Geld & Recht alle pijlers

Wie schaamt zich voor de Aldi of Lidl?

18-11-2010 12:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wat topics over de Aldi en vraag me het volgende af.

Ik volg een opleiding en tijdens een bijeenkomst gaf de docent aan de aldi vreselijk te vinden en en zich ook te schamen voor een bezoek hieraan. Hij is echt een merkenman en de Aldi past daar niet bij.

Waarschijnlijk zegt de supermarkt dus iets over je status? Ik ga zelf naar de AH maar ook naar de Dirk Aldi en Lidl. Ik schaam me hier absoluut niet voor, voor de Aldi en Lidl. Ik doe liever leukere dingen met mijn geld dan het besteden aan dure producten die ergens ander ook goed en goedkoper zijn. Ik had het er met mijn man over en die gaat dus ook niet graag naar de Aldi, ook een soort gene

Zijn er meer mensen die zich schamen voor goedkope winkels en zo ja, waarom dan? En heeft het met status te maken? En wat denken jullie als iemand met een peperdure auto, dure kleding de Aldi binnenstapt?

Lekker veel vragen he..
quote:AlettaJacobs schreef op 18 november 2010 @ 12:36:

Ik heb een tijd geleden besloten dat ik me nergens meer voor schaam. Ik heb me mijn halve leven gegeneerd voor wie ik was, de keuzes die ik maakte en het leven dat ik leidde. Want wat ik ook deed: er was altijd wel iemand die het afkeurde.

Wat zonde van mijn energie was dat toch Ik doe het dus niet meer, me schamen, me ellendig voelen, anderen pleasen, de hele tijd zorgen dat mensen niet ontdekken dat ik ben wie ik ben. Ik kies mijn pad, mijn leven en zelfs mijn boodschappen , zonder me te schamen. Het zal me jeuken wat anderen ervan vinden.You go girl!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 18 november 2010 @ 12:37:

Ik zal wel moeten naar de wibra, hoe kom je anders aan Dasty!Wat is dat?
quote:AlettaJacobs schreef op 18 november 2010 @ 12:36:

Ik heb een tijd geleden besloten dat ik me nergens meer voor schaam. Ik heb me mijn halve leven gegeneerd voor wie ik was, de keuzes die ik maakte en het leven dat ik leidde. Want wat ik ook deed: er was altijd wel iemand die het afkeurde.

Wat zonde van mijn energie was dat toch Ik doe het dus niet meer, me schamen, me ellendig voelen, anderen pleasen, de hele tijd zorgen dat mensen niet ontdekken dat ik ben wie ik ben. Ik kies mijn pad, mijn leven en zelfs mijn boodschappen , zonder me te schamen. Het zal me jeuken wat anderen ervan vinden.Wat goed zeg! en lekker ook..
quote:Marielle29 schreef op 18 november 2010 @ 12:37:

[...]

Dat deed mijn leraar niet hoor..
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 12:36:

[...]

Ik ook!

(Maar waarom, WAAROM werd ik dan op mijn 14e bij die fucking ZEEMAN op winkeldiefstal betrapt?)

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeh!!!

Wat had je dáár nou gejat? Doe het dan goed en jat iets moois
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Tia Dalma schreef op 18 november 2010 @ 12:33:

[...]

Ik realiseer me dat ik met mijn voorbeeld over de andere kant op echt OT ging. Maar ook dit herken ik zó goed! Ook hier zijn er die ouders. Nóg een reden dat Timanni een winterjasje van C&A ipv Timberland heeft.

Kinderen hebben hier vrij dure winterjas en er is me al een paar keer gevraagd of ze daarmee in zandbak mogen. Ik snap dat niet. Wat heeft een kind aan een winterjas waarmee ze niet in de zandbak mogen?!
quote:Liezebetje schreef op 18 november 2010 @ 12:36:

Ik ben om dezelfde redenen als Elninjoo niet graag bij de Aldi, Lidl of Action. Ik wordt al lichtelijk zenuwachtig van een gewone supermarkt, dus een supermarkt waar alles in dozen door elkaar ligt en iedereen in gigantische rijen bij de kassa staat.. dat is voor mij een kleine hel.

Maar ik ben student en woon samen/op onszelf, dus als ik wil sparen voor vakanties moet ik goed opletten. Dingen waarvan ik weet dat ze elders goed en goedkoper zijn, die koop ik niet in de AH. En daar schaam ik me absoluut niet voor.Maar de AH heeft euroshopper, en daarvan zijn veel artikelen soms nog goedkoper dan bij de Lidl. Dus zelfs bij de AH kun je goedkoop winkelen.
quote:Marielle29 schreef op 18 november 2010 @ 12:38:

[...]

Wat is dat?Zeg ik niet; kom ik jou daar straks tegen en lach je me uit.
quote:Liv schreef op 18 november 2010 @ 12:37:

[...]

Die bij ons gooien je spullen ook in je karretje als je zelf niet snel genoeg bent Oh dan zou ik gewoon blijven wachten tot zij het voor me doen
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 12:36:

[...]

(Maar waarom, WAAROM werd ik dan op mijn 14e bij die fucking ZEEMAN op winkeldiefstal betrapt?) Theedoek gejat?

[...]

Wat is dat?Tsssskkkkk!!!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik neem altijd naar mijn werk een plastic tas mee met mijn eten, naast mijn gewone tas. En toch vind ik het dan fijner als dat een ah tasje is dan een aldi tas..

Ga me nu in een hoekje zitten schamen..
quote:nouschi schreef op 18 november 2010 @ 12:37:

Ik zal wel moeten naar de wibra, hoe kom je anders aan Dasty!

Woehahahaaaaa, product van het jaar!

Ik ben trouwens dol op ALLE supermarkten. Hou gewoon van supermarkt.

[...]

Wat goed zeg! en lekker ook..Ja man! Ik word er soms zelfs een beetje overmoedig van Vrijheid rules!
quote:nouschi schreef op 18 november 2010 @ 12:40:

[...]

Tsssskkkkk!!!!Vast een of andere ranzige ontvetter
Dat dasty, ik geloof dat ik straks even langs de wibra ga.... (moet toch langs de c1000, voor de leuke aanbiedingen uiteraard, en de wibra zit daar om de hoek )
" Mijn " Aldi , daar winkelen volgens mij alleen 75 plussers.

( zal wel naast een bejaardenflat staan ).

Is toch logisch dat ik me dan ietwat ongemakkelijk voel? Alsof ik zeven facelifts heb gehad.
quote:Marielle29 schreef op 18 november 2010 @ 12:40:

Ga me nu in een hoekje zitten schamen..Schuif even op, ik kom er naast.
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 12:40:

[...]

Woehahahaaaaa, product van het jaar!

Ik ben trouwens dol op ALLE supermarkten. Hou gewoon van supermarkt.

Ik ook!

Ik heb een neef en die heeft zijn eigen supermarkt trouwens (helaas niet hier in de buurt). Mán, wat een walhalla is dat! Zeker om er ná sluitingstijd in rond te lopen!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2010 @ 12:38:

[...]

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeh!!!

Wat had je dáár nou gejat? Doe het dan goed en jat iets moois

Joh. Ik jatte toen heel veel veel, vonden we leuk. Overal. Ook leuke dingen. Maar waarom Zeeman? Echt, als ik het antwoord had... Gepakt worden wás al genant, maar gepakt worden bij Zeeman....

Ik geloof dat mijn moeder ook zoiets had. Oh nee, die vond dat als ik gepakt werd om iets enorm groots of een enorm geldbedrag, tja.... Maar om een pluchen knuffel....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2010 @ 12:41:

" Mijn " Aldi , daar winkelen volgens mij alleen 75 plussers.

( zal wel naast een bejaardenflat staan ).

Is toch logisch dat ik me dan ietwat ongemakkelijk voel? Alsof ik zeven facelifts heb gehad.Nog erger wordt het als het 75 plussers niet opvalt dat jij jonger bent..Dat je een van hen bent zeg maar..
De aldi is prima voor de ice-tea citroen, verder ga ik liever naar de lidl.

Lidl (Selwerd en Beijum in Groningen) heeft vriendelijk personeel, een groot assortiment verse groente en fruit en Moppekind mocht zelfs een mooie winkelposter hebben, hoewel de actieperiode nog niet afgelopen was. Vorig jaar een mooi horloge voor Moppekind gekocht, doet het nog steeds, zelfs nog geen nieuw batterijtje nodig gehad.

De Action is leuk voor boeken/stickers/knutselfrutsels. Autootjes zou ik er echter niet kopen, die kun je beter meteen in de vuilnisbak gooien, bespaart je de moeite van het uitpakken.
Boodschappen doen is idd heel leuk. Ik word er altijd heel hebberig van, vooral met de hamsterweken. Ik doe nooit wat met een bepaald product maar als ik de tweede gratis krijg, MOET ik het wel hebben..
quote:Marielle29 schreef op 18 november 2010 @ 12:40:

Ik neem altijd naar mijn werk een plastic tas mee met mijn eten, naast mijn gewone tas. En toch vind ik het dan fijner als dat een ah tasje is dan een aldi tas..

Ga me nu in een hoekje zitten schamen..Dus je liegt in je OP?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven