Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
quote:koreveen schreef op 08 november 2010 @ 17:56:

Hahaha, Dolfje, ik eet precies hetzelfde als jij: wortelstamp en rookworstIs dat zo simpel als het klinkt? Wortels en aardappelen gestampt? Of doe je er nog kruiden oid door?
Ik eet vanavond makreel en gebakken witlof. Bepaald niet spannend...
@jynta: ik kan even het recept niet vinden maar ik maak met zuurkool graag iets dat hierop lijkt. Maar dan zonder rozijnen en met tijm.

Vanavond maakt mijn lief een roerbakschotel met groente uit de koelkast (champignons, sperziebonen, broccoli, prei) met kipfilet en rijst. Zoetzuur sausje erbij.
Oh, Wij eten hete knoflook kipreepjes met rucola tomaatjes en stukjes feta kaas.. Met pasta en misschien soepje vooraf... Hmmmm

Bruine bonen met rijst heb ik nog nooit gegeten. Wat zit er in? Wel gek op capucijners met spekjes en verse uitjes en azijn Hmm...
quote:Orisue schreef op 08 november 2010 @ 17:15:

[...]

Oh dit klinkt heeerlijk! Heb je misschien een recept van?Recept!!!
quote:Jynta1981 schreef op 08 november 2010 @ 15:04:

[...]

Haha, ben jij mij? Ik lust precies dezelfde ingrediënten niet .

hahahahhaha, grappig toch

OT: ik heb vandaag wel spaghettie op, maar dan gewoon lekkere geen hoeren-gedoe dus
Ik heb al vanaf 3 uur stoofvlees opstaan, en het natje is zalig (donker bier, azijn, ontbijtkoek, ui, knoflook, paprika, champignonnen) maar het lijkt wéér niet echt supermals te worden! Raaah, wat doe ik fout!? Ik wil net zulk lekker draadjesvlees als mijn moeder maakt In elk geval nog maar even laten doorpruttelen....
Oh, en ik vind hoerenpasta echt het lekkerste van het lekkerste! In Den Haag zit een eetcafeetje dicht bij de Schouwburg (weet natuurlijk nooit meer hoe dat heet) maar daar hebben ze echt zulke lekkere, jummm. Moet weer even klusjes scoren bij de Schouwburg, denk ik

Age, lust jij nou geen olijven, of deduceer ik dat verkeerd?
Sabbb gewoon rijst normaal droogkoken kan ik wel maar op z'n Turks (beetje vettige rijst maar erg smaakvol) ben ik niet zo'n kei in.

Hij was steeds te nat en plakkerig maar nu heb ik denk ik mijn grote fout gevonden.

GB in die soep gaat niet zo heel veel.

Je maakt hem zo:

Olie in de pan met salca (tomatenpuree maar dan wat dikker) en een ui, dat fruit je aan.

Dan bloem erbij, alles mengen tot de bloem gaar wordt.

Dan doe je gedroogde mint (gemalen versie, bij de Turk te koop als nane) bij het mengsel en water.

Goed roeren zodat alles oplost.

Tot slot voeg je bulgur toe (de grofste variant). Die moet goed gaar worden. Nog wat zout in de soep en klaar.
Orisue en fransoise, het taart recept plaats ik na mijn zwaaaare tentamenweek. Volgende week dus! Klinkt goed trouwens wat je eet, fransoise!

Nu nog even doorgaan en morgen 1 van de 4 tentamens maken.
GB'; ik vond het een geslaagd recept, hoewel niet het meest culinmaire was het prima voor een lekker maaltje.

Recept gevulde paprika/courgette:

- parel couscous (ik had ongeveer 125 gr) klaar maken in groentebouillon;

- kleine prei in reepjes, een gesnipperde rode ui, teentje knof en een kleine groene paprika in blokjes even aan fruiten;

- bovenstaande in een kom mengen en op smaak brengen met raz-el-hanout, gedroogde koriander, flink komijn, flink paprikapoeder, zout/peper en een snufje kaneel

- courgette halveren in de lengte en vruchtvlees eruit halen, tomaten halveren en zaadlijsten eruit halen, vullen met couscous/groenten mengsel. Eroverheen peynir verkruimelen. Ik had de ovenschaal in een bak heet water gezet want paprika in bouillon leek me niet zo geslaagd. Op 200 graden een half uur met aluminiumfolie over de schaal en dan nog een kwartiertje zonder zodat de peynir wat bruin kleurt.

Vanavond meegekregen boerenkool stamppot met stukje worst opgebakken. Lekker snel en makkelijk na een lange werkdag!
Prima sabbb! Nog even geduld hebben dus . Toetsweek? Nou veel succes, ik moet ook verslagen maken maar ik sla deze keer over...
quote:zenga schreef op 08 november 2010 @ 18:04:

[...]

Is dat zo simpel als het klinkt? Wortels en aardappelen gestampt? Of doe je er nog kruiden oid door?Yeps, met een likje creme fraiche, veul mosterd en een goede rookworst. Maar het geheim: een lekkere jus die ik heb overgehouden van gehaktballen braaien!
quote:Moosey schreef op 08 november 2010 @ 18:49:

Ik heb al vanaf 3 uur stoofvlees opstaan, en het natje is zalig (donker bier, azijn, ontbijtkoek, ui, knoflook, paprika, champignonnen) maar het lijkt wéér niet echt supermals te worden! Raaah, wat doe ik fout!? Ik wil net zulk lekker draadjesvlees als mijn moeder maakt In elk geval nog maar even laten doorpruttelen....Wat gek, want je doet het goed door wat zuurs toe te voegen, dat maakt het juist mals. Waren al je ingredienten wel op kamertemperatuur? Als er iets koud is toegevoegd, bv bier, dan heb je schoenzolen. Hoop van niet, want een lekker stoofpotje is mega-genieten!
quote:koreveen schreef op 08 november 2010 @ 21:50:

[...]

Yeps, met een likje creme fraiche, veul mosterd en een goede rookworst. Maar het geheim: een lekkere jus die ik heb overgehouden van gehaktballen braaien!Ik ben niet zo dol op mosterd maar wel wat andere kruiden zal het ook goed smaken. Binnenkort een keertje maken!
@koreveen: Het bleek mee te vallen, had blijkbaar van een onwillig stukje geproefd Maar zo waanzinnig als mijn moeder het maakt is het nog steeds niet, en dat vind ik gemeen Maar heul lekker was het wel! Met aardappelpuree en rode kool, mmm...
Nou het wordt dus zuurkoolovenschotel, al twijfel ik nog heel erg of ik niet gewoon stamppot zal maken... Met een lekker speklapje... Nou ik kijk zo in de winkel wel even...
Gisteravond: rode biet uit de oven met zachte geitenkaas en gekaramelliseerde ui, met geroosterde aardappelen in de schil.

Vanavond: prutje van aubergine, ui, tomaat en courgette met tagliatelle en veel verse parmezaan.
Vandaag een uitvaart gehad en nu barstende hoofdpijn dus hebben net even 2 kant&klaar menu's gehaald(bami met sate).
Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om te koken, Dolfje.

Dolfje

Elynn, die bietjes, dat lijkt me erg lekker. Recept?

Eet vandaag nog een keer nasi. Wegens rommelige, drukke dag gisteren voor 2 dagen gekookt. Had gisteren toch geen satehsaus gemaakt. Maar nu kan ik dat nog wel even doen.
Voor GB (van Eman, die dit vanuit de keuken naar me riep, want dit valt onder de categorie koken, niet slechts eten klaarmaken )

Bietjes koken en daarna in plakken snijden.

Uien in ringen snijden, aanbakken tot ze kleuren, flinke schep suiker en een scheut balsamico azijn erbij.

Bietjes en uiringen over ovenschaal verdelen.

Zachte geitenkaas er gelijkmatig over verdelen.

In de oven tot de geitenkaas licht kleurt.

Best simpel en erg lekker.
Lekker dat bietjes gerecht Elynn! Ik kom net thuis maar manlief is met de kids nog aan de wandel en hij heeft boodschappen gedaan dus geen idee wat er straks op ons kacheltje zal pruttelen
Bietjes recept sla ik op! Klinkt heerlijk!

Hier staat de zuurkoolovenschotel in de oven. Als het lekker is post ik straks wat ik heb gedaan .
Wat vervelend Dolfje!

-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven