maar zoals je ziet houdt het me bezig.

Yhabibi leuk dat je er zoveel van afweet. Ik wist niet dat je al meteen naar het gesprek dat moet aangeven. Is op zich wel een beetje confronterend. Ook ben ik erg benieuwd hoe het gaat als het gesprek stil valt met iemand. Haha, ik word er nu al giechelig van.

Ik ga niet met vriendinnen overleggen. Ik ga er namelijk alleen heen. Ik vind mijn vriendinnen hartstikke lief maar dit is toch iets waar je alleen zelf wat over kunt zeggen, toch? Geloof toch dat het om een klik gaat die heel persoonlijk is! Ik heb trouwens ook geen vrijgezelle vriendinnen. Ze zijn allemaal al bezet! Nu ik nog....

Ik houd jullie op de hoogte.
Ha ha nou ik ben geweest. Het viel me reuzemee.Ik heb uiteindelijk geen enkele man uitgekozen omdat ze of te oud waren en al een heel leven geleid hadden (kinderen, gescheiden etc) of ze waren gewoonweg niet leuk genoeg.Ik vond het wel leuk om te doen en ga binnenkort weer. Maar nu zit ik in een betere leeftijdscategorie.

Drie minuten gaan in ieder geval heel snel voorbij. Je kunt echt alleen maar een eerste indruk krijgen van iemand. Oppassen dat het niet alleen over werk gaat.

Ik ben benieuwd of ik nu meer succes heb.
Wat stoer dat je dat hebt gedaan!

Leuk dat het een goede ervaring is geweest!

Helaas niet iets gevonden, maar op naar de volgende keer!

Hoe kwam je er eigenlijk op om dat te doen?
Leuk dat je bent wezen speeddaten! Lijkt mij ook altijd nog wel ene keer grappig om te doen! Waar ik dan benieuwd naar ben: waar gaan jullie gesprekken over in die 3 min?? Is dat echt puur vragen omtrent naam/leeftijd/werk/privesituatie? Gewoon interesse!
Vroeger in de gabbertijd werd er voortdurend gespeed date (sorry, flauw)
Voor Bessiezoveel: ik dacht ik moet nu toch eens zelf actie ondernemen. De kans dat je een leuke man, die vrijgezel is, in de supermarkt tegenkomt wordt langzamerhand toch wel steeds kleiner. De meeste mannen van mijn leeftijd zijn hartstikke bezet. Internetdaten vind ik niets, want dan kan je geen echt contact leggen. Ik wil graag weten wat voor energie iemand uitstraalt en wil voelen wat het met mij doet. Vandaar dan maar de speeddate optie. MOrgen ga ik weer, ik hoop echt dat er wat meer uitkomt want ik heb dringende behoefte aan een date.
voor jewell:het was wel schattig want sommige mannen waren echt zenuwachtig. Na verloop van tijd had ik door dat ze het heel fijn vinden als de vrouw vooral praat. Maar ja dan ging het vooral over mijn werk (vonden ze interessant blijkbaar), dus op een gegeven moment ben ik maar op de man af gaan vragen wat voor leven ze op dit moment leiden. Ik heb dus heel duidelijk gevraagd of ze ooit getrouwd zijn geweest, of ze kinderen hebben. wat doe je in het weekend, etc Geloof me die drie minuten zijn heeeeeeel snel voorbij. Is ook wel weer fijn als er een engerd tegenover je zit..
Ik vraag me altijd af waar je het over hebt op zo'n speeddate. Somebody, enlighten me?
Hoi

at ruza, dat verschilt van de persoon

Gaat al wel snel over, werk je hobby's

en soms gaat het drie minuten lang over hoe iemand een tuintje schoffelt.. Drie minuten lang over judo enz

Haha, mijn ervaring met speeddaten

is niet zo geweldig

2 keer gedaan, vond het slopende avonden..

Zulke aparte gasten..

De vraag die ik kreeg als opening, wat zou jij doen als je een vrachtwagen vol met badeendjes had?

Aan het einde van de avond kwamen de meiden bij elkaar, we hebben met zijn allen in een deuk gelegen om die vraag,

15 vrouwen hadden dezelfde vraag
quote:lieve_mirjam schreef op 22 oktober 2010 @ 01:50:

Hoi

at ruza, dat verschilt van de persoon

Gaat al wel snel over, werk je hobby's

en soms gaat het drie minuten lang over hoe iemand een tuintje schoffelt.. Drie minuten lang over judo enz

Haha, mijn ervaring met speeddaten

is niet zo geweldig

2 keer gedaan, vond het slopende avonden..

Zulke aparte gasten..

De vraag die ik kreeg als opening, wat zou jij doen als je een vrachtwagen vol met badeendjes had?

Aan het einde van de avond kwamen de meiden bij elkaar, we hebben met zijn allen in een deuk gelegen om die vraag,

15 vrouwen hadden dezelfde vraagDie vrachtauto zou ik natuurlijk houden en de eendjes zou ik leuk ingepakt aan Wilders sturen, dan kan hij ook eens een zaal met intelligent publiek vullen.

quote:LolaMontez schreef op 22 oktober 2010 @ 02:08:

[...]

Die vrachtauto zou ik natuurlijk houden en de eendjes zou ik leuk ingepakt aan Wilders sturen, dan kan hij ook eens een zaal met intelligent publiek vullen.

Wat zijn die mannen belachelijk met hun vragen!

Ik denk, zij hebben die van een sollicitatiegesprek.

PS Het proces W. is wel briljant...
Ik wist niet dat kerels zulke idiote vragen stelden. Tenminste, vrouwen vallen toch niet vaak op badeend-fetisjisten? (ik blijf nog hoop houden...) Misschien brainstormen met je vriendinnen voor de "leukste" tegentestvragen. Het is toch hoop ik wel tweerichtingverkeer?
Speeddaten, nog nooit gedaan Wat ik pas wel gedaan heb is een weekend weggeweest met singles. Dat is een ervaring op zich! Alleen het feit al dat je alleen afstapt op een groep mensen die je helemaal niet kent en daar een weekend mee doorbrengt.. Ben er ook zonder verwachting heengegaan. Hoefde niet met een vent terug te komen. (Gebeurde wel maar is op niets uitgelopen) Heb er een hele leuke vriendin aan overgehouden en dat is voor mij stukken belangrijker ;)

Hebben een fantastisch weekend gehad. Wat mij wel opviel was de eerste indruk die ik van de mannen en vrouwen had toen ik ze ontmoette heel anders was aan het einde van het weekend. Mensen die in eerste instantie weinig indruk op me maakte bleken toch wel erg leuke mensen te zijn. Dus speeddaten is voor mij wel iets met een vraagteken. Daar gaat het ook om eerste indrukken.. maar ik ga het wel een keer uitproberen!! Is een ervaring die ik wel mee wil maken
Ha allemaal,

Ik ben dus weer geweest. Het was een veel betere ervaring als de eerste keer. Zo zie je maar weer dat het per stad/kroeg kan uitmaken. Het was weer leuk. Wel vermoeiend inderdaad. Ik heb nu twee matches dus hoop binnenkort op date te gaan. Als single moet je soms ook gewoon even daten omdat het leuk is!

Ik ben erg benieuwd want met allebei had ik een vlot 3 minuten gesprek. Maar toch allebei heel anders. Grappig is dat ik met hun als enige NIET een gesprek had met daarin waar woon je, wat doe je , hoe oud ben je etc.

We zaten gewoon meer te geinen, blijkbaar werkt dat ook.
Ja soms heb je er van die vragen bij

zo ook drie minuten over tuintjes schoffelen gehad

ja.. ik was na 10 gesprekken er ook wel klaar mee dat ik echt

dat ik gesprek begon toen iemand kwam

hey hoi en hoe is het met jou...

wat heb je vandaag gedaan enz nog plannen voor het weekend

na 10 keer hetzelfde

Maar goed.. Is onderneming en je weet maar nooit

Waren ook twee mannen die ik hier in de kroeg altijd ontwijk vaak genoeg aangesproken door hun.. Kom je in een andere stad, zitten ze dus met die speeddate tegen over je

Ja lastig, maar ook gewoon eerlijk geweest

Waren drie heeeeleeee lange minuten helaas

Maar vriendin die mee was in september was die speeddate, hij had een andere meid waar hij relatie mee gehad dat is uit gegaan

nu zijn mijn vriendin en hij samen

jaaa
En, LoveU, heb je al gedate met je 2 matches? Als je nog eens een keer gaat, wil ik wel met je mee. Het is zo'n drempel om voor t eerst naar zoiets te gaan, in je eentje... In welke steden ben je geweest?
Haha! Nou ik heb mijn eerste date achter de rug. Was wel een beetje onwennig. Normaal als je iemand ontmoet kan je nog "spontaan" doen maar nu ben je je veel meer bewust van je date. Maar aan het eind van de date ging het al beter

Ik weet nog niet helemaal wat ik van hem vind. Hij is wat kleiner dan dat ik ben, maar dat vond ik niet het belangrijkste. Ik had het idee dat hij me niet altijd kon volgen. Maar ik wil nog wel een keer op date want zoals ik al eerder schreef, heb enorme behoefte aan een beetje spanning op dat gebied. Ik wil me weer eens begeerlijk voelen en een vent om me heen hebben.

De andere match laat niet meer van zich horen. Die wordt het niet hoor!

Missmeg, je kan gerust in je eentje gaan. Er komen heel veel mensen alleen, en de mannen zijn ook zenuwachtig. Na de eerste 3 minuten is het ijs gebroken. Maar als ik weer ga, dan laat ik het weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven