Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Hello ladies!

Ik ben nu echt bijna klaar!

Was draaien 2x

Was ophangen 2x

Afwassen

Boodschappen doen

Kamer opruimen/stoffen/zuigen

Zolder opruimen/stoffen/zuigen

Kattenbakken schoonmaken

Afwas opruimen

Was opruimen

Koken

Badkamermeubilair afnemen

Koelkast uitsoppen

Zoldertrap schoonmaken

Dus vanaaf lekker voor de buis nog was vouwen en als ik naar bed ga opruimen. En koken (maar Hasseman is altijd pas na half 7 thuis, dus daar hoef ik nog niet aan te beginnen).
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Vandaag

Afwassen

Was doen (eerste zit erin) GEDAAN

Beneden verdieping (voor de helft gedaan) Klaar

Koken (pizza....) Gedaan

Opruimen van de kleine tafel

Opruimen grote tafel ook gedaan!

Klaar dus, nu weer kaarten maken.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 15-11-2010 19:02
Reden: update
% gewijzigd
Alle klusjes weer gedaan dit weekend, ook de badkamer nog ehm afgenomen. Hij is niet heftig gepoetst, maar hij oogt weer schoon en ruikt weer fris.

Ik heb zondag een lijst gemaakt met alle schoonmaakklussen en hoe vaak ze gedaan moeten worden. Daarna een overzicht gemaakt voor een jaar wat er in welke week gedaan moet worden.

Het valt me mee, als je het zo verdeeld hoef je helemaal niet zoveel te doen om het bij te houden.

Nu nog de dicipline opbrengen om ook echt elke week iets te doen.

Vandaag gewerkt, dus weinig huishouden gedaan. Bij thuiskomst de swiffer door de woonkamer en de ontbijtboel opgeruimd. Nu nog even wat was opvouwen, dan straks nog even tv kijken en is de dag alweer voorbij.
Ik moet met poetsen ook rekening houden of vriend werkt of niet. Stofzuigen gaat moeilijk als lief nog in bed ligt of tv kijkt oid.
Gisteren niet t bed verschoond, maar wel toilet gepoetst. Ook belangrijk.

Vandaag

- werken

- koken, eten, afwassen

- bed verschonen

- slaapkamer stoffen en dweilen

- hele bovenverdieping stofzuigen

- naar een afspraak

Hebben jullie er weer zin in vandaag?
Ik ga weer op volle toeren!

Voor vandaag:

Was afhalen

Was opruimen

Bed opmaken

Afwassen

Kattenbakken schoonmaken

Kamer/keuken/WC/gang dweilen

Logeerkamer 1 opruimen

Logeerkamer 1 stoffen

Logeerkamer 1 zuigen

Logeerkamer 1 dweilen

Was draaien

Was ophangen

Koken
hasse88 wijzigde dit bericht op 16-11-2010 11:05
Reden: lijstje bijgewerkt
% gewijzigd
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Goedemorgen!

@ Hasse, jij bent lekker op tijd begonnen zie ik al. Fijn dat je al zoveel gedaan hebt! Als je in dit tempo doorgaat, heb je alles voor de middag al af.

@ Amygdala, vandaag heb ik er veel meer zin in. Ik heb nu ook echt energie. Die was gisteren echt ver te zoeken. Manlief vond het daarom erg prettig dat hij moest sporten.

Mijn lijstje voor vandaag:

- bed verschonen

- was 2x, nr 1 draait nu.

- auto van binnen poetsen

- boodschappen doen

Als ik mijn lijstje op tijd af heb, mag ik naar de zonnenbank ... en anders doe ik dat morgen.

Ik ga zo even alle kasten langs om mijn boodschappenlijstje te maken en dan hup naar de supermarkt. Wat eten jullie vanavond?

LIefs MDF
Goedemiddag Dames! Na een dikke week internetloos te zijn geweest .... weer online ! Wat zijn jullie allemaal druk geweest! @Hasse: Heel goed bezig!

Ik heb zelf niet meer dan het hoognodige gedaan, maar gisteren wel, bij wijze van ingeving, op pad geweest voor de Sinterklaas-kadootjes. En ik heb ze allemaal op eentje na binnen! Alleen nog even leuk inpakken.

Vanavond maar even de hoognodige dingen doen:

- bed verschonen

- was draaien

- afwassen

- stofzuigen

- dweilen

Voor vanavond staat lasagne op het programma, stond nog in de vriezer, dus da's een makkie.

Vieren jullie trouwens allemaal Sinterklaas?

Groetjes van Snorkelien.
Ik eet 'plakjesschotel' vanavond.

Ofwel: plakjes aardappel, wortel, pastinaak, courgette, champignons, paprika, tomaat... wat je wil. En dan met een ovensaus in de oven. Dat kan aardappel anders zijn, maar je kunt m natuurlijk ook gewoon zelf maken.

Ik heb deze keer een kaassaus gemaakt. Vanavond nog even gratineren en klaar.

Fijn dat je je draai weer een beetje gevonden hebt vandaag MDF!

Ik geloof dat het vandaag nationale bed-verschoon-dag is!

Vergeet niet lekker te douchen en te tuttelen voor je je heerlijk frisse bedje ingaat vanavond.

Sjonge, wat zullen wij allemaal heerlijk slapen!
Net terug uit mijn werk.

Drie nieuwe collega's aan het inwerken.

Wel slopend hoor.

Alleen thuis effe gezogen en opgeruimd.

Gisteren genoeg gedaan.

Straks naar de bedrijfsarts.

En eten koken en folders rond brengen.

Is goed voor mijn rug lopen.
@ Amygdala, klinkt lekker die plakjesschotel. Ik ga straks even neuzen in de kookboeken wat ik met mijn aardappels vandaag ga doen. Ben ze gekookt echt beu, bakken is ook saai en frituren is niet goed voor mijn lijn.

@ Jet, 3 nieuwelingen inwerken is nogal veel gevraagd hoor! Ze vreten echt wel veel energie. Denk op tijd aan jezelf en aan je rug!

@Snorkelien,

Zo jij bent echt al lekker op tijd met je Sint-inkopen. Hier gaan we dat dit weekend doen. Hopelijk heeft iedereen dan een lijstje gemaild. We vieren het als traditie thuis met mijn ouders en de rest van het gezin. Ook zjin we gevraagd om het met de kidneren van mijn schoonzus te vieren, maar dat is op dezelfde avond, dus gaan we ws de dag erna bij ze langs om te zien hoe ze met het speelgoed spelen.

Heb net met het uitzendbureau gebeld, heb er een leuke vacature gezien, maar ze vragen een diploma dat ik niet heb, wel een berg werkervaring in de goede richting.

Ze bellen me straks terug.
quote:miss dubbelfriss schreef op 16 november 2010 @ 11:23:

Goedemorgen!

@ Hasse, jij bent lekker op tijd begonnen zie ik al. Fijn dat je al zoveel gedaan hebt! Als je in dit tempo doorgaat, heb je alles voor de middag al af.

LIefs MDF

Nog niet klaar, maar t begint op te schieten... Heb even tussen de middag wat me-time genomen, was vanmorgen al om half 5 wakker, dus een uurtje op bed gelegen... Niet echt geslapen maar voldoende gedommeld...

Nu ben ik bijna klaar met zooi ruimen op een van de logeerkamers, en dan nog zuigen en dweilen, dan is ie ook weer helemaal fris ende fruitig voor alle logees die wij aankomende weken krijgen.....

Ken je dat? Je hebt iets ergens liggen en je weet niet zo goed wat je er mee moet, maar weggooien vind je zonde? Dat is dus allemaal op twee logeerkamers terecht gekomen.... Vandaar dat het ook zo'n enorme tijd kost om op te ruimen

Logeerkamer twee is voornamelijk kluszooi (hout, een halve keuken, dat soort fijnigheid.. die ga ik dus mooi niet alleen doen, daar mag Hasseman zich ook tegenaan bemoeien. Eigenlijk wil ik dat dit weekend allemaal gedaan hebben, zodat ik maandag niet zo druk meer ben met zooi ruimen, maar gewoon heel zen mijn huishouden kan doen en me eindelijk eens toeleggen op studie en sollicitatiebrieven....
Was afhalen

Was opruimen

Bed opmaken

Afwassen

Kattenbakken schoonmaken

Kamer/keuken/WC/gang dweilen

Logeerkamer 1 opruimen

Logeerkamer 1 stoffen

Logeerkamer 1 zuigen

Logeerkamer 1 dweilen

Was draaien

Was ophangen

Koken

Alleen nog maar was ophangen en koken! Joechei!
Weer hard gewerkt Hasse88.

Nu uitrusten.

Ik heb een uurtje folders rond gebracht was ik lekker effe in beweging.

Nu thuis met een krantje en een bakkie koffie.

en bijkomen van inwerken van drie collega's tegelijkertijd.

gr
MDF, maak er eens rosti van (raspen, uitje, spekjes, zout, peper en geklutst eitje erdoor), of een pureetje met extra ingredienten (olijven bijv).

Gratineren is natuurlijk ook lekker.

Of, maar koekjes van puree met bijv wortel, of vis erdoor. Of allebei.

Wat zijn jullie allemaal goed bezig? Ik doe even geen zak in t huishouden nu... moet een beetje werken he... altijd een vervelende inbreuk op je prive-leven... :-S
@ Amygdala,

ik heb er puree torentjes van gemaakt. Ik vond het best leuk ook nog. Ik had eerst puree gemaakt en die in een spuitzak gedaan. Toen torentjes gemaakt op een grote platte schaal en even in de oven gedaan voor een krokant korstje erop.

Ik ga je idee bewaren voor later deze week, dan nog een keer aardappel op het menu.

Werken is best een aanslag op je privéleven, maar ik wil zo met je ruilen hoor!

@ Jet, goed bezig. Nu lekker een avondje ontspannen!

@ Hasse, je gaat als een speer! Goed bezig hoor. Dat van dingen bewaren dat ken ik. Hier zelf ook nog een paar dozen niet uitgepakt, terwijl we al een jaar in dit huis wonen. Sommige dingen gebruik ik dan toch nog en andere echt niet meer.

Van mijn lijstje moet ik alleen de auto nog van binnen doen, maar dat vond ik niet handig met die dikke mist van vandaag, dus dat doe ik morgen. Wel hebben man en ik vanavond onze administratie weer op orde gebracht. Nu nog een paar rekeningen betalen, maar ik kan niet inloggen op de bank (storing op netwerk van T-mobile, heb wel internet).

Tijd voor wat ontspanning!

Liefs MDF
Drie wasjes gedaan. Ik heb gele notities in de laptop zitten, dat is wel heel makkelijk (dus niet erop).
Vandaag een 'rustige' dag... Vind dat ik gister en eergister genoeg gedaan heb, dus alleen de normale 'bijhoud-dingetjes'

-Was draaien/ophangen/opruimen

-Kamer stoffen en zuigen

-Afwassen

-Kattenbakken schoonmaken

en verder moet ik voor mijn zusje nog een tarot-legging doen, wil ik een uurtje of twee aan mijn cursus besteden en moet ik met de laptop naar de winkel (mijn draadloos netwerk is ermee opgehouden...)
@ Hasse, wat ben jij goed bezig! Het is veel werk om van die rommelkamers op te ruimen, maar je huis lijkt straks wel 3 keer groter!

Die aardappelvariaties klinken heel lekker. Ga ik ook eens proberen. Het blijft lastig om elke dag weer iets lekkers, gezond en gevarieerd op tafel te zetten. Zeker omdat man en ik hele andere dingen lekker vinden.

Vandaag al gedaan:

stoffen

stofzuigen

vitrinekast gepoetst

keuken alweer afgenomen (je kan beter niet koken, dan blijft dat tenminste schoon)

toilet beneden gedaan

gang gedweild (het waren mijn eigen modderschoenen, dom dom dom)

Nog doen:

deuren beneden afnemen

plantjes water geven

boodschappen

langs de glasbak
He MDF!

Pommes duchesses... ook lekker inderdaad!

Ik denk dat ik vanavond lekkere hartige soesjes ga maken.

Ik maak altijd wat lekkers om overdag mee naar het werk te nemen. Stukje koek, cake oid. Even als tussendoortje, zodat mn lekkere trek gestild wordt en ik geen zin heb om allerlei ongezonde zooi naar binnen te werken.

Overigens vind ik mijn werk erg leuk hoor, dus op een enkele dag na vind ik het geen enkel probleem om te doen.

Steph, van die digitale gele briefjes? Of gewoon binnen de klep van je laptop geplakt?

Hasse, jij gaat idd ook lekker.

Angenita, Jij bent ook al lekker bezig. Meer gedaan dan je nog doen moet. Dat is lekker!!!
Goedemorgen,

@ Hasse,

gewoon bijwerk-dingen zijn ook lekker om te doen. Dan heb je toch echt het idee weer hard aan het werk te zijn. Wat is een tarrot-legging nou precies? Ik heb er niet echt een beeld bij.

@ Angenita,

Jij bent goed bezig vandaag. Grappig is wel wel dat ik te snel wilde lezen wat je in je lijstje had staan. Zo las ik dus vriendin gepoetst (ipv vitrinekast), haha

@ Steph, bedoel je op je scherm en die heten plaknotities? Die heb ik wel op mijn pc hier, is Windows 7. Ik vind het wel erg makkelijk. Maar ja ik ben dan ook extreem van de lijstjes he.

@ Amygdala,

hartige soesjes klinkt lekker!! Hoe ga je die maken? Vanavond eten we pasta, lekker makkelijk en niet te zwaar op je maag. Manlief gaat nog sporten na het eten.

Hier de wasmachine net aangezet. Ben wat laat uit bed, maar dat had een oorzaak; werd even voor middernacht gesmst. Er is familieuitbreiding!! Whaaaa, ik lag toen helemaal hyperdepieper in mijn bed. Ben er toen maar uit gegaan en heb nog een uur lang spelletjes op de pc gedaan, om tot rust te komen en man te laten slapen.

Vandaag ga ik:

- de was afmaken (kill!!!)

- de auto van binnen doen (en misschien ook door de wasstraat)

- betalingen doen (als dat nu wel lukt)

- kaart sturen naar de ouders

- naar school (diploma ophalen)

- naar UWV

- koken, eten en afwassen

En dan is het meer dan genoeg voor vandaag.

Liefs MDF
Vandaag ook maar weer een wasje draaien

Stofzuigen en dweilen (gister niet gelukt wegens belachelijke drukte op het werk)

Afwassen en koken

Wat rommel opruimen

Heb er nu al geen zin in.
@ Magdalan,

Tsja ik snap je heel goed hoor dat je er geen zin in hebt. Vooral ook niet na een te drukke werkdag. Maar aan de andere kant; hoeveel zin heb je om in de rommel te blijven?

Voor mij is dat motiverend genoeg om dan toch maar op te gaan ruimen en te poetsen.

Succes!
Goed bezig allemaal!

Vanmorgen heb ik het bed verschoond en beddegoed gewassen, afgewassen en de ramen gezeemd. Dat laatste is altijd een hele toer want ik woon op de 4e verdieping en ik moet half uit het raam hangen met een lange stok.

Vanmiddag ga ik nog strijken.
Goedemorgen dames,

Gisteren mijn lijstje gedaan, had eigenlijk helemaal geen zin, maar uiteindelijk dus tevreden op de bank.

Vandaag alleen even de kattenbak doen en opruimen.

@Hasse88: Wat leuk dat je tarot-kaarten legt. Kun je er wat meer over vertellen?

@MDF: Uitbreiding in de familie? Altijd leuk, je bent dus tante geworden?

Vraagje: wat gebruiken jullie om een parketvloer mee te dweilen? Ik gebruik vloeibare groene zeep, maar het lijkt alsof de vloer daar een beetje dof van wordt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven