Gezondheid alle pijlers

Lichaamstemperatuur 1 graad hoger?!?

09-11-2010 11:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik begin oktober ziek ben geweest (keelontsteking).

Is mijn temperatuur met één graad gestegen.

Ik had altijd 36.0 - 36.3 en tegenwoordig meet ik op 37.1 - 37.5

Ik voel me dan dus ook al die tijd warmer alsof ik gloei, maar niet ziek.

Ik vraag me af heeft één van jullie dit ook gehad?

Is dit zo gebleven?

Wat kan de reden van zoiets zijn?
Kan het niet zijn dat je nog niet helemaal beter bent? Misschien sluimert er toch nog iets van een ontsteking. Ik vind een graad verschil namelijk wel veel.

Aan de andere kant; het is geen koorts en als je je niet ziek voelt zou ik me geen zorgen maken.
Ja ik vind het ook nogal veel.

Ik heb geen last meer van mijn keel. Vorige week bij de kno-arts geweest en die zag ook niks meer van de ontsteking.

Daarnaast voel ik dus wel dat ik verhoging heb.

Gloei de hele tijd.

Maar inderdaad echt ziek ben ik niet, geen hoofdpijn oid.

Maak me ook niet echt zorgen, maar vind het wel raar.
Tot 37,5 is geen verhoging maar een hele normale temperatuur.

Wellicht had je voor die tijd gewoon onder temperatuur.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 09 november 2010 @ 12:01:

En dat is dan wel weer raar. Ik zou toch nog ff langs HA gaan om echt alles uit te sluiten.

Ik bedoel KNO art ziet misschien niets meer, maar misschien heb je toch nog ergens anders een ontstekinkje. Kwestie van ff bloed laten prikken en bezinksel laten meten.
Nope
quote:Saaar schreef op 09 november 2010 @ 12:01:

Dus het is gewoon normaal dat je 26 jaar lang altijd rond de 36 zit en dan opeens hoger gaat.

Ik noem 37 altijd verhoging omdat ik normaal 36 heb.
meet je nu op een ander tijdstip?

De temperatuur die je 's ochtends vroeg hebt kan wel een graad verschillen met de temperatuur die je 's avonds hebt. Dat is vrij normaal. Het maakt ook uit of je in je vruchtbare periode zit of niet.
Hoi julia7,

Ik heb een aantal jaar terug precies hetzelfde als jij gehad. Had drie weken lang wisselend koorts, met daarbovenop een fikse keelontsteking. De maanden daarna bleef ik steken rond de 37,8C.

Ook ik vroeg me af waar dat door kwam en vond het antwoord in een enorm dik boek, de bijbel van de interne geneeskunde: Souhami (bij de meeste geneeskundestudenten beroemd en berucht).

Daar staat dat het vaker voorkomt dat met name (jonge) vrouwen na een bovenste luchtweginfectie of koortsperiode maandenlang verhoging houden.

Het is gelukkig dus niks ernstigs. Overigens meet ik nog steeds af en toe boven de 37,0, terwijl ik vroeger altijd onder de 37,0 zat. Dat is heel normaal als je ouder wordt (verandering van vetverdeling, hormoonhuishouding, etc...) en niks om je zorgen over te maken.

Overigens, een huisarts kan niks met een temperatuur van 37,1 tot 37,5 als je verder geen klachten hebt dan dat je je wat warmer voelt. (Tenzij je zegt: goh, ik heb de laatste tijd ook zo'n last van trillende handen, een gejaagd gevoel, opvliegers, hartkloppingen, afvallen... Dan zou je nog kunnen denken aan een schildklierprobleem)
Occam's razor
Ik meet altijd op verschillende tijden.

Ik kom alleen niet meer van die 37 af.

Toen ik in de 36 zat, meette ik ook altijd op verschillende tijden dan kwam ik ook nooit boven de 36.3 uit.

Ik weet wel dat ik me geen zorgen moet maken, maar zoek toch een verklaring ervoor.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 09 november 2010 @ 12:04:

[...]

En dat is dan wel weer raar. Ik zou toch nog ff langs HA gaan om echt alles uit te sluiten.

Ik bedoel KNO art ziet misschien niets meer, maar misschien heb je toch nog ergens anders een ontstekinkje. Kwestie van ff bloed laten prikken en bezinksel laten meten.Bezinking (bezinksel) is een heel algemene waarde die bij veel mensen zonder aanwijsbare reden verhoogd is. Random wat ontstekingsparameters in het bloed prikken is totaal niet nuttig als er verder geen tekenen zijn van een infectie (=koorts (temp boven de 38,0), pijn, zwelling, etc...) of andere alarmsymptomen (waaronder je wat warmer voelen dus niet valt).
Occam's razor
Ik vraag me dan af waarom je voorheen je temperatuur ook meette op verschillende tijdstippen? Wat was daarvoor de reden.

Ik zou niet weten wat mijn temperatuur gemiddeld was de afgelopen 27 jaar, ik kijk ook meer hoe ik me voel. Als ik me ziek voel, ben ik ziek, temperatuur zegt me niet zo heel veel, vooral niet als het rond de 37 zou zijn, een normale temperatuur.
Ik heb dat ook gehad na een ontsteking, dat ik een paar weken verhoging bleef houden. Ik voelde me daar toen wel echt ziek bij trouwens. De artsen hebben me helemaal binnenstebuiten gekeerd, maar niets gevonden. Het is uiteindelijk vanzelf over gegaan.
quote:julia7 schreef op 09 november 2010 @ 12:25:

Ik meet altijd op verschillende tijden.

Ik kom alleen niet meer van die 37 af.

Toen ik in de 36 zat, meette ik ook altijd op verschillende tijden dan kwam ik ook nooit boven de 36.3 uit.

Ik weet wel dat ik me geen zorgen moet maken, maar zoek toch een verklaring ervoor.

Wil je dat dan zo graag?

Ik ben geen arts dus geef ook geen medisch advies, maar die minuten die je nu hier aan het posten bent. kun je ook gebruiken door even de HA te bellen.

Als het je dwars blijft zitten dan vraag je om een verwijzing om je bloed te testen.Dan ben je daarna weer een stuk geruster.
Dank je Debora, dat is duidelijk.
quote:keeprunning schreef op 09 november 2010 @ 12:29:

Ik vraag me dan af waarom je voorheen je temperatuur ook meette op verschillende tijdstippen? .

Ik heb vaak keelontstekingen met koorts.

Altijd zakt de koorts weg en heb ik weer een normale temperatuur van rond de 36.
quote:Medatative_rose schreef op 09 november 2010 @ 13:02:

[...]

Wil je dat dan zo graag?

Ja ik wil gewoon weer graag naar 36, omdat ik nu heel de tijd gloei. Heel de tijd heb ik het warm. Maar zoals Debora zei, komthet vanzelf dus weer goed.
Het is een wat ouder topic, maar ik herken dit gevoel. Ik voel me de laatste weken elke keer heel warm. Heb ook wat verhoging: 37,7. Voel me niet ziek, ben volgens mij ook niet ziek, maar normaal heb ik max 36,5, dus die graad veschil voel ik wel. Ik hoop dat het heel snel weggaat en geen voorbode is van wel ziekte, want ik ga binnenkort op vakantie.

Als TO dit nog leest, ben ik benieuwd of het nog weg is gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven