Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
@Es, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Wel erg fijn dat je niet zo'n hel bevalling hebt gehad.

@Nadine, Blij om te horen dat alles goed gaat met jullie. Wat een leuke foto's weer en wat word hij al groot zeg. Het gaat ook zo hard. Geniet er maar lekker van en voel je niet schuldig tegen over ons. Ik vind het heel lief dat je het ons wat meer gunt dan een ander hoor maar als de anderen eerst zijn zal ik dat echt niet zo erg vinden. Onze tijd komt ook nog wel.

Ik ben vanmorgen weer bij de gyn geweest. Ik heb nu een ei van 14 mm en woensdag moet ik terug komen. Hopelijk is hij dan 19 mm en mag ik dan pregnyl spuiten. Spannend. Het is echt de laatste ronde van het jaar. Ze zijn met kerst en oud en nieuw 2 weken dicht. Ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen, want ik wil niet weer een maand weggooien als het deze ronde niet lukt. Ben het nu echt wel zat hoor.

Oh haleygirl, wel moed houden hoor!
Tinkerbel: Spannend meissie! Niks hoor weggooien hoeft niet want jij gaat het gewoon doen deze maand ok?? xxxxxxxxx

Harleygirl: Meis niet opgeven hoor. Het klinkt raar maar als je net begonnen bent is dit heel normaal hoor.Ok heb je niks aan maar ik bedoel don't worry,jouw tijd komt eraan hoor. Dikke knuf en het komt goed. xxxxx

Essie!!! HARTELIJK GEFELICITEERD meis met de geboorte van je zoon. (klinkt dat mooi........) Fijn van je te lezen en geniet maar lekker xxxxxxxxxx

Nadine : Lief dat je komt schrijven en fijn dat het goed gaat. Dikke kus voor jou en je zoon.....xxxxxx

Bloem: Begrijpelijk hoor dat gevoel van afstand. Neem maar lekker je tijd maar ik hoop dat je binnenkort goed nieuws komt schrijven hier;-) xxxxxxxx
Es, nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Hoop dat jullie met volle teugen kunnen genieten.

Tinkerbel, klote is dat he.. dat ze dicht zijn met kerst. Wel begrijpelijk, maar toch.. Ik duim mn duimen er af voor je!

Sweety, Hoe gaat het met je? Je schrijft niet over jezelf, wil het allemaal een beetje?

Harley, Bah! Ik had goede hoop voor je. Volgende ronde beter.

Voor alle zwangere dames en reeds bevallen dames. Wat mij betreft hoef je geen rekening met me te houden hoor! Tuurlijk, ik wil niets liever dan zwanger worden, maar dat wil niet zeggen dat jullie je verhalen hier niet meer kwijt kunnen. Vind het juist wel leuk. Is voor mij ook anders omdat je elkaar toch niet "echt" kent. Dus, kom maar op!
Zaza: Wat is het snel december he? Lukt het om tussen de feestdagen door afspraken te doen? Wat balen he dat sommige ziekenhuizen dan niet gewoon doorgaan. In Amsterdam gaat dat gewoon verder ongeacht welke dag maar hier bij ons ook niet hoor;-(

Hoop zo dat 2008 jouw jaar wordt!!Nou in elk geval wordt er wat gedaan.....

Hier gaat het goed hoor. Ben helemaal genezen (denk ik) en komende donderdag of vrijdag zou ik de eerste keer na de operatie ongy moeten worden.

Dat moet ook wel want door de pijn is er niet veel gebeurd hahha

Ik hoop dat het niet erger is door de behandeling maar zie het vanzelf.

Ook ik wil even kwijt dat alle (bijna) trotse mama's gewoon hun rvaringen "moeten" blijven schrijven hoor. Ik vind het persoonlijk heel leuk om te weten hoe het gaat en ben gewoon heel blij voor jullie!

Tinkerbel: Hoe is het meis? Ik hoop met je mee dat je woensdag Pregnyl mag zetten......>>>>straal wat in om je ei te laten groeien tot 19mm;-)

Kom op he?.....Gaat helemaal goedkomen hoor! xxxxxx

Nadine: ohhhhhhhhh ben helemaal flieft op Nick.......wat een skeet......;-)
@Sweety: oeh, dus bij jou eind van de week nieuws. Hoewel dan geen babynieuws, je zult ook wel blij zijn als je gewoon ongesteld wordt.

@Harley: he bah meid... weer niet... Niet weer in een dip zakken hoor! Het komt best goed, nog 1 kans dit jaar. Decemberbevruchtingen worden septemberkindjes. En septemberkindjes zijn toevallig heel leuk (zei zij lichtelijk arrogant ) Niet dat andere maandkindjes niet leuk zijn hoor... Succes weer meissie. Ik ga weer duimen.

@Nadine: leuke foto's hoor van je mannetje. Vooral die met die kerstmuts. Prachtig! Wat een lekker ding!

@Es: gefeliciteerd met je zoon! Gauw fotootjes plaatsen! Fijn dat je geen horrorbevalling hebt gehad. Nu het ritme vast nog vinden, maar ook lekker genieten en lekker kroelen...

@Tinkerbel: ik hoop het zo voor je. Duimduimduim

@Bloem: jammer, maar uiteraard snap ik het wel. Wel laten weten als je spannend nieuws hebt natuurlijk...

/zeurmodus aan/

Ben even niet geweest, sorry, maar ben een lang weekend weggeweest. Vrijdag t/m maandag weekendje Parijs. Donderdag had ik ook al vrij, maar was vreselijk misselijk. Tot dan toe geen last gehad van misselijkheid, maar woensdag op donderdagnacht alles eruitgegooid. Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten, want gelukkig daarna niet meer overgegeven. Mijn maag moest echter wel weer herstellen, dus heb dit weekend niet veel gegeten en HEEEL veel gelopen (zere benen!!!) en ben 1,5 kilo afgevallen. Wel netjes melk en fruit enzo op bij het ontbijt. Ben normaal gesproken dol op stedentrips, maar ik ga niet snel meer terug naar Parijs. In ieder geval niet in dit hotel of terwijl zwanger. Ik heb gewoon geen fijn weekend gehad.

Iedereen zegt dat je in Parijs niet veel hoeft te lopen ivm de metro. Mooi dacht ik, heb nl. niet zoveel energie. Is wel zo, maar het ondergrondse gangenstelsel van metro A naar metro B of naar de uitgang zijn ook steeds weer lange gangen en veel trappen. We hadden een mooi hotel in een verschrikkelijk ongure buurt. Verder uit het centrum dan de metro's reden, dus je moest 's morgens eerst 15 haltes met een bus naar La Défense waar je dan de metro kon pakken. Die busritten waren op elk tijdstip van de dag stampvol, dus dringen en als haringen in een ton op elkaar gedrukt staan tussen alleen maar stinkende ongure Fransen (of eigenlijk vnl. Noord-Afrikanen). 's Avonds was de helft ook nog dronken of agressief, dus namen we nadat we dat 1 keer hadden ervaren steeds maar een taxi naar het hotel. (15 euro).

Normaal gesproken gaan Manlief en ik de stad in en dan eind van de middag een poosje terug naar het hotel om te relaxen en op te frissen voor het eten, maar dat kon nu niet ivm, de afstand. Je gaat dus om 11 uur de stad in en bent niet voor 's avonds 10 uur terug. Je sjouwt de hele dag door.

We hebben zondag ontzettend slecht weer gehad, dus doorweekte jassen en geen paraplu en pas 's middags een winkel tegengekomen die open was en poncho's verkocht. Je gaat op een gegeven moment van kroeg naar Starbucks naar café, want je kunt pas om 19/00 uur eten en van 11 tot 19 uur dingen bekijken en wandelen lukt ook niet. Als klap op de vuurpijl moesten we zondagavond laat door die zeikregen nog met de metro naar 2 verschillende politiebureaus want portemonnee van Manlief was uit zijn jaszak gestolen in een restaurant. Oh wat heb ik me slecht gevoeld in die stad. Het is een mooie stad met mooie gebouwen, maar het is vast in de lente leuker, het was overal verschrikkelijk druk. Heb toch zeker wel 2x kunnen zitten in de metro en winkelen was geen doen. Konden door de enorme menigte ook de Eiffeltoren niet op. Door stoppen met roken en/of door de zwangerschap ruik ik alles veel beter en sterker en dat is in de metro(gangen) geen fijne ontwikkeling. Mijn benen doen nu nog vreselijk zeer. Heb gelukkig vandaag vrij vandaag. Ga straks naar mijn moeder, lekker in bad.

/zeurmodus uit/

Zo, volgende keer weer een vrolijk bericht. Sorry.

xxx
Hallo!

Es: Leuk om je verhaal te lezen!

Harley: Jammer dat het heeft doorgezet! Ik duim voor de volgende ronde!

Tinkerbel: Spannend hoor, ik duim voor je woensdag!!!!

Sweety: Hoe is het met jou???

B80: Wat jammer dat Parijs zo is tegengevallen! Heb je je zo verheugd op een heerlijk weekendje samen, loopt het zo! Ik hoop dat je da kater snel kwijt bent!

Dan de discussie over wel of niet schrijven over je zwangerschap / kleintje. Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden wanneer dit niet gebeurd. Ik kan me de schroom wel voorstellen, die heb ik zelf ook eens. Maar we schrijven al zo'n tijd met elkaar en leven ook al zo'n tijd met elkaar mee, dat ik het jammer zou vinden als dit ophoudt na een positieve test / bevalling. Ik kan me ook voorstellen dat het voor de meiden waar het helaas niet zo makkelijk lukt, het fijn is andere verhalen te lezen. Anders ligt de focus zo op het niet lukken. Maar misschien heb ik wel heel makkelijk praten....

Toen ik gister thuiskwam besloot de kat haar blaasinhoud te legen in de keuken! Doet ze nooit, we hebben zelfs geen kattenbak omdat ie niet gebruikt wordt. Er leek bloed in te zitten, dus meteen de dierenarts gebeld. Daar konden we met een uurtje terecht. Het bleek een fikse blaasontsteking te zijn, ik mag vanavond bellen voor de rest van de uitslagen. Maar nu vertelde de dierenarts dat het gevaarlijk voor mij kan zijn als de kat mij krabt! Ivm infecties etc. Wist ik niet! Daarom heeft ze ook andere medicijnen gekregen, zodat ik geen pilletjes hoef te geven. Nu is het bij mij overduidelijk dat ik zwanger ben, maar ik zou er nooit aan denken om zoiets aan de dierenarts te melden als ik nog niet zichtbaar zwanger zou zijn. Wisten jullie dit?
@Ongeduld, Neej dat wist ik ook niet. Weet alleen dat je geen kattenbakken mag schoonmaken of alleen met handschoenen. Wel leuk een kat. Ik wil er ook graag 1tje maar mn vriend vind het niet goed zolang we geen tuin hebben. Nu gaan we volgende week dinsdag naar een info avond voor huizen die ze gaan bouwen bij mijn mams in het dorp. Super spannend! Ben al helemaal zenuwachtig haha.
Hoi Ongeduld,

Dat klopt inderdaad. Ik ben toen ik 37 weken zwanger was flink gekrabt door mijn kat. Ze waren met zn tweetjes aan het stoeien en sprong toen onverwachts naast de bank en krabte mijn been. Het bloede wel en ik moest (van mijn moeder) de huisarts bellen. Ik dacht ach valt wel mee, maar ik moest meteen komen om er naar te laten kijken. Daar werd het meteen schoongemaakt en viel het gelukkig allemaal mee. Ik moest wel 2 weken later bloed laten prikken om te kijken of er stoffen in mijn bloed zat. Nou daar ben ik niet meer aan toe gekomen, want Vincent melde zich wat eerder. Gelukkig is alles goed gegaan, maar het kan inderdaad gevaarlijk zijn. Ben je gekrabt dan door de kat?? Gaat het wat beter met het beestje nu?

Hier gaat het verder allemaal goed. Vincent slaapt sinds dit weekend niet meer in zijn wiegje bij ons op de kamer, maar in zijn ledikantje op zijn eigen kamer. Dit ging verassend goed! Alleen nu heeft hij zijn huiluurtje plus de nodige krampjes dus dat is wel even zielig. Ik had het moeilijker dat hij op zijn eigen kamer sliep. Heb de hele nacht naar de babyfoon liggen luisteren hahaha. en er zit maar 1 muur tussen de slaapkamers. Erg he.

Thinkerbell, wat spannend misschien een huis bouwen! Wij willen ook zo graag verhuizen, maar de huizen zijn zo duur! We zitten nu erg goedkoop en moeten dan zeker het dubbele in de maand gaan betalen. Misschien dat het wel kan, maar ik vind het zo'n grote gok om te maken. We durven het gewoon eerst nog niet aan.

De huizen zijn toch zo meer dan 200.000 euro voor een twee onder een kap. Die van ons hebben we voor een 100.000 euro kunnen kopen. Dus ja, moeilijk. Het is wel meer waard nu natuurlijk, maar dan nog komt er fiks meer bij. En dan de kosten koper nog erover heen. Ik baal er zo van.....

Harley, ik duim ook voor je voor de volgende ronde hoor!! Komt vast goed!!

Gaan er nog mensen Sinterklaar vieren? Wij doen normaal met kerst dus dit jaar ook nog. Als Vincent groter is dan komt Sinterklaas wel weer langs... Voor iedereen die het wel viert. Een fijne avond morgen!
Tinkerbel: Hier heeft de kat ook de nodige discussie opgeleverd. Mijn vorige kat is namelijk voor het huis aangereden en mijn vriend heeft hem gevonden. Dat wilde hij liever niet weer meemaken, dus hij heeft de aanschaf van een nieuwe kitten best lang tegengehouden.

Blink: Raar dat er niet meer aandacht voor is, dat het best gevaarlijk kan zijn voor zwangere vrouwen! De kat heeft mij niet gekrabt, maar vanwege de blaasontsteking zou ze pilletjes moeten hebben. Dan is de kans op krabben best groot! Nu heeft ze een alternatieve injectie gehad. Ik maak me best wel zorgen om het beestje. Van die blaasontsteking heb ik niets gemerkt, en net toen we thuiskwamen had ze gebraakt en blijkt ze wormen te hebben! Sorry, het is niet zo'n smakelijk verhaal...... Morgenochtend maar es met de dierenarts overleggen.
Goedemorgen meisjes;-)

Ik wil iedereen die het viert een heel fijne Sinterklaas wensen.

En voor een ieder die het er moeilijk mee heeft een heel dikke knuffel en bedenk.........Sint 2008 vieren we ALLEMAAL .....met kindje in of al uit de buik!

Kus meiden!

Oja en dat van katten.....ik wist het alleen van de kattenbak (dat de partner 9 maanden moet verschonen hahaha) en ersntig krabben(tot bloedens) wist ik ook wel maar verder niet.....

Zaza: 7 december schiet al op meis! xxxxxxxxxx

Tinkerbel: Heel veel succes vandaag met je fm en ik duim dat ie 19 is hoor en dat je Pregnyl mag spuiten vanaaf......(kadootje van Sint;-))
Ongeduld: Gaat het alweer wat beter met de kat?? Heb er zelf ook 3 en vind dit echt zielig. Sterkte met hem/haar.
Hoi Hoi!

Onder het motto 'beter laat dan nooit' meld ik me ook maar weer eens.

Ik heb al jullie verhalen gelezen en gevolgd. Weet niet hoe het bij jullie gaat, maar ik zit hier regelmatig te springen op mijn stoel of juist te huilen... Met andere woorden ik leef mee!

Voor ik het vergeet: aan iedereen wens ik een fijn heerlijk avondje. Vanavond zal de Sint voor het eerst ons huisje weer eens aandoen. Vroeger vierden we het met anderen en toen (na diverse teleurstellende avonden) een poosje niet meer. Nu is Bas ruim anderhalf en vind ik het zo leuk (en spannend) om pakjesavond te vieren! Momenteel is hij op het kdv en daar krijgt hij voor het eerst de goedheiligman in levende lijve te zien. Ben zo benieuwd hoe hij erop gereageerd heeft. Ik hoor het wel als ik hem vanmiddag ophaal. Daarna gaan we thuis vrolijk verder. We houden het klein en knus. Voor zover sintermama het weet krijgt Bas vier kleine kadootjes, waaronder ook zaken die hij anders toch wel had gekregen (sokken en sloffen). Ik denk dat het vervolgens met een Bumbaknuffeltje en een minibasketbal (want vader is een fanatieke speler) wel mooi geweest is... Ik vraag me af hoe we er over 10 jaar bijzitten. Nou ja, ik laat nog wel weten hoe het vanavond is geweest.

Verder gaat het inmiddels weer een beetje beter met me. Bij ons thuis zijn we allemaal getroffen door de buikgriep. Het begon met onze kleine man, die vrolijk (dat gelukkig wel) zijn bed en de woonkamer een aantal keer per dag en nacht onderspuugde. Vervolgens deed mijn man fijn mee aan de feestvreugde en toen kon ik natuurlijk niet meer achterblijven! Helaas betekende het wel dat ik last van harde buiken kreeg en daar schrok ik nogal van. Na een telefoontje met de verloskundige was ik redelijk gerustgesteld. De harde buiken waren zeer normaal en zelfs te verwachten bij heftige darmkramp. Bovendien is nu de gunstigste tijd om ziek te zijn als je moest kiezen tijdens de zwangerschap. Hoe dan ook, de baby heeft geen last gehad (neem ik dan maar aan) en met de rest van ons gezin gaat het ook weer super. We hebben we flinke stapels schoon beddengoed in de kast liggen en dat geeft aan dat het goed gaat!

De afspraak bij de VK van 23 november was nog voordat we ziek werden. Het was heel fijn dat mijn moeder erbij was, want Bas kreeg er al gauw genoeg van. Geweldig was het om het snelle hartje van ons minimensje weer te horen. Het mooiste vond ik wel dat je mijn tragere hartslag er doorheen kon horen. Het bewijs dat ik met zijn tweetjes ben. Het nabespreken van de termijnecho leverde geen bijzonderheden op. De uitgerekende datum blijft gewoon de 11de mei en niet drie dagen eerder. Ook mijn bloeduitslagen waren goed. Toch weer een opluchtig.

De echo van 27 december staat al in het schema en daarna moet ik weer op 17 januari bij de VK zijn. Tjee, wat gaat het hard. Ik zit nu in de 18de week en het duurt dus niet lang meer of we zijn over de helft! Wat dat betreft gaat deze tweede zwangerschap zo ontzettend veel sneller dan de eerste. Als ik 's avonds in bed lig denk ik vaak pas weer "Oja, ik ben ook nog zwanger!" wel verneukeratief, want het hakt er ook deze keer behoorlijk in.

Zo ben ik bijvoorbeeld al vroegtijdig met mijn stage gestopt. Dat vond ik een vervelende keus om te maken, maar ik ben wel blij dat ik morgen dus niet naar de kinderen hoef en me gewoon op andere dingen kan concentreren. (Mijn minorscriptie bijvoorbeeld, want die wil ook nog niet zo van de grond komen...) Tja, ik kan me er altijd moeilijk bij neerleggen als de dingen anders gaan dan ik me voorgesteld had, maar uiteindelijk is deze oplossing voor ons allemaal het beste. Als we nu in de kerstvakantie allemaal even uitrusten en weer nieuw leven blazen in ons ingedommelde seksleven, dan komt het vanzelf wel weer goed. (Hoop ik!)

Sorry hoor meiden, voor dit langdradige egobericht. Ben wel blij dat ik het even kwijt kan. O! Ik vergeet trouwens iets heel belangrijks: ik voel het kindje schoppen sinds 20 november! Vroeg he? De VK zei dat het normaal was bij een tweede zwangerschap. Blij toe, want ik vind het erg gezellig (nu nog wel, hihi).

Maar hoe is het met jullie?

@ Es: Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon. Ik vond het erg mooi om je verhaal te lezen. Zat natuurlijk meteen weer te snikken van "O, ze is bevallen! Hoera!" Je kent het misschien wel. Ik wens jullie een fijne tijd met elkaar en dat Esbaby (is dat een fijne forumnaam?) maar gelukkig op mag groeien.

@ Nadine: Ook geweldig om jouw verhaal te lezen. Ik kon helaas de foto's niet zien, omdat er gewerkt werd aan de site ofzo. Die bekijk ik later dan wel. Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je het lastig vindt om je gelukkige verhalen te delen. Ik heb dat zelf ook een beetje. In het begin voelde ik me zelfs schuldig omdat ik zwanger ben en anderen niet. Het blijft ook zo oneerlijk. Ben wel heel blij dat iedereen tot nu toe aangeeft wel onze verhalen te willen blijven lezen. Dat maakt mij ook wat vrijer daarin.

@ Zaza: Overmorgen weer naar de gynaecoloog. Oei wat spannend! Ik ga heel hard aan je denken. Heel begrijpelijk dat je het zwaar vindt om aan die uitgebreide onderzoeken te beginnen en steeds maar weer te moeten afwachten wat eruit komt. Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk dat moet zijn. Vooral als er vervelend nieuws uitkomt... Maar zover is het nog niet. Houd moet! Ik duim voor jullie.

@ Sweety: Ben blij dat ik toch nog zo vaak van je kan lezen. Niet zo lang geleden zat je in een behoorlijke dip. Dat kan ik me indenken trouwens! Knap dat je in staat bent om steeds maar weer vol te houden en er het positieve van in te zien. Petje af hoor, meid! Ik ik sluit me volledig aan bij jouw wens dat het in 2008 mag gebeuren voor jullie/ons allemaal.

@ Tinkerbel: Ik hoop dat jij als sinterklaascadeau inderdaad met Pregnyl aan de gang kan. Ik ben trouwens sinds 27 november klaar met het verzamelen voor Moeders voor Moeders. Ik hoop zo dat juist jij er wat aan kan hebben. Heb veel aan je gedacht toen ik met een wasknijper op mijn neus mijn plasjes in de stinkende flessen goot Maar serieus, ik gun het je van harte.

@ Bloem: In de eerste plaats fijn dat je nu eindelijk ongesteld geworden ben. Als ik het me goed herinner zijn we rond dezelfde tijd met de anticonceptie gestopt. Ik hoop dat je nu in een wat gunstiger vaarwater komt met regelmatige cycli. Ik begrijp ook dat je even afstand neemt van alle gedoe er omheen. In mijn vriendenkring hebben we ook zo'n stel waarbij het allemaal moeilijk ging. Toen de focus er eenmaal af was, waren ze binnen de kortste keren zwanger. Inmiddels hebben ze twee superkindjes! (Na elkaar hoor.) Ik hoop dat het voor jou nu ook snel mag gebeuren.

@ Harley: Wat jammer, wat jammer. Ik las je berichten en hoopte steeds harder dat het zover was. Tot ik helaas toch moest lezen dat je ongesteld bent geworden. Natuurlijk ga ik deze maand weer hard aan je denken en voor je duimen. Hoe is het trouwens met het stoppen met roken?

@ Ongeduld: Sjonge, wat gaat het hard. Jij bent alweer de volgende die aan de beurt is. Nog maar ruim een maand! Ik wens je heel veel sterkte met de laatste loodjes en natuurlijk ook met je arme kat. Hopelijk kan ze snel genezen zonder jou ziek te maken. Ik wist het wel van die kattenbakken verschonen (toxoplasmose), maar niet van krabben. Ik zal het in de gaten houden, want ik stoei zelf graag met mijn kat (die bij mijn moeder woont en die ik dus niet vaak zie, maar toch). Bedankt voor de 'heads-up'.

@ Blink: Fijn te lezen dat het goed gaat met jullie. Dat van die gespitste oren bij de babyfoon vond ik heel herkenbaar. Eerlijk gezegd hoor ik nu nog alle geluidjes die Bas in zijn slaap maakt en bij iedere vallende speen zit ik al bijna rechtop in bed. Hopelijk slijt het nog een beetje... Wel knap van Vincent dat ie zich meteen redt in zijn eigen kamertje, zo helemaal alleen. En jij nog veel sterkte ermee!

@ B80: Jammer dat Parijs zo tegenviel. Ik ben een van de weinigen die ik ken die überhaupt nooit zo onder de indruk van Parijs is geweest, dus ik kan me je teleurstelling wel voorstellen. Hopelijk hebben jullie het de volgende keer leuker, maar misschien kan je gewoon beter naar een andere stad gaan. Trouwens wel een goed idee om tijdesn de zwangerschap nog een paar last-minute stedentrips te organiseren, want als jullie kleintje er eenmaal is wordt het waarschijnlijk lastiger. Succes ermee.

Nou, dat was het weer voor vandaag. Ik ga maar eens een boterhammetje smeren en dan de woonkamer onder handen nemen. Je kunt daar namelijk de vloer niet meer zien tussen al het speelgoed, de versnipperde post en de afgekloven boterhamkorstjes...

Nog één vraag: wie van jullie kijken er naar het NCRVprogramma Babyboom? Ik volg het wekelijks (donderdagavond 20:30 of vrijdagmiddag 14:00) steeds als ik kijk moet ik ook aan jullie denken. Kijken jullie ook? Wat vinden jullie ervan? Ik ben zo iemand die er zelf nóóit aan mee zou willen/durven doen, maar ik kijk des te liever. En jullie?

Nu echt dag!

Dikke knuffel, Utah.
Mijn god wat een lap! Sorry meiden...
@ Nadine: Nu kon ik wel op jullie fotoalbum komen. Wat een prachtig kereltje is jullie Nick! Heerlijk eigenwijs koppie. Ik kan me voorstellen dat je trots bent en van hem geniet.
Utah: Geweldig om zo'n lap van je te lezen! En fijn dat het inmiddels weer helemaal op rolletjes loopt!

Tink: Ik heb spierpijn van het duimen! Ik hoop zo op een goed sintkadootje!

Onze kat is echt ultrazielig! Vandaag maar een kuurtje opgehaald en nu moet ze over naar ander voer (voor de blaas). Door de wormen heeft ze veel honger, maar ze mag niets extra's....

Gisteravond zijn we naar de eerste try-out van de oudejaarsconference van Jan Jaap van der Wal geweest. Was erg leuk, helemaal als je bedenkt dat het de eerste try out was. Ben benieuwd hoe de show uiteindelijk wordt!

Nu ga ik toch maar effe het huis door, het moet vanavond natuurlijk wel een beetje schoon zijn voor de Sint!
Ja ik heb een sinterklaaskadotje gehad vandaag. Heb vanmorgen pregnyl mogen spuiten, mn ei was 18 mm en morgen avond springt hij! Spannend!

Ja ik kijk ook babyboom. Zit altijd met tranen in mijn ogen voor die tv.

Utah, Jeetje wat een lap zeg haha hoe krijg je het voor elkaar. Zal het morgen nog wel even beter lezen. Mocht het bij mij ook ooit eens raak wezen dan doe ik ook mee met moeders voor moeders. Het is toch wel belangrijk dat de zwangere dames dat blijven doen, want een hoop andere en ik zijn er dan idd misschien mee geholpen.
Hoi lieve meiden,

Ik heb nu eens even tijd om op iedereen te reageren dus dat ga ik us ff doen!

@ Tinkerbel: proficiat meid, een groot ei en je pregnyl spuit mogen zetten! you go girl!! Ik hoop zo dat 2008 jou jaar wordt!

@ Ongeduld: Wat zielig voor je kat zeg! Hopelijk is ie snel weer beter!

@ Utah: Wat een lap tekst zeg! Toen ik nog actiever meeschreef, had ik dat ook heel vaak zulke lappen. En al weer bijna op de helft zeg, wat vliegt de tijd. Ik vond de eerste zwangerschap al zo snel gaan, maar met een volgende zwangerschap wachten we toch nog eens even! (al zou manlief over 9 maanden nr. 2 al wel willen krijgen! Hij hoeft het harde werk ook niet de doen! ) Nee, ik wil dat Nick kan lopen voor nr. 2 zich aandient, anders loop je met 2 kinderen op je arm...

@ Es: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! En wat een "korte" bevalling zeg! Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel benieuwd ben naar z'n naam. Ben je bang voor herkenning? Nou ja, het is jouw keus en die heb ik maar te respecteren. Hoe gaat het met jullie drietjes? Heb je je draai al een beetje gevonden? Geef je eigenlijk borstvoeding?

@ Blink: Wat fijn dat Vincent lekker op z'n eigen kamertje slaapt nu! Maar dat je 's nachts de babyfoon gebruikt zeg?! Dat doe ik dus echt niet en dan grenst Nick z'n kamer nog niet eens aan de onze! Maar als meneer z'n fiep/speen/tut (net hoe je het noemt!) kwijt is, hoor ik dat echt meteen, daar heb ik geen babyfoon voor nodig! Ik gebruik de babyfoon alleen overdag als ik beneden ben, maar goed, ieder z'n manier natuurlijk! Het lijkt me dat je 's nachts van elk geluidje wakker wordt, ook als dat niet nodig is.

@ B80: lekker hè, dat je hier ongegeneerd kunt zeuren!! Wel jammer dat je weekendje minder leuk is geweest, maar goed, je kunt niet alles hebben! Grapje!

@ Sweety: Fijn dat de operatie goed gelukt is! Hopelijk wordt 2008 jouw jaar! Ik duim me in ieder geval helemaal suf daarvoor. Hoop dat je gewoon ongi wordt met een regelmatige cyclus zodat het voor jou ook kan gaan gebeuren!

@ Zaza: meid, ook voor jou duim ik me suf. Ik vond het al lang om 10 maanden te moeten wachten, laat staan de lengtes waar jij mee te maken hebt.... een dikke van mij!

Zo, nu had ik geloof ik iedereen wel gehad, mocht ik onverhoopt iemand vergeten zijn, sorry! Volgende keer beter!

Ik ga ons manneke even troosten, die ligt nu hard te huilen (te vechten tegen z'n slaap!). Dan de fles maar 'n half uurtje vervroegen, kan ook geen kwaad!

Dikke knuffel en tot snel maar weer!

Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Tinkerbel: Wat goed! Ik duim zo voor je!

Nadine: Heb je je mannetje stil weten te krijgen? Dat lijkt mij in het begin enorm moeilijk, helemaal wanneer je je kindje nog niet zo goed kent.

Hier kijk ik ook altijd trouw naar babyboom! gisteravond hebben we het gemist, maar dat kan ik gelukkig vanmiddag weer inhalen!

Gisteravond zijn we naar Schudden geweest. Echt een aanrader! Cabaret, maar dan net effe anders. Veel mime en toneel erin, maar wel met enorm veel humor. Die jongens deden het zo goed, maar het is echt lastig uit te leggen wat er nou zo leuk was. Op de terugweg wel wat naars meegemaakt. Eerst schoot er een kat voor de auto langs, daar kon vriendlief nog voor op de remmen (was binnen de bebouwde kom). Maar op de provinciale weg zat er een kat midden op de weg iets te eten. Door een tegenligger konden we ook niet uitwijken, dus dat katje heeft het helaas niet overleefd. Echt heel naar! Vriendlief heeft zich uitgebreid lopen verontschuldigen tegenover mij, terwijl hij er echt niets aan kon doen.

Woensdagavond hebben we met de schoonfamilie Sinterklaas gevierd. Was weer ouderwets gezellig! En er lagen nu al pakjes bij voor de kleine, ik hou mijn hart vast voor volgend jaar!

Is het bij jullie ook van dat grrrrr weer?
quote:ongeduld2 schreef op 07 december 2007 @ 10:14:

Nadine: Heb je je mannetje stil weten te krijgen? Dat lijkt mij in het begin enorm moeilijk, helemaal wanneer je je kindje nog niet zo goed kent.

Ja hoor! Hij kan zo lekker vechten tegen z'n slaap!

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb me zo vaak afgevraagd: "waarom huilt ie nou?!" Maar als je de 3 belangrijkste dingen uitsluit (1. geen honger, 2. schone luier, 3. geen boertje dwars), kun je 'm best 'n half uur laten huilen hoor. Dat klinkt zielig en zo voelt het ook voor jezelf maar ik heb het ook moeten leren! Je kindje moet leren zelf in slaap te vallen en soms gaan daar wat tranen aan vooraf. In het begin liep ik ook meteen naar boven, maar nu kijk ik eerst of 1,2 of 3 aan de hand is en zo niet laat ik hem gewoon huilen. Dan blijf ik meestal wel even boven achter de pc zitten (of ik ga ff strijken) zodat ik het verloop van z'n huilen kan volgen. Meestal wordt het langzaamaan minder maar als het echt dikke paniek is (en die verschillen hoor je echt heel snel) dan laat ik hem ook niet huilen hoor!! Dan ga ik even voor 'm zingen of ik wrijf 'm zachtjes over z'n voorhoofdje en doe sssshhhhtt sssshhhhhht, dat vind ie fijn. Dat bootst een beetje het suizen van je bloed na van toen ie in de baarmoeder zat.

Je leert echt heel snel je kindje kennen, maak je geen zorgen!

We hebben trouwens dit jaar Nick "misbruikt" voor onze kerstkaarten! En geweldig dat dat is!!! Zie hier het resultaat:

Foto's kerstkaarten

Natuurlijk zijn deze foto's door de fotograaf in een leuk sjabloontje verwerkt met tekst en onze namen en als foto afgedrukt. Het is echt fantastisch! We konden ook niet kiezen dus we hebben van ieders maar 50 laten afdrukken!

Nou, ik ga maar eens ontbijten, m'n maag rammelt behoorlijk!

Tot snel weer!

Nadine
@Nadine: wat een gave foto's voor op de kerstkaarten! Vindt iedereen hartstikke leuk om te krijgen...

@Ongeduld: wat zielig van jullie poes. Gaat het alweer een beetje beter met hem/haar? En nog zieliger voor de poes die op de weg zat te eten. Lijkt me vreselijk, volgens mij zou ik HEEL hard gaan huilen als ik dat had gedaan. Natuurlijk kan je er niks aan doen en dat geldt ook voor jouw vriend, maar oh, wat erg. Brrrr. Wel fijn dat je een leuke Sint hebt gehad. Je zit trouwens goed in het theater. Wij zijn laatst naar Montezuma's Revenge geweest en eerstkomende show is in februari weer. Claudia de Brey geloof ik.

@Tinkerbel: hoera vanwege je ei! x

@Utah: heerlijk zo'n lap tekst. Rot dat jullie allemaal zo ziek zijn geweest. Fijn dat het nu weer beter gaat en dat ook alles goed is met de baby. Nog 2 weken en dan hoor ik ook voor het eerst het hartje van onze baby (als het goed is). Lijkt me ZO bijzonder. Wat goed dat je jezelf een soort halt hebt toegeroepen en dat je gestopt bent met je stage, hoewel je misschien niet wilde. Neem mijn petje af voor jou, EN een kind, EN een studie, EN een 2e op komst, EN een man/vriend, EN huishouden. Knap hoor.

Bij mij verder weinig nieuws. Druk weekend voor de boeg. Vanavond bij vriendin kijken die net een nieuw huis heeft. Morgen high-teaen met andere vriendin, 's avonds verjaardag. Zondag vrienden met 2 kids bij ons op bezoek.

Nu komen de feestdagen en de personeelsfeestjes e.d. eraan. In januari maar eens een rem op onszelf zetten en het rustiger aan gaan doen.

Ik heb het gevoel of ik mijn energie al weer een heel klein beetje aan het terugkrijgen ben. Ik wil nog steeds wel vroeg naar bed, maar minder vroeg dan eerst en overdag slapen op vrije dagen doe ik ook niet meer... Misschien ijdele hoop. Ik wil ook gewoon altijd zoveel en liefst alles tegelijk

Ga eens bij mijn boontjes kijken en de kip in de oven gooien.

xxx en tot gauw. Iedereen een fijn weekend.
Zaza: Hoe was het bij de gyn??? xxxxxxxxx

Tinkerbel: Hoe is het gegaan met je mega goede ei?? xxxxxxxx
even korte update.. beetje ego..

Bij gyn prima. Niets bijzonders te zien op echo etc. Dat was wel een beetje een opluchting, want ik hem een beetje een vreemd verleden qua baarmoeder.. (haha, dat klinkt raar..)

Bloed geprikt. Moet nu de 10e dag van de volgende cyclus weer terug komen. Cyclusanalyse. Helaas moet dat nog even wachten, want dat zou precies met kerst zijn. Dus tot januari gebeurt er sowieso niets meer.

Sweety, wat gebeurt er bij jou nu eigenlijk?

Heb het idee dat de tabel nogal achter loopt. Zou iedereen eventuele veranderingen dik willen drukken?

@ Zaza: m'n leeftijd is al weer 33 geworden 5 dagen na de geboorte van onze zoon, maar ben het helemaal vergeten door te geven!

Jammer voor je dat er met kerst niks gebeurt! Maar toch fijn dat er niks te zien was op de echo!

Nadine
Zaza; Fijn dat de cho er goed uitzag meid! Dat is alvast 1!!

Ja jammer dat door de feestdagen de boel vertraagt wordt he? maar ja...even lekker genieten is ook belangrijk. xxxxxxx

Bij mij is het zo dat ik afgelopen vrijdag te horen kreeg dat ze vandaag een controle gaan doen (ivm de operatie)

Dus gaat er weer een slang met een cameraatje in ;-(

Moest gisteravond aan de Naproxen en vanmorgen weer.

Het gebeurtd weleens zonder verdoving hoor zei meneer doodleuk!$$%^^^*^&*^%@##$%&grrrrrr!!

Oja natuurlijk kan best hoor laat Sweety zich ontglippen.

We zijn tenslotte stoer toch??

Dan moet er wel een tang op de baarmoedermond om het goed zichtbaar te maken.

Ach welja...have fun hoor! haha

Maar afijn wie weet valt het mee.

Dan ben ik dus nu ongy af en zou mijn NOD op euh...4 januarizijn.

Hoop dat ik het goed heb gedaan met dat dikgedrukte hahah

We knallen er dus ook maar een IUI achteraan (als het goed is) Dat zal dus volgende week ergens plaatsvinden (iui nummer 4)

Ongeduld : Hoe gaat het met de kat?? en met jezelf??

Vind het zo zielig ...hoop dat het beter gaat xxxxxxxx

Nadine: OHHHHHHHHHHH meissie wat een kanjer dat kerstmannetje!!!

Zo een mooi ventje met een guitig koppie...ik smelt helemaal xxxxxxxx

Alles goed met jou en manlief ook??

Geniet maar samen van deze mooie dagen hoor. xxxxx

Tinkerbel: Hoe gaat het?? Alles goed gegaan?? dikke hug xxxxxxx

Es en Blink: Genieten jullioe ook van het kersverse mama zijn???

Ikhoop dat alle sok is en dikke knuffffff

Harley en Bloem: Hoe is het???xxxxxxxxxxxxx

Nou meiden ik ga me ff voorbereiden.....

Brrrrrrr zal wel weer vervelend gaan doen.

Had ik afgelopen vrijdag ook al maar gelukkig heb ik een heel lieve gyn die ook wel van en geintje houdt.Ik vraag ook de gekste dingen maar hij legt alles kalm en rustig uit.

Ik stelde al voor ook maar gyn te worden...ben al helemaal op de hoofte van alles (lees; een beetje;-))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven