Geld & Recht alle pijlers

Wie schaamt zich voor de Aldi of Lidl?

18-11-2010 12:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wat topics over de Aldi en vraag me het volgende af.

Ik volg een opleiding en tijdens een bijeenkomst gaf de docent aan de aldi vreselijk te vinden en en zich ook te schamen voor een bezoek hieraan. Hij is echt een merkenman en de Aldi past daar niet bij.

Waarschijnlijk zegt de supermarkt dus iets over je status? Ik ga zelf naar de AH maar ook naar de Dirk Aldi en Lidl. Ik schaam me hier absoluut niet voor, voor de Aldi en Lidl. Ik doe liever leukere dingen met mijn geld dan het besteden aan dure producten die ergens ander ook goed en goedkoper zijn. Ik had het er met mijn man over en die gaat dus ook niet graag naar de Aldi, ook een soort gene

Zijn er meer mensen die zich schamen voor goedkope winkels en zo ja, waarom dan? En heeft het met status te maken? En wat denken jullie als iemand met een peperdure auto, dure kleding de Aldi binnenstapt?

Lekker veel vragen he..
Wat een mafkees, die docent van je....

Hoe oud is ie?
Oh, en om je vragen te beantwoorden:

Nee, ik schaam me niet.

Met status heeft het volgens mij niets te maken, want Dirk tassen schijnen ook hip te zijn.

Ik denk helemaal niets als iemand met dure kleding/auto de Lidl of Aldi binnen stapt. Waarom zou ik daar iets van denken? Vind dat niet erg boeiend.
Heb maling aan status.

Het zegt en doet me niks.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Schamen omdat ik mijn geld liever vaker uitgeef? Mwah, nee dus.
Ik ga er met name niet naartoe omdat ik de uitstraling van 'n winkel belangrijk vind. Al die stapels graaidozen maken dat ik de producten er minder aantrekkelijk uit vind zien dan wanneer ze mooi verpakt en mooi geetaleerd zijn. Kan de kwaliteit gewoon goed of beter zijn, maar 't oog wil ook wat.

2e Reden om Aldi te vermijden is het feit dat daar mensen komen die blijkbaar voor de hongerwinter komen hamsteren. Sta je daar met je 10 producten in 'n rij met afgeladen karren. Echt zooo niet mijn winkel.
quote:Liv schreef op 18 november 2010 @ 12:04:

Wat een mafkees, die docent van je....

Hoe oud is ie? Begin 50.. Verder een toffe gast maar ik vind het zo vreemd dat hij zich schaamt. Maar ja, mijn man zegt hetzelfde en hem vind ik verder ook best leuk
Ik schaam me er totaal niet voor.

En ik sta er nieteens bij stil als er iemand met dure kleding etc bij Aldi of Lidl winkelt..
quote:elninjoo schreef op 18 november 2010 @ 12:06:

Ik ga er met name niet naartoe omdat ik de uitstraling van 'n winkel belangrijk vind. Al die stapels graaidozen maken dat ik de producten er minder aantrekkelijk uit vind zien dan wanneer ze mooi verpakt en mooi geetaleerd zijn. Kan de kwaliteit gewoon goed of beter zijn, maar 't oog wil ook wat.

2e Reden om Aldi te vermijden is het feit dat daar mensen komen die blijkbaar voor de hongerwinter komen hamsteren. Sta je daar met je 10 producten in 'n rij met afgeladen karren. Echt zooo niet mijn winkel.Die rijen voor de kassa zij idd vreselijk, als je naar de aldi gaat ben je er een halve dag mee kwijt .
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Dit riekt als een schoolopdracht......
quote:elninjoo schreef op 18 november 2010 @ 12:06:

2e Reden om Aldi te vermijden is het feit dat daar mensen komen die blijkbaar voor de hongerwinter komen hamsteren. Sta je daar met je 10 producten in 'n rij met afgeladen karren. Echt zooo niet mijn winkel.

Maar bij de Appie hebben mensen toch ook volle karren, zeker tijdens de hamsterweken. En daar sta je nog langer in de rij ook..

Verder wel een beetje eens met de uitstraling vvan Aldi, niet echt een sfeervolle ambiance maar ja, ga je daarom naar een winkel?
Eens met Liv: Mafketel.

En nee ik schaam me echt niet voor het feit dat ik bij de aldi booschappen doe. Kan er toch ook niets aan doen de de kwaliteit van de groete daar even goed is als bij de appie en de prijs de helft.

En de appelsap is gewoon het lekkerst.
quote:leveke schreef op 18 november 2010 @ 12:08:

Dit riekt als een schoolopdracht......Helemaal niet!
Ik ging nooit de C&A etc. in met mijn moeder vroeger.
quote:Marielle29 schreef op 18 november 2010 @ 12:07:

[...]

Begin 50.. Verder een toffe gast maar ik vind het zo vreemd dat hij zich schaamt. Maar ja, mijn man zegt hetzelfde en hem vind ik verder ook best leuk

Tja, ik snap dat gewoon niet zo erg. Toen ik 16 was schaamde ik me idd wel als ik de Wibra oid binnenstapte. Dat was natuurlijk helemaal niet stoer en hip. Maar dat je je daar op je 50e nog iets van aantrekt vind ik wel een beetje eeeeh sneu....
Ik zag toevallig laatst een statig dametje in een strakke bmw de Aldi binnenstappen, haar winkelwagentje was goed vol.

Slimme actie toch, ook mensen met veel geld moeten ergens op besparen. En dan nog kun je niet in andermans portemonnee kijken. Vraag eens aan je leraar of hij uberhaupt op de kleintjes let.
ik doe altijd een papieren zak over mijn hoofd voor ik de Aldi/Lidl binnenga...
Nope
quote:Liv schreef op 18 november 2010 @ 12:09:

[...]

Tja, ik snap dat gewoon niet zo erg. Toen ik 16 was schaamde ik me idd wel als ik de Wibra oid binnenstapte. Dat was natuurlijk helemaal niet stoer en hip. Maar dat je je daar op je 50e nog iets van aantrekt vind ik wel een beetje eeeeh sneu....

Ja vind ik ook. Wibra stap ik nu ook net zo binnen als een andere winkel maar 16 jr geleden niet( was toen 16)

Toch zijn er ook mensen die een wibra tas meteen in een andere tas doen.
quote:diaantje1971 schreef op 18 november 2010 @ 12:07:

[...]

Die rijen voor de kassa zij idd vreselijk, als je naar de aldi gaat ben je er een halve dag mee kwijt .Bij "onze" Lidl is het altijd: 3 in de rij, kassa erbij. En dat doen ze ook écht altijd. Hoef nooit enorm lang in de rij te staan, zelfs niet op zaterdag. Maar ja, die dames werken ook supersnel natuurlijk.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 18 november 2010 @ 12:10:

ik doe altijd een papieren zak over mijn hoofd voor ik de Aldi/Lidl binnenga...X-D
Ik zou echt wel even opkijken als er iemand in een Aston Martin bij de Aldi boodschappen zou doen.
..
Ik vind de Zeeman en de Wibra best wel genant. Ik koop er wel dingen ( stofdoeken, sokken ), maar ik hoop altijd dat ik niemand tegenkom.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het wel irritant dat ik altijd mijn boodschappenkratje op moet tillen bij de kassa, dat hoeft die oude mevrouw voor me dan niet. Doe het tegenwoordig maar braaf uit mezelf..
Toen ik een stuk jonger was had ik dat gevoel wel een tijdje bij zulke winkels.

Bij Zeeman en Wibra en zo.

Toen ik er een paar keer was geweest was dat over.

Oorzaak: een klasgenootje dat ooit had gezegd: daar kóm je toch niet!

Ik had geen idee waar ze het over had toen.

Maar ik dacht in eerste instantie wel dat 'iedereen' zo dacht.
The sun does not compare or judge. It shines for all life.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven