Ranzige buren

15-11-2010 15:07 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie heeft wel eens het idee naast een stel tokkies te wonen? Bijvoorbeeld smerige dingen in de tuin of andere ranzige dingen.

Waarom ik dit topic open? Ik kwam vannacht bij mijn auto en die lag vol met patat en sate-saus. Gewoon vanaf de galerij gegooid naar beneden. Ik was woest, heb een auto van 3 maand oud en dat doet er dan nog niet eens toe... Ik vond het gewoon misselijk makend. Het hele dak zat er onder, en het ergste was nog het vet van de patat op het raam, kreeg ik er niet meer af. Heb nu hard lopen boenen en ben door de wasstraat gegaan en nu zit er niet meer zo'n waas over het glas.

Dus ik vraag me af, ben ik de enige met zulke ranzige buurtbewoners of zijn er meerderen?
gewoon nooit in 1 van de grote steden gaan wonen en dan komt het wel goed denk ik, ik heb hiervoor ook altijd in buitenwijken gewoont, nooit problemen gehad.

Naast dat mn buurvrouw haar zoontje voor kankerlijer of kankerbeest uitscheld stuurt ze hem ook steevast naar buiten om buiten te spelen,het liefst zo vroeg mogelijk, en owee als hij het in zn hoofd haalt om te vaak aan de deur te kloppen, ze flipt dan helemaal de pan uit, ik weet niet wat ze zoal hele dagen thuis doet maar storen mag hij haar niet door de dag. Thuis komen voor het avondeten is ok en om s avonds naar bed te gaan is ok, maar daarbuiten wil ze geen last van em.

Hij plast op zn 9de ook nog in bed, dat weet ik helaas omdat de woningen hier gewoon gehorig zijn en omdat de buitendeuren en luiken te dicht naast elkaar staan Dus ik hoor haar niet alleen dan weer helemaal te keer gaan maar ik ruik de urine helaas ook.

Ik snak naar een buitenwijk met normale buren :(
quote:leewin schreef op 16 november 2010 @ 09:22:

gewoon nooit in 1 van de grote steden gaan wonen en dan komt het wel goed denk ik, ik heb hiervoor ook altijd in buitenwijken gewoont, nooit problemen gehad.Was het maar zo, helaas. Woon echt niet in de grote stad, het is hier net iets groter dan een dorp, maar ook hier hoor...........
geen ranzige buren, maar wel vervelende hier. Tenminste...ze woont hier niet eens:

Buurman woont alleen, maar eens per week komt zijn moeder het hele huis & tuin doen. Prima allemaal, maar dan komt ze tegen mij zeiken dat ik teveel onkruid in de voortuin heb.

Dat klopt, ik sta niet elke dag neurotisch elk stukje groen dat ik niet gepland heb, uit de grond te rukken. Het is daarentegen ook geen wildernis.

In de achtertuin hadden wij tegen de schutting een klimroos geplaatst. Zij zette later een klimop neer. En dat pokkending verstikt onze roos helemaal. We snoeien steeds alle takken van die klimop weg van onze kant, maar dat spul groeit zo hard; het groeit nu zelfs al de schuur in.

...en dan heeft zij het over onkruid.
Jemig wat erg allemaal.
quote:leewin schreef op 16 november 2010 @ 09:22:

gewoon nooit in 1 van de grote steden gaan wonen en dan komt het wel goed denk ik, ik heb hiervoor ook altijd in buitenwijken gewoont, nooit problemen gehad.

Naast dat mn buurvrouw haar zoontje voor kankerlijer of kankerbeest uitscheld stuurt ze hem ook steevast naar buiten om buiten te spelen,het liefst zo vroeg mogelijk, en owee als hij het in zn hoofd haalt om te vaak aan de deur te kloppen, ze flipt dan helemaal de pan uit, ik weet niet wat ze zoal hele dagen thuis doet maar storen mag hij haar niet door de dag. Thuis komen voor het avondeten is ok en om s avonds naar bed te gaan is ok, maar daarbuiten wil ze geen last van em.

Hij plast op zn 9de ook nog in bed, dat weet ik helaas omdat de woningen hier gewoon gehorig zijn en omdat de buitendeuren en luiken te dicht naast elkaar staan Dus ik hoor haar niet alleen dan weer helemaal te keer gaan maar ik ruik de urine helaas ook.

Ik snak naar een buitenwijk met normale buren :(En dan denk ik: Helemaal niet raar dat dat arme kind nog steeds in zijn bed plast op zijn 9e....Wil niet zeggen dat je meteen de kinderbescherming op haar af moet sturen, maar misschien een informatief telefoontje naar het AMK kan misschien geen kwaad.
Nope
Toen ik een sociale huurbuurt woonde had ik ook ranzige bovenburen die troep naar beneden gooiden, chipszakken in mijn voortuin gooiden en kippenbotjes in mijn achtertuin. Minderwaardig tuig. Het waren hartstikke leuke startershuisjes, maar het gedrag van veel van die huurders verziekte het aardig. Ik ben blij dat ik nu elders woon. Mogen zij in hun troep wonen. En maar janken dat ze in een achterbuurt wonen. De achterbuurt, dat zijn ze zelf.
Wow jeetje, wat erg allemaal!

Ik wilde een stukje plaatsen over buren (niet eens van mijzelf) die zichzelf en daarbij hun huis helemaal niet verzorgen, dus veel troep in voor- en achtertuin en ongedierte. Maar het ongedierte is dan het ergste voor de buren, de buren zelf komen nooit buiten. Maarre dit voorbeeld valt echt helemaal weg met wat ik hier lees...
Ook in een Tokkie-wijk gewoont. De grootste terugkerende ergernis was het geplas in de lift. Die lift moesten we wel gebruiken want we hadden toen twee kinderen in de kinderwagen leeftijd. Ik dacht eerst dat het van honden afkomstig was. Maar na een poos werd het me duidelijk: het waren de kinderen van mijn aso-buren. Die werden vaak buiten gehouden. Ouders weg of deden niet open en die kinderen hadden geen sleutel. De lift was dan de oplossing voor een nodige plas. En soms zelfs een drol. Het was ook vrij gebruikelijk om te rochelen op het bedieningspaneel in de lift. Sta je daar met een maxicosi in je arm, luiertas, boodschappen, een peuter, de hele handel en dan uit alle macht proberen niks aan te raken en niks op die gore vloer neer te zetten. Grrrr.

Ik ben nooit zo gek geweest om die aso-buren aan te spreken, ze waren vuurwapengevaarlijk.

Corporatie en Politie deden niets aan het tuig.

Goddank konden we na drie jaar weg.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 16 november 2010 @ 09:49:

[...]

En dan denk ik: Helemaal niet raar dat dat arme kind nog steeds in zijn bed plast op zijn 9e....Wil niet zeggen dat je meteen de kinderbescherming op haar af moet sturen, maar misschien een informatief telefoontje naar het AMK kan misschien geen kwaad.

Volgens mij is de mogelijkheid om dit anoniem te melden toch niet zo helemaal 100% anoniem. Ik las ergens in een andere topic dat je je naam toch bekend moest maken.

Iedereen in de wijk kent mn buurvrouw, iedereen lijkt haar geweldig te vinden omdat ze erg grappig is, erg sociaal is en klaar staat om mensen te helpen, een luisterend oor te bieden en tegelijkertijd heerst er ook een soort van ontzag of angst voor haar vanwege haar explosieve , schreeuwerige gedrag en om haar gewoonte om te pas en te onpas het woordje kanker tussen de zinnen door uit te persen als iets kleins haar al irriteerd en mensen op die manier van zich af weet te slaan als ze al problemen heeft met iemand.

En ik vermoed dat wel meer mensen op de hoogte zijn van haar gedrag naar haar kind toe (ze schreeuwde eens een paar keer midden op straat tegen haar zoontje:"Bek houden en meekomen naar huis." ... ze vergat geloof ik ff dat ze niet thuis zat en dat iederen haar tekeer hoorde gaan) maar niemand doet iets of durft wat te doen.

In ieder geval slaat ze hem niet meer. Haar ex stond eens om 3 uur snachts voor de deur om haar al schreeuwend duidelijk te maken dat ze dat niet moest flikken.

Ik denk dat ze haar kind op vrij jonge leeftijd (18jr) heeft gekregen.

Fijne buurt he ;)
quote:leewin schreef op 16 november 2010 @ 10:30:

[...]

Volgens mij is de mogelijkheid om dit anoniem te melden toch niet zo helemaal 100% anoniem. Ik las ergens in een andere topic dat je je naam toch bekend moest maken.

Het AMK zal altijd je naam willen weten, maar maken dit niet bekend aan de aangeklaagde (of hoe noem je dat?) als je dat niet wilt.
quote:Starshine schreef op 16 november 2010 @ 10:47:

[...]

Het AMK zal altijd je naam willen weten, maar maken dit niet bekend aan de aangeklaagde (of hoe noem je dat?) als je dat niet wilt.Klopt, maar afhankelijk van wat voor een soort informatie je verstrekt valt soms wel te herleiden 'wie er uit de school heeft geklapt'. Het AMK vraagt of je anoniem wilt blijven en bekijkt in zo'n geval goed welke informatie nog bruikbaar is als anonimiteit gewaarborgd moet blijven.
Tja, da's het risico.
Gaat het hier over toestanden in Nederland ???

En dan maak ik me druk als er mensen een leeg doosje sigaretten op straat gooien .
Ik woon zelf in een klein dorpje, maar ook bij ons is er asogedrag, en zijn de appartementen gehorig. Ik kan de onderbuurvrouw horen als zij uhm... bezig is, en bepaalde dingen doen mijn vriend en ik alleen bij hem thuis. De buurman is ook nog eens een dealer.

Aan de andere kant moet je nooit de soep zo heet eten als het opgediend wordt. Met de ondebuurvrouw kan ik hardstikke gezellig kletsen, de meeste buren zijn leuk, en de drugsdealer wast heel lief mijn ramen (1 hoog) aan de buitenkant in 1 keer mee als hij die van hemzelf schoonmaakt. Als je normaal en aardig doet tegen mensen, doen ze o zo vaak normaal en aardig terug.

Nog zoiets: ik ben opgegroeid in wat opons dorp de aso-buurt was. Toen mijn ouders daar gingen wonen, werden ze gewaarschuwd voor de buren aan beide kanten. De Tokkies waren toen nog niet bekend, anders waren die lieve mensen vast zo genoemd. Mijn moeder verzucht nog wel eens dat ze de buren zo mist, want het waren zulke fijne mensen. Wij konden daar altijd spelen als mijn moeder onverwacht weg moest, en ze kon ons er met een gerust hart achterlaten. De buurtfeesten waren meestal iets te gezellig, maar ze waren gezellig. Toen mijn zusje een koortsstuip kreeg en met de ambulance opgehaald moest worden, stonden de 'Tokkies' nieuwschierige mensen uit de tuin te sturen zodat het medisch personeel er bij kon.

Toen ik 9 was konden mijn ouders een huis kopen, in wat de beste buurt van het dorp was. Iedereen vertelde hen hoe veel ze er op vooruit zouden gaan. Niet dus, juist hier waren het de buren die zich uiteindelijk als échte Tokkies gedroegen!
quote:roef schreef op 16 november 2010 @ 20:37:

Gaat het hier over toestanden in Nederland ???

En dan maak ik me druk als er mensen een leeg doosje sigaretten op straat gooien .Waar woon jij dan?
Poehee. Ik woon in een Pracht/kans/whateverwijk van een Middelgroot Provinciestadje, maar van deze verhalen val ik echt van mijn bank.

Ik ga zeker nooit op een flat wonen.
Ik ben opgegroeid in een aso flat. Een gillende bovenbuurvrouw tegen haar zoontje, buren die keihard muziek maakten om 11 uur 's avonds, schietincidenten op onze galerij, zelfmoorden door van het dak te springen (gelukkig nooit gezien). Was heel normaal. Net zoals dat je 2 maal daags de politie of brandweer zag of dat de lift naar pis stonk of een zwerver bij de schuren sliep.

Mijn moeder en ik waren zo blij dat we konden verhuizen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:flip123456789 schreef op 16 november 2010 @ 20:47:

[...]

Waar woon jij dan?In een beschaafde wwereld
Droomz, zelfmoorden heeft natuurlijk niets te maken met asovolk of niet. Dat komt werkelijk overal voor, aso of niet.
quote:gizz schreef op 17 november 2010 @ 07:38:

Droomz, zelfmoorden heeft natuurlijk niets te maken met asovolk of niet. Dat komt werkelijk overal voor, aso of niet.Tuurlijk, maar die andere dingen hebben er wel mee te maken. Was meer om aan te geven dat gewoon geen beste buurt was.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik woon in een redelijke asobuurt.

Niet zozeer smerig, maar gewoon aso.

Gelukkig zijn de grootste relschoppers verhuisd, maar wat een kutvolk was dat zeg.

Kinderen zijn de hele dag buiten, niet om gezellig te spelen maar voor rottigheid.

Bij ons huis kwam op een gegeven moment door de wind allerlei zooi (mosachtig) uit de dakgoot, dat viel gewoon op de grond, waarop hun het oppakte en tegen de ramen gingen gooien.

Fijn, al die groene drab op je raam.

Bij andere buren gooiden ze eieren, pakken melk, yoghi tegen de ruiten.

Ze liepen ook continu in onze tuin als we er niet waren.

Soms ook als we wel thuis waren, dan hadden ze zich vergist.

Omdat ik een konijn heb wat soms losloopt (onder toezicht) in de tuin, wil ik geen geouwehoer in m'n tuin hebben want als dat beest schrikt en wegrent heb ik een probleem.

Of liever gezegd, die kinderen hebben dan een probleem...

M'n man heeft er op een gegeven moment iets van gezegd en dat kwam behoorlijk duidelijk aan.

Veel mensen toonden een soort angst (voor kinderen van 6!!) dus dat vonden ze alleen maar leuk.

En de ouders deden niks.

Ze zaten de hele dag thuis, huis continu stampend vol met allerlei tuig.

Dit zijn echt kleine huizen, met 2 hele kleine slaapkamers (wij hebben er 1 van gemaakt) dus hoe in vredesnaam zo'n huis 24/7 vol kan zitten met een man of 10, blijft me verbazen.

Bij een burenruzie werd de straat afgesloten, kwamen 9 politieauto's op af.

'Gewoon' een simpele ruzie.

Een paar straten verderop woont een Duitse familie.

Tijdens het WK was de hele buurt 'natuurlijk' hysterisch oranje maar die mensen wouden daar niet aan meedoen.

Hun huis werd bekogeld met stenen en eieren, die mensen zelf ook, ze werden bedreigd en belaagd.

Puur omdat ze geen oranje vlaggen wouden hangen.

Ja het is een en al gezelligheid hier.

Ik verheug me nu al op de zomer, dat we niet normaal in de tuin kunnen zitten omdat de hele buurt al buiten zit, mét stereotorens met de piraat keihard aan.

Tot een uur of 2 snachts.

Gezellig hoor!

Maar... Het huis is goed, ligt mooi centraal.

Geen zin in verhuizen.
quote:Droomz schreef op 17 november 2010 @ 11:39:

[...]

Tuurlijk, maar die andere dingen hebben er wel mee te maken. Was meer om aan te geven dat gewoon geen beste buurt was. Dan nog sla je de plan natuurlijk verschrikkelijk mis. Zelfs in de netste mooiste wijken wordt zelfmoord gepleegd. heeft niets te maken met aso buurt of niet zo'n beste buurt.
quote:gizz schreef op 17 november 2010 @ 13:40:

[...]

Dan nog sla je de plan natuurlijk verschrikkelijk mis. Zelfs in de netste mooiste wijken wordt zelfmoord gepleegd. heeft niets te maken met aso buurt of niet zo'n beste buurt.ik denk dat bedoeld wordt dat er van de flat afgesprongen wordt. Ik heb in een buurt gewoond waar dat ook gebeurde, maar in de buurt waar ik nu woon staan geen flats, dus worden mensen die springen als oplossing zien niet aangetrokken. als hier iemand zelfmoord pleegt, woont degene waarschijnlijk in de buurt.
gestaft, spam mag niet.
I only get one shot at life - so I shoot to kill

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven