November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Scuba, ik weet eigenlijk niet of je dat al gedaan hebt (en of het überhaupt pást), maar zou het een optie zijn om Muk bij jullie op de kamer te leggen anders? Gewoon in een eigen bed dus?
En een want het lijkt me niks niet leuk zo.
Balen Scuba. Maar bij je in bed nemen hoeft niet slecht te zijn hoor. Als jullie op die manier allemaal het beste aan jullie rust toekomen, is het prima. Wij hebben het met Suzy ook een paar maanden gedaan totdat ze ruim 1,5 was (wel altijd in haar eigen bed in slaap laten vallen en als ze het 's nachts op een brullen zette ging ze bij ons in bed en sliep dan zo weer verder.). Het ging spontaan weer over en was voor ons ook de enig manier. Krijsen hield ze uren vol, ook in een campingbedje bij ons op de kamer ging ze rustig verder met krijsen, fles wilde ze ook niet. Bij ons in bed sliep ze binnen no time weer verder, dus tsja, dan maar zo. Ik denk dat het "gevaarlijker" is als ze wat ouder zijn en het echt gewenning wordt. Maar je moet doen waar je je het prettigst bij voelt. Maar ik denk wel dat het beter is om voor een methode te kiezen en dat minimaal een paar weken of misschien zelfs maanden vol moet houden. Allerlei methodes uitproberen werkt ook niet echt ruststgevend denk ik. En je moet met je vriend op 1 lijn zitten, ook belangrijk.

Maar ik snap je maar al te goed, het is met Suzoon ook af en aan bal. Denk je net dat het wat beter gaat, is het weer helemaal mis en brult hij de boel bij elkaar 's nachts. Gelukkig werkt bij Suzoon een fles vooralsnog goed, dus we geven daar gewoon aan toe, ook al is het 3 keer per nacht en met ook het gevaar op gewennig. Gaat ooit wel weer over hoop ik . In eigen bed in slaap laten vallen wijk ik trouwens ook echt niet vanaf, en ik ga er ook zeker niet bij zitten. Dan maar elke 10 minuten naar boven, even knuffelen, geruststellen etc, maar wel in eigen bed in slaap vallen. En dat is ook denk ik het hele eieren eten, daar ben ik heel strikt in en kan ik ook prima volhouden. Dan krijst hij maar de boel bij elkaar, jammer dan. Op dat vlak gaat het nu ook prima, inslapen is geen probleem meer. Maar 's nachts is het een heel ander verhaal. Je bent moe, je wilt slapen en niet elke 10 minuten een krijsend kind troosten die en passant ook nog een zusje wakker maakt. Terwijl ik eigenlijk wel denk dat dat de snelste manier is om resultaat te boeken, zeker nu ze geen baby meer zijn.

Dus nogmaals, ik snap je maar al te goed dat je dan van alles gaat uitproberen. Doe ik ook nog steeds hoor. Soms heb ik opeens weer bedacht dat ik niet 3 keer per nacht een fles wil geven, maar als hij dan 1 of 2 uur aan het jammeren is, geef ik toch maar weer toe. Doen jullie de nachten trouwens bij toerbeurt? Dat doen vriend en ik wel, dan kun je in elk geval om de nacht doorslapen (tip; gebruik oordoppen!!). Ik houd me ook maar vast aan de gedachte dat het heus ooit echt overgaat. Tot die tijd vind ik het ook niet altijd even leuk. Wat dat betreft kwam Parijs precies op het juiste moment en kunnen we er nu beter tegen en ook wel weer genieten, want vlak daarvoor hadden we echt wel eens de neiging om 'm op marktplaats te zetten (en genieten? Wat was dat ook alweer?). Maar nu we weer even bijgetankt zijn en Suzoon overdag nu veel vrolijker is sinds hij goed kan lopen, is het al een wereld van verschil. Dus ik blijf ook hoop houden dat dat ook door gaat trekken naar de nachten. Hoe gaat het overdag met Muk; is ze dan wel vrolijk en gezellig?

Jullie gingen toch ook naar een Osteopaat met Muk? Misschien daar nog eens langs? En als je het echt niet meer ziet zitten en het ten koste van jezelf gaat, ga naar je huisarts voor advies. Er zijn volgens mij voldoende mogelijkheden om hulp te krijgen. Al is het maar een lichamelijke check-up door een goede kinderarts. Dikke voor jullie in elk geval.
Lijnes, gefeliciteerd met jou meisje!!! Fijne dag
Moeilijk hoor Scuba.

Ben het wel met Suzaa eens.

Als je iets nieuws probeer, houdt dan wel een aantal dagen vol. Muk zal dan (hopelijk) leren wat er van haar verwacht wordt. En kies een methode waar jullie beide achter staan. Want 's nachts samen nog eens ruzie maken is inderdaad niet echt fijn.

Eén ding; twijfel niet aan jezelf!
Pfff. Scuba, wat een gespook bij jullie. Ik sluit me aan bij Suzaa en Novem met een kleine aanvulling. Kun je niet een campingbedje op jullie kamer zetten dat je vanaf het brullen 's nachts haar in het campingbedje op jullie kamer laat slapen? Dan kan ze toch inslapen in haar eigen bed, hoef je niet met luchtbedden op haar kleine kamertje en heb je toch een uitweg 's nachts.

Stukje gedeelde smart, wij hebben afgelopen nacht ook weer 2 flesjes gegeven aan Elfje, dus je bent niet alleen, vooral de hulpeloosheid herken ik. Moe zijn en niet slapen is rampzalig voor je hersenen en humeur.

Feestje van Alissa was super. Wel weer veel te druk (waarom doe ik dat toch elke keer??), maar ook super leuke cadeaus, misschien nog wat tips voor anderen:

Prinsessenjurk, rolschaatsen, waterverf, electrische tandenborstel, tentje van de hema, dokterskoffertje barbiepaard, barbie, kleispullen, bambino loco (lijkt best moeilijk, maar vind ze een eitje).
anoniem_64c0357b16cee wijzigde dit bericht op 09-11-2010 16:44
Reden: Het was dus de hema.
% gewijzigd
Tentje van de ham????? Een ham tent? Of bedoel je Hema?

Klinkt goed Lala. Ik ga al jullie tips over het slapen meenemen. Vanavond vind vriend het beter dat we toch op het luchtbed gaan liggen ernaast.

Probleem is dat in bed nemen niet eens zon probleem is, het is meer dat we twee aparte matrassen hebben met dus een gleuf ertussen. Ik heb die geprobeerd op te vullen maar ze wil er niet liggen. Ze wil tegen me aan en dus lig ik op 1/4 van het matras en zei de rest en dus slaap ik voor geen meter. Tevens is ze zelf heel vroeg wakker. Vroeger dan normaal. Verder is het denk ik belangrijk dat ze leert dat haar eigen kamertje en bedje een veilige omgeving is en dat leert ze volgens mij doordat we erbij gaan liggen op haar eigen kamer. Maar nogmaals als dit ook niet werkt wordt een bedje op onze kamer ook een optie. Nogmaals is het dan een probleem met de ruimte. Kast kan niet meer open dan (ook kleine kamer) en dus zal het bedje elke keer in- en uitelkaar moeten anders kunnen we niet eens bewegen in de kamer Vanavond ging het met inslapen goed. Waarom? We hebben de deur opgelaten? Het zou toch niet zo zijn dat het zoiets simpels is toch? Zal wel niet maar het is weer een avondje meer die redelijk rustig was. Op hoop van zegen dan maar.

Duimen jullie voor me dat het goed gaat vannacht?
Scuba, wat een gedoe.

Ik moet zeggen dat ze hier ook met het licht aan gaat slapen, een bloem van ikea, die nog best wat licht geeft. En sinds een paar maanden mag inderdaad de deur niet meer dicht. Dus als wij dan naar bed gaan, dan doe we het licht uit en de deur dicht. En dan nog komt ze wel eens om 4 uur en wil ze bij ons slapen, dan valt ze gelukkig zo weer in slaap (ik wat minder) maar dan slaapt ze wel langer :-)

Leuke cadeautjes allemaal, Lala.

Hier hebben we de visite maar gesplitst. Smorgens familie en smiddags vrienden met kinderen. Anders past het allemaal niet.

Het duurt nog wel ff maar ben alvast bezig met de traktaties, heb leuke dora rugzakjes uitgeprint, ff vouwen, dora koekjes erin en klaar is kees

Hoe ging het bij jullie met het zindelijk maken van de grote boodschap? Hier lijkt het wel of ze niet op de wc durft en het is krijzen ook als het gewoon in dr luier is. Ze zegt dat er een leidster van de kdv boos is geworden, ze heeft daar 2 x in dr broek gepoept. Dus wij zeggen wel dat het niet erg is en ze zegt zelf ook dat het een ongelukje is, maar zou het wel heel erg vinden als ze daar boos om zijn geworden.

Ik ben nu bang dat ze dr ontlasting helemaal op probeerd te houden.
Nou de nacht ging best goed. Ook vriend heeft op het luchtbed geslapen en ze is een paar keer wakker geweest maar niet huilen en dus heb ik eindelijk sinds lange tijd weer eens een nacht an 7 uur achter elkaar kunnen maken. Vanavond is het mijn beurt voor op het luchtbed, ben benieuwd. Nou ja, als we dan om en om goed slapen vind ik het al 100% verbetering. Ben ook meteen een stuk vrolijker vandaag.

Misty: Zindelijk maken ging hier met omkoperij Eerst was het 1x op het potje poepen een kadootje en nu 3x op het potje poepen een kadootje en dat wordt straks 6x enz enz. Gaat hartstikke goed eigenlijk. De WC wil ze niet op, die is nog steeds een beetje eng denk ik. Leuk idee van dat uitdeelkadootje trouwens.

Lala: Wat een leuke kadoos heeft ze gehad. En ik herken dat wel dat je op zon dag eigenlijk teveel mensen hebt hahaha eigenlijk zijn die verjaardagen voor jou helemaal niet echt leuk want je rent je voeten onder je lijf vandaag. Maar ja, dat blije gezichtje van je kind maakt alles weer goed toch? En jij nog van harte natuurlijk.

Lijnes: Nog gefeliciteerd met Madelief. Grote meid is ze al hoor en heeft ze ook mooie kadoos gehad?

Suzaa: Bedankt voor de hart onder riem (allemaal trouwens meiden, kon ik wel even gebruiken) en bij jou is het ook niet makkelijk zeg. Oordoppen staan hier al op het lijstje en ik vind eigenlijk die tip van de osteopaat ook wel een goed idee. Ik ga zo meteen een afspraak maken. Kan nooit kwaad toch?
Poeh Scuba, dat is niet mis! hopelijk werkt de oplossing die jullie hebben gekozen.

Lala, leuke kado's. Ik heb onlangs voor Neeltje het boekje "wat hoort hierbij' (of zoiets) gekocht. Dat is het enige boekje van bambino wat nog een uitdaging vormt. O ja, een boekje met sommen, maar dat vond ik toch al te gek. Ik vrees dat het begin volgend jaar toch al de mini loco wordt.

Ik heb vanmorgen mijn vaste behandelaar ontmoet. Ze had een goed advies: ik moet vooral rust nemen Hopelijk kan dat nu gebeuren.

En nu "mag" ik lunchen
Scuba; als je zelf slecht slaapt is bij je in bed inderdaad niet echt een optie. Luchtbed is ook niet alles, maar dat is wel de makkelijkste manier om weer af te bouwen, leert ze in elk geval in haar eigen bed en kamer slapen. En nu volhouden hoor! Heel veel sterkte, ik duim voor betere nachten. Hier ook weer 2 flesjes en 6 uur wakker, kan beter, kan slechter. Even een check-up bij de osteopaat kan geen kwaad, zit ik zelf ook aan te denken. Als is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.

Lijnes; gefeliciteerd met Madelief. En Lala ook gefeliciteerd!

Misty; poepen ging bij ons als eerste goed. Lekker met een boekje op de wc zitten. Boos worden lijkt me inderdaad averechts werken, al is broekpoepen ook wel vies. Hopelijk vind ze dat zelf ook en gaat ze toch op de wc of potje poepen. Ik maakte het altijd lekker gezellig op de wc, maar Suzy heeft het nooit eng gevonden gelukkig.

O; wat een slimme behandelaar heb jij . Ik las dat je mocht luchten, maar gelukkig is het lunchen, haha.

Lala; goede kadotips, elektrische tandenborstel kwam mijn moeder ook al mee, superidee!

Oja Scuba; ik zag een keukentje in de karwei krant staan. Misschien is het wat. Die van ons kwam ook bij de karwei vandaan en is niet heel stevig, maar staat nog steeds (zonder deurtjes weliswaar). Deze ziet er wel anders uit, hopelijk ook iets steviger.
Scuba, wat ellendig, die slapeloze nachten van jou. Ik sluit me aan bij de anderen, probeer 1 methode langer vol te houden en sluit inderdaad "problemen" van welk soort dan ook uit met de osteopaat.

Wat moet jij moe zijn! Ik was laatst al moe en chagrijnig toen Leon geen middagdutje wilde doen en ik wel....

Lijnes en Lala, gefeliciteerd met jullie jarigen!
En alweer een aantal verjaardagen gemist....

Lala, dubbel gefeliciteerd! (Jij bent vandaag jarig toch??) Lijnes, alsnog gefeliciteerd en Novem ook nog gefeliciteerd!

Drie jaar vind ik best een mijlpaal. Een college had het al eens gezegd, maar het is echt een omslagpunt naar meer zelfstandigheid. Erg leuk!

Ik heb helaas geen tips voor de slapelozen, ik sluit me er bij aan, helaas. Vannacht Stannetje aan het spoken en Tessje plaste om 5:30 in haar bed waarna niemand meer geslapen heeft in huize Tess. Gaap dus. Verder gaat het wel goed, het is alleen erg druk op het moment. Ook op mijn werk. Stannetje is nu doorgestuurd naar de dietist, hij is weer beter maar weigert nog steeds melk te drinken. Ook als hij 's nachts wakker wordt met een knorrend maagje.... Ik ben bij het CB geweest en hij is in twee maanden nauwelijks aangekomen. We hebben alles al geprobeerd, pap met een lepeltje, met fruit erdoor, uit een tuitbeker, andere fles enz. Nu maar hopen dat de dietist tips heeft voor het melk drinken en anders voor vervangende producten. Wat een eigenwijze baby! Maar hij is nog levendig genoeg. Gisteren kwam ik uit de keuken en zat hij op knieen in de box, met één voet al onder zich. Heel knap natuurlijk, maar we hadden de box nog niet lager gezet, dus weer een hartverzakking rijker.

O ja, Tessje is weer echt aan het uitproberen zeg! Dan doet ze iets en vraagt ze 'ben je nu boos mama?'. Als ik dan nee zeg, gaat ze net zolang door tot ik wel boos ben. Dat is wel heeeel duidelijk grenzen opzoeken . Verder is ze wel lief en al helemaal vol van haar verjaardag en sinterklaas. Ik heb echt zin in die feesten met haar! (En heb ik al aardig wat Sint cadeau's voor Tessje, maar bedacht ik me gisteren dat Stannetje natuurlijk ook wat in zijn slofje moet... )
O ja, O, echt een slimme behandelaar! Neem haar advies goed ter harte!!!

Misty, sneu dat Amber nu bang lijkt te zijn om te poepen. Misschien helpt het om heel het zindelijk worden even in de ijskast te zetten? Dat ze niet het idee heeft dat het moet? En dan na de feestdagen met een schone lei weer beginnen? (Het is best makkelijk hoor, die luiers. Tessje moet ALTIJD plassen in de rij bij de supermarkt/bij de dokter/als ik Stannetje eten aan het geven ben etc. Ze vindt het vaak alleen maar interessant om ergens anders te plassen of het is een vorm van aandacht vragen...)

O ja, , ik merk dat ik best veel bezig ben met drie jaar geleden. Vorig jaar had ik dat veel minder, misschien omdat ik toen zwanger was? Vooral op de uitgerekende datum (3 november) was ik er heel erg mee bezig. Het hangt voor mij ook heel erg samen met de sinterklaasintocht, omdat ik toen al in het ziekenhuis lag en ze geboren zou gaan worden. Echt bizar dat ze pas op 20 november geboren is! En heel de aanloop er naartoe en achteraf.... Maar goed dat ik dat drie jaar geleden nog niet wist! Met al die artikelen in de krant over tot maximaal 41 weken laten lopen, sneller ingrijpen enzo kan ik daar nu nog heel boos om worden. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en hebben we er beiden niks aan overgehouden.
Misty,

Wat betreft het poepen, dat wilde Leon tot voor kort dus ook niet en ineens, op mijn eerste vrije dag van de herfstvakantie kwam ie melden dat hij moest poepen, ik denk niet dat ie daarvoor bang voor de wc was (plassen lukte al wel op de wc), maar poepen, nee dat deed hij in de luier. Nu ook al 2 nachten achter elkaar droog!

Hier nu een bijna jarig, ik vind het zo'n gedoe om zowel voor zijn verjaardag genoeg ideeën te verzamelen... Wat een gedoe!

Volgende week moeten we ook op de peuterschool een cadeau gaan maken/versieren... heb ik stom genoeg geen zin in, gaan zitten freubelen met andere ouders... zou het komen omdat ik het op school ook al genoeg doe?

Volgende week zaterdag mijn zusje weer helpen met de Sinterklaas inzamelactie van speelgoed voor gezinnen van de voedselbank. Ze hebben er een extra gemeente bij gekregen en verzorgen nu cadeau's voor 4 gemeenten! Ik ben zo trots op haar.

Nog wel een paar vrijwilligers nodig om de boel in te pakken...
Nou ze heeft dr darmen weer geleegd hoor gewoon 3 x achter elkaar. Dus we zien wel weer. Ze hadden vrijdag op de kdv nog gezegd dat ze zo goed aangaf wanneer ze moet poepen en dan ze dr een luier aan en dan gaat het goed. Ze gaat trouwens naar de normale wc, eerst met verkleiner en nu wil ze alleen zo erop zitten. Potje heeft ze nog nooit wat opgedaan. En opkopen, daar zijn wij ook van Maar ik laat het nu ff rusten. Wanneer hebben jullie trouwens snachts de luier weggelaten?

Gisteren een workshop schminken gedaan, erg leuk en moeilijk. Morgen ff op muppet oefenen en dan kan ze mooi sávonds geschminkt langs de deuren met dr lampion.

Lizzie, knap hoor van je zussie. Kan me voorstellen dat je trots ben.

Wat vinden ze bij jullie leuk om te kijken? Ik word zelf een beetje zat van dora en diego. Dus ik zoek nieuw vermaak voor mn uitslaapuurtje
hahaha gelukkig Misty, geen poepfrustratie, scheelt een hoop gedoe. Raf gaat ook op de gewone wc en zonder verkleiner, wel handig op zich. Ik heb 's nachts de luier weggelaten toen ik hem langer dan een week aan kon doen maw als ie meerdere dagen achter elkaar droog blijft. Zo heb ik dat trouwens ook gedaan met poepen, toen ik merkte dat hij zich ruim voordat ie ging poepen achter het gordijn ging verstoppen en ik dan ineens heerlijke luchten ging ruiken. Ik heb hem gewoon gezegd dat ik geen zin meer had om die poep steeds maar van zijn billen te vegen en dat we de luier af gingen laten. Hij slikte het en ik was vn de luiers af...

Lizzy echt super van je zus!! Als ik dichter bij zou wonen zou ik mee helpen inpakken, een kleine moeite.. Wees maar trots op d'r!

Tess wat moeilijk dat niet melkdrinken van Stannetje.. Ik ben ook wel benieuwd wat de dietist te melden heeft. Mijn kinderen zijn ook niet echt melkdrinkers maar ik krijg er wel ander drinken in waar iets van zuivel in zit. Ik hoop dat je iets kan bedenken..

Scuba wat zul jij moe zijn! Wat ze bij mij zeiden in de periode dat Tijn en Madelief zo jong waren en ook niet sliepen was dat ik het zelf los moest laten (tja hoe doe je dat 's nachts). Ik heb gewoon opgegeven op een zeker moment, nam ze gewoon bij me in bed. Ik sliep dan op het randje van mijn bed de hele nacht in dezelfde houding maar ik heb zo leren slapen en werd op een bepaald moment toch min of meer uitgerust wakker. Vanaf dat moment zei Tijn gewoon steeds vaker "mama, ik ga nu wel in mijn eigen bed slapen" en kort daarna ging ook Madelief in haar eigen bed slapen. Dus echt op het moment dat ik mijn rust vond was het voor hun ook goed...

Raf is wat dat betreft een ander kind, die houdt erg van lekker gezellig in bed rommelen maar als er geslapen moet worden gaat ie gewoon in zijn eigen bed zonder morren, altijd gedaan ook. Heeft misschien ook met mijn eigen houding te maken omdat ik nu zeker weet dat ze uiteindelijk wel in hun eigen bed gaan slapen had ik er vrede mee als hij ook in mijn bed moest slapen.

Madelief heeft een leuke verjaardag gehad. We vieren hem zaterdag nog voor de familie en we gaan in december nog schaatsen met haar kinderfeestje. Ze is vooral blij met haar nieuwe make-up spullen en atletiek-spikes!

Novem nog gefeliciteerd met Binkie, ik wist niet dat ie gelijk met mijn dochetr jarig was!!
Scuba; hoe gaan de nachten nu? Slaapt ze rustiger als er iemand naast haar ligt? Hier de laatste nachten ook weer bagger. Veel wakker, huilen, jammeren. Laat 'm nu wel wat langer piepen en valt dan toch meestal wel weer in slaap. Zolang Suzy er niet wakker van wordt, laat ik 'm toch maar weer wat langer wachten.

Lizzie; goed van je zus hoor. Ik vind mezelf dan soms maar egoistisch als ik dit soort dingen lees! Lief dat je haar helpt.

Luier 's nacht heeft Suzy nog aan en wordt ook nog niet droog wakker. Dus zolang dat niet het geval is vind ik het wel best. Zit er echt niet op te wachten om midden in de nacht ook nog eens een bed te verschonen, heb al genoeg gedoe 's nachts, haha. Ik heb met zindelijk worden toch het idee dat dat min of meer vanzelf gaat als ze eraan toe zijn. Ik wacht het rustig af.

Suzy kijkt ook wel graag naar Dora. Disney films (assepoester, doornroosje, sneeuwwitje, de prinses en de kikker etc) vind ze ook geweldig. Little einstein is ook erg leuk trouwens.

Tess; hopelijk krijg je goede tips om Stannetje zijn melkprodukten te laten drinken. Lijkt me erg frustrerend. Als je bevalling, de aanloop ernaartoe en de tijd erna zo heftig is, kan ik me voorstellen dat dat elk jaar toch weer terugkomt. Ik heb dat niet heel erg eigenlijk, ik moest laatst erg diep nadenken welke datum ik ook alweer uitgerekend was en had er ook niet bij stilgestaan. Maar rond deze tijd denk ik wel vaak terug aan het moment dat ze geboren werd en hoe verwonderd we allebei waren. Zo'n mooi en lief meisje, zomaar van ons!
En over het loslaten; dat is ook wel zo. Maar dat is 's nachts nog wel eens een probleem inderdaad . Ik probeer ook altijd voor ogen te houden dat het heus ooit overgaat en ga ook zoveel mogelijk mee in zijn ritme, dat geeft het minste stress. Dan maar een paar keer een flesje 's nachts. Maar ik denk toch dat het ook grotendeels te maken heeft met de gevoeligheid van een kind. Ik merk vaker dat Suzoon gevoeliger is voor prikkels. Hij was op zijn onrustigst in de periode dat vriends vader in het ziekenhuis lag en op de dag dat hij begraven werd heeft hij werkelijk bijna de hele dag gehuild. Ik denk dat naarmate hij ouder wordt, gaat praten etc hij zijn frustraties beter kwijt kan en dan misschien ook rustiger wordt. Ach ja, ik weet het ook niet, het blijf gissen .
Suzaa, even een vraagje tussendoor: kijkt jouw meisje hele films? Wij beperken de dvd tijd tot 2 keer 15 minuten. Ik vind hele films nog echt wat lang en de thema's van de disney films vind ik ook nog veel te wijs.

Onze kinderen kijken: sesamstraat (we hebben ca 5 thema dvd's, volgende week komt de sinterklaasversie weer uit de kast ), Dora, tiktak, bumba, kabouter Plop, zandkasteel, muis, barbapappa. Op het moment wordt Dora verbannen door Sesamstraat, maar dat kan volgende week zomaar weer wat anders zijn. Als er gewisseld wordt, is dat vaak onder zachte dwang van manlief of van mij
Owja tv kijiken. Raf is niet echt een tv-kijker maar als ie kijkt staat de TV meestal op Zappelin. Hij is nu al helemaal into sinterklaas door het sinterklaasjournaal. Verder Koekeloere, Huisjeboompjebeestje en Sesamstraat dat soort dingen. De commerciele zenders heb ik hier nog even in de ban, daar word ik bij de twee oudsten al gestoord genoeg van het enoge commerciele dat Raf ziet en leuk vindt is Megamindy .
Weet je wat ik het nadeel vind van tv kijken? Net op het moment dat je wilt kijken moet er wat op zijn. Wij kijken dus (bijna) nooit tv. Onze kinderen raken dus helemaal achter met de nieuwste trends. En reclame zien ze helemaal nooit
Wij kijken ook films van Disney, maar dat doen wij in stukjes. Als wij vinden dat de tv tijd erop zit, gaat ie uit en de volgende dag kijken we vanaf dat punt dan weer verder. Alissa zou trouwens best een hele film volhouden hoor, die vind het heerlijk om op de bank te hangen en tv te kijken. Of al te dansen rond de salon tafel terwijl ze tv kijkt.

Heb ik de verjaardag van BINKIE gemist. Alsnog gefelicteerd!

Ben een paar dagen weg geweest voor mijn werk, en gebroken nu. Dus vroeg naar bed vandaag.

Oh..er huilt er 1..
Haha, hier ook meestal geen tv omdat er dan nooit wat is als wij willen kijken. Maar inderdaad of opgenomen op de recorder of dvdtjes. En hier kijkt ze gerust een disney uit hoor. Meestal tinkerbell, winnie the pooh, en de laatste tijd assepoester.

Soms gaat ze tussendoor spelen en soms niet.

En ik ga morgen ff kijken in hoeverre ze sinterklaas interessant vind, maar volgens mij niet.

Hebben jullie ervaring met de slaaptrainer? Hij is er van kidsleep en van babyzoo. Ik vind hem wel prijzig, maar als het werkt zou ik er wel erg blij mee zijn
Scuba: sterkte!! Ik heb er weinig ervaring mee, dus ik kan weinig meer dan voor je duimen dat jullie snel een oplossing hebben gevonden.....

Poepen: tja, dat gebeurt hier ook in de luier. Plassen ongeveer de helft op de wc/pot, de ander helft in luier of broek..... Er zit langzame vooruitgang in, maar we zijn er nog niet.

Lizzie: tipje voor traktaties: www.kidsoftheworld.nl

Ik heb er de koekjeszakjes met een vlinder en Hoera, Bintje is jarig!! Erop besteld, niet duur en ik doe er alleen nog een bellenblaas of speeltje met iets lekkers in en dan vind ik het genoeg. Ik ben van de lekker makkelijk afdeling

en wat goed van je zusje!!! Daar mag je ook wel trots op zijn hoor, super.

Even naar de volgende pagina

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven