Surprise

09-11-2010 16:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Jaaaa, leuk, surprises van papiermaché!

Je kunt de kop en staart ook prima van papiermaché maken. Ik zal proberen uit te leggen hoe (ongeveer, je moet het zelf een beetje proberen).

Je maakt een paar stevige rollen of proppen van krantepapier en die plak je gewoon met plakband (schilderstape is ook makkelijk) op het lijf. Dan papiermaché je met hele lange repen de kop aan het hoofd vast en verwerk je de vorm erin. Tis eigenlijk heel makkelijk, maar ik heb geen idee of je het zo voor je ziet?
Kun je niet ergens (kringloopwinkel) zo'n ouderwetse bakvorm in de vorm van een vis vandaan halen en die als mal gebruiken?
@ TO: 2 stukken karton (gewoon grote doos van het een of ander) in de vorm van een snoek (ff duidelijk plaatje op internet zoeken) knippen/snijden... cadeautje er tussen leggen (ligt beetje aan wat je cadeautje is of dit mogelijk is, anders iets van een lege fles, kartonnen doosje, etc. er tussen) en dan de 2 platen op elkaar vast maken (bijvoorbeeld nieten, lekker makkelijk, of met stevie dubbelzijdige tape)... dan hoef je hem alleen nog maar te schilderen/versieren zodat het echt op een snoek gaat lijken...

Door iets tussen de 2 kartonnen platen te doen en ze daar omheen vast maken krijg je meteen het 3d beeld dat je ook graag wilt krijgen met fles/papier maché volgens mij...
Heb je wel al een cadeautje? Want dan weet je wat de afmetingen moeten zijn...
Wil je het cadeau erin kunnen doen?

Dan kun je een mal knippen/buigen van fijn kippengaas met daar omheen papiermache.

Je kunt m dan zo groot maken als je wilt en (eventueel) aan de onderkant open laten.
quote:Maartje1234 schreef op 09 november 2010 @ 16:18:

@ TO: 2 stukken karton (gewoon grote doos van het een of ander) in de vorm van een snoek (ff duidelijk plaatje op internet zoeken) knippen/snijden... cadeautje er tussen leggen (ligt beetje aan wat je cadeautje is of dit mogelijk is, anders iets van een lege fles, kartonnen doosje, etc. er tussen) en dan de 2 platen op elkaar vast maken (bijvoorbeeld nieten, lekker makkelijk, of met stevie dubbelzijdige tape)... dan hoef je hem alleen nog maar te schilderen/versieren zodat het echt op een snoek gaat lijken...

Door iets tussen de 2 kartonnen platen te doen en ze daar omheen vast maken krijg je meteen het 3d beeld dat je ook graag wilt krijgen met fles/papier maché volgens mij...

Dit lijkt mij ook het makkelijkst. Als je handig bent met naald en draad kun je natuurlijk ook van grijze stof een knuffelsnoek maken, knoop als oog en dan wat anders kleurige stukjes stof voor de vinnen.

even voor de beeldvorming:

Ik deed het gewoon met stof en naald en draad

Vorm uitknippen bijna dichtnaaien binnenstebuiten keren dat de steek naar binnen zit, kado en vulling erin en dichtmaken (bij de staart of vin dt is mooi als je de steken ziet! (sorry weet de termen niet allemaal)

Als laatste kleuren

Sorry zal waarschijnlijk onduidelijk zijn en mosterd zie ik nu maar succes!!!
Ik zou 'm van karton maken, gewoon een groot stuk kopen en dan uitknippen.

En dan nog visgaren kopen en een hengel maken, dat garen plak je dan in de mond vast en de hengel kan je een stok voor gebruiken en die een beetje versieren of heel echt laten lijken.
Oh ja, van stof kan ook, dat ziet er misschien wel het leukst uit.
.
En, is t al gelukt?

(of staat het papiermaché nog te drogen?? )
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven