IUI, wie ook??

24-10-2010 19:51 1001 berichten
Alle reacties Link kopieren
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146

(Dr)24jrNegatieve

samenlevingstest20085Puregon

+Pregnyl

+IUIWo

2-2

IUIMaggyo

(Ov)28 jrOnbegrepen

infertiliteit

Okt 20086Puregon

+Pregnyl+

Utrogestan+

IUI

25-2 Intake

IVFMa

7-2

IUIDiana82

(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+

IUI

april IVFVr

11-2

IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,

2e kindfebr

20102Puregon+

Pregnyl

+IUIWo

16-2

IUI?Girly

(Zl)25 jrBaarmoeder-

vernauwing

+Zaadkwaliteit20074Clomid+

Pregnyl

+IUIZa

12-2

FMi31

(N-br)32jrOnbegrepen

infertiliteit

Sept 20086Clomid

+Pregnyl+

Utrogestan

IUIDo

10-2

FMRoos99

(L)33 jrZaadkwaliteitApril

20102IUIMa

14-2

FMRhona

(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo

24-2

FMPiplilly

(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept

20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr

20102Puregon

+Pregnyl ,

O.I.Zo

30-1

eisprSisu

(N-br)jrPCO,

2e kindJuni

20103Provera+

Puregon+

Pregnyl+

IUIMa

14/2

FMSamm3036jrOnbegrepen

infertiliteit

2e kindjeJan

20091

IUIJemie

(N-H)30jrOnbegrepen

Infertiliteitnajaar

20084Puregon

+Pregnyl+

IUIRust

tot

MaartYvon81

(Gld)30 jrPCO

+Zaadkwaliteitdec

20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid

+Pregnyl

+IUIMei

2011Puck 34 jrPCO20041Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Stephanie 35 jrNegatieve

samenlevingstest20083Pregnyl

+IUIAug

2011Botsauto 34 jrNegatieve

samenlevingstest

+zaadkwaliteitzomer

20093Pregnyl

+IUIOkt

2011

Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??

(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
@Girly: Nee heb nog niet getest. Officieel moet ik vrijdag testen dus ik zit te twijfelen...
Goedemorgen meiden,

Nou ik ben bang dat het voor ons over is. Ik heb vanmorgen weer getemperatuurd en het is nu 36.6, dus veeeel te laag voor een zwangerschap. Voel ook steeds meer mijn baarmoeder, dus denk dat vandaag de 'hel' losbreekt...

Wacht nog heel even af, maar stiekem ben ik al afscheid aan het nemen van het idee nog een keer moeder te mogen worden... Valt me eigenlijk wel erg zwaar. Tranen zitten me dan ook erg hoog.

Heb me voorgenomen om mijn kleine meid dan maar extra, extra zwaar te verwennen. Al mijn liefde en aandacht blijft dus dus voor de volle 100% naar dit mooie wonder gaan. Mijn allessie... (snik)

(KUTLEVEN!!!!) Sorry....
deze is voor jou SBanani

sterkte
Lieve SBanani, denk aan je...
Hallo allemaal! Ik ben op jullie topic terecht gekomen omdat ik graag wat meer wil weten over iui. Niet dat ik er al voor in aanmerking kom maar er is een kleine kans. We, m'n vriend en ik, zijn nu aan het onderzoeken waarom ik nog niet zwanger ben.

Ik heb binnenkort een TVE (Trans vaginale Endoscopie) en m'n vriend gaat naar de uroloog want waarschijnlijk is zijn zaad toch een beetje traag en wellicht is daar een oorzaak voor te vinden. Verder is m'n eisprong gelukkig in orde, regelmatige cyclus en heet m'n vriend wel wát graad a en graad b zaadcellen (voldoende b maar te weinig a, dat wel).

Mijn vraag hier is nu:

ik zie dat bij sommige dames vijandig baarmoederslijmvlies is geconstateerd. Ik weet dat er verschillende gedacht wordt over samenlevinsgtesten. De gynaecoloog waar ik geweest ben is er dus niet positief over en ik krijg dus ook niet zo'n test. Maar..wat als ik dat nu ook heb? Kunnen jullie me meer vertellen over jullie ervaringen met deze test? Waarom krijgt de één 'm wel en de ander niet?

Zo fijn zijn als ik hier wat info kan halen, bedankt alvast!
@Sbanani; wat lijkt me dat verschrikkelijk; waarschijnlijk gewoon nooit (meer) een kindje krijgen samen.. heel veel sterkte!!

@piplilly; spannend!! Hopen dat het niet door de pregnyl komt dat je nog niet ongesteld bent!!

@Ks04; Ik heb zo'n test ook niet gehad.. Zoals je hier al in de tabel ziet, is de behandeling IUI.. Dus op zich is dat je voordeel.. Ik ben eerst een aantal maanden met alleen clomid aan de slag geweest.. Weet dus niet of ik vijandig baarmoederslijmvlies heb.. Succes!
@ks04: Wij hebben zo'n samenlevingstest gehad. Onder de microscoop zagen ze geen enkele zaadcel bewegen... Allemaal dood. Ook de zuurgraad van mijn slijmvlies was te hoog. Dit is meerdere malen bekeken. Zelfs nadat ik inwendig had gespoeld om die zuurgraad te verlagen bleken er geen levende zaadcellen te zijn. Toen werd eigenlijk de conclusie getrokken dat ik vijandig slijm zou hebben... Heb er trouwens nooit van gehoord dat hier niet positief over gedacht wordt??

Succes in ieder geval met jullie onderzoeken!!
@piplilly; heb ik toch wel ooit verteld, maar goed, moet je dan ook maar meekrijgen.. Bij mij waren ze er ook niet positief over, omdat het heel erg afhankelijk is van het moment waarop je het afneemt.. En vaak negatief zou zijn, terwijl het helemaal niet negatief is....
Haai allemaal,

ks: ik zou je niets kunnen zeggen over zo'n test, maar ik ga er zeker naar vragen bij mijn volgende afspraak.

Ja dames mijn volgende afspraak, denk ik, de pijn in mijn onderug wordt heviger en heb dan toch maar ff een testje gedaan om de bevestiging te krijgen. De test was uiteraard negatief. Ti's dus even afwachten wanneer ik ongi ga worden... Dan zien we wel verder....

Hoest verder met jullie allemaal? Iemand nog op de wachtbank die goede hoop heeft?

Xxx
Heb net een test gedaan en de uitslag was negatief. Ach ja, waarom niet??!! Daar zijn we inmiddels wel aan gewend geraakt dus ja deze kan er ook nog wel bij...

Ben echt uit het veld geslagen nu.......

Kreeg toch een beetje hoop, "Zal het dan echt zo zijn deze keer?" Nee dus!!!!!

Voor ons houdt het voor dit jaar in ieder geval op. We zijn even klaar met echo's, prikken, afwachten etc, etc.

Wij gaan in december waarschijnlijk wel naar de voorlichting voor IVF. Moeten we daar onze hoop maar op vestigen....

Succes allemaal met de volgende ronde.
Kop Op Meiden Op Een Dag Hebben Wij Allemaal Een Klein Wondertje In Onze Armen!!!!!

Wat vervelend Piplily.

Ik begrijp heel goed dat jullie er even helemaal mee stoppen, het is zo heftig allemaal.

Sterkte
@ks04: Bij mij hebben ze mijn baarmoederslijmvlies ook niet nagekeken en mijn 1ste IUI mocht ook niet baten maar ik mag weer voor een 2de ronde ik ga wel even vragen of ze het na kunnen kijken want je weet het nooit
Nou ik mag officieel uit de lijst. Vandaag doorgebroken. Hoewel nog niet volle bak, maar het is klaar. Ik wil jullie ontzettend veel succes en sterkte wensen verder. Hoop dat jullie allemaal snel goed nieuwskrijgen. Echt waar. Ik sluit af, maar zal nig regelmatig komen checken. Heel veel liefs van mij.
@Sbanani; heeel veel sterkte verder
SBanani: weet niet goed wat ik moet zeggen...

wens jullie veel sterkte maar ook liefde en geluk...
Van mij ook heel veel sterkte en goeds toegewenst Sbanani.

En een hele dikke knuffel.

Xxx
Wat een negatieve berichten allemaal!

Sbanani veel sterkte!

Wij zouden gisteren nd fert.arts gaan voor het eerste gesprek over IUI n.a.v. een sperma-onderzoek.( De vorige keer hebben ze alleen wat standaard vragen gesteld en dus het sperma-onderzoek gedaan.)

Wij dus met een hele lijst aan vragen er naar toe. Daar aan gekomen wordt ons verteld dat het misschien wel een idee is om toch nog eens 3 mnd te proberen op natuurlijke wijze aangezien de uitslag niet heel slecht was.

Ik vroeg haar of er geen onderzoeken bij mij gedaan hoeven te worden, maar hierop antwoordde ze dat ik een regelmatige cyclus heb en daarom alles goed zo zijn.

Een beetje verbouwereerd zijn we weg gegaan. Eenmaal thuis realiseerde ik me dat ik dit alles wel een vreemde gang van zaken vind. Aangezien mijn partner ouder is en 2 kinderen heeft en ik ook niet meer piep-jong ben, willen wij niet lang meer wachten.

Kan iemand mij vertellen wat voor onderzoeken je voorafgaand aan de iui hebt gehad?

We hebben voor komende week toch maar weer een afspraak bij de fert.arts gepland.

Groetjes, Roosje
@Sbanani: wat erg zeg, ik wens jullie al het geluk en liefde van de wereld toe en geniet nu maar extra van jullie wondertje dat jullie hebben heel veel sterkte toegewenst!!!!!

@Roosje: Ik kwam bij de gyneacoloog en ik vertelde hem wat het probleem was. Ik had al eerder bij hem gelopen voor een kinderwens en hij gaf mij toen alleen maar clomid wat niet eens nodig was, heb een operatie gehad voor die vernauwing wat achteraf gezien niets heeft geholpen. Na 1,5 jaar ben ik gestopt omdat hij niet wilde luisteren. Ik ben dus een aantal maanden geleden weer terug gegaan met de vraag is IUI geen optie, aangezien ik met die baarmoederhalsvernauwing zit hij wou nog even 2 maanden afwachten. Ik heb verder geen onderzoeken gehad behalve de standaard inwendige echo's en sperma onderzoek en zijn toen begonnen met de IUI, het vreemde is wel dat de meeste van ons hier zijn gecontroleerd op vijandig baarmoederslijmvlies, dat is bij mij nog niet onderzocht. Ik ga dat natuurlijk wel even vragen hoe dat zit als mijn eigen gyneacoloog weer terug is van vakantie. Ik wil ook zo graag een klein wondertje in me armen kunnen houden, aangezien ik en mijn partner 10 jaar met elkaar verschillen en hij al 2 jongens heeft lopen van 8 en 9 jaar. Wij zouden heel graag een kindje van ons samen willen hebben. Ik hoop dat jullie ook snel mogen beginnen met de IUI behandeling(en)

girly
Roosje, ik had m'n huisarts verteld dat ik was gestopt met de pil en 1.5 jaar later ben ik doorgestuurd. In die 1.5 jaar had ik zelf al een tijd m'n temperatuur bijgehouden en ik wist daardoor dat ik een heel regelmatige cyclus heb.

Toen bloedtest gehad en echo's en m'n vriend zaad onderzoek, was allemaal prima. Daarna hebben we een samenlevingstest gehad en die was negatief maw geen enkele levende zaadcel meer te zien.

Toen mochten we meteen de maand daarna met iui beginnen maar toen waren we wel een half jaar verder.

Dat vind ik denk ik het moeilijkste, je moet zoveel geduld hebben!!!
dankjewel voor jullie reacties. Het valt me op dat we veel verschillende ervaringen hebben. Ik heb een vrij regelmatige cyclus (zo tussen de 31-33 dagen) , heb op de eerste afspraak met de fert.arts een inwendige echo gekregen. Daarna een bloedtest om te checken of er een eisprong plaatsvindt. Dat is dus zo. M'n vriend heeft in die tijd 2x een zaadtest gedaan. Ik moet nu op m'n eerstvolgende menstruatiedag (ergens volgende week) bellen voor een afspraak voor een TVE (Trans Vaginale Endoscopie). Volgens de arts in het Antoniusziekenhuis is dat een standaard onderdeel van een oriënterend vruchtbaarheidsonderzoek. Ik heb er dus ook een goed gevoel bij, dat echt álles goed gecheckt wordt. M'n vriend heeft een doorverwijzing naar de uroloog, omdat hij ooit een cyste heeft gehad, dat gaat gecheckt worden, en er zal gekeken worden naar spataders, wat veel voorkomt bij mannen en wat er voor kan zorgen dat de temperatuur in de ballen te hoog is wardoor het zaad trager wordt.

Dus tsja, bij ons een uitgebreide check. Die TVE houdt in dat de arts met een scoop, een klein cameraatje, dmv een klein sneetje in de vaginawand, in m'n buikholte gaat kijken, of de baarmoeder en eierstokken en normaal uitzien, er zal, net als bij een hsg, wat vloeitstof naar binnen gespoten worden om de doorgankelijkheid te checken. Vind het best eng..bang dat het pijn doet uiteraard, maar nogmaals, het geeft mij een goed gevoel dat er uitgebreid gekeken wordt naar vanalles.

Vraagje aan jullie: ik neem aan dat je niet zó maar een IUI krijgt? Dan wordt er toch ook vanalles gecheckt? En mag je er zelf naar vragen of bepaald de arts echt dat je ervoor in aanmerking komt?

En dan nog iets..hoe zit het eigenlijk met de kosten..? Heb ik me totaal nog niet in verdiept, maar wordt een bepaald aantal vergoed? Of alles? En 'hoevaak wordt IUI gemiddeld geprobeerd? Stel dat het na 1x niet lukt, of na 2x...

Ik wens sbanani veel sterkte, zo'n rouwproces is echt heftig denk ik...
Jeetje mensen wat een verhalen allemaal.

@Sbanani: heel veel sterkte!! kus lieverd.... Ik kan me heel goed voorstellen door welke hel je op dit moment gaat... Een echte knuffel van je kleintje zal je vast goed doen. Sterkte wijffie...

@ks: jeetje wat een hoop onderzoeken, nou das dan in ieder geval super grondig!!! Ikzelf heb allerlei onderzoeken gehad. Echo's, bloed, doorgankelijkheid van de eierleiders (hsg onderzoek noemen de meiden hier het, geloof ik) . Verder is het zaad van mijn vriend onderzocht en werd dat al gauw als voornaamste reden gegeven. Mijn gewicht speelt trouwens ook een rol zei de gyn.

Verder ga ik op het moment echt door het diepste dal ooit!!!! Heb de afgelopen 2 dagen constant in een grote huilbui gezeten!!! Ik besefte me gister ineens dat we iedere maand een rouwproces doormaken. Iedere maand weer dat verlies van een droom, een stukje hoop....

Ondertussen ben ik nog steeds niet ongi geworden en zijn mijn ongi krampen voel ik ook bijna niet meer... Maw de twijfel slaat weer toe, heb ik dan echt te vroeg getest? Ben ik dan toch misschien... Nee... De test was negatief... Toen was ik 12 dagen onderweg... Zoveel te vroeg was het niet... Maar goed... Een hel atm... Constant janken, ik wordt er helemaal gek van!!!

En mijn vriend is constant aan het werk, dus een real life dikke knuffel krijg ik ook niet... Snik....

Weet niet meer wat ik allemaal moet denken hoor... En dan ook nog sbanani die er mee stopt.... Pfff kut hormonen!!!!
@KS04; Krijg je een endoscopie of een echoscopie (TVE)?? Endo staat vaak namelijk voor maag en darmen.. En als ze echt gaan kijken via een sneetje is het volgens mij een hysteroscopie...

Ik heb bloed laten onderzoeken op CD 3 en week na eisprong (was eerst altijd goed), heb chlamydiatest gehad, heb echo's en HSG gehad, vriend heeft spermaonderzoek gehad, that's it.. Geen samenlevingstest, maar is nu toch niet meer van toepassing, omdat we toch al IUI doen..

Ik krijg alles vergoed.. De gynaecoloog zegt dat ze kijken hoelang we doorgaan met IUI.. Min. 6x in elk geval en dan bekijken we samen verder hoe of wat...
nou het definitieve antwoord kwam vanmorgen....ik ben ongi geworden. ergens veel er een enorme last van mijn schouders, omdat ik nu geen onzekerheid meer voelde....ben dus eigenlijk ook best wel weer positief. ga straks meteen een nieuwe afspraak maken.

stephanie, pip en kiddoo hoest daar allemaal?

kussies
@ks04: Ik kwam bij de gyneacoloog en ik vertelde hem wat het probleem was. We waren al 1,5 jaar tot 2 jaar aan het proberen, om op een natuurlijke manier in verwachting te raken. Ik had al eerder bij de gyneacoloog gelopen voor onze kinderwens en hij gaf mij toen alleen maar clomid wat niet eens nodig was, aangezien mijn eitje goed groeide en ik een regelamtige cyclus heb van 28 dagen. Ik heb een operatie gehad voor een vernauwing wat achteraf gezien niets heeft geholpen, want daar ligt schijnbaar ook het probleem, door die vernauwing in mijn baarmoederhals is het bijna onmogenlijk om op een natuurlijke wijze in verwachting te kunnen raken. Na 1,5 jaar ben ik gestopt omdat hij niet wilde luisteren. Ik ben dus een aantal maanden geleden weer terug gegaan met de vraag is IUI geen optie, aangezien ik met die baarmoederhals vernauwing zit hij wou nog even 2 maanden afwachten. Na die 2 maanden heb ik een clamidia test moeten doen die was helemaal in orde maar dat wist ik van te voren wel al, verder regelmatig bloed moeten laten prikken omdat de gyneacoloog zeker wou weten of ik een eisprong had, ook dat was in orde. Mijn partner heeft al 2 zoontje rond lopen bij ons thuis maar toch moest hij ook even worden onderzocht, het probleem bij hem was traag zaad. Dar helpt helemaal al niet goed mee met die baarmoederhals vernauwing, verder kreeg ik de regelmatige inwendige echo's om te kijken of alles in orde was enof dat de eitjes goed groeide ook dat was in orde, verder hebben wij geen onderzoeken gehad. Het vreemde is wel veel van ons hier op het forum hebben een samenlevingstest gehad, daar is bij ons nog niet nagekeken. Ik ga dat natuurlijk wel even vragen hoe dat zit als mijn eigen gyneacoloog weer terug is van vakantie. Ik mag 19 Oktober weer voor een nieuwe FM ronde, maar wel bij een andere gyneacoloog want mijn eigenste is op vakantie dat vindt ik wel minder, ik had ook de optie om een cyclus over te slaan maar dat wou ik dus echt niet dan maar even bij een ander op de stoel. Ik heb er alles voor over om zo snel mogenlijk ons klein wondertje te mogen dragen in me buik. De verlangens ernaar worden steeds groter dat komt ook mede doordat er hier al 2 jongens rondt lopen. We hopen er het beste van en gaan met goede en positieve gedachten ronde 2 in

Iedereen heel veel succes toegewenst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven