Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
@Jeuhhhh [leuke naam btw..:p] mijn vriend heeft dat voordat hij onder water ging zeg maar al geregeld dat er in deze 4 weken steeds weer een lief cadeautje komt, zodat ik deze weken doorkom.. ik herken je verhaal echt super erg, ik mis mijn vriend ook enorm.. doordat mijn vriend en ik nog maar een half jaar een relatie hebben waren wij de afgelopen tijd enorm close.. dus dat breekt je dan echt op in de tijden zonder contact!

Maar goed, heb nu niet echt veel tijd om heel erg bij zijn gemis stil te staan, want ben van 7 tot 5 onderweg.. druk druk druk!!

Hoop dat jij ook genoeg afleiding kunt vinden, en anders kom je gezellig op het forum kletsen :D Viel spaB met je vriendinnen vandaag !! Mocht je een leuk kadootje hebben bedacht, laat het me even weten.. ben druk aan het zoeken... :P

Welke datum komt trouwens je vriend weer thuis?

@ vlindertje, oké, jammer. Kan je dat ook niet vinden op zn hyves ofzo.. ja ik zou er zeker vanuit gaan dat hij de waarheid spreekt.. ik kan me nooit voorstellen dat er echt mannen bestaan die zo'n dubbelleven leiden, heel naief, maar toch. Gewoon positief blijven, misschien komt ie dit weekend wel thuis toch??
@SharryK, Ik had al google maar ik kon niks vinden. Nee hij komt dit weekend niet thuis. Als alles goed gaat is hij volgende week woensdag of donderdag weer terug. En ik blijf ook positief zolang ik niet weet van hoe en wat. Hoe gaat het met jou? Ga heerlijk van het weekend genieten en van de sinterklaas en de pieten :-)
@SharryK, Ik had al google maar ik kon niks vinden. Nee hij komt dit weekend niet thuis. Als alles goed gaat is hij volgende week woensdag of donderdag weer terug. En ik blijf ook positief zolang ik niet weet van hoe en wat. Hoe gaat het met jou? Ga heerlijk van het weekend genieten en van de sinterklaas en de pieten :-)
Oké, zal weer heerlijk zijn als hij weer thuis is toch..

met mij gaat het wel, de dagen gaan best snel, nog 20 dagen en ik zie hem weer!! Tot die tijd richt ik mij helemaal op mn studie, waardoor de dagen echt omvliegen. Stuur m elke avond een mailtje :-) die ik aan het einde van deze weken uit ga printen en mee ga nemen, heeft ie wat te lezen voor de terugweg naar huis! IK ga ook lekker genieten van sinterklaas en de pieten, sterker nog; ik ben morgen één van hen!

Heb je verder nog iets van je vriend gehoord.. jou vriend kon wel gewoon contact houden toch..? Ik denk wel dat een relatie waarvan de partner vaker weg is zoveel sterker wordt.. je vertrouwen wordt behoorlijk op de proef gesteld, maar alles komt goed!! AL ben ik wel super blij dat dit de laatste x varen voor hem is...

Jij ziet het wel gewoon zitten dat je vriend vaak weg is.. ? Nou ja snap dat je er niet op zit te wachten, maar hebt het er wel voor over verder?

Veel plezier en genietse morgen !
@SharryK Ja wij hebben de sinterklaas en de pieten gezien vandaag was geweldig. Wij waren met een stel vriendinnen en hun kinderen gegaan super. En bij jou ook alles goed gegaan?

Nee ik heb niks meer gehoord naar die laatste mail. Ik mail en sms hem ook iedere dag dus als hij straks weer thuis komt krijgt hij heel veel berichtje van mijn :-).. En natuurlijk wil ik hem iedere dag bij me hebben maar zo vind ik het ook wel spannend en je relatie wordt dan wel sterker. Maar zoals ik al zei ik ga er vanuit dat hij te vertrouwen is en als hij weer terug is dan ga ik zeker een gesprek aan met mijn vriend.

Ja de dagen vliegen inderdaad snel voorbij en voor je het weet zijn die 20 dagen weer om. Wat voor studie ben jij aan het doen? Groetjes
@ vlindertje..

ik heb destijds niet meer kunnen reageren. maar ik vind het een wazig verhaal. Ik ben namelijk zelf militair en mijn man is ex militair en weggebeld worden 's avonds gebeurt zelfs in mijn wildste dromen niet! ( dit kan overigens wel gebeuren als je nog in de amo zit en je inwonend op de kazerne zit) maar uit jouw verhaal begrijp ik dat dat niet zo is.

missies of oefeningen in syrie of korea zijn er niet. Omdat wij (nederlanders) geen banden hebben met deze landen.

vraag anders is waar hij les in geeft.. want ja het is best makkelijk om te zeggen: ik geef les in schieten.

dus vraag hem waar mee dan? hij is sergeant en commandant zeg je? vraag hem dan eens hoeveel mensen hij onder zich heeft en wat zijn werkzaamheden zo eens zijn op een dag?
@Nina_22 Ik weet nog niet zoveel van mijn vriend omdat wij net elkaar 3 maanden kennen. Maar ik ga zeker als hij terug komt een gesprek met mijn vriend aan. Ik hoop dan dat hij eerlijk is over zijn werk. Misschien dat ik dan wat meer weet van hoe en wat. Tot die tijd moet ik maar vanuit gaan dat mijn vriend te vertrouwen is en eerlijk is.
Hello lady's

Hier was ik weer even na een paar drukke dagen..

even een update van mij en mn (ex)vriend..

Ik heb hem op de man afgevraagd wat hij nu van mij verwacht en hij nu verder wil. Ik 5 wkn tijd geen 1 belletje, niets uit zichzelf laten horen. Heb hem ook gezegd dat hij er ook best wat moeite voor mag doen om mij in zijn leven te houden..

Antwoord was botweg: Als je dit niet snapt dan stop ik ermee. Ik ben niet iemand met een 9 tot 5 baan, Het gaat je goed. Wens verder geen contact meer te hebben...

Dus kortom, meneer kiest eieren voor zn geld!

Alsof ik niet snap hoe druk hij het heeft! Je kan mij niet wijsmaken dat je niet 1x in de 5 wkn geen tijd hebt om even te bellen! Maar ondertussen zie je wel dat meneer op msn/hyves is geweest!!

Ik heb zelf ook geen baan van 9 tot 5 dus weet echt wel wat werken is.... BLEGGGGHHHHHHH

Bah wat een slappe zak!

Zo ik moest dit ff kwijt!
jeeeeetje idd een slappe zak. Vindt t ook echt een lul als het idd klopt dat ie wel kan msne/hyvse.. Dan weet je genoeg toch? Wel klote, het zal vast wel kut voor je zijn. Succes!!
@ vlindertje. Fijn dat je het naar je zin hebt gehad tijdens de optocht, ik heb me zeker ook vermaakt zo geweldig om al die lieve kindjes blij te maken met enkel pepernootjes!

hehe, ja mijn vriend heeft zo meteen ook veel mailtjes. Sms'en ben ik maar mee gestopt, want die kreeg hij helemaal niet later...best raar, maar komt denk ik omdat er te lang tussen zit ofzo? Moet je trouwens nu nog 20 dagen, of wat het 20 dagen in totaal? IK moet nu namelijk nog 18 daagjes, heerlijk dat de tijd zo lekker snel gaat!!

Ik hoop zo meteen voor de klas te komen staan wat doe jij ?

@Tinus1485.. jeee wat ontzettend kut voor je! Heb je 5 weken voor niets zo in afwachting gezeten.. pfff zou haast denken dat ie inderdaad een ander heeft.. helemaal als ie wel op hyves is geweest enz.. ben je verdrietig of juist wel een beetje opgelucht? Het is natuurlijk een beetje dubbel..
@ sharryK

Wat ontzettend lief van hem dat hij dat van te voren zo doet. Klinkt als echt een lieve gast!! Heb je al een kado'tje verzonnen???mijn vriend kom volgende week zaterdag terug dus nog 14 dagen!!

Ik heb gister onverwacht een mail gekregen!!! Was echt door het dolle zo blij. Ze bleken toch internet te hebben. Vinden jullie het dan niet lastig om niet te laten merken hoe erg je hem mist?? Ik had echt het idee van zeg er maar niet zo veel over, want wat heeft hij er daar aan? Ik bedoel hij kan er niks aan doen. Maar tegelijkertijd wil ik gewoon eerlijk zijn over dat ik het soms best lastig heb... Dubbel dus. Hoe doen jullie dat??
@ jeuhhhh

Ja het is echt een schatje, hou zo super veel van hem! Oke chill, dat is echt snel, vanaf dat weekend kan ik weer contact hebben met mijn ventje nou ja contact, hij kan mailen maar duurt elke x fucking lang voor dat die mail naar mij aan komt..

:( en ik maar elke keer kijken......

Ooh jaloers op jou dat je een mailtje hebt !! Wat zei die allemaal ? ging het goed met hem?

IK vind dat idd ontzettend lastig Jeuhh.. heb nu ook weer een ff een standaard zondag jankbui.. god wat mis ik hem! Als je weet wát je mist, dan is het echt moeilijk, maar dat weet jij natuurlijk ook

Mijn vriend hoorde het heel laat dat hij moest varen, en hij vertelde het heel laconiek. Dat was volgens mij meer bedoeld om te doen van naja komt wel goed enz, maar ik werd er zo enorm verdrietig van. Dacht ja wat t komt ook wel goed, maar ik zit hier mooi 2,5 maand me klote te voelen. Hij bracht me weg ergens heen, heel de weg lopen huilen. Had ie net een mooie armband voor me gekocht met zn naam erop en onze datum, en ook voor zichzelf, maar goed kon alleen maar janken..

Maar mijn vriend zegt zelf ook dat hij het moeilijk vind, en ik kan hem zien voor de cam en zie hem dan ook gewoon echt een traantje wegpinken. Hij wil het zelf ook niet zolang weg zijn, en voelt zich ook kut. We hebben vlak voor het niet-contact hebben nog 3 dagen volop kunnen bellen en smsen waardoor ik de tijd heel positief ben ingegaan richting hem. Maar goed soms wel even moeilijk :( Vind jou vriend het wel gewoon 'leuk' om zo lang weg te zijn? Ja snap dat hij je mist enz, neem ik aan , maar bedoel ik hoor van mijn vriend echt collega's die het super vinden om weg te zijn, ook al hebben ze een vriendin. Kan natuurlijk ook nog...

Zal je vriend nog vaker voor lange tijd weggaan? Zijn er alweer nieuwe missies op de planning, of nog niet?
quote:SharryK schreef op 14 november 2010 @ 20:01:

@Tinus1485.. jeee wat ontzettend kut voor je! Heb je 5 weken voor niets zo in afwachting gezeten.. pfff zou haast denken dat ie inderdaad een ander heeft.. helemaal als ie wel op hyves is geweest enz.. ben je verdrietig of juist wel een beetje opgelucht? Het is natuurlijk een beetje dubbel..Ik voel me gewoon genaaid..Gewoon een klote streek.. Maar beter dat ik er nu achter kom dan over een tijdje! Dan zou het veel meer pijn doen.. Doet het nu ook wel, maar heb gelukkig genoeg andere dingen aan mn hoofd, die voor afleiding zorgen!
Ja dat snap ik.. maar idd beter nu dan later... wat een lul!

Niet meer over nadenken, dat verdiend hij niet, ook al is het moeilijk.. afleiding is idd heel belangrijk. voor mij is dat momenteel ook even het viva forum

Ik ga maar eens slapen, beetje vroeg, maar moet morgen weer vroeg op, lange dag.. blehhh. Zondag is ook echt een klote dag..

Vind het wel heel fijn dat ik zo af en toe even berichtjes hier achter kan laten voor mensen die hetzelfde ervaren als mij, doet me echt goed.. ik hoop jullie ook

Weer een nieuwe week; we gaan er weer tegenaan! Hopen op net zo'n snelle week als afgelopen week !! [zien we onze vriendjes des te eerder!!]
@ sharryK

Hij mailde over wat hij daar allemaal moest doen en hoe het met hem ging. En dat ie me wel mist(ikke blij!!) Hij vindt het verschillend. sommige oefeningen vindt hij wel leuk en heeft ie dan ook echt wel zin in en sommige wat minder. Maar hij is altijd ook weer heel blij om thuis te zijn. Hij zal helaas nog heel veel weg gaan. Hij gaat heel waarschijnlijk ook terug de KCT in dus dan is het helemaal heel vaak!

Deze oefening is eigenlijk een soort test/voorbode van wat er komen gaat. Daar zal het namelijk ook vaak voor komen dat er geen of maar heel af en toe contact kan zijn. De eerste week (afgelopen week) ben ik best op mijn neus gegaan. Had het toch iets makkelijker verwacht. Maar na zijn mail zie ik t een stuk positiever. Ik herken precies je verhaal!! Voordat hij weg ging nam hij me mee uit eten en was super lief en ik zat daar maar stom te huilen. En dan ook niet een beetje, neeee van die enorme krokodillen tranen:-)

Vindt t wel echt lastig om aan de ene kant die onafhankelijke zelfstandige vriendin te zijn, maar ook toe te moeten geven dat ik het soms gewoon echt rot vindt. Had vanochtend in eerste instantie dan ook een heel stoer mailtje gestuurd, maar heb net toch in een psje gestuurd dat ik t ook wel stiekem een beetje moeilijk heb gehad. Daar ben ik best onzeker over want hoor zo vaak dat je dat juist niet tegen de jongens moet zeggen omdat ze er niks mee kunnen..... Hoop maar dat hij het begrijpt. bleghhh wat een gedachten allemaal.

volgens mij had ik het al eens gevraagd maar kan het niet meer vinden, hoe lang hebben jullie al verkering??

liefs
@ vlindertje 1970

al wat meer nieuws?????

ben benieuwd!!
Hee Jeuhh..

nou vooruit, wou eigenlijk gaan slapen, maar toch nog maar een reactie omdat het zo verslavend is.. haha

Oké echt fijn voor je dat je een berichtje hebt gehad, kan een mens zo goed doen ja mijn vriend vind het ook wel leuk hoor zijn werk, maar wel kut als je helemaal geen contact kunt hebben.

Ik had het ook hoor de eerste week.. mijn god, was alleen maar met hem bezig heel de dag. En dat was trouwens niet alleen de eerste week, maar de eerste 4 weken wel.. pff. Nu ben ik er wel een beetje aan gewend en stuur ik hem gewoon mails, al krijg ik niets terug het geeft gewoon een fijn gevoel.

Ja klopt, dat heb ik ook gehoord idd dat ze daar niets mee kunnen. Nou ja ik stuur het gewoon wel naar mn vriend hoor, hij mag wel weten dat ik het moeilijk heb en hem ontzettend mis. Ik zeg er dan wel vaak bij dat dat wel wil aangeven hoe goed het zit tussen ons enz. zodat ie er toch iets mee kan.. haha. Nou ja ik denk zoiezo niet dat ze er 'niets' mee kunnen. Het is toch ook wel weer een fijn gevoel dat er iemand om je denkt en je mist..en vooral, op je wacht als je weer thuis komt.

Ik vind het vooral moeilijk dat anderen het niet zo goed begrijpen, heb je daar ook last van? Ja ze snappen wel dat je je vriend mist, maar verder is het jeemig je bent toch nog niet getrouwd ofzo? en nou is toch niks 2,5 maand..

nou ik vind het anders behoorlijk lang, maar komt ook omdat ik het niet gewend ben dat mn vriend weg is, dit is de eerste keer namelijk. Heb wel 2 of 3 weken meegemaakt, maar nog niet 2,5 maand, is toch net weer iets langer

Enn ik heb dus via via vernomen dat de boot van mn vriend eind maart voor 3,5 maand weg is.. blehh.. mijn vriend heeft hier zelf nog niets van gezegd en hij zei dat dit de laatste keer zou zijn, maar zie echt voor me dat hij opnieuw weg moet. Ja heeft hij verder niets over te zeggen, dus kan ie ook niets aan doen, maar daar kan ik nou wakker van liggen dat ik hem nog een keer moet missen.. maar goed wat zeur ik ook, jij zal het nog veel vaker moeten meemaken.. dit is ook jou eerste keer dat je vriend langer weg is toch? of niet..

Ik heb trouwens een half jaartje met mn vriend. Echt nog niet lang, maar het voelt gewoon zo ontzettend goed, we doen zoveel leuke dingen samen en het is gewoon super! Daarom weet ik ook zeker dat de tijd dat hij weg is gewoon goed komen, maar ik heb hem liever bij me. Gelukkig was hij zo lief dat hij vast een ticket heeft geboekt voor me voor 2 dec. om naar barcelona te vliegen.. dan zijn we even heerlijk 4 dagen samen!! Hoelang ben jij met je vriend?

x
Zo... Vanmiddag mijn wederhelft weggebracht. Weliswaar is hij "maar" 10 dagen weg, en is dit echt niet de eerste keer in onze relatie dat hij gaat, het is toch weer even wennen.

En de reden waarom ik dit schrijf? Simpel, Jeuhhhh schreef het volgende: quote:Vindt t wel echt lastig om aan de ene kant die onafhankelijke zelfstandige vriendin te zijn, maar ook toe te moeten geven dat ik het soms gewoon echt rot vindt.

Dat raakte me op de ene of andere manier, en herinnerde me ook aan de mezelf voor 25-28 jaar geleden.

Weet je, Jeuhhhh, vroeg of laat ga je er een manier in vinden hoe daar mee om te gaan. En vergeet niet, het één hoeft het ander niet uit te sluiten.

Onafhankelijk en zelfstandig houdt niet in dat je het niet rot en vervelend mag vinden dat je partner er een poos niet is.

En tuurlijk mag je hem vertellen dat je het er soms moeilijk mee hebt.

Het heeft alleen geen zin om jezelf te wentelen in zelfmedelijden, en om dan al zwelgend in je verdriet te gaan bellen.... Daar kan de ander inderdaad niets mee.

Zoals ik net al aangaf, ik zit hier ook een beetje te sippen op de bank. 't Is maar 10 dagen deze keer, en het stelt ergens allemaal niets voor. Maar.... Zo'n eerste avond doet me altijd wel denken aan alle andere keren dat ik afscheid heb genomen. Wij zijn nu bijna 28 jaar samen, en ik kan niet eens meer tellen hoelang en hoe vaak hij weg is geweest en hoe vaak we afscheid hebben genomen...

Zo. Ik brei er een eind aan, en ga de hond uitlaten. Ik heb zin in een borrel, maar wil daarna niet meer naar buiten, dus eerst maar de hond.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
@jeuhhh

Ja, ik heb mijn vriend gehoord gisteravond laat was heel kort maar was weer fijn om zijn stem te horen en dat alles goed ging. Nu ga ik aftellen nog 4 nachten en dan komt hij weer terug.

Hoe gaat het met jou?
Hee vlindertje,

Wat fijn dat je vriend nog even gebeld heeft! 4 nachten.. komt al heel erg dichtbij! Heerlijk voor je. Is dit voorlopig de laatste keer, of zit er nog weer een missie/oefening aan te komen..? & heb je het nog met je vriend gehad over je zorgen?

Succes met aftellen
@Sharryk Nee ik heb mijn vriend nog niet gesproken over mijn zorgen. En ik weet niet of als hij die weer terug komt weer weg moet voor een missie/oefening. Maar daar ga ik wel over praten. Dus nog even spannend. Ja ik ben zeker aan het aftellen :-).. Hoe gaat het met jou?
Oké, ja ben benieuwd.. ! Sta je er wel open voor als hij steeds weg moet naar het buitenland? Je hebt verder niet veel keus, maar bedoel heb je het er voor over zeg maar.

IK heb daar zelf echt heel erg moeite mee gehad. Gelukkig hoeft mijn vriend hierna nog hooguit 1 x te varen, dan heeft hij gewoon een walfunctie. IK kan er zelf namelijk erg moeilijk aan wennen dat mijn vriend er niet is. Het gaat verder prima met me hoor, heb genoeg te doen en verveel me niet, maar toch. Vandaag nog 16 dagen voor ik naar hem toe kan.. de tijd mag vliegen van mij en van jou vast ook!
@sharryk Ja ik ben ook heel benieuwd hoe hij reageert. Ja ik sta er wel achter als hij vaker weg is naar het buitenland. Alleen ik heb heel veel moeite met het gemis dat wel. En elke dag kijk ik wel tig keer op mijn mobiel voor sms en mijn mailbox. Maar ik heb afleiding door mijn werk en door mijn kind dus dan gaan de dagen wel snel. Voor jou gaat het ook al snel
@sharryk Ja ik ben ook heel benieuwd hoe hij reageert. Ja ik sta er wel achter als hij vaker weg is naar het buitenland. Alleen ik heb heel veel moeite met het gemis dat wel. En elke dag kijk ik wel tig keer op mijn mobiel voor sms en mijn mailbox. Maar ik heb afleiding door mijn werk en door mijn kind dus dan gaan de dagen wel snel. Voor jou gaat het ook al snel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven