Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Engeland is een semi/ontwikkelings land? Na vanochtend geloof ik dat wel ja. 1 Drupje regen en het hele treinverkeer ligt plat!

Jij hebt een koperspiraal?

En daar horen heftige bloedingen bij? Zat ik net te overwegen om aan de koperspiraal te gaan............

Ik wil namelijk geen hormonen. Voel ik me gewoon niet goed bij.

Ik gebruik op het moment helemaal niks, al 2 jaar niet. En net weer een blauwe maandag aan de pil geweest, maar dan voel ik me gewoon niet goed. Dus weer mee gestopt.

En je bent hier dus nog nooit mee heen geweest?

Tja, iedere vrouw is anders ongesteld, de een heeft er meer last van dan een ander, maar dat van jou klinkt wel erg extreem. Zou ik toch eens laten onderzoeken. Maar je baarmoeder eruit is ook geen pretje (zware understatement).

Ja, dat van mijn moeder was best heftig. Ze was gewoon maanden achter een heel heftig ongesteld. Dan weer 2 dagen niet en dan begon het weer. Dat heeft ook een aantal jaren geduurd. En het werd erger in plaats van minder, ook wel naar de dokter geweest, maar ja, 'het hoort erbij, mevrouw'. Niet dus. En toen is het zo erg geworden, dat ze snel bloed verloor, dan dat haar lichaam het weer aanmaakte, en toen is ze flauw gevallen op het werk (paar weken geleden was dus niet de1e keer!), en toen naar de dokter en toen had ze dus veel te weinig bloed, gelijk naar het ziekenhuis en bloedtransfusie en onderzoeken. Gelukkig allemaal weer goed gekomen met medicatie, geen operatie ofzo.

Die electrische schroevendraaier is maar £5.

Geen geld dus.

Ik heb ontzettend zwakke polsen, en totaal geen kracht ( een fles water krijg ik niet open ), dus dit is wel goed voor mij.

En nee, de schroefjes passen nog steeds niet, maar mischien doordat dit ding wat meer kracht heeft, dat het wel lukt.

Ik heb al gegoogled op dit prodcut en dan de reviews, maar nergens wordt dit probleem genoemd ( ik zou bijna denken dat het aan mij ligt ).
Hoi Heidelberg, ik werk in een psychiatrisch ziekenhuis, op het moment op de gesloten psychogeriatrische opname afdeling. En jij?

SH, succes bij de dokter.

VG, ik hoop dat je de kast uit eindelijk toch in elkaar krijgt.
Nou, ik ben weer terug van de dorpskliniek en stond zowaar na twee uur en 30 minuten weer buiten, met een plastic zak vol medicijnen...zoals gebruikelijk hier.

Plus een verwijzing naar de gyn, want het papiertje met de uitslag van de Pap screening zat in het dossier....en daarin stond Tissue Inflammation (dat ontcijferde ik toen ik het op z'n kop probeerde te lezen). Niet zo best, vandaar de verwijzing om allereerst bij de gyn een ultrasound te laten maken, hoe heet dat ook weer in het Nederlands, een echo? Gelukkig heb ik nog steeds Pap 0, dat is dan wel weer positief. En ze namen me heel serieus, dat was ook goed. Want, 'dat hoort erbij, mevrouwtje' dat is natuurlijk pure nonchalance, om niet te zeggen incompetentie van die artsen!

Koperspiraal ben ik overigens al sinds m'n 23e een heel tevreden gebruikster van, geen hormonen inderdaad, een verademing. Anticonceptie is natuurlijk heel persoonlijk, maar het koperspiraal vind ik zeker een aanrader, zeker voor wie pilmoe is, zoals ik destijds was.

En zit die kast nou eindelijk in elkaar? Ik heb ook zwakke polsen en kan gereedschap maar met moeite hanteren. Terwijl ik klusssen best leuk vind!

Morgen weer aan de slag met de paarden.
Hallo Sahara_desert, nu ben je toch wat wijzer. Ik heb me na de geboorte van de jongste dochter laten steriliseren en heb ook geen klachten mbt menstruatie ( wat buikkrampen en dan neem ik een pijnstiller). Ik denk ook wel dat het "in de familie" (helaas) zit als het om zulke klachten gaat en het dan ook niet verkeerd is de klachten te ignoreren.

Vivagirl, wat je moeder betreft is het gewoon triest dat een dokter niet even verder denkt. Daar kan ik zo kwaad om worden.

Hoi Flamenco, ik werk op de pneumologie (longziektes: asthma, mukoviscidose, kanker, fibrose enz.) . We zijn heeel bekend (en goed) en hebben soms ook patienten uit Dubai, Kuweit of Jordanie. Dan kan ik weer eens mijn arabisch oefenen.
Vg,Loola en Heidelberg [en misschien vergeet ik iemand..] bedankt voor jullie knuffels! De operatie is goed gegaan..en ik ga vanmiddag na mijn werk weer naar haar toe in Nijmegen. Even afwachten wat de arts te vertellen heeft...Of ze echt alles hebben weggehaald enz. Gisteren duurde de operatie zelf 5 uur, en toen moesten we nog 3 uur wachten voor ze uit de verkoever kwam. Toen ik mama zag,moest ik van pure spanning mijn tranen laten gaan.....ja ze is toch bijna 70 [wat je totaal niet zou zeggen] dus je weet t niet....

De komende dagen dus even afwachten...maar dat rotding is er uit....oef. XXX
Come fly with me on a jetplane
Pino, Ik ben heel blij te horen dat alles goed is gegaan. En ik vind het meer dan normaal dat je dan even een traantje laat. Dat is ook gewoon de spanning denk ik, en omdat je veel van je moeder houdt natuurlijk.

HD, als je gesteriliseerd bent, word je dan nog steeds ongesteld? Nee toch?

En SD, het koperspiraaltje bevalt jou verder goed?

Ik zat zelf ook nog te denken aan een pessarium, maar die zijn hier in Europe niet zo populair.

Ik wil gewoon geen hormonen. Voel ik me niet fijn bij. Ik heb niet zulke erge klachten als je hier soms op het forum leest, totaal niet. Maar ik voel me gelijk 5 kilo zwaarder, heel opgeblazen en een beetje opervlakkig/neutraal, niks is super leuk of super slecht.

En je hebt Pap0, dus dat is gewoon allemaal goed. En tissue inflamed? Dus er is iets ontstoken? Dat moet met een antibiotica kuurtje te verhelpen zijn.

Ja, onze dokter was te nonchalant met mijn moeder. Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen.

(kastje zit nog niet in elkaar, ook nog geen poging weer gedaan)
Hallo pino, super dat de operatie goed verlopen is. Is het gewoon niet fantastisch dat je in NL bent en bij haar kan zijn. Soms is het in het leven zo. Nu ben je lekker bij haar en kun je haar ondersteunen. Heel veel liefs en toi toi toi!!
Ik weet dat jullie ook geen bouwvakkers zijn, maar ivm het kastje, zal ik kleine schroefjes kopen (met het risico dat dat ding straks gammel is) of die electrische schroevendraaier (met het risico dat de schroefjes nog steeds niet passen).

Had ik maar een vent in huis! Maar ik moet dit ook gewoon zelf kunnen!
Hi vivagirl, na een sterilisatie ben je gewoon ongesteld (niet eerlijk eigenlijk). Bij een sterilisatie worden de eileiders doorgesneden. Gewoon door de buikwand (onder de bikinilijn).

Misschien geef je het model van je kastje dan kan ik eens kijken.

Zijn er dan geen voorgeboorde gaatjes voor de schroeven?
Er is een website van IKEA (IKEA montageanleitungen).

De schroeven moeten evt. dunner zijn, maar wel even lang...
Pino, fijn te lezen dat alles wel ok is gegaan. Evengoed een heftige gebeurtenis natuurlijk!

VG nog druk in de weer met de kastjes?

En SD weer aan de slag met de paarden, leuk!
Dit is het kastje

Kan echt niet simpler.

Ik heb de gebruiksaanwijzing, maar dat is ook gewoon super simpel.

Er zijn voorgeboorde gaatjes, en het schroefje gaat door de lange lat, maar niet door het plankje, past gewoon niet!

Frustrerend!!!!!!!!!!
Ik had 'm al lang weggepleurd en iets fatsoenlijks gekocht.
quote:Philein schreef op 09 november 2010 @ 15:27:

Ik had 'm al lang weggepleurd en iets fatsoenlijks gekocht. Ik sta ook op het punt omdat te doen
Dat kastje dat je laat zien op het plaatje is uit metaal en heet Hyllis. Hoe heet het kastje wat je gekocht hebt?
Ja, het is de Hyllis.

En de gebruiksaanwijzing erbij is ook voor de Hyllis.

MAAR HET PAST NOG STEEDS NIET (tja, kon toch zijn, dat de kabourtjes 's nachts komen en de schroefjes even bij schuren.....)
...maar de "plankjes" zijn dan toch ook uit metaal, dan heb je toch boutjes en moeren? Toch geen schroeven?
http://ikeahacker.blogspot.com/2010/08/ ... yllis.html

heb je hier wat aan?
Dank je HB, die pagina had ik ook al gezien.

Er zitten alleen maar 32 schroefjes bij, meer niet. En 4 stukjes plastic voor onder de pootjes.

Ik ga morgen kijken of ik nog een slagje kleinere schroefjes kan vinden.
Hier is alles weer rustig, we zijn nu weer naar Lima afgereisd. We moesten nog wat documenten legaliseren om ons huwelijk in NL te registreren.

Het kastje zit nog steeds niet in elkaar?? dat is echt wel megafrustrerend.

Er is maar 1 computer in het hotel dus moet weer gaan.
vivagirl, heel even nog over het kastje: misschien kun je de gaatjes in de plankjes een beetje groter maken (met de schroevedraaier). Verder ben ik dan ook ten einde raad. Je kan de buurman misschien nog vragen?

avianflu, ja laatste zin is echt van toepassing op mijn jongste dochter.
Wat is dit toch een leuk topic. We hebben het overal over, van IKEA kastjes tot sterilisaties!

Kastje zit nog niet in elkaar, ben er ook niet weer mee bezig geweest. Vanavond even kleinere schroefjes kopen.
De zon schijnt, wat een novemberweer.

Heel leuk dit topic, altijd weer wat nieuws. Jammer dat je zo ver weg bent vivagirl, anders zou ik even helpen met je kastje.
Hier schijnt het zonnetje ook, maar het is wel koud.

Hoeveel Outsiders heb je nodig om een IKEA kastje in elkaar te zetten?
Haha jij met je kastje Viev

Het miezert hier. Zit lekker met een tijdschrift en cappucino in een cafe. Straks aan de borrel met vrienden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven