Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
quote:Angenita schreef op 17 november 2010 @ 10:11:

@ Hasse, wat ben jij goed bezig! Het is veel werk om van die rommelkamers op te ruimen, maar je huis lijkt straks wel 3 keer groter!

Nog groter?

Liever niet... ik heb al zes slaapkamers.... *hasse word spontaan depressief van een drie keer zo groot huis*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Tjsa Hasse88, klinkt als een luxe probleem... Ik heb een mini-huisje, dus snel klaar met poetsen! Maar: het lijkt wel heel snel rommelig.
@MDF en Snorkelien:

Er zijn meerdere manieren om tarot te leggen. Ik hang de stroming aan die door middel van de tarot-kaarten een situatie/probleemstelling duidelijk probeert te maken en de mogelijke uitkomst probeert te duiden. Voor mij is het pertinent (!!!) niet een manier om de toekomst te voorspellen. Ergo: bij mij gaat er nooit iemand dood middels de kaarten

Vaak komen mensen bij mij met een in hun ogen onoverkomelijk probleem of omdat ze gewoon niet meer weten wat ze met een situatie aanmoeten. Ik doe dan een legging, waarin ik probeer door te dringen tot de kern van de situatie en op basis daarvan met 'oplossingen' kom. Het is meer het ontleden van een probleem en daarbij verschillende wegen die je kunt bewandelen om van het probleem af te komen benoemen. Klinkt volgens mij ingewikkelder dan het is.... Hmmmm, kan het niet zo goed uitleggen merk ik.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse88, nee ik snap het wel. Ik wist niet dat er verschillende "stromingen" waren. Dat toekomstvoorspellen vind ik inderdaad beetje eng, maar wat jij doet vind ik wel heel interessant!
@ Wereldmeid, ik zie je al helemaal uit dat raam hangen. Moet je vooral niet je spons laten vallen.

@ Snorkelien,

Ik heb een fles bluewonder (en het spul wat erin zit is groen), die zat ooit bij zo'n boodschappenpakket. En ik vind dat die erg lekker ruikt. Als die op is, gebruik ik ook gewoon allesreiniger of dat wat dan in de aanbieding is.

Dank voor je felicitaties! Welke titel heb ik nu? Tante MrsDubbelfriss? Want dat miss is ook al niet meer..

@ Hasse, een groot huis heb jij. Jeetje wat een poetswerk. Ik snap nu ook je tegenzin zo nu en dan wat beter, haha.

Hier ook geen klein huis hoor; 3 slaapkamers en een grote (rommel)zolder.
@ Hasse,

klinkt een stuk duidelijker hoor. Maar ik denk dat je zoiets moet zien, voordat je er echt een goed beeld van hebt. Vind het beter dan dat vage dood-voorspellingen-gedoe van sommigen.

Ik denk ook echt dat je hiermee sommige mensen goed kan helpen. Vaak helpt het om de situatie op een andere manier te bekijken. Vind het ook echt wel boeiend!
@MDF: 3 van de 6 slaapkamers zijn vanaf aankomend weekend voor in ieder geval een half jaar weer verhuurd, dat scheelt een hele hoop poetswerk gelukkig

@Snorkelien en MDF: toen ik pas in aanraking kwam met tarot, vond ik het ook allemaal maar vaag en engig... Maar door mijzelf er in te verdiepen en (vooral!) veel te doen, kwam ik tot het inzicht dat het bij uitstek een handige tool is om situaties 'uit te kleden' en duidelijkheid te verschaffen. Ik doe het niet zo heel vaak, maar ik geniet er altijd wel weer van...
Hasse, wat interessant joh!

Ik sta altijd wel open voor dat soort dingen. Zoals er ook mensen zijn die dingen aanvoelen of zeggen aan te voelen. Je hoort zoveel reacties dat het niet waar is, doorgestoken kaart etc. Maar waarom? Wat wij nu allemaal weten was 100 jaar geleden ook allemaal ondenkbaar! Ik ga er vanuit dat er nog heel veel is wat we niet weten...

Eigenlijk best interessant om te horen dat de een een klein huisje heeft, de ander 6 slaapkamer.

Ik zou het wel leuk vinden om te weten in wat voor soort huis jullie wonen. En wat de uitdagingen zijn waar jullie huishoud-technisch altijd tegenaan lopen. Ik begin!

Hoekhuisje, 4 slaapkamers, waarvan 1 echt veel te klein. Kleine woonkamer, bijkeuken, keldertje, keuken. Niet echt groot allemaal, maar ondanks het feit dat ik heel veel weggooi hebben we toch te weinig bergruimte. Het is gewoon een heel onpraktisch huis! Zo kunnen sommige deuren niet helemaal open, omdat daar een radiator achter zit (later geplaatst), en hebben we inbouwkasten met weinig hang/leg mogelijkheden, dus je kast is met twee stapels vol. Stapels kunnen dan wel 60 cm hoog worden :-)
wat een drukke dag was het weer vandaag zeg.

Vanmorgen weer drie collega's ingewerkt.

Daarna naar huis.

Stofzuigen, opruimen en de was in de machine gooien.

Weer in de auto richting de lidl voor de eerste verjaardagsboodschappen voor aanstaande zaterdag.

net weer thuis en alles opgeruimd.

Was opgehangen en nu eindelijk met mijn pootjes omhoog aan een bakkie koffie.

Morgen de tweede boodschappenronde en dat is de makro.

het houdt me lekker van de straat zo....

en hoe was jullie dag?
MDF, ja ik bedoel de plaknotities.

Vandaag alles gedaan. Morgen afwassen, was strijken. Daarna moet ik kooi konijnen schoonmaken.
Nou Amygdala, dan ben ik heel snel klaar... Mijn huisje beslaat 1 verdieping van ca. 60 m2. 1 slaapkamer en dat is wel jammer. Ik mis nu echt een extra kamertje voor bijv. kasten, strijkgoed etc. Keuken zit aan de woonkamer vast, maar er zit wel een muurtje tussen. De badkamer is incl. het toilet. Achterin mijn huis een kleine ruimte voor wasmachine en droger. Dat gebruik ik als een soort bijkeuken. Oh en buiten (achter) een klein tuintje.

@Jet38: Goed bezig, ook slim om ruim op tijd met de verjaardagsboodschappen te beginnen. Krijg je veel bezoek?

Vandaag staat er niets op mijn lijstje, ik ga heerlijk uit eten vanavond. Heb er veel zin in. Maar ik moet natuurlijk nog wel werken vandaag, daar heb ik dan weer minder zin in.

Kortom: dames, succes met jullie klussen vandaag en een fijne dag!

Liefs van Snorkelien
Mijn huis is gebouwd rond 1930 en waren eerst twee huizen (woonkamer huis 1 op de begane grond, woonkamer huis 2 op 1e verdieping, slaapkamers huis 1 op de 1e en 2e verdieping en slaapkamers huis 2 op de 2e verdieping), maar dat is in de jaren 70 helemaal doorgebroken. Dus de helft van de vroegere woonkamer en suite van huis 2 is nu onze slaapkamer... De oude keuken van huis 2 is nu de badkamer... Nog duidelijk?

Zal de aankomende tijd overigens weinig online zijn, want mijn geliefde laptopje ligt bij de reperateur... En dan ben je zo'n ding gelijk minstens een halve week kwijt *huil*

Moet vandaag allerlei voorbereidende dingetjes doen voor onze nieuwe huurder... dus druk, druk, druk! En t is ook nog marktdag, daar moet ik ook nog heen...
Kooi is schoon. Was gedaan, afwas gedaan, vaatwasser gevuld en die word straks leeggehaald als ik heb gewerkt.

Koken moet uiteraard veel later.
Zo de inwerkweek voor de nieuwe collega's is weer klaar.

nu effe vier dagen vrij en boodschappen voor het feestje in huis halen.

Nu hier weer opgeruimd, was in de machine, gezogen en gestoft.

straks weer mijn lijstje afwerken in de winkels en alles thuis weer opruimen.

eten koken en afwassen en afdrogen en als het mee zit kan ik gaan zitten om 20.00 uur.

Morgen lekker uitslapen en uitrusten voordat de drukte begint.
Goedemiddag,

Hoe is het bij jullie?

Hier een hele rustige ochtend gehad, was gisteren onbedoeld erg laat geworden.

Vandaag ga ik:

- de laatste was opvouwen en in de kast leggen (droger draait nu).

- auto stofzuigen (niet mijn hobby)

- mezelf verwennen met een goede film op de bank

- eten doe ik vanavond alleen, dus iets makkelijks (en ws ook ongezond)

@ Jet, een verjaardag is altijd leuk, maar geeft wel een boel extra werk! Ik heb het idee dat je dan alles dubbel moet doen: vooraf alles schoonmaken en na het feest nog een keer.

@ Snorkelien, etentje is altijd leuk! Veel plezier vanavond!

@ Hasse, ik zal je gaan missen als je er niet bent! Je omschrijving is niet heel duidelijk, maar dat geeft niet, ik heb er wel een beeld bij!

Liefs MDF
Hoi dames,

Goed als ik meeschrijf???

Heb een goede stok achter de deur nodig om mijn huishouden te gaan doen, er komt meestal weinig van terecht......

Woon alleen met mijn dochters en als ik nou gewoon elke dag alles bij houd zou het niet eens zo heel veel zijn, maar ja, ben vaak te druk met studie, honden etc.

Mijn bedoeling is (al weken) dat ik eerst elke ochtend het huis aan kant heb, voor ik andere dingen ga doen. Vanochtend heb ik niets gedaan :(
Hoi Studiez,

Tuurlijk mag je meeschrijven, de deur staat altijd open hier!

Hoe oud zijn je dochters? en jij? Wat voor studie doe je?

Ik heb deze ochtend ook niks gedaan, zie vorige post. Vandaag stond er gelukkig ook niet zoveel op de planning. Morgen weer een nieuwe dag.

Liefs MDF
Ze zijn 4 en 7.

Ik doe Voeding en Dietetiek en daarnaast Psychologie.

Beetje druk dus, maar echt superleuk!

Ik heb nog steeds het idee om straks beneden te gaan schoonmaken...

Ok jij doet even lekker rustig aan, ook heerlijk.
Vaatwasser is leeg.
Zo de boodschappen voor het feestje zijn weer binnen en het is inderdaad altijd veel voorbereiding zeg.

Zeker als je ook nog het budget in de gaten moet houden.

nu lekker effe aan een bakkie en straks weer koken.

Morgen de rest bij de appie en de kaasboer.
Ha, fijn topic. Ik heb mijn schoonmaakschort al aan (zie topic over badmatjes').

Vanmorgen mijn vaste rondje handdoeken verschonen-vaatwasser uit- en inruimen- wassen gedaan (extra: bed afgehaald want afgelopen zaterdag niet aan toe gekomen).

Vanmiddag ben ik vrij-vrij (dus ook echt vrij en niet vrij om het huishouden te gaan doen) dus ook niet zoveel gedaan vandaag.
Philemijn dat klinkt heerlijk; vrij-vrij en dan gewoon niets doen.

Ik heb vandaag uiteindelijk vaatwasser in en uitgeruimd, beneden gestofzuigd, en nu zit ik te bedenken wat ik nog wil doen vanavond, nog opruimen, even sporten, leren.... Voorlopig zit ik nog met mijn laptop op de bank
Ja fijn he. Gewoon echt vrij zijn.

Maar gek genoeg ga ik juist op zo'n vrije middag met meer plezier schoonmaken. Alsof ik in mijn achterhoofd heb: Ik hoef dit niet te doen, als ik geen zin heb. Grappig eigenlijk.

Intussen alle was opgevouwen. Hoort eigenlijk bij vrijdag maar het stond me vandaag in de weg. En ik was vrij-vrij dus mocht zelf weten of ik was op ging vouwen of niet!

Hebben jullie ook vaste dagen/een huishoudrooster? Of zal ik daar een nieuw topic voor openen zodat het niet door elkaar loopt.
Ik heb geen vast rooster al probeer ik mezelf dat wel steeds op te leggen. Lijkt me handig, elke dag een beetje.Ik ben er denk ik te laks voor, om me daar dan aan te houden.

Dat heb ik dus niet, ik zeg bijna nooit tegen mezelf dat ik een dag vrij-vrij ben, maar als ik dat doe, doe ik ook echt niets in het huishouden!!
Morge allemaal!

Vandaag wederom een vrij rustig dagje, word ook wel eens tijd

Wil vandaag in ieder geval:

- Kattenbakken uitschrobben en fris grit erin

- Ramen zemen

En verder de gewone dingen: afwassen, koken en zo..

Heb geen echte lijst op dit moment, maar ben wel bezig dit vast te stellen: (wat moet elke week, wat om de week, wat 1 x in de maand en zo). Ik doe stofzuigen bijvoorbeeld om de dag maar ramen zemen (god, wat heb ik daar een hekel aan!) minder dan 1x per maand. Als ik dat nu mooi in een rooster kan verwerken, doe ik het misschien wel vaker....)

Welke huishoudelijke klussen hebben jullie echt een hekel aan? (en dan bedoel ik meer dan de rest) Ik haat strijken (met een passie!!!) en dat doe ik dus ook nooit, ik koop er zelfs mijn kleren op.. net als ramen zemen, daar ben ik ook heel slecht in, ik krijg het nooit streeploos...

Edit: kl*tekattebak... Was een oudje, maar die breekt verdulleme zo doormidden.... Dus heel snel naar de winkel gereden voor een nieuwe... En zuigen natuurlijk... Gofferdegoffer....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven