Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
@Dolfje: begrijpelijk dat je geen zin hebt. Eerst maar even bijkomen.

@sabbb: de lekkerste kip ooit? Zo, dat klinkt enthousiast!! Had je een boemboe gebruikt of zelf gemaakt?

Vanavond eet ik alleen, ik warm kip korma met couscous op dat in de vriezer heeft gestaan. Er zitten sperziebonen bij, even kijken of het genoeg is en anders kan ik nog wat spinazie roerbakken.
Die bietjes komen binnenkort zeker op 't menu. Lekker!

Nasi is (naast soep) een van de weinige dingen die ik lekker vind om op te warmen. Dus het was heerlijk. Nog wat champignons erbij gebakken, gekookt eitje, augurkje, satehsaus. Hmm.
Ja hoor! Geslaagd! Zelfs kind heeft gesmuld, wat ik toch wel bijzonder vind, want zuurkool is zuur... Maar ze vind het altijd wel lekker.

Oke; op deze volgorde in de ovenschaal gedaan: zuurkool (panklaar), wat ananas blokjes, geraspte kaas, geruld gehakt (330 gram) met 1 ui (gekruid met veel peper, paprika poeder, beetje zout, kerrie) en verse aardappelpuree. In de oven op 200 graden, 30 minuten.

Hartstikke lekker! Volgende week weer een ander nieuw iets uit proberen. Helemaal leuk!
Een paar lekkere verse haringen van de markt, met geroosterd witbrood en Pinot Blanc
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Thanks ladies.

Ik heb geen leuke week,deze week nl ook de sterfdag van een dierbare dus met het eten zal het niet goed gaan..

(niet dat ik niet kan eten want dat kan ik altijd wel maar dat ik geen fut heb om te koken.)
Gecondoleerd Dolfje en sterkte gewenst!
Ik eet Toscaanse tagliatelle, recept van de AH. Tagliatelle met toscaanse salami, courgette en tomatensaus.
Ik heb wat restjes in een tortilla gedaan: gehakt, prei, champignons, uitje, knoflook, tauge, tomaat en wat geitenkaas.
Gecondoleerd Dolfje.

Had een stapel'taart' gemaakt van tortillawraps, met gekruide kip, ui en kaas ertussen.

Salade erbij, simpel maar lekker.
Dolfje wat een rotweek!

Hier was het vanavond stamppot met prei,bosui en makreel met rucola erop uit de allerhande

Ik vond trouwens sowieso in deze allerhande nog wel wat leuke dingen voorbij komen, ben dol op ovengerechten en daar stonden er heel wat van in bjvoorbeeld.
Moosey, gelukkig smaakte je stoofpotje. Tja, bij moeders smaakt het altijd beter

Dolfje, sterkte

Vandaag weer gesport en een restje witte bonensoep gegeten.

Heb zin in morgenavond. Dan hebben we een wijn- en wildproeverij. Mjummmmmm
Klinkt lekker Koor!

Ik heb eindelijk het laatste recept, de Ventiaanse kabeljauw op het (m)eettopic geplaatst!
Goedemorgen,

vanavond eet ik hutspot, mijn 4-jarige zoon verstond het niet goed en vroeg wat eten we kutspot?
Haha hightea, leuk!

Hier vanavond op werk boerenkoolstamppot met worst.
Vandaag eet ik Boeuff Bourguignon. Gister zelfgemaakt en al gegeten, vandaag weer. Super het was zo lekker gister al. Vandaag met aardappelpuree en zelfgemaakte stoofpeertjes erbij.

Ik hou van koken met wijn haha
Heerlijk zeg, al dat wintereten!

(Nee ik ben niet nieuw maar veranderd )

Wij eten vandaag quiche met salade. Simpel maar weinig tijd.
Hoi Sevgi!

Was net boodschappen doen bij de natuurwinkel en... de bietjes waren in de aanbieding. Dus ik eet vandaag al bietjes à la Elynn Eman. Erbij gekookte krieltjes.

Heb meteen wat meer bietjes meegenomen, want heb ook nog een lekker recept voor geroosterde bietjes en wortels uit de oven en er ligt ook nog een winterwortel. Kan ik dat later deze week nog een x maken.
Vanavond eten we vanalles wat.

Bladerdeegflapjes met peynir en spinazie.

Sucuk,turks brood,olijven.

Pittige tonijnsalade met ui,geroosterde paprika en kappertjes en oerbrood.
Hi Sevgi, ben jij misschien die dame die 2 dagen geleden haar naamswijziging aankondigde????

Snoet, jij eet lekker!
Ik ga een salade maken met biefstukreepjes, komkommer, tomaat, kastanjechampignons. Mmmmm

Ook eens (gemarineerde) lamshaasjes gekocht, ziet er zo lekker uit. Maar of het lekker smaakt?..
Vanavond sla met kip in ketjapmarinade. Beetje simpel maar wel lekker.

Daarnaast maak ik komkommer in zoet zure dressing met spaanse peper. Daar blijft vast wel wat van over en dan heb ik vanavond nog een lekkere snack.
Hello eetgenootjes.

Ben nog steeds niet beter qua eten end. Dus vond/vind het moeilijk om hier te schrijven want het is qua eten een rommeltje. Veel tosti of brood hier. Vandaag een tortilla met kaas, tomatensaus en sla. Dus allemaal niets leuk om hier te vertellen maar had wel zoiets, als ik hier niet meer ga schrijven wordt de drempel steeds hoger om hier nog te komen.

Dus misschien kan ik op een andere manier af en toe iets toevoegen zodat ik er toch nog wel bij hoor. Of uiteraard als iemand een recept zoekt met ingredienten die die in de koelkast heeft dat ik kan helpen meezoeken of wat dan ook.

Is dat goed?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 november 2010 @ 16:24:

Hello eetgenootjes.

Ben nog steeds niet beter qua eten end. Dus vond/vind het moeilijk om hier te schrijven want het is qua eten een rommeltje. Veel tosti of brood hier. Vandaag een tortilla met kaas, tomatensaus en sla. Dus allemaal niets leuk om hier te vertellen maar had wel zoiets, als ik hier niet meer ga schrijven wordt de drempel steeds hoger om hier nog te komen.

Dus misschien kan ik op een andere manier af en toe iets toevoegen zodat ik er toch nog wel bij hoor. Of uiteraard als iemand een recept zoekt met ingredienten die die in de koelkast heeft dat ik kan helpen meezoeken of wat dan ook.

Is dat goed?

Misschien kun je mij helpen?

Ik (chronische darmziekte) heb enorm veel moeite om een fatsoenlijke pasta in elkaar te draaien. Ik ben student dus moet een beetje goedkoop en ik heb natuurlijk wat beperkingen qua ingrediënten.

Wat er niet in mag omdat ik het niet mag

Ui

Paprika

Spaanse peper kan met mate

Prei

Witte kool kan ook met mate.

Wat ik echt niet lust

Champignons

Vis

Rundvleesgehakt

Heb jij misschien een lekker recept? Want de kant en klaar potjes/ pakjes bevatten allemaal ui of paprika.
Vanavond eigen gemaakte erwtensoep met worst van de slager (beste uit het dorp volgens alle prijzen die die worst heeft gewonnen) en ik heb stoofpeertjes op staan. Ik weet niet of die het avondeten gaan halen. ik heb ze pas laat opgezet. Anders zijn die voor morgen.
rosti rondjes,rucolasla en en lamsworstjes van de ah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven