3000 + deel 74!!!!!!
donderdag 11 november 2010 om 22:13
Als je in een verpleeghuis de opleiding tot verpleegkundige gaat doen (niveau4) dan kun je daarna zonder extra's alleen in de ouderenzorg werken.
Wil je dan in de kraamzorg, dan zul je inderdaad nog verder moeten leren.
Blijft het punt open staan dat als in jouw regio geen kraamopleiding wordt aangeboden, je ook als verplkundige waarschijnlijk geen stage kunt doen bij de kraambureau's in je regio.
Dat blijft dan dus een lastig stuk.
Nog even goed informeren dus Pop!
Als verpleegkundige heb je meer (en langer) geleerd en meer bevoegdheden dan als (kraam) verzorgend, dus is sowieso een waardevolle opleiding hoor.
Wil je dan in de kraamzorg, dan zul je inderdaad nog verder moeten leren.
Blijft het punt open staan dat als in jouw regio geen kraamopleiding wordt aangeboden, je ook als verplkundige waarschijnlijk geen stage kunt doen bij de kraambureau's in je regio.
Dat blijft dan dus een lastig stuk.
Nog even goed informeren dus Pop!
Als verpleegkundige heb je meer (en langer) geleerd en meer bevoegdheden dan als (kraam) verzorgend, dus is sowieso een waardevolle opleiding hoor.
donderdag 11 november 2010 om 22:13
donderdag 11 november 2010 om 22:17
de link die Bam plakte verteld meer over opleidingseisen Appel, en die zijn inderdaad niet heel hoog voor kraamzorg.
Pop, is er geen ziekenhuis in de buurt waar je de verkorte opl voor verpleegkundige kunt doen?
Dan kun je stages lopen op diverse afdelingen en na je diplomering veel verschillende kanten op.
Pop, is er geen ziekenhuis in de buurt waar je de verkorte opl voor verpleegkundige kunt doen?
Dan kun je stages lopen op diverse afdelingen en na je diplomering veel verschillende kanten op.
donderdag 11 november 2010 om 22:18
quote:josje37 schreef op 11 november 2010 @ 22:14:
Sprak van de week iemand die het via thuisstudie ging doen en pas als kind op school zat (over twee jaar of zo) pas stage ging lopen. Maar theorie wel afgesloten had danThuisstudie kan tegenwoordig ook inderdaad, een groot deel doe je dan via LOINTI bijvoorbeeld
Sprak van de week iemand die het via thuisstudie ging doen en pas als kind op school zat (over twee jaar of zo) pas stage ging lopen. Maar theorie wel afgesloten had danThuisstudie kan tegenwoordig ook inderdaad, een groot deel doe je dan via LOINTI bijvoorbeeld
donderdag 11 november 2010 om 22:19
quote:egelviva schreef op 11 november 2010 @ 22:13:
Als je in een verpleeghuis de opleiding tot verpleegkundige gaat doen (niveau4) dan kun je daarna zonder extra's alleen in de ouderenzorg werken.
Wil je dan in de kraamzorg, dan zul je inderdaad nog verder moeten leren.
Blijft het punt open staan dat als in jouw regio geen kraamopleiding wordt aangeboden, je ook als verplkundige waarschijnlijk geen stage kunt doen bij de kraambureau's in je regio.
Dat blijft dan dus een lastig stuk.
Nog even goed informeren dus Pop!
Als verpleegkundige heb je meer (en langer) geleerd en meer bevoegdheden dan als (kraam) verzorgend, dus is sowieso een waardevolle opleiding hoor.Juist, ik wil graag een goede basis maken, als ik daarna (verkort) kraam ga leren dan kan ik dat zelf ook opbrengen, 4 jaar naar school zonder erbij te werken gaat niet lukken....
Als je in een verpleeghuis de opleiding tot verpleegkundige gaat doen (niveau4) dan kun je daarna zonder extra's alleen in de ouderenzorg werken.
Wil je dan in de kraamzorg, dan zul je inderdaad nog verder moeten leren.
Blijft het punt open staan dat als in jouw regio geen kraamopleiding wordt aangeboden, je ook als verplkundige waarschijnlijk geen stage kunt doen bij de kraambureau's in je regio.
Dat blijft dan dus een lastig stuk.
Nog even goed informeren dus Pop!
Als verpleegkundige heb je meer (en langer) geleerd en meer bevoegdheden dan als (kraam) verzorgend, dus is sowieso een waardevolle opleiding hoor.Juist, ik wil graag een goede basis maken, als ik daarna (verkort) kraam ga leren dan kan ik dat zelf ook opbrengen, 4 jaar naar school zonder erbij te werken gaat niet lukken....
donderdag 11 november 2010 om 22:20
quote:egelviva schreef op 11 november 2010 @ 22:17:
de link die Bam plakte verteld meer over opleidingseisen Appel, en die zijn inderdaad niet heel hoog voor kraamzorg.
Pop, is er geen ziekenhuis in de buurt waar je de verkorte opl voor verpleegkundige kunt doen?
Dan kun je stages lopen op diverse afdelingen en na je diplomering veel verschillende kanten op.
Helaas..... de ziekenhuizen hier niet.
Misschien Terneuzen of Bergen op zoom wel dat weet ik niet
de link die Bam plakte verteld meer over opleidingseisen Appel, en die zijn inderdaad niet heel hoog voor kraamzorg.
Pop, is er geen ziekenhuis in de buurt waar je de verkorte opl voor verpleegkundige kunt doen?
Dan kun je stages lopen op diverse afdelingen en na je diplomering veel verschillende kanten op.
Helaas..... de ziekenhuizen hier niet.
Misschien Terneuzen of Bergen op zoom wel dat weet ik niet
donderdag 11 november 2010 om 22:22
donderdag 11 november 2010 om 22:22
quote:BadAss schreef op 11 november 2010 @ 22:17:
Dat kan idd ook ja.
hier bijvoorbeeld.
Weet niet of je daar ook uitgestelde stage kan doen maar dat is na te zoeken.
(als ik het aan tijd had ging ik het nu voor je doen maar ben al aan het struisvogelen)
Lief van je!
thuisstudie is idd handig, en snel!
Maar heb je dan een goede basis?
Dat kan idd ook ja.
hier bijvoorbeeld.
Weet niet of je daar ook uitgestelde stage kan doen maar dat is na te zoeken.
(als ik het aan tijd had ging ik het nu voor je doen maar ben al aan het struisvogelen)
Lief van je!
thuisstudie is idd handig, en snel!
Maar heb je dan een goede basis?