Oud vs Nieuw - 2e poging
dinsdag 16 november 2010 om 09:41
Ik ga niet wachten op officiële goedkeuring voor het openen van een nieuw Oud vs Nieuw-topic. Het was een leuke, goede discussie dus bring it on!
Wellicht handig om in dit topic dan maar geen mensen meer aan te spreken op forumgedrag, dit wordt kennelijk ervaren als provocerend/beledigend..
Waar waren we gebleven.. Hoe het forum is veranderd, wat daar de reden voor is of is geweest, postgedrag van Oude en Nieuwe forummers and so on. Kom d'r maar in..
Wellicht handig om in dit topic dan maar geen mensen meer aan te spreken op forumgedrag, dit wordt kennelijk ervaren als provocerend/beledigend..
Waar waren we gebleven.. Hoe het forum is veranderd, wat daar de reden voor is of is geweest, postgedrag van Oude en Nieuwe forummers and so on. Kom d'r maar in..
dinsdag 16 november 2010 om 11:34
quote:heleen1234 schreef op 16 november 2010 @ 11:05:
[...]
Huilie Rescue Squad, die krijg ik iig naar mijn hoofd wanneer ik iets positiefs in een discussie wil brengen.
Ok, dus als het zelfregulerend vermogen in werking treedt, worden deze mensen weer met een incrowd-grap afgemaakt.
Maar Huilie Rescue Squad zeggen is natuurlijk geen schelden en mag als zodanig niet als provoceren worden gezien.
Goh...
[...]
Huilie Rescue Squad, die krijg ik iig naar mijn hoofd wanneer ik iets positiefs in een discussie wil brengen.
Ok, dus als het zelfregulerend vermogen in werking treedt, worden deze mensen weer met een incrowd-grap afgemaakt.
Maar Huilie Rescue Squad zeggen is natuurlijk geen schelden en mag als zodanig niet als provoceren worden gezien.
Goh...
dinsdag 16 november 2010 om 11:36
quote:meds schreef op 16 november 2010 @ 11:33:
Ik zag laatst iemand afgefikt worden omdat ze zwanger was terwijl ze altijd had gezegd kinderloos te zullen blijven. Ze was een dolk in de rug voor de bewust kinderlozen vond men.
Daar zat geen oude forummer tussen trouwens.
Het gaat niet over oud en nieuw het gaat over stijl
Maar het bijzondere is dus dat die groep nieuwe forumsters roept dat de ouwwetjes zo naar zijn.
Spreek je ze er op aan dan roepen ze : "Zie je wel. Jullie zijn naar."
Echt. Bizar gewoon.
Ik zag laatst iemand afgefikt worden omdat ze zwanger was terwijl ze altijd had gezegd kinderloos te zullen blijven. Ze was een dolk in de rug voor de bewust kinderlozen vond men.
Daar zat geen oude forummer tussen trouwens.
Het gaat niet over oud en nieuw het gaat over stijl
Maar het bijzondere is dus dat die groep nieuwe forumsters roept dat de ouwwetjes zo naar zijn.
Spreek je ze er op aan dan roepen ze : "Zie je wel. Jullie zijn naar."
Echt. Bizar gewoon.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
dinsdag 16 november 2010 om 11:37
quote:meds schreef op 16 november 2010 @ 11:33:
Ik zag laatst iemand afgefikt worden omdat ze zwanger was terwijl ze altijd had gezegd kinderloos te zullen blijven. Ze was een dolk in de rug voor de bewust kinderlozen vond men.
Daar zat geen oude forummer tussen trouwens.
Het gaat niet over oud en nieuw het gaat over stijl
Zo is dat. Ik heb dat ook gezien. Daar was idd geen oude dienstklopper te bekennen.
Zou me doodschamen als ik zoiets zou zeggen.
Zou niet eens in me opkomen.
Ik zag laatst iemand afgefikt worden omdat ze zwanger was terwijl ze altijd had gezegd kinderloos te zullen blijven. Ze was een dolk in de rug voor de bewust kinderlozen vond men.
Daar zat geen oude forummer tussen trouwens.
Het gaat niet over oud en nieuw het gaat over stijl
Zo is dat. Ik heb dat ook gezien. Daar was idd geen oude dienstklopper te bekennen.
Zou me doodschamen als ik zoiets zou zeggen.
Zou niet eens in me opkomen.
dinsdag 16 november 2010 om 11:37
quote:Boro schreef op 16 november 2010 @ 11:36:
[...]
Maar het bijzondere is dus dat die groep nieuwe forumsters roept dat de ouwwetjes zo naar zijn.
Spreek je ze er op aan dan roepen ze : "Zie je wel. Jullie zijn naar."
Echt. Bizar gewoon.ja joh da's hip, net als de PVV ten strijde trekt tegen straatterreur terwijl ze zelf door de brievenbussen staan te pissen
[...]
Maar het bijzondere is dus dat die groep nieuwe forumsters roept dat de ouwwetjes zo naar zijn.
Spreek je ze er op aan dan roepen ze : "Zie je wel. Jullie zijn naar."
Echt. Bizar gewoon.ja joh da's hip, net als de PVV ten strijde trekt tegen straatterreur terwijl ze zelf door de brievenbussen staan te pissen
dinsdag 16 november 2010 om 11:38
dinsdag 16 november 2010 om 11:39
quote:Boro schreef op 16 november 2010 @ 11:36:
[...]
Maar het bijzondere is dus dat die groep nieuwe forumsters roept dat de ouwwetjes zo naar zijn.
Spreek je ze er op aan dan roepen ze : "Zie je wel. Jullie zijn naar."
Echt. Bizar gewoon.Wie zijn "ze" dan precies? Ik heb dit nl. nog nooit gelezen.
[...]
Maar het bijzondere is dus dat die groep nieuwe forumsters roept dat de ouwwetjes zo naar zijn.
Spreek je ze er op aan dan roepen ze : "Zie je wel. Jullie zijn naar."
Echt. Bizar gewoon.Wie zijn "ze" dan precies? Ik heb dit nl. nog nooit gelezen.
dinsdag 16 november 2010 om 11:41
quote:StabiloBoss schreef op 16 november 2010 @ 11:34:
[...]
Ok, dus als het zelfregulerend vermogen in werking treedt, worden deze mensen weer met een incrowd-grap afgemaakt.
Maar Huilie Rescue Squad zeggen is natuurlijk geen schelden en mag als zodanig niet als provoceren worden gezien.
Goh...Dit was dus ook mijn punt, dat zelfregulerende werkt dus alleen m.b.v. HRS die daar dan opmerkingen over krijgen!
[...]
Ok, dus als het zelfregulerend vermogen in werking treedt, worden deze mensen weer met een incrowd-grap afgemaakt.
Maar Huilie Rescue Squad zeggen is natuurlijk geen schelden en mag als zodanig niet als provoceren worden gezien.
Goh...Dit was dus ook mijn punt, dat zelfregulerende werkt dus alleen m.b.v. HRS die daar dan opmerkingen over krijgen!
dinsdag 16 november 2010 om 12:07
Je gaat hier geen antwoord krijgen Heleen, want heel zelfregulerend zijn ze er achter dat hier ook mensen met een andere mening kunnen posten.
En daar houden de dames van de vrije meningsuiting niet van.
Dus hebben ze een nieuw topic geopend waar ze gezellig hun eigen mening samen kunnen bevestigen en iedereen die ze niet aan staat uitlachen, wegpesten of negeren.
En daar houden de dames van de vrije meningsuiting niet van.
Dus hebben ze een nieuw topic geopend waar ze gezellig hun eigen mening samen kunnen bevestigen en iedereen die ze niet aan staat uitlachen, wegpesten of negeren.
dinsdag 16 november 2010 om 12:11
quote:StabiloBoss schreef op 16 november 2010 @ 12:07:
Je gaat hier geen antwoord krijgen Heleen, want heel zelfregulerend zijn ze er achter dat hier ook mensen met een andere mening kunnen posten.
En daar houden de dames van de vrije meningsuiting niet van.
Dus hebben ze een nieuw topic geopend waar ze gezellig hun eigen mening samen kunnen bevestigen en iedereen die ze niet aan staat uitlachen, wegpesten of negeren.
Voor jou:
(Sorry als dit niet mag)troost
Je gaat hier geen antwoord krijgen Heleen, want heel zelfregulerend zijn ze er achter dat hier ook mensen met een andere mening kunnen posten.
En daar houden de dames van de vrije meningsuiting niet van.
Dus hebben ze een nieuw topic geopend waar ze gezellig hun eigen mening samen kunnen bevestigen en iedereen die ze niet aan staat uitlachen, wegpesten of negeren.
Voor jou:
(Sorry als dit niet mag)troost
dinsdag 16 november 2010 om 12:24
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 16 november 2010 @ 12:09:
Ach krijgen we dat weer..
Ja maar "ze"..
Ondertussen kan niemand nog steeds geen namen noemen wie het nou zijn
Het je het over de 'ze' waar borro het over heeft?
Of mogen oudgedienden het wèl over "ze" hebben zonder namen te noemen en newbies niet?
Ach krijgen we dat weer..
Ja maar "ze"..
Ondertussen kan niemand nog steeds geen namen noemen wie het nou zijn
Het je het over de 'ze' waar borro het over heeft?
Of mogen oudgedienden het wèl over "ze" hebben zonder namen te noemen en newbies niet?
dinsdag 16 november 2010 om 12:26
Wat betreft het veranderde forum: Ik lees denk ik 1 jaar wat beter mee, en vind de sfeer iets raarder geworden sinds de gates, de privacy-vraagtekens, vertrokken angels & oudgedienden en alle nickchanges.
Lijkt alsof veel (oudere) forummers weer hun plek (& gelijkgestemden) zoeken. En dan krijg je soms veel gezwaai & geknuffel in willekeurige topics.
Daarbij komen in andere willekeurige topics soms oude vetes tussen de oudjes voorbij (al dan niet onder nieuwe namen) waarbij het er nogal bot aan toe kan gaan.
Beide punten (veel geknuffel of onaardig geruzie tussen oudjes) kunnen misschien irritatie of onbegrip bij de 'nieuwelingen' veroorzaken omdat ze niet weten wat er gaande is/was. Of denken: get a room/get over it.
Als iemand die gedachte vervolgens typt in een topic, is het volgens mij niet tegen complete oude garde gericht, maar iets tussen 2 individuele forummers.
En als nieuwelingen gaan huilen omdat de reacties tegenvallen, doen ze dat in hun topic tegen iedereen die ze niet aardig vinden, niet alleen tegen de oude garde. Dat lijkt misschien zo, omdat oude garde veel aanwezig is en typt.
Lijkt alsof veel (oudere) forummers weer hun plek (& gelijkgestemden) zoeken. En dan krijg je soms veel gezwaai & geknuffel in willekeurige topics.
Daarbij komen in andere willekeurige topics soms oude vetes tussen de oudjes voorbij (al dan niet onder nieuwe namen) waarbij het er nogal bot aan toe kan gaan.
Beide punten (veel geknuffel of onaardig geruzie tussen oudjes) kunnen misschien irritatie of onbegrip bij de 'nieuwelingen' veroorzaken omdat ze niet weten wat er gaande is/was. Of denken: get a room/get over it.
Als iemand die gedachte vervolgens typt in een topic, is het volgens mij niet tegen complete oude garde gericht, maar iets tussen 2 individuele forummers.
En als nieuwelingen gaan huilen omdat de reacties tegenvallen, doen ze dat in hun topic tegen iedereen die ze niet aardig vinden, niet alleen tegen de oude garde. Dat lijkt misschien zo, omdat oude garde veel aanwezig is en typt.
dinsdag 16 november 2010 om 12:30
quote:Boro schreef op 16 november 2010 @ 11:26:
[...]
Mooi voorbeeld.
Het lastige op een groot forum is, dat er zeker bij het soort discussie wat jij nu aangeeft, heel veel vrouwen zijn die een mening hebben. En hem graag willen geven.
En dus kan het gebeuren dat TO eerst 4 pagina's lang krijgt te zien dat ze het niet moet doen. ( In vriendelijk en minder vriendelijke bewoordingen. ) De kunst van forummen is dus dat TO dat kan hebben. Kan filteren wat ze wel wil lezen ( Die vriendelijke benadering ) en wat ze niet wil lezen. ( De onaardige benadering, hoewel hij in feite precies hetzelfde kan zeggen dan de ander )
Hoe vaak ik mijn mening eigenlijk wil geven op een topic, maar hem weer delete omdat er al een stuk of 5 mensen hebben gereageerd met hetzelfde advies. En de enige reden dat ik dan delete is omdat ik bijvoorbaat al denk: "Nou , daar gaan we zometeen weer. Straks vinden ze weer dat een groepje het voor de rest verziekt"
Terwijl ik gewoon mijn mening wil geven. En dan kan het beuren dat ik het eens met Damaris ben. Of met Tutjemeteenrietje, of of...
Dat ik in een andere discussie recht tegenover ze kan staan, dat wordt dan niet gezien.
Serieus? Weerhoud dat dan ervan dat je je mening wilt geven?
Jammer.
[...]
Mooi voorbeeld.
Het lastige op een groot forum is, dat er zeker bij het soort discussie wat jij nu aangeeft, heel veel vrouwen zijn die een mening hebben. En hem graag willen geven.
En dus kan het gebeuren dat TO eerst 4 pagina's lang krijgt te zien dat ze het niet moet doen. ( In vriendelijk en minder vriendelijke bewoordingen. ) De kunst van forummen is dus dat TO dat kan hebben. Kan filteren wat ze wel wil lezen ( Die vriendelijke benadering ) en wat ze niet wil lezen. ( De onaardige benadering, hoewel hij in feite precies hetzelfde kan zeggen dan de ander )
Hoe vaak ik mijn mening eigenlijk wil geven op een topic, maar hem weer delete omdat er al een stuk of 5 mensen hebben gereageerd met hetzelfde advies. En de enige reden dat ik dan delete is omdat ik bijvoorbaat al denk: "Nou , daar gaan we zometeen weer. Straks vinden ze weer dat een groepje het voor de rest verziekt"
Terwijl ik gewoon mijn mening wil geven. En dan kan het beuren dat ik het eens met Damaris ben. Of met Tutjemeteenrietje, of of...
Dat ik in een andere discussie recht tegenover ze kan staan, dat wordt dan niet gezien.
Serieus? Weerhoud dat dan ervan dat je je mening wilt geven?
Jammer.
dinsdag 16 november 2010 om 12:31
quote:hekje schreef op 16 november 2010 @ 12:26:
Wat betreft het veranderde forum: Ik lees denk ik 1 jaar wat beter mee, en vind de sfeer iets raarder geworden sinds de gates, de privacy-vraagtekens, vertrokken angels & oudgedienden en alle nickchanges.
Lijkt alsof veel (oudere) forummers weer hun plek (& gelijkgestemden) zoeken. En dan krijg je soms veel gezwaai & geknuffel in willekeurige topics.
Daarbij komen in andere willekeurige topics soms oude vetes tussen de oudjes voorbij (al dan niet onder nieuwe namen) waarbij het er nogal bot aan toe kan gaan.
Beide punten (veel geknuffel of onaardig geruzie tussen oudjes) kunnen misschien irritatie of onbegrip bij de 'nieuwelingen' veroorzaken omdat ze niet weten wat er gaande is/was. Of denken: get a room/get over it.
Als iemand die gedachte vervolgens typt in een topic, is het volgens mij niet tegen complete oude garde gericht, maar iets tussen 2 individuele forummers.
En als nieuwelingen gaan huilen omdat de reacties tegenvallen, doen ze dat in hun topic tegen iedereen die ze niet aardig vinden, niet alleen tegen de oude garde. Dat lijkt misschien zo, omdat oude garde veel aanwezig is en typt.Ik denk dat je gelijk hebt.
Wat betreft het veranderde forum: Ik lees denk ik 1 jaar wat beter mee, en vind de sfeer iets raarder geworden sinds de gates, de privacy-vraagtekens, vertrokken angels & oudgedienden en alle nickchanges.
Lijkt alsof veel (oudere) forummers weer hun plek (& gelijkgestemden) zoeken. En dan krijg je soms veel gezwaai & geknuffel in willekeurige topics.
Daarbij komen in andere willekeurige topics soms oude vetes tussen de oudjes voorbij (al dan niet onder nieuwe namen) waarbij het er nogal bot aan toe kan gaan.
Beide punten (veel geknuffel of onaardig geruzie tussen oudjes) kunnen misschien irritatie of onbegrip bij de 'nieuwelingen' veroorzaken omdat ze niet weten wat er gaande is/was. Of denken: get a room/get over it.
Als iemand die gedachte vervolgens typt in een topic, is het volgens mij niet tegen complete oude garde gericht, maar iets tussen 2 individuele forummers.
En als nieuwelingen gaan huilen omdat de reacties tegenvallen, doen ze dat in hun topic tegen iedereen die ze niet aardig vinden, niet alleen tegen de oude garde. Dat lijkt misschien zo, omdat oude garde veel aanwezig is en typt.Ik denk dat je gelijk hebt.
dinsdag 16 november 2010 om 12:59