minnaar deel 13

26-09-2010 21:24 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Susan, natuurlijk is het niet leuk om te horen dat hij je niet wilt zien. Misschien heeft hij zich bedacht omdat het hem te ver ging. Hij is in ieder geval wel eerlijk.
ja maar dan vind ik het fijn als hij even wat uitleg erbij geeft ipv van een mail van 2 woorden.

hij is nu vrijgezel en we hebben nu alleen maar even wat gemaild.

jaren geleden hadden we wat maar toen ook geen echte sex gehad, hij wilde dat wel maar kwam er door omstandigheden niet van.
Bedankt voor alle knuffels! Ik heb dankzij een heerlijke fles wijn goed geslapen en ben weer aan het werk.quote:Suzy65 schreef op 17 november 2010 @ 09:53:

Hoe is hij eronder?

Probeert hij je over te halen, hebben jullie contact gehouden?

Of ff helemaal afstand genomen?

Hoe dan ook, dikke

Hij vindt het kut en wil t niet accepteren maar kan ook niks zeggen om het anders te maken. En dat weet hij ook wel. We werken morgen samen dus dat zal even doorbijten worden. Hij heeft me wel gesmst maar ik heb niet gereageerd. Als ik morgen 'doorkom' dan zien we elkaar minimaal een maand niet workwise, dus dat is lekker. Zie er wel tegenop. Hij hoeft me maar aan te kijken en ik krijg weke benen

Dat vind ik ook wel dubbel van mezelf, ik wil namelijk niet dat hij me loslaat, wil dat hij blijft vechten, maar zou ook niet weten wat ik van m zou willen horen. (behalve: ik ga thuis weg)
@stewardes, ik dacht eerst meteen van nou dan niet, maar aan de andere kant wil ik wel reageren want ik heb mijn zinnen op hem gezet of zou jij niks meer schrijven? ik wil het liefst iets schrijven waardoor hij mij toch wil zien maar wat moet ik zeggen dan. ik ben bang dat hij mij gegoogeld heeft toen ik dat zelf deed zag ik opeens wat foto's van mezelf waarvan ik dacht oeps niet super leuk. maar ja ik kan moeilijk zeggen: ik ben echt heel leuk hoor in het echt toch?
Crea, ik hoop wel dat je deze beslissing voor jezelf hebt genomen en niet om een beslissing van hem af te dwingen? Anders ga je morgen zeker door de knieën...
Susan, het laatste wat je moet doen is smeken. Graag of traag, zou ik denken.
ja stewardess zo denk ik er opzich ook over maar ik heb wel zin in hem en als ik nu niks van me laat horen dan wordt het zowieso niks, als ik wel wat laat horen wordt het ws ook niks, maar jaren geleden was er ook zo'n situatie en toen schreeef ik iets dergelijks dat hij een arrogante bal was en heel wat zou missen dan , zoiets in die trant minste, toen wist ie niet hoe snel hij moest afspreken met me, hett zijn toch zulke rare wezens af en toe
Susan, doe wat je niet laten kan maar het komt allemaal erg gemaakt en geforceerd over. Hoezo, je hebt je zinnen op hem gezet. Je moet en zal hem hebben no matter what ? Waarom ? Voor je eigenwaarde ? Uit superioriteitsgevoel? Zo komt het wel over, van je laatste posting krijg ik kromme tenen. Als het zo allemaal moet en je zo met elkaar om moet gaan, nee laat dan maar.
quote:susan01 schreef op 17 november 2010 @ 17:01:

nou al weer heel wat antwoorden ondertussen. Ttja het spel van flirten etc is super leuk maar dan vooral als ik die persoon zie, het spel van: ik laat jou even wachten wat vaak voorkomt, want ik heb jou blijkbaar niet zo nodig dat vind ik niks. ik lees het hier toch ook bij jullie, die vragen van zal ik ik hem bellen of niet. Dat spel vind ik moeilijk.

Die 'jullie' zijn iig niet Stew, Careca, Roos en ondergetekende, dan heb je die postings toch niet goed gelezen. Natuurlijk, iedereen beleefd het op zijn eigen manier, er is geen goede of foute manier. Ik vind alleen wel dat je dit soort avonturen met een beetje gezond verstand moet doen en je niet halsoverkop er in moet storten en alleen de leuke kanten moet zien.

quote:... tis maar net hoe je het leest. maar dan kan ik er wel naar gaan vragen maar als ik hoor dat hij mij echt neit wil zien dat vind ik toch ook neit zo leukIf you can't stand the heat, stay out of the kitchen !
tja het is zoals het is, ik ben misschien wel een beetje gefrustreerd. ik heb niet echt mijn zinnen op hem gezet maar gewoon zin in hem maarja het is niet leuk zo ik laat het er maar bij. Ik heb nu gewoon zin in een andere man en nu kan ik niemand vinden! tis toch erg...

bedoel je met tenenkrommend wat ik schreef over dat wat ik gemaild had? het kwam er eigenlijk op neer dat hij ooit contact zocht met me, zo onstond er iets, op een gegeven momen wilde hij niet meer want bleek later hij dacht dat ik meer wilde een relatie of iets dergelijks, dat wilde ik helemaal niet
en toen dat duidelijk was, toen wilde hij wel weer
sorry bloem dat ik niet alle namen erbij heb met jullie bedoel ik niet iedereen, maar een aantal keren zag ik wel die vraag naar voren komen. nu ook weer bv door mystic
@bloem eigenlijk zeg jij nu precies waar het om gaat: ik wil dat het spontaan gaat en dat gaat het niet omdat ik eigenlijk weinig mannen tegenkom zal ik maar zeggen, dus ik ga actief op zoek maar dat kan ook niet want dan is het weer geforceerd
Misschien eerst maar even heel duidelijk hebben wat je wil, Susan. Je komt op mijn niet heel duidelijk over... mag ik vragen hoe oud je bent? Als je in je communicatie naar je minnaar(s) ook onduidelijk bent, is het logisch dat je onvrede en communicatiestoornissen krijgt.
*Noem me een oude doos, maar soms mis ik gewoon simpelweg de interpuctie in een zin*

Ik denk susan dat je de opmerkingen of posts verkeerd leest. Het lijkt er juist op dat (in ieder geval een aantal) dames hier (en mannen) eigenlijk heel direct en recht door zee zijn, maar dat dat niet altijd de meest effectieve of prettige weg blijkt te zijn voor de ander. In mijn geval, laat ik het vooral bij mezelf houden, werkt het niet voor minnaar als ik te direct ben. HIj haalt zich dan vanalles in zijn hoofd. Het werkt blijkbaar bij hém zo dat wanneer ik wat meer afstand houd, hij de aantrekking opzoekt. Dat is niet iets waar ik voor kies, maar wat blijkbaar gewoon zo werkt bij hem. Ik ben eerder iemand van duidelijkheid en directe aansturing; geen verloren tijd voor bkstr
@susan, je maakt er voor jezelf eigenlijk een valkuil van doordat je erg graag wil. Je verwacht wellicht van hem dat hij dat net zo doet. Geloof me dat als hij die afstand neemt hij dat niet voor niets doet. Daar hebben we die gelijkwaardigheid weer waar bloem en ik het eerder over hadden. Je bent te geforceerd bezig om iets te "zoeken" wat er wellicht niet is.

Dat geldt overigens voor al het contact waarop niet of niet op de juiste manier gereageerd word. Als de boodschap door de ontvanger niet juist opgevat word is het een echte killer voor gevoelens. Woorden en zinnen in e-mail komen vaak heel kil over en zullen dus heel snel verkeerd worden opgevat. Communicatie (op welke wijze ook) blijft een tweerichtingsverkeer waarbij beide betrokkenheid moeten tonen en de wil moeten hebben om met elkaar te communiceren, als die schakel ontbreekt gaan de meeste mensen "verzinnen" wat de ander daarmee bedoelt. Ook komt het voor dat mensen dan gaan twijfelen (eigenlijk precies wat jij nu doet). Als er een goeie band is met juiste communicatie is die twijfel niet meer nodig omdat je dan weet wat je aan elkaar hebt.

Je hebt wel gelijk dat je hier veel leest dat het op dat vlak fout gaat en dat het ouderwetse "geen nieuws is goed nieuws" allang niet meer opgaat. We verzuipen in deze moderne wereld ook in de communicatiemiddelen waardoor er niet meer geaccepteerd word als mensen even niets willen, hierdoor gaan anderen weer twijfelen en concluderen omdat het dan overkomt als afwijzingen... Moeilijke materie dus eigenlijk...

Verder ja... contacten leggen en het spel spelen, ik ben van mening dat het juist het leukste onderdeel in van een sv of minnaar/ minnares is. Ik denk dat als je actief zoekt en het geforceerd is je de verkeerde insteek hebt. Kijk eens goed om je heen in de gelegenheden waar je komt en kijk dan vooral naar houding en uitstraling, ik weet zeker dat je dan best wel mannen tegenkomt die interesse hebben. Daarna bouw je dat mooie spel op totdat.... ja en dan kan er zomaar vuurwerk zijn .
Ahhhh JJ met je lange stukken....grrr sorry dames
JJ...gelukkig ben je hier één van de weinige mannen, jij neemt dus lang de ruimte niet in die wij, vrouwen innemen. Tis je vergeven dus én het snijdt hout!!

(ik zit trouwens -geheel tegen mijn gewoonte van tegenwoordig in-ernstig te wachten op een smsje van minnaar omdat hij vandaag een date datum zou lanceren... )

* En... het wachten is alweer voorbij, leve de open en duidelijke communicatie *
Ik kan het alleen maar zeer eens zijn met Rooss, Bloem en JanJurk: het hebben van een minnaar staat en valt met goede communicatie en respect. Duidelijkheid, eerlijkheid, openheid, respect, betrokkenheid, gelijkwaardigheid, betrouwbaarheid en nog meer deugden horen bij vriendschap. Dat is ook de manier waarop ik ernaar kijk: een minnaar is in de eerste plaats een hele goede vriend. Lichamelijke én geestelijke aantrekkingskracht zijn uiteraard ook heel belangrijk, anders werkt het niet. (En een paar ondeugden zijn ook nooit weg ) Maar zonder de vriendschappelijke kwaliteiten en duidelijke communicatie komen er in zo'n verhouding al gauw problemen.

Gelukkig heb ik zowel een man als een minnaar die daaraan ruimschoots voldoen. Ik bof maar!
quote:susan01 schreef op 17 november 2010 @ 17:41:

...bedoel je met tenenkrommend wat ik schreef over dat wat ik gemaild had? het kwam er eigenlijk op neer dat hij ooit contact zocht met me, zo onstond er iets, op een gegeven momen wilde hij niet meer want bleek later hij dacht dat ik meer wilde een relatie of iets dergelijks, dat wilde ik helemaal niet

Ik bedoelde daarmee je post van 17.20. Waarin je schreef dat hij geen contact meer zocht en dat hij wel hapte toen je hem schreef dat hij dan wat zou missen.

Ik vind dat soort gedrag tenenkrommend. Zowel van hem als van jou. Ik vind het al een verlaging van mezelf door zoiets te schrijven. En daarnaast het is graag of niet. IK wil graag begeerd worden en niet als een vaginale oproepkracht worden gezien.

Voel je je dan niet hartstikke goedkoop en gebruikt als hij dan wel met je naar bed gaat ? Waar is je eigenwaarde vraag ik me dan af ..

quote:@bloem eigenlijk zeg jij nu precies waar het om gaat: ik wil dat het spontaan gaat en dat gaat het niet omdat ik eigenlijk weinig mannen tegenkom zal ik maar zeggen, dus ik ga actief op zoek maar dat kan ook niet want dan is het weer geforceerd

Sorry ik volg deze redenatie helemaal niet. Dat je weinig mannen in je omgeving tegen komt oke. Maar hoe in hemelsnaam is het geforceerd als je actief op zoek gaat ? Ook dan laat je het toch afhangen van de klik en spontaniteit vh moment. Geforceerd is in mijn ogen je krampachtig bezighouden met deze ene man die ontzettend vaag doet.

Echt, ik kan geen wijs uit jouw postings. Het lijkt wel alsof je een sv wilt maar dan wel totaal onverwacht.. waarom ? Zodat je dan kan je zeggen dat het je zomaar is overkomen ? En als je zelf op zoek gaat is het te confronterend ofzo ? Ik snap er echt niets van hoe jij hierin staat en wat je nu eigenlijk wilt.

Eerlijk, lees de postings van JJ, Roos en Soulsinger nog eens, zij formuleren het helder en ga dan eens bedenken wat je zelf wilt en wat niet.
En Crea, in al het gekakel vergeet ik jou helemaal. Vind het zo rot voor je ..
En JJ welkom terug, geweldige posting weer van je!
@JJ 18.44 u en Bloem 20.22 u: sluit ik me helemaal bij aan.

@stew: gelukkig maar, fijn dat het contact hersteld is, het hoort er kennelijk soms gewoon bij. Dat voelt toch een stuk fijner, he?

@Mystique: dat afwachten tot hij weer zin heeft en dan weer in meegaan, waarna hij afstand/vriendschap wil ivm schuldgevoelens? Nu snap ik helemaal dat je je shit/goedkoop voelt daarover, maar je doet dit deels wel zelf. Je bent pas een "zeur" als je herhaaldelijk je onvredes uit, niet als je voor jezelf opkomt. Als je zo voorzichtig met hem moet zijn om geen zeur te zijn, vind ik het iets onderdanigs hebben.

Jij past je volledig aan aan hem dus. Dat is wel heel makkelijk voor hem. Wat heeft zo'n minnaar dat je meteen toehapt als hij zin heeft in jou? Je brengt je eigenwaarde zelf schade toe door zo'n opstelling. Komt dat voort uit het idee dat je alleen de lust mag zijn en niet de last voor hem? En waarom geldt dat vooral/ alleen voor hem? Omdat jij zo blij mag zijn met hem als minnaar?!

Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat voor een minnaar over allerlei (eigen) grenzen gegaan wordt, om hem maar te pleasen. Schat jezelf hoger in dan dat! Ga eens nadenken over wat hij jou nu eigenlijk te bieden heeft? Waarom moet alles zoals het hem belieft? Waarom vind jij alles best voor jezelf?

Vind je allesbehalve claimend overkomen. Maar je kan balen dat hij gebruik maakt van de gelegenheid en zelf dit initiatief nam, dat lijkt veilig misschien. Maar je ziet dat hij er geen probleem in ziet hoe jij je eronder voelt. Hij is voornamelijk met zichzelf bezig en weer denk jij voornamelijk over hoe eea op hem overkomt als jij jouw gevoel daarbij uit?!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@Susan: wat is de reden dat je zo heel graag (nu) een minnaar wil/nodig hebt? Wat mis je in je leven dat je echt op zoek wil?

Heel graag willen is meestal niet erg aantrekkelijk. En ook niet als iemand jouw "gemis" moet compenseren. Dat is te "wanhopig" en dan trek je dat niet aan. Het scheelt al als je zelf weet wat je wil, maar een minnaar "nodig hebben" leidt meestal niet naar de "juiste" persoon.

Internet heeft zijn voor- en nadelen. Je kan al mailend of op datingsites contacten genoeg en een beeld van iemand krijgen, maar de chemie moet blijken in real. Nadeel is dat je al een bepaald beeld en diepte krijgt op basis van tekst en dat niet hoeft te kloppen. In real tegenkomen merk je de chemie meteen wel/niet, maar zegt ook niet alles. Iemand kan zich altijd anders voordoen, de tijd moet het meestal leren. Heb iha goede ervaringen via internet. Je kan dan toch wat specifieker een gelijkgestemdheid vinden..

Enne: ik kom ze altijd tegen in de supermarkt, hahaha. De lekkere mannen. Soms dan. En daar spreek je ze meestal niet aan en andersom ook niet. Veel ouderen daar bij jou? Geen kroegen in de buurt waar ook wat jongere mensen komen?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@suzy65: goedemorgen, dank je voor je opbeurende woorden. Weet je wat het is hij belt? Dan denk ik van mjammie, ik heb wel zin in een paar leuke uurtjes. Alleen moet ik me idd afvragen of ik het zo nog wel wil. Het eerste jaar was het gewoon gelijkwaardig. 's kijken of ik dat er weer in kan brengen en zo niet, hoe jammer ook, dan maar niet. Fijn te horen dat ik idd niet claimend overkom, daar doe ik nl heel erg mijn best voor om dat niet te zijn, omdat ik dat andersom ook niet zou willen.

@suzan01: vraagje, ben je eigenlijk gebonden of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven