Agenda 2011
dinsdag 9 november 2010 om 11:14
Hebben jullie al een agenda voor 2011 aangeschaft en zoja, welke? Waarom heb je juist die gekozen? Of heb je een agenda in je Blackberry/iPhone/etc. en zie je het nut niet van een papieren agenda?
Ik vind zelf een agenda op mijn telefoon niet overzichtelijk genoeg. Voor komend jaar heb ik een PiP-agenda gekocht. Ik vind het belangrijk dat het papier niet te glad is (want dan veeg je met je hand de inkt uit) en dat je een weekoverzicht hebt op twee pagina's. Verder geen ringband in het midden, dat is zo irritant als je iets aan de linkerkant moet schrijven. Tja... waar je je druk over kan maken!
Ben benieuwd naar jullie agenda's!
Ik vind zelf een agenda op mijn telefoon niet overzichtelijk genoeg. Voor komend jaar heb ik een PiP-agenda gekocht. Ik vind het belangrijk dat het papier niet te glad is (want dan veeg je met je hand de inkt uit) en dat je een weekoverzicht hebt op twee pagina's. Verder geen ringband in het midden, dat is zo irritant als je iets aan de linkerkant moet schrijven. Tja... waar je je druk over kan maken!
Ben benieuwd naar jullie agenda's!
dinsdag 9 november 2010 om 11:22
dinsdag 9 november 2010 om 11:25
dinsdag 9 november 2010 om 11:27
dinsdag 9 november 2010 om 11:29
Ik heb een mini agenda'tje gekocht bij de witte boekenwinkel voor in mijn tas. (met mijn telefoon kan ik alleen bellen).
Vorig jaar werkte ik nog en zette ik alles in de agenda van Outlook, erg handig.
Ik gebruik mijn agenda eigenlijk meer voor mijn wachtwoorden e.d. voor de vele internetpagina's. Verder voor lijstjes voor logeerpartijen/vakanties, dingen om niet te vergeten (maten van ramen als je gordijnen gaat kopen ofzo). Bij ons op de WC hangt een maandkalender 2010. Daar schrijven we alle afspraken op.
Vorig jaar werkte ik nog en zette ik alles in de agenda van Outlook, erg handig.
Ik gebruik mijn agenda eigenlijk meer voor mijn wachtwoorden e.d. voor de vele internetpagina's. Verder voor lijstjes voor logeerpartijen/vakanties, dingen om niet te vergeten (maten van ramen als je gordijnen gaat kopen ofzo). Bij ons op de WC hangt een maandkalender 2010. Daar schrijven we alle afspraken op.
dinsdag 9 november 2010 om 11:30
Voor thuis heb ik de Delicious agenda. Weekoverzicht op 1 pagina. Mijn vriend en ik schrijven in deze agenda onze werktijden en andere afspraken. Handig gezien ik wisselende werktijden heb, is makkelijker afspreken met vrienden/familie zo.
Staan leuke recepten in, ga binnenkort eens wat proberen.
Voor werk/school wil ik een agenda met een dag per pagina. Kan ik mooi m'n huiswerk uitschrijven. Kaft en papier mogen gewoon simpel zijn, dus dat kan lekker goedkoop.
Staan leuke recepten in, ga binnenkort eens wat proberen.
Voor werk/school wil ik een agenda met een dag per pagina. Kan ik mooi m'n huiswerk uitschrijven. Kaft en papier mogen gewoon simpel zijn, dus dat kan lekker goedkoop.
dinsdag 9 november 2010 om 11:34
Hier is geen agenda maar een grote weekkalender. Tijdens het maken van een afspraak gebruiken man en ik een notitie of onze telefoons. Maar ivm kinderen en planning is er grote behoefte aan 1 centrale plek waar alle afspraken op staan: de kalender dus. Daarop staan ook alle afspraken mbt de kinderen. Dankzij die kalender hebben we nooit een 'oppasprobleem'. De gene die als eerste zijn afspraak noteert, diens afspraak gaat door.
Man vergeet nog weleens zijn afspraken te noteren en dan volgt mijn gevleugelde uitspraak: wie schrijft, die blijft!'.
Man vergeet nog weleens zijn afspraken te noteren en dan volgt mijn gevleugelde uitspraak: wie schrijft, die blijft!'.
dinsdag 9 november 2010 om 11:35
Ik twijfel nog tussen de Delicious agenda en de Opzij agenda.
Ze voldoen allebei aan mijn eisen dat ik een weekoverzicht op 2 blz wil, en geen lijntjes (vind ik irritant schrijven). Ze hebben ook allebei een ringband (vind ik juist handig want dan kan ik 'm openvouwen op de juiste week).
Maar ik kan nog niet kiezen want de Delicious heeft heerlijke recepten en is erg mooi, maar net effe een beetje te groot om handig te zijn. En de Opzij-agenda heeft precies de goede maat maar het thema van dit jaar (humor) spreekt me niet zo aan (ik ben zelf wel heel grappig hoor , maar heb niet zo veel met Nederlandse cabaretieres).
Misschien wacht ik maar gewoon wat Sinterklaas dit jaar meebrengt.
Ze voldoen allebei aan mijn eisen dat ik een weekoverzicht op 2 blz wil, en geen lijntjes (vind ik irritant schrijven). Ze hebben ook allebei een ringband (vind ik juist handig want dan kan ik 'm openvouwen op de juiste week).
Maar ik kan nog niet kiezen want de Delicious heeft heerlijke recepten en is erg mooi, maar net effe een beetje te groot om handig te zijn. En de Opzij-agenda heeft precies de goede maat maar het thema van dit jaar (humor) spreekt me niet zo aan (ik ben zelf wel heel grappig hoor , maar heb niet zo veel met Nederlandse cabaretieres).
Misschien wacht ik maar gewoon wat Sinterklaas dit jaar meebrengt.
dinsdag 9 november 2010 om 11:44
dinsdag 9 november 2010 om 11:50
dinsdag 9 november 2010 om 12:05
Ik heb een zwarte succes agenda met zilverkleurige sluiting.1 bladzijde per dag en de standaard uitvoering,net iets groter dan de senior.
Ik vind zo'n ringband juist handig scheur namelijk de oude maand eruit.Ik heb nu novenber en december er nog inzitten en de nieuwe 2011 vulling er weer in gedaan voor afspraken/vergaderingen ed die alweer in januari gepland staan.
Aan de ringband heb ik een gevlochten koord gedaan zodat ik gelijk de huidige dag heb.
Ik vind zo'n ringband juist handig scheur namelijk de oude maand eruit.Ik heb nu novenber en december er nog inzitten en de nieuwe 2011 vulling er weer in gedaan voor afspraken/vergaderingen ed die alweer in januari gepland staan.
Aan de ringband heb ik een gevlochten koord gedaan zodat ik gelijk de huidige dag heb.
dinsdag 9 november 2010 om 12:08
Ik heb zelf een kleine filofax agenda die ik jaarlijks voorzie van nieuwe vulling, maar alle afspraken staan ook in onze gemeenschappelijke Gmail agenda; we zetten er onze privé afspraken in en onze gemeenschappelijke afspraken en zo voorkomen we dat we ineens allebei weg zijn en er niemand op het kroost past. We hebben zo'n papieren weekplanner geprobeerd maar dat werkte niet: veel afspraken kwamen onder werktijd tot stand en niemand had de discipline om bij thuiskomst dat even in de weekplanner te zetten.