Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Ja erg he hoeveel energie het vreet. Ik kan ook echt de hele dag aan niets anders denken. Ik word er echt mesjokke van. Er komt niets meer uit mijn handen.

I

Tja, moeilijk te zeggen. Je weet niet hoe je je dan voelt en wat er misschien nog gebeurt. Denk wel dat het niet te lang moet gaan duren want ik functioneer in ieder geval niet gedurende deze hang-wang tijd.
Ja, ik ook niet echt. Hij lijkt nergens last van te hebben (op het eerste oog dan he, zo op zijn facebook afgaand bijvoorbeeld ;). Hij zit lekker bij vrienden, vermaakt zich volgens mij wel uitstekend en is vooral blij dat hij uit de vorige situatie weg is..maar ja, voor hoe lang? Dat gevoel heb ik er heel erg bij. Zo van: nu is alles even leuk, nieuw, verfrissend en vrij. Maar uiteindelijk...kom je ook hier jezelf weer tegen ofzo. Ik weet het niet.
Amygdala, je post is zo waar. Mag ik je vragen hoe jouw situatie was? Hebben jij en je vriend ook op het punt gestaan om uit elkaar te gaan of zijn jullie uit elkaar geweest?

Wat mij vooral heel erg treft is dat je schrijft dat het belangrijk is om bij jezelf te blijven. Niet te veroordelen wat de ander doet of zegt maar vertellen waarom het jou raakt, waarom jij er last van hebt.

Ik heb mijn ex-vriend gelukkig alles kunnen zeggen wat ik wilde zeggen zonder hem verwijten te maken. Waar ik alleen bang voor ben is dat het te laat is. Dat mijn openheid en kwetsbaarheid die ik nu wel aan hem kan tonen geen verschil meer maken. Gelukkig kan ik goed met hem praten en weet hij zijn eigen gevoel ook goed te verwoorden.
@ragazza Dat genegeerd worden is pijnlijk, vooral als je het niet hebt zien aankomen.
Klopt RoyalExp. Ik vind het erger om genegeerd te worden dan om gekwetst te worden.
Ragazza, ik voel verdriet uit je bericht klinken en dat vind ik heel naar voor je. Het is nog heel vers, maar hou vertrouwen.

*** verwijderd om privacy-redenen***
Dank je wel amygdala. Ik vind het jammer dat het grootste deel van je bericht is verwijderd want ik vermoed dat er heel veel troostende woorden inzaten. Maar je zult een goede reden hebben gehad om het te verwijderen.
Ik had mijn verhaal opgeschreven, maar wilde het later weer weghalen. Helaas moest ik weg en kon ik niet in de gaten houden of jullie het gelezen hadden.

Ik wil het nog wel weer een keer plaatsen, zodat jullie even weten hoe of wat, maar wil het er niet te lang op laten staan.
@amygdala: ik zou dat wel heel fijn vinden als je dat alsnog wilt doen. Ik weet niet of muisje vandaag online komt maar ik ben er vanmiddag en vanavond.

Ben heel erg aan het twijfelen of ik exvriend zal bellen vandaag. Ik heb in mijn sms woensdagavond gevraagd of hij het goed vindt dat ik vandaag bel maar heb geen antwoord gekregen. Nu maak ik daaruit op dat hij het liever niet wil. Maandagavond heeft hij echter gezegd dat ik hem altijd mocht bellen. Pfff.... is hij nu van gedachten verandert? Of heeft hij zoiets: ja, ik heb je toch gezegd dat je altijd mocht bellen, waarom vraag je er nu specifiek naar. Oh glazen bol...oh cosmos... geef mij een antwoord :-)
Typisch, die van mij zei ook dat altijd mocht bellen...Ik zou als ik jou was niet bellen eigenlijk. Niet dat ik mezelf daar aan hou, maar echt ruimte geven is denk ik beter. Wij hebben nou de wekelijkse belafspraak, maar dat kwam ook omdat hij moeite had met contact verbreken. Of in ieder geval; van hem hoefde contact verbreken niet in de periode dat hij alles op een rijtje wil zetten.

Niet bellen klinkt heel vervelend. Maar zo bedoel ik het niet. Denk alleen dat afstand het allerbeste werkt. Laat hem maar voelen hoe jouw leven ook doorgaat zonder hem...zoiets. Ik heb mezelf ook schuldig gemaakt aan het zoeken van contact hoor, dus als je toch belt; ik begrijp het
Ik heb besloten om hem niet te bellen vanavond. Niet omdat ik hem wil pesten of wil laten denken dat ik druk ben met andere dingen maar simpelweg omdat ik het gevoel heb dat het nu niet de tijd is om contact op te nemen. Wat jij zegt muisje...meer ruimte geven. Ik bel hem volgende week.

Hoe is het met jou muisje? En amygdala...al tijd om je verhaal te vertellen?
Nou ja, ik heb binnenkort beldag . Maar ik twijfel zelf ook heel erg, omdat hij verliefd bleek op iemand anders...en dat is nu alweer over...en nu twijfelt hij of het met mij nog zou kunnen werken. Maar wil hij het wel een kans geven (in de praktijk zie ik nog niet echt hoe, waarschijnlijk een keer afspreken, eerst alles op tafel gooien en dan met een schone lei beginnen). Maar wat vinden jullie..?

Moet je dit zelf nog willen als hij tijdens de relatie verliefd wordt op iemand anders en daarvoor kiest (al is dat niet de reden en nu al voorbij?).?
Hoe lang is dat geleden muisje, die verliefdheid van hem. En wanneer heeft jij je er over verteld? Heeft hij er iets mee gedaan met die verliefdheid ?
Kort geleden, toen hij er een punt achter zette vertelde hij het en toen lag hij binnen een week met die ander in bed. Zij wist overal van en zat er eigenlijk al tussen. Hij is niet vreemdgegaan zegt ie en dat geloof ik (weet ook niet waarom). Nu is het dus niks met die persoon, omdat hij toch nog teveel met zijn gevoel bij mij zit. En nu twijfelt hij..of ie wel de juiste keuze gemaakt heeft..en wil hij ons nog een kans geven, maar moet eerst dingen op een rijtje zetten..op verzoek van mij hoor, die kans, want hij vond het gek dat ik niet boos was. Ik ben wel heel boos, maar vind dit gewoon allemaal te makkelijk gaan voor hem ofzo..weet het niet precies waarom ik niet gewoon zeg: de groeten.
Ik vind hem een wegloper en die ander was de uitvlucht/makkelijke weg.
Toch zie je het vaak dat mannen niet goed bij hun gevoel kunnen en dan vluchten. Vaak tot een andere vrouw. Soms in andere dingen zoals ik in mijn verleden wel heb meegemaakt. Wat dat betreft is het ook een wegloper maar bedenk dat hij op dat moment misschien niet ander kon. Het hoeft niets af te doen aan zijn oprechtheid naar jou toe. Mensen kunnen rare dingen doen.

Hebben jullie al een concrete afspraak voor een date? Of blijft het bij bellen?

trouwens...even een :knuffel voor je!!
Jij ook een knuffel Ragazza!! Dankje..

We hebben nog geen afspraak voor een date. Denk dat het automatisch de laatste check van ons gezamenlijke huisje wordt. Moet ook gebeuren namelijk.

Maar ik laat het een beetje afhangen van hoe het gesprek gaat..

Het mooie is trouwens wel: hij heeft zelf ook aangegeven dat hij niet anders kon. Omdat het hem gewoon niet lukte ofzo..

Hoe gaat het bij jou? Lukt het om geen contact op te nemen?
Hebben jullie je gezamenlijke woning al wel opgegeven dan? Wil hij het weer vanuit een lat relatie proberen? Of blijft één van jullie daar wonen?

Mijn neiging om contact op te nemen is er zeer zeker nog. Misschien dat ik het vanavond doe. Heb hem nu 6 dagen niet gesproken en 4 dagen helemaal geen contact gehad (sms). Is dat te kort denk je? Ben zo bang dat als ik te lang wacht dat hij denkt dat het me niets interesseert.
Nou, in het kort mijn verhaal dan even.

Ik zie jullie twijfels of je moet bellen of niet.

Dat betekent dat je heel erg druk bezig bent met hem, met de keuze om wel contact op te nemen, en met niet contact op te nemen.

Oftewel: hij is er altijd en overal. Ook als je hem niet belt, ben je druk aan het niet bellen (ik bel niet, nee niet bellen, leg die telefoon neer, nee je moet je leven niet van hem laten afhangen...)

Dan heeft hij net zoveel invloed op je leven als wanneer je wel belt. Het enige verschil is dat hij het niet weet.

Ga eens helemaal wat anders doen. Ga naar de film (en laat je telefoon thuis liggen).

En wat nou als hij je dan belt? PECH!!! Dan bel je m straks terug.

Je hoeft neit op afroep voor hem beschikbaar te zijn. Waarschijnlijk is hij er toch niet zo mee bezig als jij. Hij is namelijk een man. Dus alles wat jij denkt dat hij wel of niet voelt, merkt, denkt etc. is toch niet aan de orde.

Het enige dat ie merkt is dat jij m constant blijft bellen en dat zal hij als irritant beleven. Dat doe je dus niet.

Zoek afleiding en bel m eens in de paar dagen met een heel normaal gesprek.
Dank je wel Amygdala dat je je verhaal hebt willen delen. Het geeft toch weer een soort van hoop om te zien dat het toch kan. Al lijkt op het eerste gezicht de relatie gedoemd te zijn te mislukken. Jullie hebben behoorlijk de tijd ervoor genomen. Hebben jullie in de tussentijd andere relaties gehad? Of alleen gebleven?

Maar it takes two to tango.. en daar zit nu juist de zorg.

Afwachten dus. Wat vind jij trouwens van het wel of niet bellen dilemma? Kan ik hem vandaag wel bellen of nog even met rust laten? Hoe deden jullie dat in de tussenliggende periode qua contact?
Bedankt voor het verhaal Amygdala! Ik vind het echt iets om inspiratie uit te halen..probleem is alleen dat je het dan beide wel moet willen natuurlijk. Mijn ex twijfelt; hij wil het een kans geven, maar ik weet niet hoe hij dat in de praktijk voor zich ziet. Heb zelf wel een idee; alles op tafel gooien zonder teveel verwijten en gewoon praten praten en nog een praten. Maar al zijn gevoel er niet meer is, zet dat geen zoden aan de dijk denk ik...even kijken dus.

Ons gezamenlijke huis is idd al opgezegd Ragazza. En hij weet niet of hij het wil proberen, dat is het vreemde. Hij spreekt erg dubbel vind ik: wel een kans, maar niet weten hoe wat en wanneer en niet weten of je ervoor wil gaan...

En Ragazza, wat contact opnemen betreft; weet hij dat hij jou kan bellen als hij dat wil? Op zich kun je het dan ook aan hem laten en hem echt de ruimte geven. Ik heb eigenlijk gezegd; op zondag bellen we. Als hij niet belt ga ik zelf niet bellen, aangezien hij degene is die het verbrak. Maar weet natuurlijk niet precies om welke redenen jouw ex ruimte nodig zegt te hebben..
Ah...zie dat onze posts elkaar hebben gekruisd!!
@ muisje: wat moet het verwarrend voor je zijn. Huisje opgegeven wat toch symbool staat voor jullie tijd samen. Het is inderdaad allemaal zo dubbel. Ik hoop voor je dat hij je vandaag belt zodat je misschien weer wat duidelijkheid krijgt.

@amygdala: je hebt helemaal gelijk wat dat bellen betreft. Vooral dat voorbeeld over niet bellen, zeer treffend. Maar ik heb hem maandag voor het laatst gesproken dus bijna een week geleden. Heb het gevoel dat ik wel iets van me moet laten horen. Inderdaad gewoon een normaal gesprek. Niets zwaars.

Ik heb hem nooit laten weten dat hij mij altijd kon bellen maar dat lijkt mij wel duidelijk of niet? Ik ben degene met liefdesverdriet en wil niets liever dan contact met hem. Dat heb ik hem wel gezegd, dat ik graag contact wil blijven houden en hij gaf aan dat ook te willen.

Mijn ex zegt ruimte nodig te hebben omdat hij zich heel erg onzeker voelt in onze relatie. Ik ben de laatste tijd nogal afstandelijk geweest en hij voelde daardoor een ongelijkwaardigheid. Zijn leven draaide bijna om mij en ik kreeg het daar heel erg benauwd van en nam juist afstand. Een negatieve spiraal is ontstaan en here we are....
Laat je niet leiden door het opzeggen van een huis. Dat is de praktische kant van het verhaal.

En natuurlijk is het jammer om die stap te zetten, maar het is maar een huis.

Echte liefde kan overal zijn. Als jullie weer bij elkaar komen, vind je wel een plek om samen te wonen.

Wat het gevoel betreft: dat was van mijn kant ook helemaal weg.

We hebben overigens geen anderen gehad in de periode dat we het opnieuw probeerden. Je moet wel de aandacht bij elkaar hebben. Als je ondertussen met een ander bent is dat niet eerlijk tegenover alle betrokkenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven