Kerstbudget
dinsdag 16 november 2010 om 14:06
Na het lezen over het Sinterklaasbudget wil ik wel eens weten of jullie elk jaar nieuwe kerstversiering ed kopen, of juist niet. Ik vind kerstversiering namelijk zo ontzettend duur. Ja, ook ik loop lekkerbekkend door de tuincentra en warenhuizen maar 4 of 5 euro voor 1 (!) kerstbal gaat mij toch echt te ver. Ik heb al jaren als hoofdkleur zilver en af en toe koop ik in januari daar wat spulletjes bij. Verder ben ik een goede afnemer van de kringloop rond kerst voor kerstballen.
Aan cadeau's onder de boom doen wij btw niet. Sinterklaas leeft wat dat betreft bij ons veel meer met 2 kids.
Qua eten wordt het thuis gourmetten en ook dat kan best voor een redelijke prijs.
Aan cadeau's onder de boom doen wij btw niet. Sinterklaas leeft wat dat betreft bij ons veel meer met 2 kids.
Qua eten wordt het thuis gourmetten en ook dat kan best voor een redelijke prijs.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.

dinsdag 16 november 2010 om 14:09
Ik heb als hoofdkleur lichtgoud en af en toe koop ik 'n paar nieuwe items zoals vorig jaar in Hongkong een paar goudkleurige chinese dingetjes. Nu vond ik van de week toevallig 'n paar kleine kerstbeertjes met gouden ster bij de Marskramer, dus daar heb ik er 3 van gekocht.
Heb wel buitenkerstverlichting nodig voor 'n nieuw sparretje en ik denk 'n kerstkrans voor op m'n buitendeur aan te schaffen. Maar echt grote uitgaven aan kerstfrutsels heb ik niet meer na die eerste grote aanschaf.
Heb wel buitenkerstverlichting nodig voor 'n nieuw sparretje en ik denk 'n kerstkrans voor op m'n buitendeur aan te schaffen. Maar echt grote uitgaven aan kerstfrutsels heb ik niet meer na die eerste grote aanschaf.
dinsdag 16 november 2010 om 14:12
quote:elninjoo schreef op 16 november 2010 @ 14:09:
Ik heb als hoofdkleur lichtgoud en af en toe koop ik 'n paar nieuwe items zoals vorig jaar in Hongkong een paar goudkleurige chinese dingetjes. Nu vond ik van de week toevallig 'n paar kleine kerstbeertjes met gouden ster bij de Marskramer, dus daar heb ik er 3 van gekocht.
Heb wel buitenkerstverlichting nodig voor 'n nieuw sparretje en ik denk 'n kerstkrans voor op m'n buitendeur aan te schaffen. Maar echt grote uitgaven aan kerstfrutsels heb ik niet meer na die eerste grote aanschaf. Echt?
Heb wel buitenkerstverlichting nodig voor 'n nieuw sparretje en ik denk 'n kerstkrans voor op m'n buitendeur aan te schaffen. Maar echt grote uitgaven aan kerstfrutsels heb ik niet meer na die eerste grote aanschaf. Echt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 16 november 2010 om 14:14
dinsdag 16 november 2010 om 14:19
Ik heb nu iets van 5 setjes / 5 verschillende kleuren maar heb vorig jaar toch weer een nieuwe gekocht. Bewaar wel alles, wat ik heb is namelijk tijdloos zonder tierelantijntjes en dat komt een ander jaar wel weer van pas.
Wij doen wel cadeautjes onder de boom maar niet te gek. Zeker niet voor honderden Euro's. De decembermaand is al duur genoeg.
Met eten en drank pak ik wel flink uit. Dat vind ik erg belangrijk met kerst. Tafel mooi dekken en veel kaarsen.
Wij doen wel cadeautjes onder de boom maar niet te gek. Zeker niet voor honderden Euro's. De decembermaand is al duur genoeg.
Met eten en drank pak ik wel flink uit. Dat vind ik erg belangrijk met kerst. Tafel mooi dekken en veel kaarsen.
dinsdag 16 november 2010 om 14:25
dinsdag 16 november 2010 om 14:25
quote:elninjoo schreef op 16 november 2010 @ 14:14:
Haha, ik ben gek op pluche beertjes!
Weet je, dat ik dat echt niet achter je gezocht had?
Ik dacht dat jij nogal iemand was van alles heel strak, geen frutsels en zeker geen beertjes:-)
Wat leuk om te lezen!
On topic:
Ik heb nogal een tijdloze kleur , dus ieder jaar zet ik eigenlijk dezelfde boom. Alleen de buitenverlichting varieert nogal.
Haha, ik ben gek op pluche beertjes!
Weet je, dat ik dat echt niet achter je gezocht had?
Ik dacht dat jij nogal iemand was van alles heel strak, geen frutsels en zeker geen beertjes:-)
Wat leuk om te lezen!
On topic:
Ik heb nogal een tijdloze kleur , dus ieder jaar zet ik eigenlijk dezelfde boom. Alleen de buitenverlichting varieert nogal.

dinsdag 16 november 2010 om 14:43
Ik heb al jaren dezelfde inrichting van de boom. Zwart, wit en zilver. De zilveren discoballen zijn leuk als de zon er op schijnt. Verder koop ik eigenlijk niets. De kerstboom is op zijn eind, dus daar ga ik in januari een nieuwe voor kopen voor volgend jaar. Verder misschien een miniboom voor de kinderen zodat daar alle frutsels in kunnen die ze maken.
Geen cadeaus en ik hoop onder de pannen te zijn met de kerstdagen dus een buiten een extraatje voor 's avonds hoef ik niet in huis te halen. We eten eerste kerstdag pannekoeken en 2e kerstdag weet ik eigenlijk niet.
Geen cadeaus en ik hoop onder de pannen te zijn met de kerstdagen dus een buiten een extraatje voor 's avonds hoef ik niet in huis te halen. We eten eerste kerstdag pannekoeken en 2e kerstdag weet ik eigenlijk niet.

dinsdag 16 november 2010 om 14:47
Hier goud en rood ballen, sterren enzo van de Ikea. Heul handig, want van plastic dus onbreekbaar. Een megakunstkerstboom. En heel veel lampjes. Het enige dat ieder jaar sneuvelt zijn van die slingers (guirlandes ofzo van die glimmende frutseldingen), dus die koop ik ieder jaar. Onder de boom wel kadootjes, zij het iets minder dan bij de Sint.
dinsdag 16 november 2010 om 14:49
Ik koop dus geen versiering ieder jaar maar krijg het vaak van mijn ma die zich niet kan bedwingen
Hoe doen jullie het met kado's(voor mensen die kado's kopen).
Hier doen we voor beide families voor iedereen wat kopen met een afgesproken bedrag. Meestal 10 euro p.p of 20 per koppel.
Dan hebben de broers en zussen ook nog kids die wij dus ook geven. Al met al voor 16 personen.
Nu begin ik dit steeds moeilijker te vinden, om wat voor iemand te bedenken, maar ook de bedragen samen lopen flink op.
Geloof dat ik vorig jaar voor 250 euro gekocht had, alleen voor anderen.
Heb al geprobeerd dit anders voor te stellen, maar iedereen vind het zo gezellig.
Maar zit dit jaar dus echt in dubio om dit nog te doen.
Het wordt gewoon te veel!
En jullie??
Hoe doen jullie het met kado's(voor mensen die kado's kopen).
Hier doen we voor beide families voor iedereen wat kopen met een afgesproken bedrag. Meestal 10 euro p.p of 20 per koppel.
Dan hebben de broers en zussen ook nog kids die wij dus ook geven. Al met al voor 16 personen.
Nu begin ik dit steeds moeilijker te vinden, om wat voor iemand te bedenken, maar ook de bedragen samen lopen flink op.
Geloof dat ik vorig jaar voor 250 euro gekocht had, alleen voor anderen.
Heb al geprobeerd dit anders voor te stellen, maar iedereen vind het zo gezellig.
Maar zit dit jaar dus echt in dubio om dit nog te doen.
Het wordt gewoon te veel!
En jullie??

dinsdag 16 november 2010 om 14:51
voor de eerste boom alles gekocht in zilver en zwart en toen bedacht ik 2 jaar later dat rood met goud ook een keer leuk was (helaas vond ik dat niet zo) toen weer terug naar zwart en zilver met als toevoeging wit. Toen besloot ik een hele grote boom te kopen, maar zelf na een hele hele hele grote investering kreeg ik t kreng niet leuk vol
dit jaar kan ik dus helemaal los op een normaal formaat boom en mijn enorme berg kerst versiering
(ben dus zeker niet van plan de komende jaren ook maar iets bij te kopen)

(ben dus zeker niet van plan de komende jaren ook maar iets bij te kopen)