vriend

13-11-2010 14:42 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een vriend en hij had het erover dat hij in het psychatrisch huis daar iemand had leren kennen,een vrouw van 45 jaar,die vrouw heeft een vriend en die zit daar nog,maar zij niet meer, mijn vriend ging gister naar haae toe omdat zij een hond had gekocht en zij niet wist hoe ze die hond het beste kan korrigeren. dus hij wil haar dat leren, hij vertelde mij dat. en ban zo bang dat hij vreemdgaat ofzo.maar hij zegt tegen mij dat hij dat niet doet en hem dus moet vertrouwen! ik ben een super onzekere meid en een negatief zelfbeeld heb,ligt zoiets aan mij? hoe kan ik daar mee omgaan? ik wil hem graag kunnen vertrouwen
maar moet ik me daar dan zorgen om gaan maken? met hem en die vrouw?
quote:smurfje251 schreef op 13 november 2010 @ 15:45:

mn vriend is 35. die vrouw is 45. ik vind het ook vaag dat het geheim moet zijn maar ik zei al hij ivm zijn problemen en ivm met mn ouders. mn ouders moeten hem niet. ja ze heeft de hond maar net,maar hij wou dat zei hijHoe oud ben jij?
24 jaar ben ik,maar meot ik me zorgen gaan maken om hem en die vrouw?
quote:smurfje251 schreef op 13 november 2010 @ 15:45:

mn vriend is 35. die vrouw is 45. ik vind het ook vaag dat het geheim moet zijn maar ik zei al hij ivm zijn problemen en ivm met mn ouders. mn ouders moeten hem niet. ja ze heeft de hond maar net,maar hij wou dat zei hij

Je bent volwassen (dat neem ik voor het gemak even aan), dus in principe ben je geen verantwoording schuldig aan je ouders.

Deze man heeft blijkbaar zoveel issues dat hij (momenteel)niet in staat is om een relatie aan te gaan. Trek daar je conclusie uit. Jij kan daar niks aan veranderen. Misschien is hij wel nooit toe aan een relatie en heb jij gewacht tot je een ons weegt. Zo zonde van je tijd en energie.
I am surrounded by morons
Wacht? Kan ik het verhaal misschien samenvatten?

- Jij bent 24, je vriend is 35. Hij heeft een zoontje.

- Je vriend is manisch depressief en heeft hiervoor een tijd in een instelling gezeten.

- Jullie hebben al een paar maanden een relatie, maar die hou je geheim voor de buitenwereld. Dit ivm zijn ziekte en zijn kind.

- Je kent je vriend via je werk op een sociale werkplaats.

Klopt het zo?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Twisted schreef op 13 november 2010 @ 15:43:

[...]

Je zegt dat je zelfbeeld laag is. Heb je al stappen ondernomen om dat op te krikken? Lijkt me namelijk wel erg verstandig.quote:Twisted schreef op 13 november 2010 @ 14:53:

Waarom ben je zo onzeker over jezelf?Smurf, zou je hier misschien antwoord op willen geven?
beetje. iemand zei al Deze man heeft blijkbaar zoveel issues dat hij (momenteel)niet in staat is om een relatie aan te gaan.
quote:smurfje251 schreef op 13 november 2010 @ 15:49:

24 jaar ben ik,maar meot ik me zorgen gaan maken om hem en die vrouw?Neen. Zie mijn post van 15.45 uur.
quote:bergamot schreef op 13 november 2010 @ 15:05:

Een relatie die van een van beide geheim moet blijven is in mijn ogen geen echte relatie. Als jij wel een relatie wilt dan ligt daar dus al je probleem en niet of hij wel/niet vreemd zou kunnen gaan.Eens, en het vergrootglas zorgt ervoor dat ik me afvraag of jij wel een relatie aan kunt. Ben je niet beter af als je eerst een flinke tijd alleen leert zijn?
ik ben gewoon onzeker, negatief zelfbeeld en weinig zelf vertrouwen, geen idee waarom, heb vroeger ook al een en ander meegemaakt,mijn vader heeft me seksueel misbruikt toen ik heel klein was maar heb geen contact met hem meer. weet niet of het daar van komt
quote:smurfje251 schreef op 13 november 2010 @ 15:10:

ik mag van hem ook niet vreemdgaan en hij van mij niet,dus eigenlijk is er al een relatie tussen ons 2, een echte relatie is hij nog niet aan toe omdat hij genoeg problemen heeft ivm zijn zoontje en een instantie gaan hem er bij helpen en op het werk voordat hij weg ging was het weer drama, ik was weer verdrietig,ik ben elk weekend verdrietig omdat ik hem dan mis en de liefdeDus hij is door de weeks bij je op de sociale werkplaats, en in het weekend in een psychiatrisch ziekenhuis? Waar hij contacten opbouwt die wel openbaar mogen zijn. Echte relaties dus.
quote:Madhe schreef op 13 november 2010 @ 15:55:

[...]

Eens, en het vergrootglas zorgt ervoor dat ik me afvraag of jij wel een relatie aan kunt. Ben je niet beter af als je eerst een flinke tijd alleen leert zijn?Helemaal eens. Eerst aan zichzelf werken en sterker worden. Daarom vroeg ik ook of ze al stappen heeft ondernomen om haar eigenwaarde op te krikken.
nee hij is daar niet meer,was jaren geleden toen hij opgenomen was. door de weeks zie ik hem wel op t werk ja en weekenden is hij thuis
Ben je bang dat dit het beste is wat je kan krijgen? Schij toch uit. Jij moet echt aan jezelf gaan werken. Zodat jij weet, dat je iemand waard bent die helemaal vol overgave verliefs op je is. En jou niet geheim wil houden.

En je concentreert je inderdaad op bijzaken. Die vrouw met die hond is peanuts. Dat hij niet wereldkundig wil maken dat hij een relatie met jouw heeft, dat is jullie probleem.
quote:smurfje251 schreef op 13 november 2010 @ 15:58:

nee hij is daar niet meer,was jaren geleden toen hij opgenomen was. door de weeks zie ik hem wel op t werk ja en weekenden is hij thuis

Maar buitenshuis, doen jullie dan wel leuke dingen?

En ik geloof ook wel dat er niets achtersteekt dat hij die vrouw met die hond wil helpen.

Ik kan begrijpen dat iemand even niet toe is aan een relatie, maar het dan stiekem doen...

Dat riekt naar: NIET eerlijk.

Want.... als hij er echt niet aan toe is, zou hij jou met rust laten en zelf ook die rust willen hebben.
quote:smurfje251 schreef op 13 november 2010 @ 15:55:

ik ben gewoon onzeker, negatief zelfbeeld en weinig zelf vertrouwen, geen idee waarom, heb vroeger ook al een en ander meegemaakt,mijn vader heeft me seksueel misbruikt toen ik heel klein was maar heb geen contact met hem meer. weet niet of het daar van komt

Om te beginnen een dikke

Ik denk dat je jeugd je voor een groot deel vormt, maar weet ook dat je daar niet in hoeft te blijven hangen en zelf stappen kunt ondernemen om ermee te dealen en er sterker uit te komen. Wat gebeurd is, is gebeurd, en dat is heel rot, maar niet alles bepalend.

Heb jij bijvoorbeeld psychische hulp (gehad)?
wat bedoel je met peanuts? ik ben best achterdochtig
ik heb vroeger wel hulp gehad van riagg toen ik 5 was,maar wat er gebeurd is kan ik me gelukkig niks van herrinderen.ik was zo klein.ik heb ook PDD-NOS, vorm van autisme
quote:smurfje251 schreef op 13 november 2010 @ 16:03:

Zoals ik al eerder getypt heb, die vrouw is totaal niet belangrijk. En ook totaal geen bedreiging voor je 'relatie'. Laat dat rusten. Je fixeert je op bijzaken.

Nogmaals, het feit dat je vriend jullie 'relatie' geheim wil houden, jij je in de wacht laat zetten en je enorme gebrek aan eigenwaarde, dát zijn de echte problemen.
quote:smurfje251 schreef op 13 november 2010 @ 16:08:

ik heb vroeger wel hulp gehad van riagg toen ik 5 was,maar wat er gebeurd is kan ik me gelukkig niks van herrinderen.ik was zo klein.ik heb ook PDD-NOS, vorm van autisme

Is het niet een goed idee om weer eens met iemand te gaan praten? Dat je je hart kunt luchten bij een professional en kunt vertellen over alles waar je tegenaan loopt, je angsten en onzekerheden? En dat diegene jou kan helpen om daarmee om te gaan? Zodat je een gelukkiger en evenwichtiger persoon wordt?

Dat gun ik jou namelijk heel erg
quote:smurfje251 schreef op 13 november 2010 @ 15:49:

24 jaar ben ik,maar meot ik me zorgen gaan maken om hem en die vrouw?

Jij bent 24 jaar, hij is 35 jaar, zij (volgens hem) 45 jaar.

Ik denk niet dat hij ook maar enig probleem met leeftijdsverschil heeft. En ik denk ook dat hier niet op gaat; Wat moet ik ermee, maar meer iets zoals; Wat kán ik er mee.

Is hij zo? Omdat jij je zorgen maakt, of komen die zorgen vanuit het niets? Geeft hij aanleiding voor je wantrouwen?

(behalve dat hij er van houdt om relaties geheim te houden?)
Kun je hier niet met iemand in je omgeving over praten? iemand die hem ook kent? Die ziet het misschien wat duidelijk, of hij te vertrouwen is, dan jij.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
we doen eigenlijk weinig leuke dingen, ik heb geen idee hoe ik met hem af kan spreken zonder dat mn ouders het weten. op t werk zoenen we alleen maar eigenlijk zonder dat collega,s het zien
quote:smurfje251 schreef op 13 november 2010 @ 16:03:

Peanuts= iets onbelangrijks.

Je bent achterdochtig over iets onbelangrijks als een vrouw met een hond, maar je alarmbellen gaan niet rinkelen bij het feit dat hij jou en jullie relatie geheim wil houden.
ja klopt,maar we doen ook bijna geen leuke dingen samen bijv een filmpje of iets drinken ofzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven