Toch naar de dokter?

maandag 8 november 2010 om 15:12
Beste Jazeker, ik herken de klachten niet exact, maar had ook hartklachten (kloppingen vooral) en de dokter dacht ook dat het hyperventilatie was. Dat is vaak dus niet zo, maar wordt gedacht vanwege de leeftijd (ik was 18). Vraag als het vaker voorkomt om een verwijzing naar de cardioloog, met een echo van het hart en eventueel een apparaatje dat je dag draagt komen ze er snel achter wat er is. In mijn geval een hartafwijking die inmiddels met een kleine ingreep verholpen is. Het kan echter ook iets ergers zijn, je hart blijft toch essentieel voor je bestaan! Ik hoop dat je zus naar haar lichaam luistert, de signalen lijken me namelijk overduidelijk.
maandag 8 november 2010 om 15:16
maandag 8 november 2010 om 15:26
Kan een aantal oorzaken hebben. Huisarts / assistent heeft aan de hand van een aantal vragen een beeld kunnen krijgen.
Maar wel goed in de gaten houden. Komt dit vaker voor dan een afspraak voor een bezoek bij de huisarts. Die kan een onderzoekje doen en, indien nodig, doorverwijzen naar een Cardioloog.
Maar wel goed in de gaten houden. Komt dit vaker voor dan een afspraak voor een bezoek bij de huisarts. Die kan een onderzoekje doen en, indien nodig, doorverwijzen naar een Cardioloog.

maandag 8 november 2010 om 15:57
quote:
Hun dachten dat het hyperventialtie was.
Ze moet rustig aandoen, maar wanneer klachten weer toenemen weer bellen...
Een arts gaat bij pijn in de borst even een diagnose stellen per telefoon? En als het toch een hartaanval blijkt te zijn mag je even terugbellen?
Als ik dit soort dingen lees snap ik niet dat de Nederlanders nog niet massaal uitgestorven zijn...
Hun dachten dat het hyperventialtie was.
Ze moet rustig aandoen, maar wanneer klachten weer toenemen weer bellen...
Een arts gaat bij pijn in de borst even een diagnose stellen per telefoon? En als het toch een hartaanval blijkt te zijn mag je even terugbellen?
Als ik dit soort dingen lees snap ik niet dat de Nederlanders nog niet massaal uitgestorven zijn...
maandag 8 november 2010 om 16:17
maandag 8 november 2010 om 16:27
quote:oranjemuts schreef op 08 november 2010 @ 15:50:
Volgens mij laat een hartaanval wel sporen na bij je hart.
Heb ooit eens zoiets gehoord.Klopt, er sterven stukjes weefsel af die niet meer kunnen regenereren. Die staan dus stil terwijl de rest van je hart wel klopt (bij grote infarcten te zien op een echo). Ook verhogen er een aantal enzymen in je bloed waarvan 1 geloof ik een paar dagen naderhand nog te bepalen is. Het kan dus echt echt echt alleen maar goed doen om even naar de SEH of de huisarts(enpost) te gaan.
Volgens mij laat een hartaanval wel sporen na bij je hart.
Heb ooit eens zoiets gehoord.Klopt, er sterven stukjes weefsel af die niet meer kunnen regenereren. Die staan dus stil terwijl de rest van je hart wel klopt (bij grote infarcten te zien op een echo). Ook verhogen er een aantal enzymen in je bloed waarvan 1 geloof ik een paar dagen naderhand nog te bepalen is. Het kan dus echt echt echt alleen maar goed doen om even naar de SEH of de huisarts(enpost) te gaan.
maandag 8 november 2010 om 16:37
quote:Minie86 schreef op 08 november 2010 @ 16:27:
[...]
Klopt, er sterven stukjes weefsel af die niet meer kunnen regenereren. Die staan dus stil terwijl de rest van je hart wel klopt (bij grote infarcten te zien op een echo). Ook verhogen er een aantal enzymen in je bloed waarvan 1 geloof ik een paar dagen naderhand nog te bepalen is. Het kan dus echt echt echt alleen maar goed doen om even naar de SEH of de huisarts(enpost) te gaan.
Ik hoop dat ze nu samen met zusje naar de HA is gegaan.
Ze reageert namelijk even niet meer.
Ik hoop dat we snel nog wat horen
[...]
Klopt, er sterven stukjes weefsel af die niet meer kunnen regenereren. Die staan dus stil terwijl de rest van je hart wel klopt (bij grote infarcten te zien op een echo). Ook verhogen er een aantal enzymen in je bloed waarvan 1 geloof ik een paar dagen naderhand nog te bepalen is. Het kan dus echt echt echt alleen maar goed doen om even naar de SEH of de huisarts(enpost) te gaan.
Ik hoop dat ze nu samen met zusje naar de HA is gegaan.
Ze reageert namelijk even niet meer.
Ik hoop dat we snel nog wat horen